• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Wiki

DeletedUser20905

Gast
De laatste periode zijn we druk bezig geweest met het up to date brengen van de wiki. Inmiddels hebben wij alle pagina’s nagekeken en indien het nodig was hebben wij de pagina bijgewerkt. Tevens zijn een groot aantal verouderde pagina’s verwijderd. Hiermee staat er alleen nog de (in onze ogen) relevante informatie op de wiki. De volgende stap zal zijn het aanvullen van de informatie om hiermee de wiki een plek te maken waar echt alle informatie beschikbaar is. Mocht er iets zijn wat je graag op de wiki wilt zien dan mag je dat hier altijd melden. Wij zullen dan kijken of wij hiervoor een pagina aan kunnen maken of anders kunnen toevoegen bij een al bestaande pagina. Natuurlijk kan het zo zijn dat we op enkele pagina’s ergens overheen hebben gelezen waardoor de informatie toch niet helemaal juist is. Mocht je dit tegenkomen dan horen wij dit ook graag van je. Wij zullen dan zo snel mogelijk de pagina aanpassen om ervoor te zorgen dat er wel de juiste informatie op staat.

Alvast bedankt voor jullie input!

Aeneas, Kroenuh en Kleiduif
 

DeletedUser20048

Gast
Misschien een pagina met alle gunsten of hoe ze ook genoemd worden. Ik bedoel die spreuken zoals land uitbreiding of scherpzinnigheid.
Of ben ik heel slecht in zoeken? :confused:
 

DeletedUser20905

Gast
Staat op onze to do list, zal een paar plekjes omhoog gaan ;). Als die er is zal ik dat hier melden.
 
Graag correcte informatie over Stormram en Falanx.

Zie nog steeds op Wiki staan dat alle schepen 10% extra kracht krijgen aanvallend en verdedigend maar niet de toevoeging dat deze extra kracht vervalt als de schepen in een stad liggen waar stormram NIET onderzocht is als support.

Heb het niet getest maar aangezien tot nu toe Stormram en Falanx dezelfde omschrijving kennen zal het ook betekenen dat je troepen in een stad zonder Falanx dus de 10% extra kracht verliezen als support.
 

DeletedUser

Gast
Beste Bullspirit Dancer,

Ik meende dit al eens ergens anders gelezen te hebben. En ik had gelijk, namelijk hier:

Ik hoef de discussie hier niet te herhalen lijkt mij. Maar naar zeggen heb jij het getest en ben je tot de conclusie gekomen dat dit alleen geldt in steden waar het desbetreffende onderzoek: Stormram (evt. Falanx) is onderzocht.

Hier kunnen wij echter geen uitspraken over doen. Aangezien wij dit simpelweg niet weten en dit ook niet te weten zullen komen.
De wiki bevat juiste informatie, namelijk: De gevechtskracht van je schepen wordt 10% hoger (zowel in de aanval als in de verdediging)

Verdere uitspraken kunnen wij er dan ook niet over doen.

Gegroet
Hocus Pocus Piet
wikimoderator
 

DeletedUser

Gast
Er staat niet zo veel over geluk of moreel het aan mij :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16286

Gast
Als je je bedenkt dat als je tyches verdedigingszegen op je stad in zet, dat dat ook geld voor alle aanwezige troepen in je stad. Ik denk dat het met falanx en stormram niet anders zal zijn. De kracht van de troepen en schepen word volgens mij bepaald door in welke stad ze verblijven en welke onderzoeken daar gedaan zijn en of de betreffende speler premium functies gebruikt. Ik heb nooit gemerkt dat als er bijvoorbeeld een stad onder vuur ligt, dat de os van premium spelers langer blijft staan als van de niet premium spelers. Ik denk ook dat de servers het niet kunnen behappen om elke beetje os vanuit verschillende steden elke keer afzonderlijk te berekenen wat de verliezen zouden moeten zijn.
 

DeletedUser20905

Gast
Ik ga helemaal hierover geen discussie meer voeren, duidelijk is dat Wiki dus onvolledig is en blijft over de werking van Stormram en Falanx.

Nogmaals, hierover is geen 100% zekerheid. Dit is dan ook de reden dat dit niet op de wiki staat. Iedereen heeft een eigen mening hierover waarbij niet bekend is wat de juiste toelichting is.

Er staat niet zo veel over geluk of moreel het aan mij :p

Voor het moraal is er een speciale pagina. Deze kun je hier vinden. Op deze pagina staat ook een stukje over geluk. Hier is geen specifieke pagina voor aangezien daar weinig over te vertellen is.
 

DeletedUser19428

Gast
Nogmaals, hierover is geen 100% zekerheid. Dit is dan ook de reden dat dit niet op de wiki staat. Iedereen heeft een eigen mening hierover waarbij niet bekend is wat de juiste toelichting is.

Hoe kan het dan dat er tegen mij indertijd is gezegd dat Support uitgebreid onderzoek heeft gedaan en navraag heeft gedaan bij inno-games in Duitsland?

Dus dat antwoord is dus uit de duim gezogen begrijp ik nu uit dit verhaal.
Als support iets zegt dan moet het ook op waarheid berusten is mijn mening en niet zomaar iets roepen als je het niet weet.

Dan nu de vraag aan Support.
Kan hier een onderzoek naar komen, om voor eens en altijd de misverstanden rondom deze 2 dingen (stormram en falanx) te voorkomen!!
 

DeletedUser20905

Gast
Hoe kan het dan dat er tegen mij indertijd is gezegd dat Support uitgebreid onderzoek heeft gedaan en navraag heeft gedaan bij inno-games in Duitsland?

Dus dat antwoord is dus uit de duim gezogen begrijp ik nu uit dit verhaal.
Als support iets zegt dan moet het ook op waarheid berusten is mijn mening en niet zomaar iets roepen als je het niet weet.

Dan nu de vraag aan Support.
Kan hier een onderzoek naar komen, om voor eens en altijd de misverstanden rondom deze 2 dingen (stormram en falanx) te voorkomen!!

Die discussie is hier al gevoerd en het antwoord daarop staat daar ook tussen. InnoGames wil dit soort zaken niet aan ons geven aangezien het om specifieke aanvalsberekeningen gaat.
 

Hello Nurse

Boogschutter
Het heeft mijns inziens nog steeds niets met berekeningen te maken, die blijkbaar geheim zijn, maar met de simpele vraag, of stormram/falanx werken als je bv een stad ondersteund die beide niet onderzocht heeft, terwijl jij dit wel hebt.
of omgekeerd. jij hebt ze niet onderzocht, maar de stad aan wie je OS biedt, wel.

Fascination was hier in het verleden wat duidelijker in dan jij, maar het kan zijn dat dit door de vele updates inmiddels veranderd is.

Fascination
Bekijk profiel
Bekijk forumberichten
Privéberichten
Voeg toe als contact
Fascination is offline

Fascination's avatar Geregistreerd
23 November 2011
Locatie
België
Berichten
1.076
Verstuur een bericht via Skype™ naar Fascination
Standaard AW: Falanx OS
Als falanx onderzocht is in de stad die wordt aangevallen (en ondersteund), dan werkt hij. Als falanx is onderzocht in de stad die een andere stad ondersteund, dan werkt deze niet.

Als voorbeeld:

Speler Jan bezit Polis
Speler Piet bezit Athene en Sparta

Polis (Jan) valt Athene (Piet)
Sparta (Piet) ondersteund Athene (Piet)

ALS: falanx is onderzocht in:
Athene en Sparta: dan werkt falanx
Athene: dan werkt falanx
Sparta: dan werkt falanx niet
geen van beide: dan werkt falanx niet


De stad die dus wordt aangevallen, moet dus falanx onderzocht hebben.

(hetzelfde geldt voor Stormram)
Alles gebeurt met een reden. Soms is die reden echter gewoon dat je enorm dom bent en de foute beslissing maakt.
Grepolis Times | Reporter worden | Wiki | Support | Chat | IGTeacher | Contacteer mij
 

DeletedUser

Gast
Ik kan 1 ding niet terugvinden af er nog iets speciaals is met mythische eenheden als die ondersteuning bieden, of die stad ook de zelfde god moet aanbidden >?
 

DeletedUser

Gast
Wat ik mis op de Wiki, merkte ik na de vraag van vandaag in de adventkalender quiz, is een tabelletje met daarin hoeveel munten je per level nodig hebt om een held een level omhoog te brengen. Bijvoorbeeld:

1 --> 2 = x munten
2 --> 3 = y munten
3 --> 4 = z munten
 

DeletedUser

Gast
Kon het wel vinden na wat graafwerk, maar zulke informatie zou op de wiki dus niet misstaan ;)
 
Bovenaan