• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Baris

DeletedUser22289

Gast
Vind alleen dat het moraal mijn moraal voor deze wereld wat wegneemt. Dit was mijn ideale wereld, maar toen kwam moraal om de deur kijken

moraal is wel chill hoor
smiley_emoticons_hust.gif
 

Gamergirl101

Hopliet
Gewoon lekker je gelijken aanvallen dus ;)
Stel een kleiner allilid wordt belegerd. Dan geld toch t moraal van die speler zijn punten

Dan wordt je bestraft omdat je kleine leden in je alli hebt die je dan gaat helpen. Je hebt al nadeel dat deff gestapeld wordt. Iedereen expres de kleintjes pakken, lekker gp verdienen als de grote spelers hun kleintjes willen helpen

Kleine spelers dus uit je alli weren, niet helpen als ze bezet zijn en alleen helpen als je kunt snipen of blocken en juist kleintjes van de vijand targetten in steden die niet zo vol staan

Of heb ik het nu verkeerd...
 

Gamergirl101

Hopliet
Moraal is leuk voor opstand. Daar worden aanvallen 99% van de tijd door vijanden gedaan en moet je alles blocken, hebben de kleine baat bij een moraal.
 

DeletedUser27363

Gast
Waarom wordt die n8 bonus steeds korter.

Er zijn ook mensen die een spelletje naast het normale leven willen spelen en op een fatsoenlijke tijd slapen natuurlijk. Er is niks zo irritant als net slapen en die vervelende toeter maakt je wakker!

Dus doe eens een nachtbonus van 22:00 tot 8.00 dan trek je ook mensen die gewoon werken (en dus meer goud kunnen kopen als scholieren).

Korte n8 bonus is handig voor mensen die het lef niet hebben iemand proberen aan te vallen wanneer deze online is.
Dat is toch juist de uitdaging?? of heb ik dat mis? spelen met die 10 sec. echte actie.

Zo wordt het spel helemaal uit zijn originele recept getrokken en smaakt het niet lekker meer.

En voor mensen die alleen leven voor grepolis kan je dan een wereld maken zonder n8 bonus zodat deze 24h per dag kunnen spelen (blijkbaar hebben mensen hier behoefte aan??!!!).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27363

Gast
Stel een kleiner allilid wordt belegerd. Dan geld toch t moraal van die speler zijn punten

Dan wordt je bestraft omdat je kleine leden in je alli hebt die je dan gaat helpen. Je hebt al nadeel dat deff gestapeld wordt. Iedereen expres de kleintjes pakken, lekker gp verdienen als de grote spelers hun kleintjes willen helpen

Kleine spelers dus uit je alli weren, niet helpen als ze bezet zijn en alleen helpen als je kunt snipen of blocken en juist kleintjes van de vijand targetten in steden die niet zo vol staan

Of heb ik het nu verkeerd...


Volgens mij geldt bij belegering het moraal van degene die belegerd, als dat een grotere speler is heb je geen probleem.
Bij spookstadjes geldt moraal niet.

Ik vind moraal wel goed, het komt er op neer dat je echt moet strijden en spelers die altijd de makkelijke weg kiezen door kleintjes te pakken worden bestraft wat juist goed is.
 

Gamergirl101

Hopliet
Volgens mij geldt bij belegering het moraal van degene die belegerd, als dat een grotere speler is heb je geen probleem.
Bij spookstadjes geldt moraal niet.

Ik vind moraal wel goed, het komt er op neer dat je echt moet strijden en spelers die altijd de makkelijke weg kiezen door kleintjes te pakken worden bestraft wat juist goed is.

Dus wat ik net zei: als een stad van een kleine speler bezet is, kost het de grote spelers veel meer troepen omdat ze moraal tegen hebben bij het slopen van de belegering van hun kleine alli-lid. Terwijl de os die er ligt, wel van grote vijandelijke spelers is, er ligt dus veel os, en die mag je wegknallen met verzwakte aanvallen

Conclusie: moraal bij een belegeringssysteem kan ertoe leiden dat kleine spelers gediscrimineerd worden, vaker het target zijn bij belegeringen zodat de rest van de alli flinke verliezen gaat leiden als ze de kolo willen slopen. Of je moet als grote speler deff gaan spelen, dan heb je altijd het moraal mee, dat is toch fijn. Maar als een kolo dan bij een kleintje ligt, nja dan maar laten gaan die stad?

