• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Mooi die drie stemmen, maar waarom?

Dat lijkt me vrij duidelijk. Genade is een zeer goede WvW-speler en hij heeft al vele keren bewezen een waardig BM ook te zijn.
Dat er twee zijn die me hierin vrij snel volgen, zal bij Leonidas zijn omdat dit voor hem de eerste keer is en dus een beetje de rest volgt. Crimson ken ik verder niet. Ik vermoed dat de drie opeenvolgende stemmen op een toeval berusten, gecombineerd met een menselijke eigenschap (schaapjes).

E: intussen 4..
 

DeletedUser10470

Gast
En er is ook meerdere keren bewezen dat hij erg goed speelt als wolf... Sanhal voor mij.
 

DeletedUser

Gast
Dat lijkt me vrij duidelijk. Genade is een zeer goede WvW-speler en hij heeft al vele keren bewezen een waardig BM ook te zijn.
Dat er twee zijn die me hierin vrij snel volgen, zal bij Leonidas zijn omdat dit voor hem de eerste keer is en dus een beetje de rest volgt. Crimson ken ik verder niet. Ik vermoed dat de drie opeenvolgende stemmen op een toeval berusten, gecombineerd met een menselijke eigenschap (schaapjes).

E: intussen 4..

Gelukkig is het maar een vermoeden en weet ik wel waarom ik Genade kies. Iemand kiezen waarmee je nog nooit een spel gespeeld hebt, lijkt me eerder schaapjesgedrag :p
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat de andere drie op mij stemmen omdat ze me al hebben meegemaakt hier en ik blijkbaar een goede indruk achterliet. Al kan ik niet in hun hoofd kijken.
Bedankt voor de BM-stemmen overigens.

Zo, omdat de lynch al zometeen is, even mijn verdachten op een rijtje zetten.

Imrahil is wolf!
In deze eerste post roept Initia traditiegetrouw 'Imrahil is wolf!', terwijl Imrahil niet meedoet. Als wolf probeer je je te gedragen zoals je je normaal als goedje hebt gedragen, en dit bovenhalen past daar dan wel bij. Bovendien staan hier geen succeswensen in, alsof Initia bang is om méér te zeggen dan wat hij nodig acht.

Dat is niet aardig om te zeggen :(
Deze reactie van Initia vind ik wat vreemd, alsof hij zich er met een grap vanaf probeert te maken.

En dan hebben we nog deze post:

Succes iedereen! :)
Ik heb niet zo'n gevoel bij deze post vanwege het uitroepteken en de smiley op het einde. Iets te gespeeld nonchalant.

Je kunt wat ik aanwijs vergezocht vinden, maar het lijkt me significant effectiever dan random doen.

Oja, ook Sanhal vind ik wat vreemd met zijn gedrag. Hij stelt overal vragen bij zodat het lijkt of hij goed meedoet en activiteit probeert te brengen, maar alleen vragen stellen is wel erg makkelijk. Zeker voor een wolf.

Al met al ga ik voorlopig op Initia, maar ik kan altijd veranderen.
 

DeletedUser10470

Gast
Genade, als je nou Sanhal eens wat vragen stelt, heeft ie ook eens wat te antwoorden... En ja, ik vind t nogal ver gezocht als het aan mij ligt, maar wat moet je anders met 20 posts...
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
En er is ook meerdere keren bewezen dat hij erg goed speelt als wolf...

True, maar laat dat geen reden zijn om daarom een slechte speler als BM aan te duiden.

Ik heb momenteel niet de neiging om op initia te stemmen als wolf :confused:
Ik kan genade eerder volgen in de theorie over sanhal, maar ook hier gaan we volgens mij iets te snel door de bocht. Ik wacht liever nog even af.
 

DeletedUser

Gast
Genade, als je nou Sanhal eens wat vragen stelt, heeft ie ook eens wat te antwoorden... En ja, ik vind t nogal ver gezocht als het aan mij ligt, maar wat moet je anders met 20 posts...
Sanhal kan best wat zeggen zonder vragen gesteld te krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat de andere drie op mij stemmen omdat ze me al hebben meegemaakt hier en ik blijkbaar een goede indruk achterliet. Al kan ik niet in hun hoofd kijken.
Bedankt voor de BM-stemmen overigens.

Zo, omdat de lynch al zometeen is, even mijn verdachten op een rijtje zetten.

In deze eerste post roept Initia traditiegetrouw 'Imrahil is wolf!', terwijl Imrahil niet meedoet. Als wolf probeer je je te gedragen zoals je je normaal als goedje hebt gedragen, en dit bovenhalen past daar dan wel bij. Bovendien staan hier geen succeswensen in, alsof Initia bang is om méér te zeggen dan wat hij nodig acht.

Deze reactie van Initia vind ik wat vreemd, alsof hij zich er met een grap vanaf probeert te maken.


En dan hebben we nog deze post:

Ik heb niet zo'n gevoel bij deze post vanwege het uitroepteken en de smiley op het einde. Iets te gespeeld nonchalant.

