• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Inschrijftopic Weerwolven van Wakkerdam #172 - De ridders van de vierkante tafel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
WvW #172 - De Ridders van de Vierkante Tafel

Schloss_Lichtenstein_04-2010.jpg

Aantal spelers: max. 24
Claimen: Aan
Netwerken: Beperkt, zie ruimten.
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
Koning-opvolging: Na rebellie volgt nieuwe verkiezing, gelijktijdig met lynch.
Manier van stemmen: In het topic
Eindtijd stemmen: 21.30 uur
Verhaaltjes? In dichtvorm.
Rollen: Onbekend.

Extra, nuttige informatie


Hieronder volgt de info die je nog nodig hebt, die niet standaard of gebruikelijk is. Lees achteraf zeker nog de regels door, zodat je zeker niets mist. Maar deze info schetst al een beeld van het spelletje.

De koning

Op de eerste dag wordt in plaats van voor een burgemeester voor een Koning gestemd.
De persoon met de meeste stemmen wordt tot Koning gekroond. De Koning kan niet gedood worden, tenzij door de lynch of tenzij hij zou worden afgezet.
Daarnaast telt zijn stem voor 1.5 stemmen. Is er na de stemming toch een gelijkstand? Dan beslist de Koning toch en mag hij kiezen wie van de 2 personen gelyncht wordt.
Hij kan dus gelyncht worden zoals ieder ander. Dit is dan ook de enige mogelijke doodsoorzaak voor de Koning.
Als hij wordt afgezet, verliest hij zijn immuniteit en koningschap en speelt hij gewoon zo verder.

Rebellie

Daarnaast kan de Koning nog worden afgezet. Er kan op een bepaald moment een rebellie ontstaan. Als deze ontstaat zal je via pm binnen de 24 uur moeten laten weten of je de Koning wilt afzetten of niet. Als er bij een rebellie meer mensen mij laten weten dat ze de Koning willen afzetten dan mensen die de huidige Koning willen houden, dan zal de Koning afgezet worden. Wanneer zo'n rebellie ontstaat weet je niet, dit wordt vermeld in het topic en deze duurt 24 uur. Tijdens een rebellie gaan er ook geen acties door (geen lynches of lunchdeadlines (wel eventuele acties die tussen de deadlines gebeuren)). Deze worden uitgesteld, niet afgeschaft. Na de rebellie gaat alles terug normaal door en is er tegen de volgende lynchdeadline ook een koningsstem-deadline.

Rechterhand

Naast zijn onsterfelijkheid heeft de Koning ook een mogelijkheid om een adviseur, een rechterhand aan te stellen. Elke Koning stelt bij het betreden van de troon zijn Rechterhand aan. Deze persoon blijft zijn Rechterhand tot één van beide sterft. Sterft de Koning? Dan is het Rechterhand zijn bijrol kwijt. Sterft de Rechterhand, dan kan de Koning na een periode van 1 speldag rouw een nieuw Rechterhand verkiezen.

De Koning en zijn Rechterhand mogen heel het spel door voor zolang ze deze bijrollen hebben, pm-contact hebben. Voor de rest heeft deze bijrol geen enkele meerwaarde of betekenis.

Het Kasteel

In dit spel spelen we ook met ruimtes. Deze ruimtes zijn plaatsen waar je met elkaar kan praten. Iedere speler begint in de Troonzaal, bij de Koning. Iedereen heeft altijd zicht op de discussie in de Troonzaal. Echter is er heel veel rumoer in de Troonzaal. Je kan dus geen privécommunicatie voeren naar andere mensen die ook in de Troonzaal zijn. Daarom kan je je elke lynchdeadline verplaatsen. Je stuurt tegen de lynchdeadline op via pm naar welke ruimte je wilt vertrekken na de lynch. Je zal van die lynch- tot de volgende lynchdeadline dan naar die ruimte gaan. Je krijgt een pm wie er allemaal naar die ruimte trekt. Met deze spelers kan je dus via pm contact leggen (of via skype ofzo.) Enkel deze spelers. Niet mer anderen. Het topic blijft ten allen tijden wel beschikbaar uiteraard.

Dus hoe mag je communiceren?
- Altijd in het topic.
- Wanneer je in een ruimte bent ook via pm met de personen die zich ook in die ruimte bevinden. Ik stuur je altijd de volledige lijst. Kijk dit goed na. Als je iets verkeerd stuurt, leidt dit onmiddellijk tot sancties. Goed dubbelchecken en pm'en op eigen risico.
- De Koning en het Rechterhand mogen ook altijd pm'en.

Troonzaal

Dit is dus de ruimte waar iedereen zich op dag 1 in bevind. En dan ook de meest saaie. Als je niets instuurt, ga je automatisch naar de Troonzaal. Maar dit is wel een belangrijke zaal. In deze zaal staat de Graal. Als er in de Troonzaal enkel slechtjes zitten, dan zullen de slechtjes winnen. Hou dit dus goed in de gaten!

Buitentuinen

Een gewone, rustige plaats waar genoeg te bespreken valt. Deze plaats is ook heel groot, dus hier kunnen veel mensen gezellig praten.

De muren

Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op alle landerijen buiten de muren van het kasteel. Perfecte plaats voor een selfie, of voor het smeden van een stiekem plannetje?

Inschrijflijst:
2lnkfgl.png

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21575

Gast
1. latdekat
2. Nissassa
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Eens kijken of ik nu niet meer achterlijk gelyncht word op dag 1 x)
 

DeletedUser21204

Gast
Jij hebt echt geen medelijden met luie mensen he? :(
Nu moet ik ál die dingen door gaan lezen voor een ingewikkeld potje D:
 

DeletedUser23442

Gast
1. latdekat
2. Nissassa
3. Donny
4. Ydeger
5. Jaspenia
6.
7.
8.

Vanaf morgen avond zou ik weer tijd moeten hebben
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik smijt bij de start van het spel een post met max. 30 voorbereide rollen online. Ik selecteer uit die rollen.
 

DeletedUser20542

Gast
1. latdekat
2. Nissassa
3. Donny
4. Jaspenia
6.
7.
8.

Ik ben er volgende week niet lol
 

DeletedUser20542

Gast
Ik doe er nog wel eens een, maar dan moet ik eerst iets verzinnen om deelnemers te lokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan