• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Discussie] Moderators gezocht!

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Versterking Grepolis.nl team

Beste spelers,

Het is weer zover, Grepolis groeit, en we zoeken verdere hulp voor het onderhouden van het spel.
Als je interesse hebt om moderator te worden, lees dan de volgende informatie aandachtig door.

We zijn momenteel opzoek naar forum- & gamemoderators!

Gelieve hierover geen supportaanvragen in te dienen, alle informatie kan je hieronder terugvinden.

Deze sollicitatieronde start nu meteen, de einddatum is nog niet bekend, voorlopig blijft hij een hele tijd openstaan. Alle vorige sollicitaties zijn gewist, iedereen is vrij om een nieuwe sollicitatie in te zenden!

Met vriendelijke groet,

Jullie Grepolis.nl team


------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is een moderator en wat doet hij?

Een moderator helpt bij het onderhouden van Grepolis. Dit houdt bijvoorbeeld in, het forum onderhouden en kijken of de regels worden gevolgd, vragen te beantwoorden en in het spel valsspelers vinden en bestraffen.

De meeste moderators spelen zelf Grepolis en hebben deze taak als hobby naast het spel. Hou er rekening mee dat deze taak alleen al veel tijd in beslag neemt.

We zijn momenteel opzoek naar de volgende moderators:

* Forum moderator

Deze moderators zorgen ervoor dat het forum netjes blijft, dus dat de forum regels worden gevolgd. Verder kunnen ze hun ideeën voor de vormgeving van het forum en activiteiten rondom Grepolis inbrengen. Je moet op zijn minst 16 jaar oud zijn als je forum moderator wilt worden.


* Spel moderator

Deze moderators houden het spel zelf in orde. Ze helpen bij het beantwoorden van supportaanvragen en ze zoeken valsspelers. Dit is een zeer verantwoordelijke en tijdsintensieve taak waarvoor je op z'n minst 18 jaar oud moet zijn.


Deze lijst is een korte opsomming van de hoofdvereisten:

  • Forum moderator: Je bent 16 jaar oud, of ouder.
  • Spel moderator: Je bent 18 jaar oud, of ouder.
  • Wiki moderator: Je bent 15 jaar oud, of ouder.
  • Je hebt op zijn minst twee maanden Grepolis ervaring.
  • Je bent actief in het forum.
  • Je bent neutraal tegenover alle spelers en je weet je te gedragen.
  • Je hebt plezier erin mensen te helpen.
  • Je kan in een team werken.
  • Je kan beleefd & kalm blijven bij conflicten.
  • Je gebruikt regelmatig het forum, en skype, msn of irc.
  • Je hebt minimum 1 uur per dag tijd om je werkzaamheden te verrichten.


Wat krijg je hiervoor?

Dit is vrijwilligerswerk dus je wordt er niet voor betaald. Wel krijg je een gratis Premium Account voor de tijd dat je moderator bent en je kan meedoen aan de vormgeving van Grepolis. Je kan uiteraard op ieder moment stoppen.

Hoe kan ik solliciteren?

Volg precies deze volgende handleiding. Alle sollicitaties die via het supportsysteem, per e-mail of via het forum binnenkomen worden verwijderd en genegeerd.

  • Ga naar << deze >> pagina en vul daar het formulier in. Je invoer zal enkel voor het Grepolis-team zichtbaar zijn.

  • Gebruik geen valse gegevens.

  • Het zal een tijdje duren voordat de sollicitaties zijn doorgekeken. Enkel de uitgekozen nieuwe moderators zullen een bericht ontvangen!



Alvast heel erg bedankt voor je interesse, en wie weet, begroeten wij jou binnenkort in ons team!


Met vriendelijke groet,

Jullie Grepolis.nl team
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Ik denk dat ik het nog eens ga proberen.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

waarom moet je 18 zijn voor spelmoderator?
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

mwah na 2 keer geprobeerd te hebben, geef ik het op, ze maken maar weer een noob mod, ik probeer het niet meer ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Idem dito hier :)

ben 47 jaar, waarschijnlijk te oud :)

Reeds een paar maal men kandidatuur gesteld, maar zelfs nog geen antwoord gekregen.
Van een goede afhandeling gesproken.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Idem dito hier :)

ben 47 jaar, waarschijnlijk te oud :)

Reeds een paar maal men kandidatuur gesteld, maar zelfs nog geen antwoord gekregen.
Van een goede afhandeling gesproken.

Je moest eens weten hoeveel solli's er binnen komen, het is voor hen onmogelijk om iedereen te antwoorden ^^
 

DeletedUser3865

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

ik heb het ook eens geprobeerd, ik ben weliswaar nog geen 16, maar dat duurt niet lang meer.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Je moest eens weten hoeveel solli's er binnen komen, het is voor hen onmogelijk om iedereen te antwoorden ^^

natuurlijk is dat niet onmogelijk, het is gewoon een bewuste keuze om geen feedback te geven en dat wekt wervel zoals hierboven te lezen is ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Dus jullie willen een persoonlijke brief waarin staat dat jullie helaas niet gekozen zijn en het volgende keer nog eens mogen proberen?

Dat gaat erg veel tijd kosten hè, maar als jullie dat graag willen zien gebeuren dan stel ik voor dat jullie in jullie sollicitatie zetten dat jullie dat erg belangrijk vinden en deze taak op jullie willen nemen wanneer jullie aangenomen zouden worden.

Als je in het team zit heb je immers invloed, misschien krijg je het er wel door ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

natuurlijk is dat niet onmogelijk, het is gewoon een bewuste keuze om geen feedback te geven en dat wekt wervel zoals hierboven te lezen is ;)

Dan wens ik jou succes met persoonlijk commentaar en feedback geven op meer dan 150 solli's. Dat is een dagtaak voor 1 persoon, zouden ze bijna speciaal een mod voor moeten aannemen willen ze dat doen.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Op sollicatie's waar inhoudelijk niet op de vragen ingegaan word is het vrij logisch dat deze geen antwoord krijgen, maar sollicatie's waar veel tijd in gezeten heeft is het op zijn minst netjes een antwoord te geven.

Vaak als er klachten zijn over het toepassen van premium functie's en dergelijke, komen ze af met de smoes dat innogames een bedrijf is en een bedrijf winst wil maken

Oke prima, alle begrip hiervoor, maar als je een sollicitatie naar een bedrijf stuurt krijg je ten alle tijde een reactie. Waarom zou innogames in dit geval een uitzondering zijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Op sollicatie's waar inhoudelijk niet op de vragen ingegaan word is het vrij logisch dat deze geen antwoord krijgen, maar sollicatie's waar veel tijd in gezeten heeft is het op zijn minst netjes een antwoord te geven.

Vaak als er klachten zijn over het toepassen van premium functie's en dergelijke, komen ze af met de smoes dat innogames een bedrijf is en een bedrijf winst wil maken

Oke prima, alle begrip hiervoor, maar als je een sollicitatie naar een bedrijf stuurt krijg je ten alle tijde een reactie. Waarom zou innogames in dit geval een uitzondering zijn?

Niet elk bedrijf stuurt een reactie hoor ;) bovendien in veel sectoren is het zo dat je meer sollicitaties de deur uit doet en degene die wel reageren kun je dan op een sollicitatiegesprek komen als je geluk hebt.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Zeker wel, vaak worden meerdere personen uitgenodigt voor een gesprek en daaruit word dan een keuze gemaakt.

Let wel de personen worden op basis van een goede en degelijke sollicatie uitgenodigd.

Het zou dus zeker wel netjes zijn om de mensen die er overduidelijk uit springen sowieso een berichtje te sturen, iets in de trand van dat ze onder de indruk zijn van de sollicatie maar dat er uit andere sollicatie's al een keuze gemaakt is.

Zo houd je de mensen die zeer geschikt zijn voor een functie ook enigzins te vriend, als er dan weer een ronde komt krijg je ook minder tot geen negatieve reactie's. Ik heb zo het idee dat er nu namelijk veel personen die zeer geschikt zijn voor een functie gaan afvallen, gewoon omdat er vanuit het team het respect niet is ook maar een kleine reactie te geven.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Zeker wel, vaak worden meerdere personen uitgenodigt voor een gesprek en daaruit word dan een keuze gemaakt.

Let wel de personen worden op basis van een goede en degelijke sollicatie uitgenodigd.

Het zou dus zeker wel netjes zijn om de mensen die er overduidelijk uit springen sowieso een berichtje te sturen, iets in de trand van dat ze onder de indruk zijn van de sollicatie maar dat er uit andere sollicatie's al een keuze gemaakt is.

Zo houd je de mensen die zeer geschikt zijn voor een functie ook enigzins te vriend, als er dan weer een ronde komt krijg je ook minder tot geen negatieve reactie's. Ik heb zo het idee dat er nu namelijk veel personen die zeer geschikt zijn voor een functie gaan afvallen, gewoon omdat er vanuit het team het respect niet is ook maar een kleine reactie te geven.

