• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Zeegraf

DeletedUser10488

Gast
Ik snap die award niet echt helemaal want waarneer telt het nu wel en waarneer niet.

vb1.Je hebt stad a met 500 troepen en die zet je ter ondersteuning bij stad b, maar terwijl die 500 troepen in stad b zijn wordt stad a overgenomen. Krijg je dan de award of niet??

vb2. Je zet je troepen in een spookstad en die gaan langzaam dood. Krijg je de award of niet?

vb3. Je hebt stad a die stad b wil aanvallen. stad a stuurt 10 transportboten met 200 slingelaars en stad a is vergeten vuurboten mee te sturen. stad b heeft 50 biremen. De legers van stad a zinken. Krijg je de award of niet.

Ik vond het erg onduidelijk in het wiki geschreven dus vandaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Bij alledrie de voorbeelden krijg je de award (als je het juiste aantal verloren hebt;))
De award krijg je als je zonder te vechten troepen verliest en dat is in alle voorbeelden hier aangegeven het geval.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Bij alledrie de voorbeelden krijg je de award (als je het juiste aantal verloren hebt ;))
De award krijg je als je zonder te vechten troepen verliest en dat is in alle voorbeelden hier aangegeven het geval.

Hmm, heb het alleen met vb 1 gehad toen ik ooit eens een stadje weggaf aan iemand.

Spookstad zou ook nog kunnen, heb het echter nooit meegemaakt.

maar optie 3 lijkt me wel vreemd. Er zijn zat noobie`s die op die manier aanvallen en als ik zelf troependump op een alliantiegenoot doe op deze manier zou ik dan uiteindelijk ook een award moeten krijgen....
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Ik weet het nog zo net niet, volgens mij zijn alleen voorbeeld 1 en 2 juist ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

ook 3 is juist.
daar verlies je ze toch ook zonder gevecht? :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Voorbeeld twee is zeker juist. Dat doe ik als ik van troepen af wil, en dan krijg ik een award
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Ik enkel de award dat ik 100 eenheden ben verloren zonder gevecht omdat ik ooit een keer een stadje als ondersteuning had weggestuurd voordat een bevriende speler hem overnam.

Ik heb optie 2 en 3 meerdere keren gedaan met meerdere steden. Echter heb ik nooit meer deze award gekregen.

Wat in mijn ogen dus zou betekenen dat voorbeeld 2 en 3 dus niet tellen voor deze award.

Aangezien je bij de andere 2 opties de eenheden verstuurt als aanval naar een andere stad zou je kunnen redeneren dat ze in een gevecht verloren gaan.

ook 3 is juist.
daar verlies je ze toch ook zonder gevecht? :)

Je verstuurt ze als aanval........
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Denk eraan dat elke eenheid voor 1 punt telt, een bireem en een zwaardvechter zijn dus evenveel waard: 1 punt. Ook een kolonisatieschip is slechts 1 punt waard. Dit geld ook bij de awards zoals Onverbiddelijke slachtoffer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

kan oop bij een verlaten stad dat heb ik weleens gehad.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Denk eraan dat elke eenheid voor 1 punt telt, een bireem en een zwaardvechter zijn dus evenveel waard: 1 punt. Ook een kolonisatieschip is slechts 1 punt waard. Dit geld ook bij de awards zoals Onverbiddelijke slachtoffer.

Ik denk dat ik toch al zo`n 200 Vs en 400 langzaam transport heb laten zinken van mijzelf en zo`n 110 gevulde snelle bootjes kapot heb laten lopen op een alliantie genoot. Zou dus betekenen dat ik dan wel in aanmerking kom voor de 3de award van 1000 eenheden verloren zonder een gevecht.

Echter heb ik deze niet!!

Het leek mij een simpele vraag, als ik op mijn eigen grepo ervaring af ging....

Nu wordt het echt een interessante vraag omdat iedereen een ander antwoordt geeft.

Ik blijf erbij dat je hem enkel krijgt als je stad A ondersteunt met stad B en ondertussen stad A verliest.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Ik denk dat ik toch al zo`n 200 Vs en 400 langzaam transport heb laten zinken van mijzelf en zo`n 110 gevulde snelle bootjes kapot heb laten lopen op een alliantie genoot. Zou dus betekenen dat ik dan wel in aanmerking kom voor de 3de award van 1000 eenheden verloren zonder een gevecht.

Echter heb ik deze niet!!

Het leek mij een simpele vraag, als ik op mijn eigen grepo ervaring af ging....

Nu wordt het echt een interessante vraag omdat iedereen een ander antwoordt geeft.

Ik blijf erbij dat je hem enkel krijgt als je stad A ondersteunt met stad B en ondertussen stad A verliest.

Wel, je doet me nu ook wel een beetje twijfelen, al blijf ik erbij dat het ook gebeurt als je troepen tegen teveel biremen moeten opboksen en verdrinken (a.d.h.v. de naam: Zeegraf)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Wel, je doet me nu ook wel een beetje twijfelen, al blijf ik erbij dat het ook gebeurt als je troepen tegen teveel biremen moeten opboksen en verdrinken (a.d.h.v. de naam: Zeegraf)

Zeegraf, aan de hand van de naam zou je het kunnen zeggen. ;)

Echter aan de hand van de omschrijving (eenheden verliezen zonder gevecht), is voorbeeld 3 fout. Je stuurt ze dan wel als aanvallende eenheid onderweg.

Voorbeeld 2 twijfel ik nog over, misschien dat iemand anders dit zeker weet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Zeegraf, aan de hand van de naam zou je het kunnen zeggen. ;)

Echter aan de hand van de omschrijving (eenheden verliezen zonder gevecht), is voorbeeld 3 fout. Je stuurt ze dan wel als aanvallende eenheid onderweg.

Voorbeeld 2 twijfel ik nog over, misschien dat iemand anders dit zeker weet.

Eigenlijk hebben de landtroepen dan geen gevecht geleverd: hun boten botsen op tegen de biremen (of andere boten) van de verdediger en ze zinken. Er vind wel een zeegevecht plaats, maar daarin heb je niets aan je ruiters, hoplieten, slingeraars, .... dus vechten ze niet mee... Dan sterven ze (verdrinkingsdood) zonder gevecht...
 

DeletedUser

Gast
AW: Zeegraf

Eigenlijk hebben de landtroepen dan geen gevecht geleverd: hun boten botsen op tegen de biremen (of andere boten) van de verdediger en ze zinken. Er vind wel een zeegevecht plaats, maar daarin heb je niets aan je ruiters, hoplieten, slingeraars, .... dus vechten ze niet mee... Dan sterven ze (verdrinkingsdood) zonder gevecht...

Hahahaha eigenlijk moeten we de makers even een mailtje sturen :).

Volgens mij hadden ze er geen rekening mee gehouden dat mensen op deze manier aanvallen gingen versturen, en hebben ze de award in het leven geroepen voor de eenheden die verdwijnen als je een stad verliest terwijl de eenheden ergens anders zijn.

Er is namelijk geen enkele intentie dat je met die troepen vecht, dus zonder gevecht verdwijnen er eenheden. (om het een beetje goed te maken krijg je een award)

Voorbeeld 2 (spookdorp ondersteunen) terwijl je ze dan verliest onder rotsblokken kan ook nog als je kijkt naar de graphic van de award.

Worden je ondersteunende troepen door iemand aangevallen krijg je een award.

Maar nog steeds optie 3 lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Val je met enkel Transportjes aan dan krijg je applaus van je tegenstander.
 
Bovenaan