• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wie is de Mol 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Wie is de Mol 2014​


13 kandidaten, 1 mol. Dat is het aantal spelers waaruit Wie is de Mol zal gaan bestaan. Door opdrachten uit te voeren, missies aan te gaan en verdachten te zoeken kies jij uit wie je de mol vind. Door de dagelijkse vragenlijst zal bekend worden wie er afgaat en wie er door is.

Opdrachten
Jullie overleven op verschillende plekken, van een drukke stad tot de Sahara. Op elke locatie zijn opdrachten, die ik, Art, jullie zal brengen. De Mol zal deze opdrachten proberen te saboteren, waardoor er minder geld in de pot komt.

De pot
Jullie beginnen met 2000,-. Mooi meegenomen voor het begin. Bij elke opdracht valt geld te verdienen, maar ook geld te verliezen. Misschien is het zelfs wel handig om te investeren. Het lot ligt in jullie handen.

Extern/Intern
Elk lid krijgt een eigen Gebruikerscode waarmee hij/zij extern kan inloggen. Daar valt een eigen, de enige opslag ruimte te vinden en zal hij/zij opdrachten/tests invoeren. Op het Forum zullen de opdrachten gegeven worden.

Hall of Fame
De mol zal, evenals de winnaar in de Hall Of Fame komen. De Winnaar krijgt 30 punten. De Mol krijgt ook 30 punten. Echter zal er bij de mol per 250 euro boven de 20.000 1 punt afgaan.

Inschrijvingen, Vereisten
14 man mag meedoen, elke gebruiker krijgt een eigen (nieuw) account. Hierop zal hij/zij de gedurende tijd spelen. Je kunt niet kiezen of je Mol of Speler wilt zijn. Minimaal is dat je elke dag tussen 19:30 en 21:00 online bent voor een groepsbespreking of een opdracht. Ook de uitslag van een test wordt op dat moment gegeven. Indien je niet kunt, schrijf je dan gewoon niet in. Het spel zou eventueel met minder spelers gespeelt kunnen worden. Inschrijven gaat door een PM te sturen naar mij, Art..

Graag jullie reacties over Wie is de Mol 2014.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik hoop het, het is echt een leuk spel op t forum, en ik hoop dat ik me titel van tw kan promoveren hiero :X
 

DeletedUser

Gast
Promoveren? Dus je wil de titel verbeteren? :p
Ik wil graag meedoen, maar wanneer begint het? (Heb nauwelijks tijd tot komende vrijdag)
 

DeletedUser

Gast
Wie is de Mol. Leuk, maar als je het op het forum speelt, doet zich één probleem voor.

Uiteindelijk is er maar één winnaar en voor die persoon maakt het feitelijk niks uit hoe veel 'geld' die uiteindelijk heeft verdiend, want 'geld' is hier niks. Hierdoor zal geen enkele speler moeite doen om geld in de pot te krijgen, sterker nog, zij zullen opvallend opdrachten waarmee geld te verdienen valt, saboteren, zodat mensen zullen denken dat zij de mol zijn en op hen zullen stemmen.
Om dit tegen te gaan, moet je het aantal punten dat de winnaar in de Hall of Fame verdient laten afhangen van het verdiende geld. 30 minus dat aantal punten krijgt de mol dan. Een voorbeeld van een formule kan zijn:

Aantal punten mol = 30 / (CY)
Aantal punten winnaar = 30 - 30 / (CY)
Met Y = het verdiende geld in de pot en C is een heel kleine constante. De bedoeling lijkt me dat de winnaar normaliter circa 13x zo veel verdient als de mol. Bepaal C vooraf en laat 'm afhangen van deze regel en hoe veel geld je verwacht dat er aan het einde van het spel ongeveer in de pot zal zitten.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
1. RabbidRobin

Ik kan eventueel accounts proberen te fixen waardoor jullie minder moeten werken en er zo vanuit de community ook wat overzicht is.
 

DeletedUser

Gast
Jup genade, goed punt.
Ik denk dat het enige waardoor dat niet gebeurde bij tw was, omdat er pp mee te verdienen viel.
Aangezien dat hier niet kan denk ik dat je HoFpunten hier vanaf moeten hangen.
2. marcoknight ofcourse
 

DeletedUser19654

Gast
1. RabbidRobin
2. Marco
3. Genius
4. Alice
5. owen666
6. MoonMonkey

uhmm... mij boeit die hall of fame ook niet zoveel want hij word toch niet geüpdatet dusja...
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop het, het is echt een leuk spel op t forum, en ik hoop dat ik me titel van tw kan promoveren hiero :X
Houd er rekening mee dat dit spel niet zo zal worden gespeeld als op TW, ik bedenk alles zelf. Misschien is het dus wel hetzelfde, wie zal het zeggen.

