• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

werk

Er is op dit moment waar ik werk een soort van machtstrijd gaande, mijn oude voorvrouw is niet echt happy met de nieuwe, wij lopen echter weg met de nieuwe voorvrouw omdat ze meer doet dan de oude.
Je voelt de sfeer bekoelen als die twee bij elkaar zijn en naar mijn voorman stappen heeft ook ook weinig zin, die zegt het komt allemaal wel goed.
We kunnen die oude wel schieten en ze gedraagt zich als een generaal met dom voetvolk onder zich, wordt t echt beu, heeft iemand een suggestie of idee om dit te verhelpen, zit echt met dit stomme gedoe...

bvd
 

DeletedUser

Gast
Wat voor werk bedoel je precies? Kantoorwerk, bouw, horeca etc.?
 
ik zit in de schoonmaak, werk op een school, hou de toiletten bij, wcpapier wordt bijgevuld, er wordt gewist, gemopt etc...
 

DeletedUser

Gast
Mja, leer er mee leven.

Jullie mogen haar niet en ze voelt en weet dat, waardoor ze nog meer gefrustreerd gaat 'regeren', waardoor jullie haar nog meer gaan schieten, etc etc etc

Doe de eerste stap eens: behandel haar eens als een normaal mens mét kwaliteiten. Ze zal wel positieve punten hebben ook, anders was ze geen voorvrouw.

Als je dat met zijn allen even vol kunt houden, dan zal zij zich ook beter voelen in haar vel en zich ook anders gaan opstellen. En ja, het kan, dat ze nooit een perfecte chef zal zijn en dat de andere beter is en blabla, maar kom zeg, maak de situatie een beetje leefbaar voor haar EN jezelf.

Ik kom ook soms oversten tegen in mijn leven die onsympathiek zijn of dom, maar toch kan je nog altijd professioneel blijven. Maakt niet uit wat voor beroep je doet.
 

DeletedUser

Gast
Toon is een beetje interesse in haar.... Vraag hoe het met haar is en maak is een kletespraatje. En respecteer elkaar
 

DeletedUser

Gast
Zal wel weer een oude bekende kapitalistsche truc zijn; verdeel en heers over de werkvloer. Arbeiders elkaar de kop in laten slaan. Werkt meestal, aangezien iedereen bang is voor zijn baan.

Ik zou de autobanden van de directie lek steken :)
 

DeletedUser

Gast
Het zijn de kleine dingetjes waar een mens blij van kan worden. Natuurlijk moet dit van twee kanten komen, maar maak eens een begin met kleine dingetjes zoals soms een complimentje geven, af en toe een praatje te maken etc.
Hopelijk ziet zij dan ook in dat jullie ook "gewoon maar" mensen zijn, en zal zij zich hierop langzaam aanpassen (:

Succes!
 

DeletedUser

Gast
Er is op dit moment waar ik werk een soort van machtstrijd gaande, mijn oude voorvrouw is niet echt happy met de nieuwe, wij lopen echter weg met de nieuwe voorvrouw omdat ze meer doet dan de oude.
Je voelt de sfeer bekoelen als die twee bij elkaar zijn en naar mijn voorman stappen heeft ook ook weinig zin, die zegt het komt allemaal wel goed.
We kunnen die oude wel schieten en ze gedraagt zich als een generaal met dom voetvolk onder zich, wordt t echt beu, heeft iemand een suggestie of idee om dit te verhelpen, zit echt met dit stomme gedoe...

bvd

..laat je niet verleiden in te gaan op dat gedrag, ik zou haar negeren en je frustraties vooral wel kenbaar maken aan iedereen die ernaar vraagt. Dit klinkt mij alsof ze zichzelf wil afzetten of isoleren van jullie team en dat is absoluut geen kwaliteit van een leider. Hoogmoed komt voor de val en als er al een nieuwe voorvrouw is, dan is zij daar vast ook met een reden ;)
 

DeletedUser

Gast
Gewoon is een goed gesprek voeren.

Heel vaak zit het probleem in dingen die verkeerd begrepen zijn. En vaak zijn dat heel kleine dingen. zoals een keer geen goedemorgen zeggen of op de verkeerde stoel gaan zitten of het laatste suikerklontje pakken.

Laat ze dat aan je vertellen en help die kleine misverstandjes uit de wereld.
Doe dat dan wel bij allebij,

En dan kun je naderhand ook nog vertellen dat de werksfeer voor jullie, door het ... gedrag niet zo heel fijn meer is.

- De waarheid mag gezegd worden, en als ze er boos om worden dan betekend dan alleen maar dat het ook waar is en ze het dus weten.
 

DeletedUser

Gast
Mja, leer er mee leven.

Jullie mogen haar niet en ze voelt en weet dat, waardoor ze nog meer gefrustreerd gaat 'regeren', waardoor jullie haar nog meer gaan schieten, etc etc etc

Doe de eerste stap eens: behandel haar eens als een normaal mens mét kwaliteiten. Ze zal wel positieve punten hebben ook, anders was ze geen voorvrouw.

Als je dat met zijn allen even vol kunt houden, dan zal zij zich ook beter voelen in haar vel en zich ook anders gaan opstellen. En ja, het kan, dat ze nooit een perfecte chef zal zijn en dat de andere beter is en blabla, maar kom zeg, maak de situatie een beetje leefbaar voor haar EN jezelf.

Ik kom ook soms oversten tegen in mijn leven die onsympathiek zijn of dom, maar toch kan je nog altijd professioneel blijven. Maakt niet uit wat voor beroep je doet.

Volledig eens met bovenstaande
 
Bovenaan