• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wie is de mol?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Inleiding
Wie Is De Mol is een spel wat waarschijnlijk veel mensen al kennen van televisie. Ik heb het spel wel vaker zelf gespeeld, en het is hartstikke leuk om te doen. Het spel is niet door mij bedacht, maar overgenomen van andere mensen.

Het spel
In Wie is de Mol draait het erom als team samen te werken. De spelers van het spel hebben als doel zoveel mogelijk geld te verdienen door het uitvoeren van opdrachten. Behalve 1 speler. Deze speler is de Mol. De Mol probeert de opdrachten te verpesten en de pot zo klein mogelijk te houden.
Om de zoveel tijd zal er ook een test zijn, met vragen over de Mol. De spelers weten niet wie de Mol is, die zullen ze moeten ontdekken door scherp te zijn en goed na te denken. De speler(s) met de meeste foute antwoorden zullen het spel moeten verlaten. Deze test wordt naar jou via PM verstuurt, je hebt dan 24u de tijd om de vragen te beantwoorden.
De Mol weet welke opdrachten er gaan komen en heeft hulp, zodat hij weet wat hij vooral NIET moet doen. Hij weet bijvoorbeeld de antwoorden op een quiz, of krijgt een extra voorsprong.

Punten van aandacht
• Het topic mag gebruikt worden om te communiceren met elkaar, maar netwerken etc. is gewoon toegestaan (uitzonderingen voorbehouden).
• Probeer zoveel mogelijk informatie over de mol te vinden. De test moet je maken en sturen in pm naar WWG, bij gelijkspel verliest de persoon die het laatst heeft ingestuurd.
Ik ga er vanuit dat iedereen het spel kent en weet wat jokers en vrijstellingen doen. Indien dit niet het geval is graag even melden. Het is toegestaan een joker/vrijstelling aan iemand anders te geven, meld dit dan even in een PM. Om je joker(s)/vrijstelling in te zetten dien je mij voor je de test krijgt een PM te sturen.
• Hints zijn niet aanwezig.
• Jokers maken een fout beantwoorde vraag goed. Wil je deze inzetten dan meld je dit bij mij voor je de test maakt.
• Vrijstellingen zijn het leukste wat je kan hebben, Dan hoef je namelijk de hele test niet te maken, en ben je sowieso door! Deze worden automatisch ingezet.
• Deadlines niet halen = 2 vragen fout bij de test. Deadline van de test niet halen = dood
•Het is alleen toegestaan om het over opdrachten te hebben nadat de volgende opdracht is gepost of als dat er expliciet vermeld staat.

Maximaal 15 spelers. Bij meer inschrijvingen volgen er selecties en mollicitaties. Gewoon blijven inschrijven.
Deadline inschrijven: 12 juni 20:00

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

DeletedUser

Gast
1. EdAtGoirle
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22793

Gast
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
 

DeletedUser10470

Gast
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4. DonFrank
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Top, WWG, dit concept had ik ooit klaarliggen en was er mee bezig, maar heb het nooit afgekregen (Staat nog wel deels online).
 

DeletedUser14965

Gast
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4. DonFrank
5. Militem
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15
 

DeletedUser

Gast
Wie is de Mol. Leuk, maar als je het op het forum speelt, doet zich één probleem voor.

Uiteindelijk is er maar één winnaar en voor die persoon maakt het feitelijk niks uit hoe veel 'geld' die uiteindelijk heeft verdiend, want 'geld' is hier niks. Hierdoor zal geen enkele speler moeite doen om geld in de pot te krijgen, sterker nog, zij zullen opvallend opdrachten waarmee geld te verdienen valt, saboteren, zodat mensen zullen denken dat zij de mol zijn en op hen zullen stemmen.
Om dit tegen te gaan, moet je het aantal punten dat de winnaar in de Hall of Fame verdient laten afhangen van het verdiende geld. 30 minus dat aantal punten krijgt de mol dan. Een voorbeeld van een formule kan zijn:

Aantal punten mol = 30 / (CY)
Aantal punten winnaar = 30 - 30 / (CY)
Met Y = het verdiende geld in de pot en C is een heel kleine constante. De bedoeling lijkt me dat de winnaar normaliter circa 13x zo veel verdient als de mol. Bepaal C vooraf en laat 'm afhangen van deze regel en hoe veel geld je verwacht dat er aan het einde van het spel ongeveer in de pot zal zitten.
 

DeletedUser19654

Gast
Of je gaat gewoon heel hard smeken bij de modjes of ze iets kunnen regelen dat zoveel geld ongeveer zoveel goud winst geeft :p
Hoewel ik niet denk dat dat gaat gebeuren zou dat wel heel mooi zijn
 

DeletedUser10470

Gast
Of je gaat gewoon heel hard smeken bij de modjes of ze iets kunnen regelen dat zoveel geld ongeveer zoveel goud winst geeft :p
Hoewel ik niet denk dat dat gaat gebeuren zou dat wel heel mooi zijn

Werkt niet, omdat dat moet worden goedgekeurd door Innogames en dit enkel door de Moderatoren mag worden geleid wegens oneerlijkheid. Tevens zal de Mol dan altijd goud krijgen, en de rest niet.

@Genade: Copy-Paste van een ouder topic van mij? :)
 

DeletedUser

Gast
Jup, wat genade hier zegt klopt, het is dan ook een lange tijd geleden dat hier een widm is geweest , tevnes om die reden.
Goud zou de beste op,ossing zijn, maar dat gaat niet lukken, omdat je dat alleen van grepo zelf kan krijgen , en niet zomaar aan anderen kan geven binnen een account zoals ze bij een twwidm hebben gedaan.
Het probleem met HoF is dat het voor heel mensen nog geen zak uitmaakt of ze punten krijgen bij HoF, en dit zie ik ook niet als een goede oplossing, ookal zou je het afhankelijk houden van de pot.
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4. DonFrank
5. Militem
6. marcoknight
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Onee. Dit is zo leuk, maar toen kwamen er proefwerken :O

Ik schrijf me nog niet in, maar sluit niets uit.
 

DeletedUser

Gast
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4. DonFrank
5. Militem
6. marcoknight
7. Alice
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15
 

DeletedUser20542

Gast
WWG, je hebt voor dit spel de alleronhandigste periode uitgekozen. Volgens mij zit iedereen behalve zij die eindexamen hadden de komende maand aan de proefwerken of tentamens.
 

DeletedUser

Gast
WWG, je hebt voor dit spel de alleronhandigste periode uitgekozen. Volgens mij zit iedereen behalve zij die eindexamen hadden de komende maand aan de proefwerken of tentamens.

I guess you're right...
Gezien het aantal inschrijvingen zal ik de inschrijvingen voorlopig sluiten enzo
 

DeletedUser13353

Gast
1. EdAtGoirle
2. MoonMonkey
3. Harry Hipster
4. DonFrank
5. Militem
6. marcoknight
7. Alice
8. Ijzer
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15

Kom op nou :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan