• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Discussie] Moderators gezocht!

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

neehoor ik heb geen enkel vooroordeel over ze enkel bevestigde oordelen ;)

en ik heb eens serieus gesolliciteerd, maar afgewezen omdat ik teveel tegengewicht zou geven en daarmee onrust in het team volgens de cm ;)

Na mijn weten weet jij niet hoe het er in het team aan toe gaat. Dus weet je niet wat daar wordt gezegd, wie daar op reageert en hoe. Daarnaast zal een moderator die het niet eens is met de beslissingen van de CM het niet luidkeels op het forum verkondigen, maar tegen de CM zelf of in het team. Als ze het er echt niet mee eens zijn en er niets aan gedaan wordt kunnen ze uit het team stappen.
Ik denk dat het community team vooral tegenover de community als een naar voren moet treden, net als elk ander leidend orgaan, omdat het anders te veel onrust zal veroorzaken en uiteindelijk alleen maar slechte gevolgen heeft als dat niet zo is.
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Na mijn weten weet jij niet hoe het er in het team aan toe gaat. Dus weet je niet wat daar wordt gezegd, wie daar op reageert en hoe. Daarnaast zal een moderator die het niet eens is met de beslissingen van de CM het niet luidkeels op het forum verkondigen, maar tegen de CM zelf of in het team. Als ze het er echt niet mee eens zijn en er niets aan gedaan wordt kunnen ze uit het team stappen.
Ik denk dat het community team vooral tegenover de community als een naar voren moet treden, net als elk ander leidend orgaan, omdat het anders te veel onrust zal veroorzaken en uiteindelijk alleen maar slechte gevolgen heeft als dat niet zo is.

tuurlijk wist ik dat wel, in die tijd waren er nog mods die je gewoon op de hoogte hielden van dergelijke zaken. Ik weet van vele discussies en ook dat mods niks durfden te zeggen tegen de cm uit angst gekickt te worden als ze wat zeiden.

maar daar ging het niet over nu he, het gaat over de fatsoensnormen die niet nageleefd worden ten aanzien van de sollicitaties ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

tuurlijk wist ik dat wel, in die tijd waren er nog mods die je gewoon op de hoogte hielden van dergelijke zaken. Ik weet van vele discussies en ook dat mods niks durfden te zeggen tegen de cm uit angst gekickt te worden als ze wat zeiden.

maar daar ging het niet over nu he, het gaat over de fatsoensnormen die niet nageleefd worden ten aanzien van de sollicitaties ;)

Dus je hebt het over lang geleden toen mods info uit teamvergaderingen doorspeelden. Oke.

En ik het fatsoenlijk genoeg als er gemeld wordt dat je geen reactie krijgt, omdat er teveel solli's zijn. Ze geven het van te voren aan, niet?
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

tuurlijk wist ik dat wel, in die tijd waren er nog mods die je gewoon op de hoogte hielden van dergelijke zaken. Ik weet van vele discussies en ook dat mods niks durfden te zeggen tegen de cm uit angst gekickt te worden als ze wat zeiden.

maar daar ging het niet over nu he, het gaat over de fatsoensnormen die niet nageleefd worden ten aanzien van de sollicitaties ;)

Ohh je bedoeld die dat dat jij een sollicitatie stuurde via forum PM en niet via de sollicitatie tool, en waar bepaalde moderators destijd (Ikke! Ikke!) tegen stemde omdat je zelfs bij een serieuze sollicitatie niet de correcte regels handhaafde? Ohh.... die tijd!
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

mensen met een beetje zelfrespect gaan echt niet opnieuw schrijven, die zijn er dan klaar mee ;)

Jij schreef zelf 2x een sollicitatie...
Ik vind niet dat je niet meerdere keren opnieuw zou mogen solliciteren voor een modfunctie. Uit miljoenen spelers over alle spellen worden er een duizendtal uitgehaald om een taak te vervullen. Als alle spelers die niet gekozen worden niet opnieuw zouden solliciteren, dan zijn vlug klaar.

tuurlijk wist ik dat wel, in die tijd waren er nog mods die je gewoon op de hoogte hielden van dergelijke zaken. Ik weet van vele discussies en ook dat mods niks durfden te zeggen tegen de cm uit angst gekickt te worden als ze wat zeiden.

maar daar ging het niet over nu he, het gaat over de fatsoensnormen die niet nageleefd worden ten aanzien van de sollicitaties ;)

Hier wil ik graag verder op ingaan (in privé uiteraard) , dit is regelrechte bullshit. Ofwel door een flutmod, ofwel door jou verzonnen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Als die solli's goed genoeg waren, worden die mensen gecontacteerd voor er een nieuwe ronde begint.
Zoals ik al eerder zei, en wordt geen nieuwe solli ronde gestart als er nog goede solli's liggen. Dus als er een nieuwe ronde is en je kreeg geen mail, betekend dat dat je solli niet goed genoeg was en dat je beter je best moet doen.

*zucht* je blijft maar ontwijken en niet inhoudelijk op me ingaan

De tijdspanne tussen deze solli ronde en de vorige is ongeveer 3maand?? Dus iemand zolang laten wachten is gewoon lullig, mensen weten niet waar ze aan toe zijn en hebben geen zekerheid

Opeens, hey uit het niets langeeeee tijd later komt er toch een berichtje.

Vind jij dat netjes? Dat mensen als nummertjes gezien worden en pas omhoog gehaald worden wanneer ze nodig zijn?

@distractor van de voorgeschetse situatie die patron aangeeft weet ik niets af, wel weet ik dat er meerdere mods zijn die niet tegen othiana in durven dus gaan uit angst het team uit getrapt te worden.

En stellen dat het dan flutmods zijn is heel kort door de bocht, het zijn gewoon jonge mensen die in dat opzicht nog lastig voor zichzelf op kunnen komen. Beetje jammer dat je meteen met zo'n uitspraak komt

Dit wilde ik even kwijt, denk er even goed over na voor je met dat soort uitspraken komt. Want dat schiet de roos volkomen mis. Nu maar weer ontopic ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Stel, er zijn 10 goede sollicitatie's (van de 100??) er zijn daarvan slechts 5 mensen nodig dus blijven er 5 andere sollicitatie's liggen. Op dat moment gaat er niet gereageerd worden op die sollicitatie's die blijven liggen maar toch goed zijn.

Als er 10 goede sollicitaties zijn en slechts 5 plaatsen, dan worden de 5 besten aangenomen. Als er dan een nieuwe wereld opent, een mod vertrekt of iets anders gebeurt, waardoor er meer mod's nodig zijn, dan wordt iemand gekozen van de 5 sollicitaties die ook goed waren, maar niet goed genoeg om meteen aangenomen te worden.

(maar even voor de duidelijkheid ;))
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Tot daar snap ik het hoor, dat was me ook duidelijk

Maar het is zo onterecht de 5 goede sollicitatie's die overblijven geen kennis te geven en ze pas aan te spreken op het moment dat ze nodig zijn.

Het is een kleine moeite deze even aan te spreken, aan te geven dat je onder de indruk bent van de sollicitatie, enkel dat de huidige plaatsen opgevult zijn maar dat er contact opgenomen word zodra er weer plaats vrij komt

Dat is het punt dat ik wil maken, wat is het nu voor werk deze kleine moeite te nemen?
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Valse hoop geven is nooit leuk he, misschien dat er nog het een en ander gebeurd dat er toch andere mensen gekozen zullen worden. Zit je daar met je berichtje dat je momenteel nog niet gekozen wordt ;)

Bovendien maakt ieder mens dingen mee waardoor deze groeit in zijn ervaring, gedrag en kwaliteiten. Sommige mensen die misschien eerder niet geschikt werden geacht kunnen misschien op het moment dat er nieuwe mods nodig zijn beter geschikt zijn.

Daarnaast, wat heb je er aan om te weten dat je misschien over 3 maanden mod wordt? Als je je daardoor anders gaat gedragen voor het gevoel dan meer kans te maken kun je jezelf afvragen of je dan nog wel jezelf bent en niet jezelf voordoet als iemand anders.

Zo, dat waren even mijn gedachten :p
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Het is meer dat zo'n bericht een stukje onzekerheid wegneemt, want niets is vervelender dan niet te weten hoe het er nu voor staat.

Als je dan na 3 maand pas een mail krijgt is de lol er voor velen ook wel af. Het bericht is meer een bevestiging dat je er in ieder geval uitgesprongen bent van de (150?) sollicitanten dus dat is ook al iets hoor ;)

En valse hoop geef je zeker niet, je geeft duidelijk aan dat er momenteel geen plaats meer is maar dat er zodra er weer plaats is ze de eerste zijn waar contact mee opgenomen word(iets in die richting zou je dit kunnen communiceren)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Het is meer dat zo'n bericht een stukje onzekerheid wegneemt, want niets is vervelender dan niet te weten hoe het er nu voor staat.