Ik zeg niet dat ik het idee achter moraal slecht vind, het wordt slecht uutgevoerd. Als ze ervoor zorgen dat bij belegeringen moraal altijd 100% is, werkt het zoals het hoort

Anders als een kleine speler bezet is, werkt het de kleine speler alleen maar tegen omdat zijn stad bevrijden, andere spelers meer moeite kost. Dacht dat de bedoeling was dat kleine spelers meer geholpen worden :p
 

DeletedUser27363

Gast
Dus wat ik net zei: als een stad van een kleine speler bezet is, kost het de grote spelers veel meer troepen omdat ze moraal tegen hebben bij het slopen van de belegering van hun kleine alli-lid. Terwijl de os die er ligt, wel van grote vijandelijke spelers is, er ligt dus veel os, en die mag je wegknallen met verzwakte aanvallen

Conclusie: moraal bij een belegeringssysteem kan ertoe leiden dat kleine spelers gediscrimineerd worden, vaker het target zijn bij belegeringen zodat de rest van de alli flinke verliezen gaat leiden als ze de kolo willen slopen. Of je moet als grote speler deff gaan spelen, dan heb je altijd het moraal mee, dat is toch fijn. Maar als een kolo dan bij een kleintje ligt, nja dan maar laten gaan die stad?

Ik zeg niet dat ik het idee achter moraal slecht vind, het wordt slecht uutgevoerd. Als ze ervoor zorgen dat bij belegeringen moraal altijd 100% is, werkt het zoals het hoort

Anders als een kleine speler bezet is, werkt het de kleine speler alleen maar tegen omdat zijn stad bevrijden, andere spelers meer moeite kost. Dacht dat de bedoeling was dat kleine spelers meer geholpen worden :p

Nee want als de stad van een klein ally lid wordt belegerd, geldt tijdens de belegering het moraal van degene die met de kolo aanvalt.
 

Gamergirl101

Hopliet
Nee want als de stad van een klein ally lid wordt belegerd, geldt tijdens de belegering het moraal van degene die met de kolo aanvalt.
Kijk dat was mijn vraag. Mij is gisteren uitgelegd dat het moraal van de belegerde telt, niet van de belegeraar.

Volgens mij geldt bij belegering het moraal van degene die belegerd <- en ik heb hier in mijn hoofd om een of andere rede het woordje "is" erachter gezet

Lezen blijft moeilijk, bedankt voor het duidelijk maken. Nu er absoluut geen nadeel is voor kleine spelers ben ik fan

Al vraag ik me wel af hoe dat met WW's zit. Bij bv opstand als iemand 20 steden op 1 eiland heeft met senaat 25 en muur 25 en verder alles zo laag mogelijk. Heeft ie zeer weinig punten. Hij bouwt muur telkens op en omdat ie weinig punten heeft loopt de vijand zich dood op moraal

Of is daar ook al iets tegen bedacht?
 
Idd dat nieuwe boerendorpensysteem is echt slecht. de ideale wereld is : geen moraal - belegering - oud boerendorpensysteem - nb zoals die van nu , das perfect. Maja de kans dat er nog een wereld komt met oud boerendorpensysteem...
 

Gamergirl101

Hopliet
Idd dat nieuwe boerendorpensysteem is echt slecht. de ideale wereld is : geen moraal - belegering - oud boerendorpensysteem - nb zoals die van nu , das perfect. Maja de kans dat er nog een wereld komt met oud boerendorpensysteem...
Komt niet meer. Ik vind t nieuwe niet zo heel slecht. Ik kan er nu veel meer gs uithalen. Met dat oude zat er telkens een limiet op die ik rond 8 uur s'avonds had bereikt dus moest wachten met 4 uur plunderen tot na 0:00 zodat ik even kon slapen
 

DeletedUser26972

Gast
Idd dat nieuwe boerendorpensysteem is echt slecht.
Na een tijdje er mee gespeeld te hebben begint het mij steeds beter te bevallen. In de eerste week zit je met wat overvloed aan resources misschien maar daarna is het wel chill.
Je moet wat offensiever spelen om verder te geraken, maar daar is toch niets mis mee. Het is wat moeilijker voor defensief ingestelde spelers.
 

DeletedUser26399

Gast
dus niet, zeker niet bij moraal, als je dan als iets kleinere speler met voldoende deff aangevallen wordt, heb je een berg GP
 

DeletedUser19706

Gast
Je maakt het alleen maar erger, wie laat nou iemand anders z'n troepen in z'n stad met muur 1 staan...
 

DeletedUser26399

Gast
Was op het moment dat ze aankwamen niet online en had gezegd enkel birr en de speler had niet gemeld dat hijLt stuurde ook
 
Bovenaan