• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Incest

DeletedUser16774

Gast
Incest is seksueel contact tussen naaste bloedverwanten, bijvoorbeeld je broer, zus, oom, nicht of moeder. Incest kan ook seksueel misbruik tussen naaste bloedverwanten betekenen, maar daarover gaan we het hier niet hebben. Volgens de Belgische wet is seksueel contact tussen meerderjarigen toegestaan, maar de incestueuze mensen kunnen niet met elkaar trouwen. In Nederland weet ik alleen dat neef en nicht kunnen trouwen. Vergeef me als de info niet klopt, maar mijn beste bronnen zijn nogal vaag. Stuur me alsjeblieft een verbetering moest er iets niet juist zijn.

Dus, wat vinden jullie ervan? Mogen broer en zus, vader en dochter, etc. verliefd op elkaar zijn en eventueel seksuele activiteiten hebben? Mogen ze trouwen voor de wet en/of de kerk? Mogen ze kinderen krijgen volgens jullie (kinderen van bloedverwanten hebben een grote kans op een handicap)? Meer info: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Incest

Ik vind persoonlijk dat men incest moet toestaan als beide personen akkoord en meerderjarig zijn. Niemand heeft daar last van en ik vind dat er niets mis mee is. Trouwen mag van mij dus ook. Of ze kinderen zouden mogen krijgen weet ik niet helemaal. Tegenwoordig mogen gehandicapte mensen ook kinderen krijgen, maar ik weet niet of ik daar een voorstander van ben. Misschien als ze zich grondig laten onderzoeken of zo wel.
 

DeletedUser

Gast
Casper, Wtf?
Sowieso is Incest verkeerd, en volgens mij zijn de meesten het met me eens.
 

DeletedUser16774

Gast
Ik ben het er niet mee eens. Tuurlijk is het vreemd, omdat het anders is. Maar accepteerden wij anders niet? Wij hebben toch ook niks tegen homo's? Ik zie geen reden waarom het verboden zou moeten zijn.
 

DeletedUser

Gast
Omdat het je familie is :|
Als het nou 2 homo's waren die 2 broers zijn ofzo, zou ik het ook niet accepteren :|
 

DeletedUser16774

Gast
Waarom mag dat dan niet volgens jou? Wij hebben daar toch geen last van, of wel?
 

DeletedUser

Gast
Doe het zelf dan lekker x)
Je vraagt of wat we ervan vinden, en daar antwoord ik op ;)
 

DeletedUser16774

Gast
Nee, ik doe het niet zelf. Maar toch heb ik alle respect voor incestueuzen.
 

DeletedUser16774

Gast
Ik weet dat dit niet echt serieus wordt genomen, maar ik ben ervan gediend dat dit topic serieus genomen wordt. Toon aan dat jullie geen kleine kindertjes meer zijn.
 

DeletedUser16774

Gast
Naja, ik vind het verkeerd. Gewoon al bij de gedachte dat ik mijn moeder of zusje of nicht zou nemen ofzo. Ugh.
Jij moet het ook niet als je niet wilt, maar ik vind dat je respect moet hebben voor mensen die het wel willen.
 

DeletedUser

Gast
Mensen kiezen niet zelf op wie ze verliefd zijn en het kan dus ook gebeuren dat je verliefd wordt op een broer/zus of een ander famillielid. Als je van weerzijde een relatie met elkaar wilt moet je daar met ze'n tweeen de keuze voor hebben om ook daadwerkelijk een relatie te hebben. Het enige dat mij daaraan totaal vreem lijkt is een kind met zijn/haar ouder, maar ook daar, mits kind meerderjarig is en het er zelf ook mee eens is, moeten mogelijk heden voor zijn. Het krijgen van kinderen moeten ze alleen wel mee uitkijken aangezien er een licht verhoogde kans is dat het kind gehandicapt wordt. Aangezien het dan meestal gaat om een recessieve eigenaschap is de kans 25% dat het kind de afwijking ook heeft als beide ouders het gen hebben als maar een of geen van beide dat gen hebben is de kans zelfs helemaal afwezig.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat incest goed onderzocht moet worden, want heb je dat niet vooral als gevolg van trauma's en dergelijke? Broer en zus worden 18 jaar lang samen opgesloten en als ze volwassen zijn begrijpen ze niets behalve elkaar en dus...
Dat soort situaties.
Ik vind het onverantwoord om er kinderen uit te laten ontstaan, maar dat vind ik soms ook bij gewone relaties, maar een relatie tussen een neef en een nicht kan er voor mij wel mee door...
Bij moeder-zoon- of vader-dochterssituaties is er volgens mij bij beide personen toch sprake van psychologische problemen: meestal heb je (denk ik) is in zo'n situatie dat een van de 2 partners dood is, de andere zich op een foute en wanhopige manier vastklampt aan hetgeen hij/zij van die dode persoon herkent en zijn eigen kind, en dat kind heeft natuurlijk niemand anders meer en reageert ook op een ongewone manier.
Van zodra het gaat om een extra verhouding binnen een gezin moet er volgens mij echt ingegrepen worden.

EDIT: ik ga niet naar films verwijzen omdat die wss ook niet wetenschappelijk correct zijn - de eerste die over Donnie en zijn nicht in The Wolf Of Wallstreet begint krijg er van langs :p
En nog iets: ik denk niet dat incest een ziekte is. Noch homo-zijn, normaal-zijn of pedo-zijn of van die fetisjdingen zijn ziekten, dat zijn afwijkingen in de hersenen en iedereen heeft afwijkingen of we zouden allemaal het zelfde zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat deze afwijking kan ontstaan op de zelfde manier als een trauma of depressiviteit en dat het beter is voor de persoon die er 'last' van heeft, om er van verlost te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Araluen

Manticore
Ik ben het er niet mee eens. Tuurlijk is het vreemd, omdat het anders is. Maar accepteerden wij anders niet? Wij hebben toch ook niks tegen homo's? Ik zie geen reden waarom het verboden zou moeten zijn.

Incest geeft een grotere kans op gehandicapten, incest plegen is dus gewoon gehandicapten produceren, heel grof gezegd. Dat is een slechte zaak.
 

DeletedUser16774

Gast
Incest geeft een grotere kans op gehandicapten, incest plegen is dus gewoon gehandicapten produceren, heel grof gezegd. Dat is een slechte zaak.

Als je de beginpost hebt gelezen weet je dat ik niet voor die kinderen ben.
 

DeletedUser3865

Gast
Ik heb er nog nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Maar Initia heeft wel een punt, waarom zou je incest wel verbieden als je alle andere vormen van liefde wel toestaat?
Maar, de kinderen die van incest komen hebben wel een erg vergrootte kans om gehandicapt geboren te worden, en dit is naar mijn mening gewoon zielig voor deze kinderen, en het zou voorkomen moeten worden. Dus wat dat betreft is incest wel weer fout, aangezien er meer kinderen dan tot leven worden gebracht die eigenlijk helemaal niet kunnen leven.
 

DeletedUser21204

Gast
Men hoeft toch ook niet altijd meteen kinderen te gaan zitten produceren.
 
Bovenaan