• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Incest

DeletedUser

Gast
Ik vind dit een onderwerp waar je moeilijk een mening over kunt vellen.
Langs de ene kant vind ik het wel kunnen, het bestaat al zeer lang en zijn nooit problemen mee geweest (in grote lijnen dan wel gezien)
Of ze nu kinderen mogen hebben is iets anders, ik denk dat dat niet zou mogen.
Seksueel actief , ik denk wel dat dit kan indien er geen kind verwekt wordt .
 

DeletedUser

Gast
Omdat de wereld te vol loopt.
Heel simpel gezegd : als het potje vol is kan er niks meer bij.
Nobel. Maar het punt is dat als alle nobele mensen om deze redenen geen kinderen gaan krijgen, alleen de egoïstische mensen zich gaan voortplanten, en dan worden de problemen alleen maar groter. :O Geboortebeperking moet je imo via wetgeving doen.
 

DeletedUser

Gast
Nobel. Maar het punt is dat als alle nobele mensen om deze redenen geen kinderen gaan krijgen, alleen de egoïstische mensen zich gaan voortplanten, en dan worden de problemen alleen maar groter. :O Geboortebeperking moet je imo via wetgeving doen.

Dus jij bent bijvoorbeeld voor de éénkindspolitiek die China had?
 

DeletedUser

Gast
Nobel. Maar het punt is dat als alle nobele mensen om deze redenen geen kinderen gaan krijgen, alleen de egoïstische mensen zich gaan voortplanten, en dan worden de problemen alleen maar groter. :O Geboortebeperking moet je imo via wetgeving doen.

De grote schande is ook dat de goede wetgeving in China over geboorte beperking wordt afgeschaft , ook denken die idioot (sommige) Indiërs dat mensen productie de economie aanwakkert. Het is waar dat hun economie een heropleving kent , maar dit zal niet voor lang zijn voordat ze helemaal instorten (hun economie). Het grote probleem is dat het meeste van die bevolking ook nog eens analfabeet is.
 

DeletedUser23053

Gast
Om eerlijk te zijn, is dit niet bepaald waar ik veel over nadenk xD
Vreemd? Ja, dat is het zeker. Erg? Dat ligt aan de situatie. Als je (achter)neef en (achter)nicht bent, dan kan ik er nog redelijk mee leven, maar kinderen krijgen, nee dat vind ik niet goed, te veel kans dat je kinderen gehandicapt geboren worden. En, ook al heb ik niks tegen gehandicapten, je wilt het liefste zo min mogelijk kinderen met beperkingen op de aarde zetten, dit bespaart ziektenkosten, eten en drinkwater!
Nu vind ik wel dat binnen een gezin misschien wat te ver gaat, maar "the heart goes where the heart wills"
 

DeletedUser16774

Gast
Ik ben daar een voorstander.

Daar ben ik het totaal niet mee eens. 'Normale' koppels zouden volgens jou wel kinderen mogen krijgen en incestkoppels niet, gewoon om het feit dat ze incestueus zijn (dus buiten het feit dat die kinderen gehandicapt kunnen worden). Dat is toch oneerlijk, of niet? Wel vind ik dat ze niet aan kinderen zouden moeten beginnen vanwege de grote kans op handicap.
 

DeletedUser

Gast
We kunnen wel dramatisch gaan doen over verhoogde kans e.d. maar heeft iemand duidelijke cijfers? Hoeveel kinderen komen er voort uit incestueze verhoudingen? En wat is de verhoogde procentuele kans op een handicap? En als je die verhoogde kans aftrekt van de normale kans, hoeveel extra gehandicapte kinderen hou je dan over? Volgens mij praten we over een erg klein aantal mensen. Lijkt me verwaarloosbaar (vooral als je vergelijkt met andere oorzaken van misgeboortes zoals gifgasaanvallen van de VS :) ) .
 

DeletedUser

Gast
Daar ben ik het totaal niet mee eens. 'Normale' koppels zouden volgens jou wel kinderen mogen krijgen en incestkoppels niet, gewoon om het feit dat ze incestueus zijn (dus buiten het feit dat die kinderen gehandicapt kunnen worden). Dat is toch oneerlijk, of niet? Wel vind ik dat ze niet aan kinderen zouden moeten beginnen vanwege de grote kans op handicap.

Nee en ja , ik zeg dat ik voorstander ben van eenkind politiek , ik vind dat elke gehandicapte (de lichamelijke en de zware mentale) al in hun vroege levens jaren beter kunnen laten inslapen.

@flowervally: want alleen de vs doet aan gif aanvallen, volgens mij doet elke grote wereldspeler dat. Dit wil niet zeggen dat ik vind dat het kan .
 

DeletedUser

Gast
Inderdaad, incest is gewoon in orde. Laten we alle vormen can seksuele begeerte toestaan! Pedofielisme, bestliteiten, allemaal rein en goed!
 

DeletedUser

Gast
En een vader/moeder met een zoon/dochter is anders wel liefde en vrijwillig?
 

DeletedUser

Gast
Maar incest is wel veel uitgebreider en dat is pedofilie als de dochter/zoon jonger dan 18 is (dit is trouwens wel de extreemste vorm van incest, dat misschien niet echt kan , maar ik zie geen problemen met andere vormen er van.)
 

DeletedUser

Gast
Nee en ja , ik zeg dat ik voorstander ben van eenkind politiek , ik vind dat elke gehandicapte (de lichamelijke en de zware mentale) al in hun vroege levens jaren beter kunnen laten inslapen.

Ik ga me niet mengen in de discussie over incest, ik denk dat die discussie hier teveel vertroebeld wordt door 'gevoel', maar ik wil wel even reageren op bovenstaande zin.

Owen, je zegt hier dat je vindt dat een lichamelijk gehandicapt iemand beter ingeslapen kan worden - het is niet geheel duidelijk of je dit vindt vanwege het zogenaamde 'teveel' aan mensen op de wereld (het probleem zit hem namelijk niet in het aantal mensen dat er nu is maar hoe wij daar mee omgaan). Hoe dan ook is het een walgelijke zin.

Lichamelijk gehandicapten zijn niet perfect, nee. Hebben ze dan geen recht op leven? Zouden ze niet gelukkig kunnen worden in hun leven?
Moeten we iedereen met een IQ lager dan 85 ook in laten slapen? Of iedereen die als 'lelijk' beschouwd wordt?
Niemand is perfect.

Komt de Godwin: weet je wie ook een hekel had aan gehandicapten?
 

DeletedUser

Gast
Nou ik ben het wel met Owen eens.

Ook zou het een goed idee zijn criminelen en mensen met een laag IQ te laten steriliseren. :O
 
Bovenaan