• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Winnen van een app speler

DeletedUser

Gast
Beste medespelers,

Ik heb een vraag, hoe te winnen van een app speler? Op het oude overname systeem. Want, een kolo die een uur vaart wordt vrijwel altijd opgevangen door de vijand met zijn alarm.

Gelieve niet te zeggen dat ik beter moet timen, want je kan niet timen tegen een te grote hoeveelheid aan os.
En, ik heb ook geen zin om een week lang diep in de avond aanvallen te versturen zodat hij de app uiteindelijk uitzet.


Mvg,
Noah


Ps: Geen discussie over het alarm maar over hoe je er ingame mee kan afrekenen.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb zojuist een kolo bij een APP speler naar binnen gegooid.. :p
(zie ingame forum ;) )

Maar ik zou deze spelers dagelijks lastig vallen met 1001 fake aanvallen (getimed)
En op den duur gewoon ergens een kolo tussen gooien.

Ik heb nog wel meer tips mbt app spelers, maar die wil ik je ingame wel geven :)
Niet iedereen wijzer maken dan dat ze zijn.
 

DeletedUser9104

Gast
Wat dacht je van op hoop van zegen?
Dat moest voor de app ook al, nu zit er alleen een iets grotere kans dat de speler die je aanvalt er meer os voor kan zetten.
Ik zie geen probleem voor een ervaren speler
 

DeletedUser

Gast
Verstuur een aanval naar een stad eentje van de speler die vrij ver ligt... Een fake vs aanval met spreuk op bv.

2 uurs later (of minder) Verstuur je opnieuw een fake naar die stad gevolgd direct door een echte aanval op zijn andere stad. Het alarm gaat af en hij ziet de naam van de fake stad. Hij denkt dan, ah, die is veilig want daar heb ik al een os bericht voor aangevraagd. Zijn 2e stad komt niet appart op zijn mobiel als alarm. Hoe meer fakes naar verschillende steden hoe beter dit werkt.
 

DeletedUser

Gast
Voor de 'minder' ervaren spelers is het haast geen doen.
Ook voor de ervaren spelers is het een heel stuk lastiger.

Elke 'minder' ervaren verdediger, heeft in no-time het forum volgegooid met OS aanvragen.

Voorheen kon je nog wel eens vaartijden van 3u gebruiken, en dan hopen dat die speler toevallig het 1e uur niet actief aanwezig was.
Toen was t gewoon nog 'spannend', omdat je niet wist wanneer desbetreffende actieve speler weer op grepo zou kijken.
Als hij direct online is, was je gewoon de pineut als aanvaller.
Als hij 1a1,5 uur later aanwezig was, had je een goede kans ;)
 

DeletedUser

Gast
Wat dacht je van op hoop van zegen?
Dat moest voor de app ook al, nu zit er alleen een iets grotere kans dat de speler die je aanvalt er meer os voor kan zetten.
Ik zie geen probleem voor een ervaren speler

Ik vraag me nu echt af of dat jij dit wel bent, je kan niet plannen als er plots een paar duizend birs voor je aanval liggen. Aan het begin van het spel is het bijna onmogelijk. Uiteindelijk zal het steeds vaker mogelijk zijn.
 

DeletedUser

Gast
Verstuur een aanval naar een stad eentje van de speler die vrij ver ligt... Een fake vs aanval met spreuk op bv.

2 uurs later (of minder) Verstuur je opnieuw een fake naar die stad gevolgd direct door een echte aanval op zijn andere stad. Het alarm gaat af en hij ziet de naam van de fake stad. Hij denkt dan, ah, die is veilig want daar heb ik al een os bericht voor aangevraagd. Zijn 2e stad komt niet appart op zijn mobiel als alarm. Hoe meer fakes naar verschillende steden hoe beter dit werkt.

Bedankt, hier kan ik zeker iets mee! Wel hopen dat hij geen com binnen hand bereik heeft dan.
 

Armand0

Manticore
Stuur in-game gerust een bericht. Is me wel een paar keer gelukt. Gaat om snelheid, timing, en een hoop afleiding...

En kost je (meestal) een bom troepen...

Vergeleken met het overnemen van een niet-app-speler kan je dit wel onmogelijk noemen, of onverantwoord duur. De enige reden dat ik er een sport van maak is omdat ik de pest aan dat alarmpje heb:)

@RSL Crusador, je oplossing is niet helemaal waterdicht. Hij ziet weliswaar maar 1 stadsnaam, maar hij ziet wel een getalletje met hoeveel aanvallen onderweg zijn. Als hij even de moeite neemt om e.a. te onderzoeken trapt hij daar echt niet in.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Jah xxx, klopt. Helemaal waterdicht is die niet. Maar hij is wel zeker 'werkbaar' bij een app gebruiker.
Als de gebruiker bv op school of werk zit dan gaat hij dat niet verder onderzoeken en heb je hem. Thuis is idd een probleem. Maar ik weet niet of je zelf de app gebruikt? Ik nl wel (meer voor forum en pm's) maar je krijgt dikwijls 2 keer binnen een paar uur een melding van een aanval die al geweest is bv.
 

Armand0

Manticore
Ik heb de app (+alarm) een maandje of wat gebruikt, bij mij werkte hij uitstekend, geen fouten, niets;)

Uit principe gebruik ik hem niet meer...Maakt het spelletje ook voor mijzelf (verdedigend) wat uitdagender. Zo leuk was het uiteindelijk ook weer niet om elke aanval te pareren/stacken/opvangen (wat beter uit kwam op het moment).
En aanvallend is het over het algemeen gewoon een onding (dat alarm).
 

DeletedUser

Gast
Ik verlies liever een stad, dan dat ik altijd op de hoogte ben.
Het is en blijft een spel, daar hoort winst en verlies bij.

Een stukje speltechniek toepassen om de kans op verlies kleiner te maken, doormiddel van OS preventief in bepaalde steden te plaatsen.
Of zorgen dat je VS steden buiten de deur zijn bij afwezigheid (bijv.) maakt het spel juist wat uitdagender.

Mocht je desbetreffende stad toch kwijtraken door afwezigheid, dan heb je er waarschijnlijk veel gp mee verdiend, of je hebt gewoon dikke vette pech gehad.. ;)
 
Bovenaan