Ik ben het hier wel mee-eens, daarnaast denk ik dat de mensen die sowieso niet goed zijn ook niet meer solliciteren, dus dan hoef je niet steeds weer die gene die het toch niet worden weg te klikken zo houd je betere mensen over.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Denk je dan niet dat er discussie gaat komen in de trant van 'Ik heb wel mijn best gedaan maar geen reactie gekregen' etc? Dat soort dingen zal je altijd krijgen, want er zijn nou eenmaal mensen die het leuk vinden om te zeuren. En te klagen.
Bovendien denk ik niet dat er zoveel goede sollicitaties zijn als je zou denken, dan waren er in de vorige ronde vast wel mensen uitgekozen, en dat is ook niet gebeurd. Ik denk niet dat er een nieuwe ronde was gestart als er nog veel veelbelovende sollicitaties zouden liggen.
Daarnaast, wanneer vind je dat die mail dan verstuurd zou moeten worden? Bij de vorige ronde konden alle solli's nog gebruikt worden tot ze alles zouden verwijderen, en het lijkt me ook niet leuk dat je eerst een afwijzing krijgt en dan opeens wel aangenomen bent. Dat er nu een nieuwe ronde is lijkt me duidelijk genoeg, er sprongen blijkbaar geen solli's uit dus krijgt iedereen een nieuwe kans om te laten zien wat ze voorstellen. De nieuwe ronde wordt aangekondigd, en vind je het dan nog nodig om iedereen een mail te sturen met 'Je bent afgewezen maar krijgt een nieuwe kans'? Ik denk dat iedereen dat toch wel begrijpt xD
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Ehm die discussie is er nu ook al?? Het grote verschil is dan dat mensen weten dat er iets mis gegaan is met hun sollicatie, want er is een reden dat ze geen reactie gekregen hebben. Nu is deze reden er niet, dus de twijfel blijft staan over waarom ze toch niet aangenomen zijn en krijg je een grote kans dat mensen misschien weer de exact zelfde sollicitatie gaan opsturen.

Daarnaast lijkt het me onmogelijk dat er echt zo weinig goede sollicatie's waren, ik ken meerdere mensen die gesolliciteerd hadden en daar zaten een aantal tussen die echt wel door hebben hoe ze een juist solliciatie in moeten dienen.

En lees mijn tekst iets beter, ik zeg niet dat ze iederen een mail moeten sturen maar juist de solliciatie's die eruit springen. Nu gaan veel goede sollicitanten afhaken en komen ze steeds meer en meer met het probleem te zitten dat er mensen te kort komen.

Want tsjah als ze nieteens het respect hebben de moeite te nemen op een degelijke sollicitatie te reageren waarom zou je dan uberhaupt nog een poging willen wagen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

En elke keer als er mods worden gezocht, is deze discussie er ook.. :D
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Ehm die discussie is er nu ook al?? Het grote verschil is dan dat mensen weten dat er iets mis gegaan is met hun sollicatie, want er is een reden dat ze geen reactie gekregen hebben. Nu is deze reden er niet, dus de twijfel blijft staan over waarom ze toch niet aangenomen zijn en krijg je een grote kans dat mensen misschien weer de exact zelfde sollicitatie gaan opsturen.

Daarnaast lijkt het me onmogelijk dat er echt zo weinig goede sollicatie's waren, ik ken meerdere mensen die gesolliciteerd hadden en daar zaten een aantal tussen die echt wel door hebben hoe ze een juist solliciatie in moeten dienen.

En lees mijn tekst iets beter, ik zeg niet dat ze iederen een mail moeten sturen maar juist de solliciatie's die eruit springen. Nu gaan veel goede sollicitanten afhaken en komen ze steeds meer en meer met het probleem te zitten dat er mensen te kort komen.

Want tsjah als ze nieteens het respect hebben de moeite te nemen op een degelijke sollicitatie te reageren waarom zou je dan uberhaupt nog een poging willen wagen?

Als er een mail gestuurd gaat worden, denk ik dat daar sowieso niets persoonlijks in staat. Dan wordt het een standaard mail die naar iedereen die niet is aangenomen wordt gestuurd met daarin de mededeling 'je was niet goed genoeg, maar mag het gerust nog eens proberen' of iets in die trant lijkt mij. Dan weten ze toch hetzelfde als nu?
Als je solli goed genoeg was geweest was je wel aangenomen. Dat is niet zo, dus moet je hem verbeteren. Als mensen dat niet kunnen realiseren, dan denk ik niet dan hun solli in de eerste instantie al zo goed was. Bovendien denk ik dan mensen het schrijven van de solli onderschatten, en vooral hun motivatie niet goed genoeg uitwerken en het houden bij 'Ik vind het leuk om te doen, wou het al lang graag doen, speel het spel heel veel, etc'.

Je zegt dat je mensen kent die gesolliciteerd hebben en dat die wel weten hoe ze een goede solli moeten schrijven. Als hun solli zo goed was, waarom zijn ze dan niet aangenomen en is er een nieuwe ronde gestart? Ik denk niet dat er een nieuwe solli ronde wordt gestart als er nog volop goede solli's klaarliggen.
En het feit dat ze het weten wil nog niet zeggen dat ze het doen.

Daarnaast over wat je zegt; solli's die er uit sturen een mail sturen, nou, dat doen ze al. Een mail met gefeliciteerd je bent aangenomen. Want waarom zouden ze solli's die er uit springen omdat ze goed zijn en van geschikte mensen komen niet aannemen, een mail sturen dat ze afgewezen zijn en vervolgens een nieuwe ronde starten?
Als er nog solli's waren die er uit sprongen, hadden ze die mensen vast wel gecontacteerd om mod te worden.
 
Bovenaan