Promoveren? Dus je wil de titel verbeteren? :p
Ik wil graag meedoen, maar wanneer begint het? (Heb nauwelijks tijd tot komende vrijdag)
Dit is het Discussie Topic. Op het moment dat ik voldoende reacties heb ontvangen en het gehele systeem + opdrachten klaar heb liggen kunnen jullie jullie aanmelden.
Wie is de Mol. Leuk, maar als je het op het forum speelt, doet zich één probleem voor.

Uiteindelijk is er maar één winnaar en voor die persoon maakt het feitelijk niks uit hoe veel 'geld' die uiteindelijk heeft verdiend, want 'geld' is hier niks. Hierdoor zal geen enkele speler moeite doen om geld in de pot te krijgen, sterker nog, zij zullen opvallend opdrachten waarmee geld te verdienen valt, saboteren, zodat mensen zullen denken dat zij de mol zijn en op hen zullen stemmen.
Om dit tegen te gaan, moet je het aantal punten dat de winnaar in de Hall of Fame verdient laten afhangen van het verdiende geld. 30 minus dat aantal punten krijgt de mol dan. Een voorbeeld van een formule kan zijn:

Aantal punten mol = 30 / (CY)
Aantal punten winnaar = 30 - 30 / (CY)
Met Y = het verdiende geld in de pot en C is een heel kleine constante. De bedoeling lijkt me dat de winnaar normaliter circa 13x zo veel verdient als de mol. Bepaal C vooraf en laat 'm afhangen van deze regel en hoe veel geld je verwacht dat er aan het einde van het spel ongeveer in de pot zal zitten.
Goed punt. Ik pas dit zsm aan in het Begin Topic. Bedankt voor je opbouwende kritiek.
1. RabbidRobin

Ik kan eventueel accounts proberen te fixen waardoor jullie minder moeten werken en er zo vanuit de community ook wat overzicht is.
Hierover zal ik u per bericht benaderen als het zover is.
3. Genius

Geeft het als je bv maar vanaf 20:30 on bent? Want ik moet eten tussen 19:30 en 20:30
Opzich niet, als maar niet de helft rond 19:30 er is en 20:00 offline gaat en de andere helft andersom.
Waarom niet de accs van Amnesia?

1. RabbidRobin
2. Marco
3. Genius
4. Alice
Aangezien ik andere namen ga uitkiezen voor onze BMers ;)

Tevens zal de inschrijving via PM gaan, niet op het Forum. Ik ontvang dus graag van de mensen die mee willen doen een PM. Tegen de tijd dat het zover is stuur ik je dan een reminder, eerst eens kijken of er voldoende animo voor is.
 

DeletedUser19654

Gast
Opnieuw, want art heeft het gemist... die HoF punten maken mij ook geen zak uit, want dat word niet bijgewerkt en ik sta nog steeds helemaal onderaan met 1,5 punten.

Dusja... voor mij maakt dat echt totaal niet interessanter of zow, maar ik denk wel dat ik gewoon voor het spelplezier me naar me rol ga gedragen, altans dat zal ik proberen :D
 

DeletedUser

Gast
Aangezien ik andere namen ga uitkiezen voor onze BMers ;)

Tevens zal de inschrijving via PM gaan, niet op het Forum. Ik ontvang dus graag van de mensen die mee willen doen een PM. Tegen de tijd dat het zover is stuur ik je dan een reminder, eerst eens kijken of er voldoende animo voor is.
Ok, het was maar een voorstelletje :)
En ik denk wel dat er genoeg animo voor gaat zijn, hoor...
 

DeletedUser

Gast
Opnieuw, want art heeft het gemist... die HoF punten maken mij ook geen zak uit, want dat word niet bijgewerkt en ik sta nog steeds helemaal onderaan met 1,5 punten.

Dusja... voor mij maakt dat echt totaal niet interessanter of zow, maar ik denk wel dat ik gewoon voor het spelplezier me naar me rol ga gedragen, altans dat zal ik proberen :D
Inderdaad, de punten in de HoF worden niet bijgewerkt, maar alsnog heb je door deze regel meer 'eer' als je een grotere pot wint, waardoor spelers daar ook naar zullen streven.
Uiteindelijk spelen we natuurlijk allemaal voor het spelplezier, maar ik denk dat het spelplezier wordt verhoogd als de leukste strategie ook de strategie is die het meeste oplevert.
 

DeletedUser

Gast
Ziet er leuk uit, ben benieuwd wat de opdrachten zijn.

Uiteraard zullen deze van verschillend aard zijn en zullen jullie verschillende steden en landen afreizen.

Gelieve een PM in te sturen als je interesse hebt, dan kan ik kijken of er 14 man is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan