• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #179 - Een boef in het Witte Huis

DeletedUser20542

Gast
Een vissenkom van Ydeger


Het is lekker vakantie in het Witte Huis. Barack en Michelle Obama liggen gezellig tegen elkaar aan te slapen. Nou ja, dat deden ze net nog. Baracks gesnurk heeft Michelle wakker gemaakt, maar zelf slaapt hij nog. Wat een egoïst, denkt Michelle. Soms wil ik hem echt vermoorden, aargh!

Oei oei, wat sluipt daar over het gras? Het is iets bruins. Langzaam huppelt het richting het Witte Huis. Het heeft lange oren op zijn hoofd en een wortel in zijn mond. Wacht even… Dat is geen crimineel! Het is een konijntje. Niemand hoeft zich zorgen te maken.

Kijk, nog een konijntje! Het is groot en zwart. Het heeft lange benen en het draagt een pistool in zijn hand. Wacht even… dat is geen konijntje! Konijntjes zijn lief, pluizig en helemaal niet gevaarlijk. ‘Poef’ doet het pistool in de hand van het konijntje dat geen konijntje is. En iedereen is dood. ‘Ik ben een boef,’ fluistert de huurmoordenaar opgewonden.

Aantal spelers: 10
Claimen: Toegestaan
Netwerken: NIET toegestaan
Hints: Subtiele hints naar het verloop van mijn verhaal aanwezig, geen spelinhoudelijke hints
Afscheidsbrief: NIET toegestaan
Klaagmuur: Toegestaan
BM-opvolging: Minstens 8 levende spelers bij dood BM -> nieuwe stemming, minder dan 8 -> vorige BM kiest
BM-keuze: Stem telt voor 1,5 / Alsnog gelijkstand -> BM kiest bij deadline
Manier van stemmen: Topic, BM en lynch
Eindtijd stemmen: 21u (Stemmen tellen tot ik in het topic zet dat het deadline is)

Elke rol in deze lijst kan tussen de 0 en de 3 keer voorkomen in het spel (uitgezonderd wolven en burgers)
Heks V1a met 1 doodsdrankje (dagactie)
Jager V2 (van tevoren target opsturen)
Beschermengel V1 (kan zichzelf beschermen)
Muizenval (ziet de eerste stemmer ná het ingestuurde tijdstip)
Lycantroop
Leerling: de Leerling neemt de rol aan van het eerste goedje dat sterft.
Burger

Premiejager V1 (indien weinig deelnemers krijgt hij minder targets)
Engel
Cupido V2 (bijrol, koppelt zichzelf)

Wolven
Welp V1 (kan niet welpen, opgroeien nacht 3)

Volgorde:
Dag: Doodsdrankje en koppeling op moment van insturen (en online zijn van de spelleider)
Nacht: Zien - BM - Lynch - Beschermen - Lunch - Opgroeien welp
De Jager schiet direct na zijn dood.
De leerling neemt een andere rol aan direct als het eerste goedje sterft en wordt later ook gezien als die rol.
De zienering vindt als eerste plaats. Dat betekent dat als er iemand wordt gezien die ‘s nachts sterft, de zienering nutteloos is/niet doorgaat.

WACHT MET POSTEN TOT IK ZEG DAT HET MAG
(anders val je gelijk dood, en dat zou zonde zijn)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Dag 0
Donald Trump ligt ook nog te slapen, gezellig in bed met zijn lekkere vrouw. Hij beweegt een beetje op en neer. Oh, hij is dus toch niet aan het slapen. Nou ja, niemand heeft details nodig van dat vieze gedoe. We komen straks terug bij Donald.

Hillary Clinton is al een paar uur wakker en ze is al een half uurtje bezig met yoga. Ze houdt niet van slapen. Na de yoga kijkt ze op haar telefoon. Ze zoekt naar recepten voor een supergezond ontbijt. Nou ja, dat was ze van plan. Plots krijgt ze een sms: ‘Pistool zegt poef, ik ben een boef! Groetjes van John de huurmoordenaar.’ Grappige jongen, denkt Hillary. Maar dan krijgt ze nog een sms. ‘De president is vermoord, wil jij hem opvolgen?’ Ze huppelt naar Bill, die nog ligt te slapen. ‘Jie-ha! Ik word president!’ Ze heeft nog niet echt door dat Barack best wel zielig is. Maar dat komt nog wel. Terug naar Donald.

Hij ligt niet meer in bed, maar zit in zijn absurd grote woonkamer tv te kijken. Er is maar 1 topic op het journaal: Obama is dood. ‘Spannend,’ zegt hij tegen zijn vrouw, ‘een nieuw onderwerp voor mijn talkshow!’ Maar eigenlijk denkt hij daar helemaal niet aan. Hij wil zelf president worden. F*** die talkshow. Zijn gasten hebben allemaal van die kleine ego’s en sommige koesteren zelfs linkse gevoelens. Afgrijselijk, wat een domme mensen zijn dat! Echt een gevaar voor de maatschappij. Hij heeft er helemaal genoeg van, dus hij moet een baan vinden die meer bij zijn status past. Het komt eigenlijk precies goed uit dat Obama dood is. Dat was ook al zo’n gevaar voor de maatschappij.
 

DeletedUser20542

Gast
Als er een Premiejager in het spel zit, heeft die 4 targets om te doden.

Netwerken staat uit!
Posten mag vanaf nu.
Mijn inbox en mijn Skype staan altijd open voor vragen en opmerkingen.​

Veel succes allemaal! (ik maak de wolvenchat nu aan, de evt. geliefdenchat wordt ook enkel door mij aangemaakt)
 

DeletedUser21575

Gast
Welkom allemaal!

Ik was aan het kijken wat die engel doet, het is gewoon een falende Jester dus. Hij werkt maar 1 dag, dus niet echt relevant. Het is basically een 10% kans. En als die engel echt een beetje z'n best gaat doen valt het alsnog op. Omdat niemand ooit verdacht doet voor dag 3.
 

DeletedUser

Gast
Veel plezier iedereen! Op een goede vissenkom! De haaltjes zijn alvast top.
Ik was aan het kijken wat die engel doet, het is gewoon een falende Jester dus. Hij werkt maar 1 dag, dus niet echt relevant.
Ja, hij werkt maar 1 dag. Maar ik snap niet hoe je dat niet relevant kunt vinden. Ondertussen zit hij wel mooi te profiteren van zijn uitkeringen. De luie linkse rakker.
 

DeletedUser9104

Gast
Veel succes iedereen!

Deadline is toch morgenavond 21:00?
 

DeletedUser21204

Gast
Ja, stond in de PM. Of tenminste in degene die ik kreeg, maar ik neem aan dat dat gewoon ge-copy-paste was.
 

DeletedUser21575

Gast
Veel plezier iedereen! Op een goede vissenkom! De haaltjes zijn alvast top.
Ja, hij werkt maar 1 dag. Maar ik snap niet hoe je dat niet relevant kunt vinden. Ondertussen zit hij wel mooi te profiteren van zijn uitkeringen. De luie linkse rakker.

Ik heb tientallen potjes ToS gespeeld, waarin de Jester rol zit. Een Engel die het hele potje niet gelyncht mag worden. En dat gebeurd bijna nooit. Dus om me dan druk te maken om een neutraaltje die alleen wint als hij op dag 1 gelyncht word lijkt me overdreven.

Wanneer is überhaupt de eerst volgende deadline?

Veel succes iedereen!

Deadline is toch morgenavond 21:00?

Waarom stelt iedereen deze vragen wanneer er eindelijk een spelleider is die duidelijk deze dingen aangeeft?

Gebeurtenissen
Deadline 1: Maandag 11-7 om 21u
Deadline 2: Dinsdag 12-7 om 21u
Deadline 3: Woensdag 13-7 om 21u
 

DeletedUser26399

Gast
Weet ik veel, je kan niet eens antwoorden in die conversatie, hoe kan ik nu details vragen over mijn rol
 

DeletedUser9104

Gast
Waarom stelt iedereen deze vragen wanneer er eindelijk een spelleider is die duidelijk deze dingen aangeeft?

Ik zette hem alleen met een vraagteken neer, omdat dat de tijd uit m'n hoofd was. Het is als indicatie dat het zou kunnen afwijken (mijn geheugen is nu eenmaal niet al te best)
 

DeletedUser21204

Gast
Weet ik veel, je kan niet eens antwoorden in die conversatie, hoe kan ik nu details vragen over mijn rol

Dat vond ik ook een beetje jammer ja, ik wou net gaan klagen over mijn rol toen bleek dat hij hem dichtgegooid had :(
 

DeletedUser20542

Gast
Ik wou eigenlijk Genade bedanken omdat hij blij is met mijn verhaaltjes, me beklagen over de onoplettendheid van ShovingNE2 en tegen Graecus en Kyra zeggen dat je gewoon een nieuwe conversatie kunt starten dus dat ze niet moeten zeuren, maar ik hou me afzijdig want ik ben spelleider!
 

DeletedUser21204

Gast
Klaag hier maar! Een claimpje kan nooit kwaad Kyrkyr.

Ok.
Wat is lycantroop nu weer voor kutrol? Ik heb hem nog nooit gehad, en dat is eigenlijk maar goed ook, er is toch nooit iemand die je gelooft!
Zitten er eens boeiende rollen in, word ik dit D: En dat na het vorige potje gerekt te zijn doordat ik als wolf gezien werd!
Wanneer word ik weer eens muizenval ofzoiets :( Het is echt burger, wolf of iets compleet on-nuttigs zoals dit :(

(Ik zat er toch over te denken om dit meteen te zeggen ipv nadat ik gezien ben want dan heeft het totaal geen nut meer, en gezien de welp toch niet kan welpen, waarom ook niet he)
 

DeletedUser

Gast
Wat is lycantroop nu weer voor kutrol? Ik heb hem nog nooit gehad, en dat is eigenlijk maar goed ook, er is toch nooit iemand die je gelooft!
Dat is niet helemaal waar. Jaspenia uit het eervorige potje is hier een goed voorbeeld van. :p
Maargoed, we zullen je claim onthouden.

Sterker nog, ik ben van mening dat iedereen die (ook) Lycantroop is, dat vandaag even moet melden. Als we het hier collectief over eens worden, hoeven we straks zeker niemand te geloven die pas na een zienering beweert Lycantroop te zijn.
 
Bovenaan