• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW 173 - De stilte

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 3​

- Latdekat is lynch. Hij bleek Zombie.
- Ydeger sterft aan inactiviteit. Hij blijkt ook Zombie.
- Goedjes winnen.

Kerstman (Ydeger, voor infectie)
Goed
Roluitleg:
Jij bent de Kerstman. Jij kan elke nacht iemand een cadeautje geven. Je weet niet wat er in de cadeautjes zit, maar het is iets positief. Je stuurt dus elke deadline een persoon op in pm naar mij, en ik bezorg het cadeautje. Verder krijg jij er niets meer over te horen.

Je kan elke speler maximaal 1 keer een pakje brengen.

Mister Varia
Goed (DomFrank)
Roluitleg:
Jij kan elke nacht een speler zieneren. Je krijgt de partij van deze persoon te horen. Daarnaast heb jij stront en een bak glitter ter beschikking. Je kan eenmalig in het spel beide tegelijkertijd uitdelen. Je geeft de stront aan 1 persoon en de veren aan een andere persoon. Of aan dezelfde als je wilt. De glitter kan je geven aan iemand die je denkt dat ie slecht is, glitter lijkt dan weer eerder goed. Je geeft je dingen direct aan iemand, je wacht hier niet mee tot de deadline.

Het is verboden om over onderstaande zinnen te kopiëren of door te geven, deze hou je voor jezelf.
In het topic wordt gepost '.... heeft een emmer met stront over zich gekregen, hij lijkt wel heel slecht.' '.... is besprenkeld met glitter, zou dit zijn goedheid accentueren?'

De konijnenspeler (Kyraco)
Goed
Roluitleg:
Je kan elke dag naar mij een persoon insturen. Ik zal mijn stem zetten op die persoon. Op dag 0 is dat dus een BM-stem, andere dagen mijn lynchstem. Ik zet de stemmen zo snel mogelijk en deze worden dus ook meteen door de anderen gezien. Deze stemmen tellen mee voor de telling. Dus je kan mijn stem zetten (als je wilt, je hoeft dit niet te doen.). Simpel.

Kleine Wilde (Alice, met Kyra als voorbeeld)
Goed
Roluitleg:
Jij bent de kleine wilde. Jij kiest voor de eerste nacht 1 persoon uit. Jij bent goed zolang die persoon leeft. Sterft die persoon door de lynch? Dan wordt jij een weerwolf. Sterft die persoon door de lunch? Dan wordt jij een fancy rol waar je nu nog geen weet over hebt (deels omdat ik te lui ben om te typen), maar in ieder geval goed!

Sterft die persoon niet? Dan blijf je een goede burger.

Exorcist (Graecus 001)
Goed
Roluitleg:
Jij bent bedreven in de krachten der magie. Eenmalig kan je op iemand jouw vloek uitvoeren, deze persoon zal zijn rolkrachten verliezen. Hij verandert dus in een gewone burger of gewone wolf die enkel kan stemmen (en ev. kan lunchen). Je doet dit door dit in een pm naar mij te sturen.

Ik post zo snel mogelijk dit ook in het topic zodat het bij iedereen bekend is. Er wordt niet bekend gemaakt dat jij de exorcist was, wel dat X zijn krachten kwijt is geraakt door een onbekende vloek.

Zombie (Latdekat, met Yde als random infectie)
Slecht
Roluitleg:
Je bent een soort van weerwolf. Maar ook niet helemaal een weerwolf. Elke nacht mag jij 1 speler infecteren. Deze speler zal al zijn krachten verliezen en ook een zombie worden. Deze gave kan jij elke nacht herhalen (je zal dus niet kunnen lunchen). Jouw infectie mislukt als er een zombie gelynched wordt, jouw doelwit beschermt wordt of je niets instuurt. Daarnaast kan enkel de beginnende speler die zombie was infecteren. Van zodra jij dood bent, wordt er gelunched ipv geïnfecteerd.

Mijn feedback/Evaluatiepunten:
Ziener op 7 spelers is OP. Als je dit al doet (doe ik sws nooit meer), zeker geen eerste nacht gunnen vooraleer de slechtjes kunnen lunchen. Zijn rol is een leuke rol denk ik maar wordt vaker gebruikt bij grotere spellen en zonder rolclaimen. Nu kon hij rolclaimen, elke dag 1/6 zieneren waarbij hij 1/3 kans had om slecht te zien. Te sterk iig.

DonFrank heeft heel het potje geruineerd. Hij zienerde op dag 1 Latdetkat, maar dacht nadien dat hij Jasper had gezien. Hij lynchte dus vol op Jasper, terwijl hij die niet eens gezien had. Op dag 2 zienerde hij nogmaals latdekat. Dus, hij had wel 2 keer een wolfje gezien. Maar de manier van spelen was beroerd. Niet verdiend x)

De ziener heeft dus het grootste deel van het potje verpest. Ik had gehoopt dat als slecht 1 gelynched zou worden, slecht 2 de ziener wel zou neerhalen. Maar latdekat had net iets minder internet als gehoopt, waardoor dit niet goed liep en een random persoon (Ydeger) geïnfecteerd werd.

Als lat wel op het forum had gekunnen, en Kyra had geïnfecteerd,was slecht sws gewonnen omdat Kyra won of als Kyra zou sterven, Alice wolf zou worden.

Er waren in dit spel 3 slechte partijen, maar blijkbaar was dat nog niet genoeg om Don's luckyness te overmeesteren.
 

latdekat

Harpij
Ik had gewoon moeten winnen... Indien ik Kyra geïnfecteerd had was het potje eigenlijk al gewonnen geweest. Alleen door dat slechte internet heb ik echt niets kunnen doen. Ik had het nog opgestuurd via Skype maar daar heeft Rabbid niet kunnen kijken. Wat ik wel snap hoor. Maar ja. Je hebt echt geluk Don. Vooral zoals ik het lees met Jas.

Mister Varia
Goed (DomFrank)
Roluitleg:
Jij kan elke nacht een speler zieneren. Je krijgt de partij van deze persoon te horen. Daarnaast heb jij stront en een bak glitter ter beschikking. Je kan eenmalig in het spel beide tegelijkertijd uitdelen. Je geeft de stront aan 1 persoon en de veren aan een andere persoon. Of aan dezelfde als je wilt. De glitter kan je geven aan iemand die je denkt dat ie slecht is, glitter lijkt dan weer eerder goed. Je geeft je dingen direct aan iemand, je wacht hier niet mee tot de deadline.

Ik hoop overigens dat Don er wel aan uit is geraakt. Mij is deel twee (over de stoelgang en de glitter) alvast niet 100% duidelijk. Ik veronderstel dat de stoelgang slecht doet lijken en de glitter goed?
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ja, die omschrijving klopte niet helemaal en heb ik wat moeten rechtzetten. Was wat in de war toen ik die laat op de avond maakte :x
 

DeletedUser21204

Gast
Lat, volgende keer iets minder obvious, ik callde je op dag 1, nog voor we een burgemeester hadden x)
 

latdekat

Harpij
Lat, volgende keer iets minder obvious, ik callde je op dag 1, nog voor we een burgemeester hadden x)

Ik heb eigenlijk meer als goedje gespeeld, met het slecht zijn in het achterhoofd. Misschien deed ik iets fout. Weet wel dat ik precies dezelfde reactie had gegeven indien ik goed was hoor.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik heb eigenlijk meer als goedje gespeeld, met het slecht zijn in het achterhoofd. Misschien deed ik iets fout. Weet wel dat ik precies dezelfde reactie had gegeven indien ik goed was hoor.

Helemaal niet, je wou exact achterhalen wanneer je me wel en niet kon lunchen ivm Alice enzo x)
Daar zat je veel te veel op x)
 

DeletedUser10470

Gast
DonFrank heeft heel het potje geruineerd. Hij zienerde op dag 1 Latdetkat, maar dacht nadien dat hij Jasper had gezien. Hij lynchte dus vol op Jasper, terwijl hij die niet eens gezien had. Op dag 2 zienerde hij nogmaals latdekat. Dus, hij had wel 2 keer een wolfje gezien. Maar de manier van spelen was beroerd. Niet verdiend x)

Beter dat ik jouw potje ruïneerde dan dat ik veel haat (en ja, dat zou ik zeker krijgen, en terecht) op me af kreeg omdat ik dacht een andere naam ingestuurd te hebben.

Toch blij dat dit goed kwam :)

Trouwens, ik vond voornamelijk de wolven OP.

Stel:
Dag 1 - Goed Lynch, Goed Lunch, Infectie
Dan zouden er 7 - 3 = 4 spelers over zijn waarvan 3 wolven. Dat je er een ziener ingooide was, in combinatie met de dagelijkse infectie niet OP, juist best gebalanceerd. Ik had echter een hoop geluk, en domheid dat veranderd is in geluk.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik kon zelf niet lunchen dus... Dat was niet de reden dat ik doorvroeg.

Oh, dat veranderd mijn mening over de OP-heid. Dan had ie er beter een even ziener in kunnen stoppen.

Alsnog vroeg je er best wel naar door... :)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Stel:
Dag 1 - Goed Lynch, Goed Lunch, Infectie
Dan zouden er 7 - 3 = 4 spelers over zijn waarvan 3 wolven. Dat je er een ziener ingooide was, in combinatie met de dagelijkse infectie niet OP, juist best gebalanceerd. Ik had echter een hoop geluk, en domheid dat veranderd is in geluk.

Dit klopt niet hoor. Je gaat ervanuit dat zowel lynch, lunch als infectie goed zouden zijn? Hoezo dit? x)
 

DeletedUser

Gast
Dit klopt niet hoor. Je gaat ervanuit dat zowel lynch, lunch als infectie goed zouden zijn? Hoezo dit? x)
De kans is wel groot. Volgens mij bedoelt DonFrank dat als het op dag 1 niet meteen goed gaat, dat de goedjes dan al hebben verloren.
 

DeletedUser23442

Gast
Hij zienerde op dag 1 Latdetkat, maar dacht nadien dat hij Jasper had gezien. Hij lynchte dus vol op Jasper, terwijl hij die niet eens gezien had.

Wauw...
Gewoon echt wauw...

Zo moeilijk is het toch niet om te zieneren x)
Het was verdiend geweest als dat was afgestraft en niet een voordeel bleek x)
 

DeletedUser10470

Gast
De kans is wel groot. Volgens mij bedoelt DonFrank dat als het op dag 1 niet meteen goed gaat, dat de goedjes dan al hebben verloren.

Dat probeerde ik inderdaad te zeggen :)

Wauw...
Gewoon echt wauw...

Zo moeilijk is het toch niet om te zieneren x)
Het was verdiend geweest als dat was afgestraft en niet een voordeel bleek x)

Jawel, zieneren is moeilijk. Mijn geluk voelde denk ik dat jij slecht was ofzo :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan