• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Noord-Korea

DeletedUser19689

Gast
Noord-Korea probeert gewoon de USA uit zijn tent te lokken, niets meer, niet minder. Als je het even bekijkt reageert Noord-Korea enkel op volgens hen "dreigementen" van de US (oefeningen van Zuid en USA,...) . Ze gaan echt niet aanvallen, je moet echt gestoord zijn om te denken dat je dat kan winnen. Men moet ze gewoon met rust laten en dan gaan zij ook geen grote mond opzetten.
Ook gaat niemand zo gek zijn om hen te steunen. Zelfs al ben je een wereldmacht als China.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat we deze dreiging serieus moeten nemen ze zijn in staat atoombommen bij te maken bovenop degene die ze al hebben, en hoe weet je zeker dat Nood-Korea geen modern leger heeft ze zijn zo afgesloten van de rest van de wereld niemand weet zeker dat ze geen moderne wapens hebben, en in die millitaire parade's eens in t jaar denken jullie echt dat ze daar alles laten zien? Alle technologische hoogstandjes komen grootendeels toch wel uit die regio (China , Japan , Zuid-Korea), dus wie zegt dat ze geen goede wapens kunnen ontwikkelen. Maar ook een andere dreiging is dat als er echt oorlog uitbreekt tussen de VS en Noord-Korea dat China en Rusland ook een kant moeten kiezen China is nog steeds communistisch en zal dan waarschijnlijk ook een communistische vrienden in Noord-Korea steunen en Rusland zal ook een kant moeten kiezen officieel zij die dan niet meer communistisch maar in de praktijk nog wel dus ook van hun moeten we open houden dat ze mogelijk voor de kant van Noord-Korea kunnen kiezen. En vergeet niet de GERUCHTEN dat Noord-Korea ook goed is met computers en mogelijk zelfs achter de digitalen probelem van de banken in VS en hier kunnen zitten.
(ja ik ben een doomdenker)


Ik denk dat er wel regelmatig (spionage)satellieten op die regio staan gericht ;)
 

DeletedUser18363

Gast
Volgens mij is het ultimatum van 2 dagen voorbij en er is geen bom gegooid. Wederom dreigementen en bluf.
Ik geloof dan ook niet dat Noord-Korea aan zal vallen.
 

DeletedUser19689

Gast
Volgens mij is het ultimatum van 2 dagen voorbij en er is geen bom gegooid. Wederom dreigementen en bluf.
Ik geloof dan ook niet dat Noord-Korea aan zal vallen.

Ik dacht dat de grootste kans op een aanval na 10 april was. Dan wordt namelijk de verjaardag van de stichter van Noord-Korea gevierd. Tot dan is het bang afwachten denk ik.
 

DeletedUser18363

Gast
Ik dacht dat de grootste kans op een aanval na 10 april was. Dan wordt namelijk de verjaardag van de stichter van Noord-Korea gevierd. Tot dan is het bang afwachten denk ik.

Nog 3 dagen wachten dus....Ik verwacht geen aanval.
 

DeletedUser20686

Gast
De hele wereld is in rep en roer door de recente gebeurtenissen in Noord Korea.
De hele wereld, behalve Zuid Korea, die zijn dit soort dreigementen al 60 jaar gewend en trekken zich nu nergens wat van aan.

Zodra zij zich zorgen gaan maken, dan moeten we gaan opletten!

Momenteel ben ik van mening dat Kim zich even wil laten gelden nu hij eindelijk de baas mag spelen.
Een sekteleider (zijn volgelingen zijn immers allen gehersenspoeld) die nu alles kan doen en laten wat hij wil.
En daar dan dankbaar gebruik van maakt!
 

DeletedUser

Gast
we reageren allemaal zo negatief op iets waar we nooit bij zijn geweest, aan de mensen die de N-Koreanen gehersenspoeld vinden: wij zijn dat ook hoor, door de VS dan wel :p want wij zeggen allemaal wat de VS zegt: N-Korea is slecht ;)
 

DeletedUser14965

Gast
Laat ik me ook mengen in deze discussie :)

we reageren allemaal zo negatief op iets waar we nooit bij zijn geweest, aan de mensen die de N-Koreanen gehersenspoeld vinden: wij zijn dat ook hoor, door de VS dan wel :p want wij zeggen allemaal wat de VS zegt: N-Korea is slecht ;)

Ik snap je beredenering, maar het klopt niet helemaal.
Er zijn beeldmateriaal, verhalen van oud-inwoners of ex-gedetineerden die laten zien hoe slecht het daar met de mensen aan toe gaat.
Daarnaast is niet de VS de enige die beweert dat N-Korea zo slecht is.

We zijn er inderdaad nooit geweest (de meesten hier iig niet). Maar ik vind alle bewijzen goed genoeg om te geloven dat het verschrikkelijk leven is daar.
 

DeletedUser20586

Gast
Laat ik me ook mengen in deze discussie :)



Ik snap je beredenering, maar het klopt niet helemaal.
Er zijn beeldmateriaal, verhalen van oud-inwoners of ex-gedetineerden die laten zien hoe slecht het daar met de mensen aan toe gaat.
Daarnaast is niet de VS de enige die beweert dat N-Korea zo slecht is.

We zijn er inderdaad nooit geweest (de meesten hier iig niet). Maar ik vind alle bewijzen goed genoeg om te geloven dat het verschrikkelijk leven is daar.
dat klopt. leven lijkt me daar echt vreselijk. toen de vorige leider was overleden moest je huilen, of je ging de gevangenis in..
 

DeletedUser

Gast
Ik heb vandaag op school met Engels een BBC-uitzending gezien over Noord-Korea. Het feit dat je op sommige plekken niet mag filmen, dat je van mensen hun gezicht af kan lezen dat ze keihard staan te liegen en dat je mensen met een geforceerde lach ziet "juicen" voor de grote leider zegt voor mij al genoeg.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk, net als JustAPlayer, dat Noord Korea Amerika een beetje de tent uit aan het lokken is. Maar ze moeten oppassen dat ze niet te ver gaan want ze kunnen elk moment Amerika op hun dak hebben, en als dat gebeurd zal het hoog uit 1 jaar duren voordat het hele land van de kaart af geveegd is. 1 voordeel, er kan gelijk 1 hoofdstuk uit mijn aardrijkskunde boek, maar er kan er ook gelijk 1 bij in mijn geschiedenis boek...

Even een grapje tussen door:
kim-eat-a-snickers.jpg
 

DeletedUser19689

Gast
1 jaar?
Ik zeg een maand. Het materiaal van Noord-Korea stamt nog uit de tijd van de Korea crisis. Ten tweede hebben ze ook geen bondgenoten terwijl de VS zo ongeveer op iedereen zijn steun kan rekenen.

De USA wil denk ik niet liever dan dat Noord-Korea maar blijft pushen, op die manier kunnen ze hun handjes in onschuld wassen en hebben ze onder tussen een vuil communistisch land opgedoekt.
Stel dat ze Noord-Korea opdoeken staan ze vlak aan China, toevallig ook Communisten.

Overigens vond ik dit wel interessant om te lezen:
Wikileaks Publish US Plans to Destabilize Chavez Government
Venezuela toevallig ook Communisten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
1 jaar?
Ik zeg een maand.

....

Dat denk ik ook, maar ik denk niet dat USA met het volle leger op Noord Korea af gaat, laat staan de bondgenoten. In 1 jaartje zal Noord Korea zich al lang opgegeven hebben. Maar met het schatten van tijden kan je het best een breedde tijd nemen want dan heb je een grotere kans dat je gelijk hebt ;)
 

DeletedUser

Gast
Jullie onderschatten noord korea.
Vergeet niet dat 60 jaar geleden de amerikanen al een pak rammel hebben gekregen op dat schier eiland.
En de amerikanen vochten niet alleen:
Australië
België
Canada
Colombia
Ethiopië
Filipijnen
Frankrijk
Griekenland
Republiek Korea
Nederland
Nieuw-Zeeland
Thailand
Turkije
Verenigd Koninkrijk
Zuid-Afrika

Dat noem je pas massa :O.
 

DeletedUser19689

Gast
Toen kregen ze ook de hulp van het grote China, wat nu ongetwijfeld niet het geval zal zijn moest het zo ver komen.
 

DeletedUser18363

Gast
we reageren allemaal zo negatief op iets waar we nooit bij zijn geweest, aan de mensen die de N-Koreanen gehersenspoeld vinden: wij zijn dat ook hoor, door de VS dan wel :p want wij zeggen allemaal wat de VS zegt: N-Korea is slecht ;)

Als je die nieuwslezeres van Noord-Korea ziet weet je al genoeg.
Wij worden niet gehersenspoeld door de VS, omdat 1. Het daar een democratie is en 2. dat wij zelf heel goed kunnen denken ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Als je die nieuwslezeres van Noord-Korea ziet weet je al genoeg.
Wij worden niet gehersenspoeld door de VS, omdat 1. Het daar een democratie is en 2. dat wij zelf heel goed kunnen denken ;)

Tuurlijk worden we gemanipuleerd.
Kijk naar het Irak verhaal. Sadam had zogezegd massavernietigingswapens waardoor onze Amerikaanse vrienden daar even die dictator gingen omverwerpen. Maar waar waren de massavernietigingswapens toen de USA daar binnen viel? Juist ja, nergens. Je gaat me niet wijsmaken dat de inlichtingendienst van de VS dat over het hoofd heeft gezien.
Sadam heeft zelf nog de VN op zijn grondgebied toegelaten om naar mogelijke wapens te zoeken, echter hebben zij geen harde bewijzen gevonden van massavernietigingswapens. Desalniettemin vond de USA het hoogtijd om toch maar eens het boeltje schoon te vegen daar.
Hoe toevallig is het nu dat Irak heel veel oliereserves heeft. Is dat de reden waarom men zo nodig Irak moest aanvallen?
Amerika had dus gewoon even een verhaaltje opgezet om daar wat olie te gaan stelen.

were-gonna-free-the-shit-out-of-you.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Laat ik me ook mengen in deze discussie :)

Ik snap je beredenering, maar het klopt niet helemaal.
Er zijn beeldmateriaal, verhalen van oud-inwoners of ex-gedetineerden die laten zien hoe slecht het daar met de mensen aan toe gaat.
Daarnaast is niet de VS de enige die beweert dat N-Korea zo slecht is.

We zijn er inderdaad nooit geweest (de meesten hier iig niet). Maar ik vind alle bewijzen goed genoeg om te geloven dat het verschrikkelijk leven is daar.

Heb je enig idee hoe de VS met gevangenen omgaat? Daar kunnen ze in Korea nog wat van leren.
 

DeletedUser14965

Gast
Ik keur dat gedrag van de VS ook niet goed. Maar ik ben er wel zeker van dat Noord-Koreaanse gevangenissen over het algemeen toch een paar tikkeltjes erger is.
Daarnaast moet je wel iets heel ergs gedaan hebben wil je in een zo'n vreselijke gevangenis van de VS komen (of grote pech als je onschuldig vast zit). In N-Korea zijn er diverse strafkampen waar je al snel in komt, bijvoorbeeld als je weigert de leider als enige god te erkennen.
 
Bovenaan