Als je dan na 3 maand pas een mail krijgt is de lol er voor velen ook wel af. Het bericht is meer een bevestiging dat je er in ieder geval uitgesprongen bent van de (150?) sollicitanten dus dat is ook al iets hoor ;)

En valse hoop geef je zeker niet, je geeft duidelijk aan dat er momenteel geen plaats meer is maar dat er zodra er weer plaats is ze de eerste zijn waar contact mee opgenomen word(iets in die richting zou je dit kunnen communiceren)

Nu niet gekozen worden is nu niet goed genoeg zijn.
En een bericht krijgen dat je er uit gesprongen bent, wordt je alleen maar arrogant van en ga je naast je schoenen lopen. Je bent constant bezig met 'Wanneer zullen er weer mods nodig zijn?' 'Wanneer mag ik?' etc, etc.
En valse hoop is het zeker. Dan wordt er iemand anders aangenomen omdat die misschien beter is, en dan zal je het weer horen hoor; 'Maar ik was er uit gesprongen en mijn solli was goed en waarom wordt dan iemand anders aangenomen?'
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Nu niet gekozen worden is nu niet goed genoeg zijn.
En een bericht krijgen dat je er uit gesprongen bent, wordt je alleen maar arrogant van en ga je naast je schoenen lopen. Je bent constant bezig met 'Wanneer zullen er weer mods nodig zijn?' 'Wanneer mag ik?' etc, etc.
En valse hoop is het zeker. Dan wordt er iemand anders aangenomen omdat die misschien beter is, en dan zal je het weer horen hoor; 'Maar ik was er uit gesprongen en mijn solli was goed en waarom wordt dan iemand anders aangenomen?'

Je kijkt totaal niet reeel naar mijn voor geschetste situatie, kijk aub even verder dan je neus lang is.

Nu niet gekozen worden hoeft niet per defenitie te betekenen dat je niet goed genoeg bent, een andere (veel logischere reden) is dat de vrije plaatsen opgevult zijn en iemand anders er net niet voldoende uitsprong. Dit wil niet zeggen dat je niet de capiciteiten hebt voor mod of dat je sollicitatie niet voldoende was, nee de plaatsen zijn gewoon opgevult om wat voor reden ook.

Hoe iemand daarop kan reageren verschilt per persoon, waarom zou het erg zijn mocht iemand naast de schoenen lopen en arrogant worden? Mocht dit uberhaupt gebeuren

Ook dit kan per persoon verschillen en de manier waarop je het brengt, zoals ik al aangaf was de manier waarop ik het formuleerde slechts een voorbeeld om aan te geven hoe het wel anders zou kunnen.

En dan je punt dat je valse hoop geeft omdat er toch iemand anders gekozen zou kunnen worden, eerder zei je nog dat er geen sollicitatie rondes gehouden worden als er nog voldoende mensen beschikbaar zijn.

Dus ook dit zou geen probleem moeten zijn, er zijn slechts 5 mensen over(even uit mijn voorbeeld gehaald). Mods komen en gaan vrij snel bij grepolis dus de plaatsen die vrijkomen voor deze mensen zijn vrij snel beschikbaar. Ook dit kun je aangeven in een reactie naar de mensen die eruit springen
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Bovenstaande discussie mogen jullie elders voorzetten. Merci! :)
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Waarom? Het is ontopic dus ik zie het probleem niet
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Het is meer dat zo'n bericht een stukje onzekerheid wegneemt, want niets is vervelender dan niet te weten hoe het er nu voor staat.

Als je dan na 3 maand pas een mail krijgt is de lol er voor velen ook wel af. Het bericht is meer een bevestiging dat je er in ieder geval uitgesprongen bent van de (150?) sollicitanten dus dat is ook al iets hoor ;)

En valse hoop geef je zeker niet, je geeft duidelijk aan dat er momenteel geen plaats meer is maar dat er zodra er weer plaats is ze de eerste zijn waar contact mee opgenomen word(iets in die richting zou je dit kunnen communiceren)

En dan is er geen sprake van lang wachten en uiteindelijk geen zin meer hebben wou je zeggen?
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Zeg ik dat??

Ik geef enkel aan dat dit naar de mensen met ook een goede sollicitatie toe fair is. Nu krijgen alleen de mensen die aangenomen zijn duidelijkheid en kunnen de mensen die niks te horen krijgen lekker wachten tot ze een ons wegen en zich maar blijven afvragen hoe het nu met hun sollicitatie zit.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Waarom? Het is ontopic dus ik zie het probleem niet
Omdat je je punt nu ondertussen wel gemaakt hebt. Sommigen zijn het met je eens, anderen snappen ook dat dit voor het team heel veel werk zou zijn.

Wij geven duidelijk aan dat sollicitanten die niet gekozen worden geen antwoord zullen krijgen, dus ze zullen zoals jij zegt niet 'wachten totdat ze een ons wegen'.

Gelieve hier vanaf nu niet meer op door te blijven hameren. En mocht je hier nog graag een forumregel over willen zien, dan bij deze:
§4: Naleven van de forumregels

De forummoderators behouden het recht voor om berichten te bewerken, verwijderen of onderwerpen te sluiten. Volg te allen tijden hun instructies. Als je het met hun niet eens bent kun je de betreffende per forumbericht contacteren. Indien je aan hun functioneren twijfelt kun je dit via het support-systeem melden - niet op het forum!
 

DeletedUser

Gast
AW: [Discussie] Moderators gezocht!

Jepz, gefeliciteerd

Ook al ken ik hem niet :O
 
Bovenaan