Je kunt wat ik aanwijs vergezocht vinden, maar het lijkt me significant effectiever dan random doen.

Oja, ook Sanhal vind ik wat vreemd met zijn gedrag. Hij stelt overal vragen bij zodat het lijkt of hij goed meedoet en activiteit probeert te brengen, maar alleen vragen stellen is wel erg makkelijk. Zeker voor een wolf.

Al met al ga ik voorlopig op Initia, maar ik kan altijd veranderen.

Je hebt inderdaad gelijk dat het nogal opvallend is dat Initia roept' Imrahil is wolf' hiermee denkt hij grappig te zijn. Vroeger speelde Imrahil, zoals je weet, bijna alle potjes mee waardoor dat gezegde in om loop kwam. Hij is jong en denkt en redeneert anders dan jij of ik.
Het is dus fout om hem op deze feiten te veroordelen tot wolf en de strop.
 

DeletedUser

Gast
Je hebt inderdaad gelijk dat het nogal opvallend is dat Initia roept' Imrahil is wolf' hiermee denkt hij grappig te zijn. Vroeger speelde Imrahil, zoals je weet, bijna alle potjes mee waardoor dat gezegde in om loop kwam. Hij is jong en denkt en redeneert anders dan jij of ik.
Het is dus fout om hem op deze feiten te veroordelen tot wolf en de strop.
Hmm oké, en hoe denk je over de andere spelers?
 

DeletedUser

Gast
Zoals de bekende spreuk luidt:'Iedereen is schuldig tot dat zijn onschuld bewezen is.'.
 

DeletedUser

Gast
Ik ken dit spel eigenlijk niet zo goed :p
Eerste keer dat ik dit hier speel :p Maar het zal waarschijnlijk wel lukken :D
Edit: voor BM stem ik Genade

Vanavond is er al een lynch. Ik hoop dat er een beetje interactie ontstaat!
Voor de BM-stem ga ik op Genade

Ik stem ook voor Genade als BM.
Dus jullie stellen dat Genade BM moet worden, omdat hij het meest ervaren is. Dat is gewoon de kat bij de melk zetten. Indien hij wolf blijkt te zijn geeft hem dat alleen nog meer een dekmantel en is hij ervaren genoeg om het voor zijn doelen aan te wenden.
 

DeletedUser

Gast
Ik ken dit spel eigenlijk niet zo goed :p
Eerste keer dat ik dit hier speel :p Maar het zal waarschijnlijk wel lukken :D
Edit: voor BM stem ik Genade

Vanavond is er al een lynch. Ik hoop dat er een beetje interactie ontstaat!
Voor de BM-stem ga ik op Genade

Ik stem ook voor Genade als BM.

Behalve Initia?

Waar heb ik geschreven dat hij onschuldig is?
 

DeletedUser23442

Gast
Zolang ik potjes speel met initia begint hij altijd met exact dezelfde tekst als 1e post. Nl "Imrahil is wolf".
Dat zegt verder zeker niets over zijn rol.

Over zijn 2e reactie en araluens post. Tuurlijk kan je bij alles dat gezegd wordt dan wel iets verzinnen waarom het eventueel verdacht zou kunnen zijn.
Maar bij beide posts zie ik zeker wat je probeert aan te halen als reden dat het een heel klein beetje verdacht is, maar ik ben het er niet mee eens.
De manier waarop initia reageert, en de manier waarop araluen succes wenst vind ik beiden precies zoals ik van ze zou verwachten en bij ze pas, en zie ik niets ongewoons aan.

Dus om op basis daarvan dan je lynchstem te zetten, is in mijn ogen niet veel anders dan random stemmen. Want je probeert enkel mensen en posts verdacht te maken door er een verhaaltje bij te verzinnen dat logisch klinkt, maar zo zou je bij iedere post wel iets kunnen bedenken.

Over Sanhal, ja hij probeert actief mee te doen door vragen te stellen bij ongefundeerde stemmen. Ja, dat kan een wolf natuurlijk ook doen, maar in mijn ogen is actief vragen stellen niet persé verdacht. Je kan zeggen dat hij zelf nog niet inhoudelijk wat gebracht heeft, maar voordat hij begon met vragen had nog niemand dat en hij probeert juist het spel wat meer op gang te brengen.

Als we dat al blind gaan afstraffen met verdenkingen zullen potjes nooit actief worden, omdat actieviteit proberen te krijgen dan bestraft wordt

Dus nee, ik ben het niet eens met je 3 vergezochte verdenkingen.
Het lijkt in mijn ogen meer alsof je bent gaan zoeken naar dingen die je verdacht kan maken bij je gekozen stem, ipv dat je een stem kiest bij dingen die je verdacht vond
 

Araluen

Manticore
Jaspenia geeft mij meer vertrouwen.

Ik vind Genade's theorieën erg vergezocht en ik zie mezelf eigenlijk op geen van de drie 'verdachten' stemmen.
 

DeletedUser

Gast
Op dit moment komt Jaspenia's opvatting met wat ik daarvoor heb neer getypt.

Zo dus krijgt hij mijn stem. Jaspenia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan