• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open spel Wie van de 3 #24

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser10470

Gast
Of de zin juist is (spelling dus), niet of de context juist is :)

Maar maak jij je maar geen zorgen, mitchjol ;)
 

DeletedUser16004

Gast
Maar maak jij je maar geen zorgen, mitchjol ;)
En wat bedoel je daarmee
smiley_emoticons_ben_dummekuh.gif
 

DeletedUser10470

Gast
Dat jouw antwoord, ongeacht of je wist of het wel of niet zo was niet kon wijzigen naar een goed/fout antwoord.
 

DeletedUser10470

Gast
Bij deze een deadline ;)

Antwoorden:

Vraag 1 (1 punt): 'Een vreemdeling die verdwaalt is.'
A. Goed
B. Fout

Vraag 2 (1 punt): 'Mark Rutte verhuurt een chic appartement'
A. Goed
B. Fout

Vraag 3 (1 punt): Wat is juist: Slibtong of Sliptong?
A. Slibtong
B. Sliptong

Vraag 4 (1 punt): Waar komt het woord 'circus' vandaan?
A. Latijn
B. Frans
C. Roemeens

Vraag 5 (1 punt): 'HAVO' of 'havo'?
A. HAVO
B. havo

Vraag 6 (1 punt): Welke is een edelmetaal?
A. Platina
B. Chroom

Vraag 7 (1 punt): Waarvoor staat een M (Molair)?
A. Een aantal
B. Een percentage

Vraag 8 (1 punt): Waarvoor gebruiken we in het dagelijks leven een filter?
Bijv. Koffiezetten

Vraag 9 (1 punt): Wat is een G (Giga)?
A. Miljard
B. Biljard

Vraag 10 (1 punt): Stel, een auto gaat met 100 km/h rijden op de snelweg. De snelweg is 5 km. Vervolgens gaat de auto een woonwijk in met 2 m/s. Hij rijdt daar 1 kilometer. Hoelang is de auto onderweg op deze 2 trajecten?
680 secondes

Inzendingen:
Genius0615: 8 punten
HoC: 8 punten
Genade: 10 punten
mitchjol: 6 punten
Galadriël: 7 punten
CR07: 5 punten
Crimson Chin: 8 punten

Helaas valt CR07 deze eerste keer af.

We spelen met 6 spelers verder.
De volgende deadline is Donderdagavond 20:00.
Vragen in de volgende post.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
Categorie: Films en Internet (simpelweg 5 om 5)
Deadline: Donderdag 20:00 (23e)
Spelers: Enkel degene die door zijn van gisteren

Vraag 1 (1 punt): Geel. Banaan. Waar heb ik het over?
A. Bananasplit
B. Minions

Vraag 2 (1 punt): De vijanden van de minions zijn paars. Waarom is de kleur paars gekozen?
(open vraag)

Vraag 3 (1 punt): Het hoeveelste deel is JURASSIC WORLD uit de JURASSIC PARK reeks?
A. 4
B. 5

Vraag 4 (1 punt): In welke film heeft Richard Groenendijk een hoofdrol?
A. Magic Mike XXL
B. Binnenstebuiten

Vraag 5 (1 punt): Welke TV serie heeft een film?
A. Spangas
B. Brugklas

Vraag 6 (1 punt): Wat zijn HTML en CSS?
A. Programmeertalen
B. Opmaaktalen

Vraag 7 (1 punt): Wat valt NIET te zien in een Broncode Bekijker (zoals op Chrome, PaginaBron bekijken)
A. De HTML
B. De PHP

Vraag 8 (1 punt): Geef een voorbeeld van een binaire getallenreeks
(open vraag)

Vraag 9 (1 punt): Als je een domeinnaam wilt, wie is de beheerder daar dan van? (ook wel: de Administrator, de uiteindelijk beheerder)
A. SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland)
B. SDN (Stichting Domeinregistratie Nederland)

Vraag 10 (1 punt): Moet je om informatica te geven op een middelbare school een diploma of vervolgstudie hebben gevolgd binnen de informatica?
A. Ja
B. Nee
 

DeletedUser

Gast
Wat is er fout aan 'Mark Rutte verhuurt een chic appartement'?
 

DeletedUser10470

Gast
De punt van de zin mist (zie 1, daar staat wel een punt aan het eind van de zin).

Betreft de vraag van mitchjol, die vroeg zich af of de context wel klopte, of Rutte een appartement verhuurt :p
 

DeletedUser16004

Gast
De punt van de zin mist (zie 1, daar staat wel een punt aan het eind van de zin).

Betreft de vraag van mitchjol, die vroeg zich af of de context wel klopte, of Rutte een appartement verhuurt :p
Volgens mij heb ik vraag
1,3,4,5,6,8,9,10 goed en zijn dat in totaal 8 goede en geen 6:O
Ik weet niet welke 2 vragen je extra fout gerekend hebt bij mij:(

en Molair(M) staat voor mol/liter. en als je het aantal mol vermenigvuldigd met het getal van avocado heb je het aantal deeltjes.
Dus eigenlijk geeft molair het aantal deeltjes(van bv zout) per liter aan. Dus ik vind dat het een aantal aangeeft en niet een percentage.
Overigens vind ik die punt ook stom, dat het daarom niet klopte:( want ik dacht dat het ook een deel van een zin kon zijn en dat er nog achter hoorde aan ....
Maar ik zal wel te slim zijn voor deze quiz;)
 

DeletedUser23628

Gast
ik voel me door de huidige vragen weleens ineens stokoud.
 

Genius0615

Erinys
Vind je mij te slim?
Overigens Galadriël had er ook moeite mee dus je kan altijd nog van haar winnen

Mijn IQ zou toch echt belachelijk laag moeten zijn om te denken dat jij te slim bent, had het over het feit dat ik driekwart van de vragen heb moeten gokken.
 

DeletedUser

Gast
Hmm de vorige categorie vond ik ook leuwker

Donny, ik ben het met Mitchjol eens dat het antwoord op vraag 7 'een aantal' moet zijn. Dat had ik zelf dan ook geantwoord, en mij heb je 10 punten gegeven? :p
 

DeletedUser10470

Gast
Volgens mij heb ik vraag
1,3,4,5,6,8,9,10 goed en zijn dat in totaal 8 goede en geen 6:O
Ik weet niet welke 2 vragen je extra fout gerekend hebt bij mij:(

en Molair(M) staat voor mol/liter. en als je het aantal mol vermenigvuldigd met het getal van avocado heb je het aantal deeltjes.
Dus eigenlijk geeft molair het aantal deeltjes(van bv zout) per liter aan. Dus ik vind dat het een aantal aangeeft en niet een percentage.
Overigens vind ik die punt ook stom, dat het daarom niet klopte:( want ik dacht dat het ook een deel van een zin kon zijn en dat er nog achter hoorde aan ....
Maar ik zal wel te slim zijn voor deze quiz;)

Hmm de vorige categorie vond ik ook leuwker

Donny, ik ben het met Mitchjol eens dat het antwoord op vraag 7 'een aantal' moet zijn. Dat had ik zelf dan ook geantwoord, en mij heb je 10 punten gegeven? :p

Het is inderdaad een aantal, das mijn fout. Ook heb ik een antwoord nader bekeken en bleek die dus anders te zijn en heb ik dus bij iedereen die het antwoord goed had het fout gerekend en andersom. Maar Genade viel al onder de nieuwe antwoorden (je was de eerst waarbij ik met de nieuwe antwoorden nakeek) maar toen had ik je nog extra gecontroleerd op die goed/fout regeling waardoor je 1 punt meer kreeg. Daarom had je 10 punten, doordat je 1 punt meer kreeg, wat toen dus niet klopte, maar gezien het een aantal is wel.

Bij mitchol het omgekeerde verhaal, die kreeg juist 1 punt minder. Je hebt inderdaad 8 punten :)

Gelukkig maakt dit geen verschil voor de eindstand.
 

DeletedUser16004

Gast
Bij mitchol het omgekeerde verhaal, die kreeg juist 1 punt minder. Je hebt inderdaad 8 punten :)

Gelukkig maakt dit geen verschil voor de eindstand.
Bedankt, maar 6+1=7 en geen 8
Dus ik kreeg dan 2 punten minder:O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan