• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Malaysia Airlines MH17

DeletedUser22135

Gast
Mensen spreken nu nog van een militaire fout dat het toestel werd gezien als een oekrainse militair vliegtuig , maar het rare vindt ik toch van dit hele gebeuren dat mensen in moskou sorry zeggen tegen de Nederlandse ambassade
 

DeletedUser

Gast
Ik denk eerder dat de Australië en Amerika sorry mogen zeggen tegen Moskou.
 

DeletedUser22135

Gast
Ik denk eerder dat de Australië en Amerika sorry mogen zeggen tegen Moskou.

zou best kunnen alleen ze moet "natuurlijk"laten zien dat zij geen fouten maken , ook al kan het in amerika dood slecht gaan met de politiek laten ze er niks van merken ,altijd zo geweest zal altijd zo blijven
 

DeletedUser

Gast
Wie moet laten zien dat ze geen fouten maken?
Rusland?
Hebben die dan fouten gemaakt in betrekking tot dit incident?
 

DeletedUser1528

Gast
Geen woord is genoeg voor wat hier is gebeurd; moge het Rusland, Oekraïne of de separatisten zijn. Poetin heeft zelf ook al laten blijken dat hij een internationaal onderzoek wilt instellen (dus niet door alleen Rusland), wat me toch een sprankje hoop geeft dat het niet Rusland is geweest (ik ging er al van uit dat ze dat niet deden).

Ik vind dit vinger gewijs ook respectloos door bijna iedereen; natuurlijk is het een drama wat er is gebeurd, ik ben ook een goede vriend verloren, maar om zomaar iemand de schuld te geven vind ik echt afschuwelijk en niet gepast.

De emotionele schade terzijde, is het echt een (financieel) drama voor Malaysia Airlines. Heb er zelf ooit mee gevlogen; perfecte service, niks op aan te merken. Maar de financiële schade die ze er aan overhouden is groot; ze draaien al een slecht kwartaal (mede door MH370) en de aandelenbeurs is nu ook met 14% (volgens mij) gekelderd.

Alles wat ik nu echter nog kan hopen, is dat het een ongeluk was..

Sterkte met het verlies van je vriend , zoiets is uiteraard het belangrijkste.
Wel raar dat je met de financiële situatie van MA inzit , dat zou mij in jou situatie geen barst kunnen schelen .

Maar er is een schuldige anders zou het niet gebeurd zijn.
Met alle informatie die er is en blijft binnenkomen , is het nu toch wel voor 85% zeker dat de Russische separatisten ervoor verantwoordelijk zijn : telefoongesprekken , filmbeelden van een verplaatsbaar platform om raketten af te vuren liggen maar 3 van de 4 raketten die het kan bergen , ...

Men zegt dat Poetin niet verantwoordelijk is ; als het Russische leger militaire middelen ter beschikking stelt van de separatisten , dan spreek ik dat serieus tegen. Als president ben je baas van je leger en de diens middelen , als ze ergens worden gebruikt dan ben je er ook verantwoordelijk voor.
Of je nu wel of niet opdracht hebt gegeven , het is zoals een kind een ijsje geven en verwachten dat men het niet gaat opeten : een utopie !!!
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk liep alles volgens plan met al de soldaten die werden gedood in gevechten door verkeerde beslissingen , veel materiaal dat werd opgeblazen of kapotgeschoten , 1000den opgeleide agenten die in de opleidingscentra en kazernes werden opgeblazen , ... de vangst van Bin Laden jaaaaren later nadat ze zogezegd op 100m van hem waren , de neergehaalde helikopters in het Somalische Mogadishu en nog zoveel meer !

Hoe noemen ze zoiets dan : natuurlijke afvloeiingen in de militaire sector ?
Als jij al deze acties een succes wil noemen , doe maar !
Ik vind het vooral blamages van de grootste militaire natie ter wereld.


Het zijn niet de soldaten die het beleid bepalen. Dat wordt bepaald door de grote bankiers, wapenhandelaren en andere mensen met heel veel invloed. Die mensen geven geen donder om soldaten of burgers. Niet van de tegenstander en niet van hun eigen land.
Als er voor miljarden wordt weggeschoten (kosten zijn voor de burger) in een oorlog zijn er ook mensen die miljarden ontvangen omdat ze de wapens verkopen. Dat zijn de mensen die er belang bij hebben en die het beleid mogen bepalen.
 

DeletedUser

Gast
Sterkte met het verlies van je vriend , zoiets is uiteraard het belangrijkste.
Wel raar dat je met de financiële situatie van MA inzit , dat zou mij in jou situatie geen barst kunnen schelen .

Ik zit niet zo zeer in over de financiële situatie hoor, ik zou het echter jammer vinden dat zo'n gebeurtenis het einde is van duizenden banen en een prachtproduct van Maleisië (ja, dit is voor dat land ook een grote inkomstenbron). Soms voel je je gewoon verbonden met iets zonder enige reden, toch? Anderzijds vind ik het deels wel jammer, zelf wil ik ook de luchtvaartsector in; en Aziatische luchtvaartmaatschappijen hebben altijd mijn voorkeur het gehad, maar dit terzijde. Patriottisch zijnde voert KLM bij mij toch de bovenmaat ;)

Maar er is een schuldige anders zou het niet gebeurd zijn.
Met alle informatie die er is en blijft binnenkomen , is het nu toch wel voor 85% zeker dat de Russische separatisten ervoor verantwoordelijk zijn : telefoongesprekken , filmbeelden van een verplaatsbaar platform om raketten af te vuren liggen maar 3 van de 4 raketten die het kan bergen , ...

Men zegt dat Poetin niet verantwoordelijk is ; als het Russische leger militaire middelen ter beschikking stelt van de separatisten , dan spreek ik dat serieus tegen. Als president ben je baas van je leger en de diens middelen , als ze ergens worden gebruikt dan ben je er ook verantwoordelijk voor.
Of je nu wel of niet opdracht hebt gegeven , het is zoals een kind een ijsje geven en verwachten dat men het niet gaat opeten : een utopie !!!

Waarschijnlijk zijn het ook de separatisten, en indirect dus ook Rusland (die wapens zou hebben geleverd?). Ben ik ook met je eens; maar ze de schuld geven voordat het daadwerkelijk is bevestigd vind ik jammer, hoe hard de 'bewijzen' ook moge zijn. Poetin heeft zelf ook nooit gewild om onschuldige burgers om te brengen, zo'n slecht mens is het niet (ik zeg niet dat hij een goed mens is hoor!), vandaar indirect.

Als president ben je niet altijd 'baas' (bevelhebber :p) van het leger trouwens, in Rusland is dat echter wel zo.

--
Ik heb nog nooit zo'n korte periode van verdriet gehad.. de woede neemt de overhand, maar op wie? Wie zal 't zeggen.. waarschijnlijk een van de separatisten, ze allemaal de schuld geven is onredelijk, waarschijnlijk was het niet eens de bedoeling om 290 onschuldige mensen te vermoorden, het neerhalen van een vliegtuig daarentegen is sowieso verschrikkelijk. 'Gelukkig' betreft het een vriend en geen familielid, om over 'geluk' te spreken.. bah.

Nog steeds vreselijk dit, voor alle mensen en nabestaanden.
 

DeletedUser1528

Gast
Dat het een ongeluk zou blijken is even duidelijk als wie de schuldige partij is.
Het gesprek tussen separatisten onderling laat weten dat ze dachten dat het een militair vliegtuig betrof en dat ze geen rekening hielden met burgervliegtuigen in "hun" regio.

Maar dan nog zou je de bemanningsleden en eventuele passagiers vermoorden van het militaire vliegtuig , ja vermoorden , want dan was het opzettelijk.
Diegene die de opdracht gaf of de beslissing nam is in dit geval schuldig aan +300 x doodslag.
Niet gewild maar toch zijn dit de feiten.

Iedereen heeft wel sympathie voor een merk , club , figuur ofzo , daar is niets mis mee.
Zeker niet als het zo nauw aan het volgen bent.
Het kwam mij gewoon wat raar over na de eerste alinea .

Soms is het moeilijker een dichte vriend waar je een nauwe band mee hebt te verliezen dan een dicht familielid waar je geen band mee hebt. En iedereen verwerkt het op zijn manier , dus gelukkig dit of gelukkig dat lijkt me toch wat misplaatst.
Ikzelf heb het lastiger gehad met de dood van mijn allerbeste vriend dan met de dood van mijn ene grootvader.
 

DeletedUser

Gast
Dat het een ongeluk zou blijken is even duidelijk als wie de schuldige partij is.
Het gesprek tussen separatisten onderling laat weten dat ze dachten dat het een militair vliegtuig betrof en dat ze geen rekening hielden met burgervliegtuigen in "hun" regio.

Maar dan nog zou je de bemanningsleden en eventuele passagiers vermoorden van het militaire vliegtuig , ja vermoorden , want dan was het opzettelijk.
Diegene die de opdracht gaf of de beslissing nam is in dit geval schuldig aan +300 x doodslag.
Niet gewild maar toch zijn dit de feiten.

Iedereen heeft wel sympathie voor een merk , club , figuur ofzo , daar is niets mis mee.
Zeker niet als het zo nauw aan het volgen bent.
Het kwam mij gewoon wat raar over na de eerste alinea .

Soms is het moeilijker een dichte vriend waar je een nauwe band mee hebt te verliezen dan een dicht familielid waar je geen band mee hebt. En iedereen verwerkt het op zijn manier , dus gelukkig dit of gelukkig dat lijkt me toch wat misplaatst.
Ikzelf heb het lastiger gehad met de dood van mijn allerbeste vriend dan met de dood van mijn ene grootvader.

'Gelukkig' en om over 'geluk' te spreken.. bah. kwam in dezelfde zin voor, dacht dat dit wel duidelijk zou zijn geweest.
 

DeletedUser

Gast
Zoveel vingers die naar Poetin wijzen, geloof mij als hij het oosten wou hebben had die het nog de zelfde dag als de krim geannexeerd. Deze "separatisten " waren gewoon burgers tot ze door de nazi's uit Kiev werden gebombadeerd. Dusjaa ik zou ze ook indirect steunen als ik de Russen was. En ik heb respect voor ze hun staan tenminste wel op tegen het westen. Hier in het westen blijven we maar als een schaap de rest van de kudde volgen.
En hee hoe klein is de kans dat er in zo korte tijd 2x wat vreemd gebeurd met een toestel van malasia airlines. Miss tog iets te maken met die speeches van de Maleisische president gericht tegen het westen. Waar die Amerika indirect linkt aan de twin towers en de alquada en aftakkingen als isis alnusra boko haram moslim broederschap etc etc. Kzal eff die speeches opzoeken, zag hem laats langskomen met no ondertiteling.
 

DeletedUser

Gast
Zoveel vingers die naar Poetin wijzen, geloof mij als hij het oosten wou hebben had die het nog de zelfde dag als de krim geannexeerd. Deze "separatisten " waren gewoon burgers tot ze door de nazi's uit Kiev werden gebombadeerd. Dusjaa ik zou ze ook indirect steunen als ik de Russen was. En ik heb respect voor ze hun staan tenminste wel op tegen het westen. Hier in het westen blijven we maar als een schaap de rest van de kudde volgen.
En hee hoe klein is de kans dat er in zo korte tijd 2x wat vreemd gebeurd met een toestel van malasia airlines. Miss tog iets te maken met die speeches van de Maleisische president gericht tegen het westen. Waar die Amerika indirect linkt aan de twin towers en de alquada en aftakkingen als isis alnusra boko haram moslim broederschap etc etc. Kzal eff die speeches opzoeken, zag hem laats langskomen met no ondertiteling.

En hee, wat is de kans dat het op zijn router precies in dát gedeelte van de wereld terecht komt? Het heeft niks met MA te maken, geloof me maar. Had net zo goed KLM, Singapore Airlines of een andere maatschappij kunnen zijn.
 

DeletedUser

Gast
En hee, wat is de kans dat het op zijn router precies in dát gedeelte van de wereld terecht komt? Het heeft niks met MA te maken, geloof me maar. Had net zo goed KLM, Singapore Airlines of een andere maatschappij kunnen zijn.

Vrijwel ook nihil als je de vorige 10 vluchten van die route bekijkt.

mh1.png
 

DeletedUser

Gast
Vrijwel ook nihil als je de vorige 10 vluchten van die route bekijkt.

mh1.png

Soms moet je een andere route vliegen wegens bepaalde windstromen, onweersbuien, (te) extreme turbulentie, hagel enz. Maakt niet uit welke reden. Het was anderzijds gewoon dezelfde vliegroute.. zo'n verschil in afstand is in luchtvaarttermen bijna te verwaarlozen. MH17 (nu MH19) is een dagelijkse vlucht, waarschijnlijk zijn ze ook nog wel vaker over dit gebied gevlogen..
 

DeletedUser23053

Gast
Een vliegmaatschappij kun je absoluut niets aanrekenen in dit ongeluk.
Degene die het vliegtuig uit de lucht heeft geschoten en daarmee onschuldige inwoners heeft vermoord, valt wat aan te rekenen en veel ook!
 

DeletedUser

Gast
Hou toch op. Oekraïne is al door het agressieve Westen ingepikt.
Wie de ramp op zijn conto kan schrijven is nog geenszins duidelijk. Geen enkele reden om direct Rusland te beschuldigen zonder dat er feiten bekend zijn.

dit vind ik wel grappig aangezien jij altijd een beetje vage bewijzen ergens van een raar siteje tevoorschijn haalt. Kom op zeg een RUSSISCHE inlichtingen 'spion' die de baas is van het zooitje, een SEPERATIST die meteen na de crash een filmpje post met een neergestort vliegtuig, waarbij staat dat zij net een Oekrains vliegtuig hebben neergeschoten (oekraine mist niks) en toevallig word deze net verwijderd als blijkt dat het een burgervliegtuig is. Of heb je van het telefoongesprek gehoord van die rechterhand van deze schietgrage commandant, die paniekerig aan zijn RUSSISCHE vriendje vraagt (inlichtingendienst) wat hij moet doen omdat hij een passagiersvliegtuig heeft neergeschoten?
Zo kan ik nog wel een paar 'toevallige' gebeurtenissen opnoemen.
Dat filmpje van jouw, ZHBB heeft allemaal leuke fouten. Bijvoorbeel die tijd, denk aan tijdzones. Kijk maar naar de maand. Die is in het Russisch, niet? De 'creation time' waar hij het over heeft, staat in het 'Latijnse schrift' als je dan bijvoorbeeld andere tijdzones neemt, klopt dit hele bericht WEL weer, en is het belangrijkste argument meteen weer weg. Het deleten van deze file, kan net zo goed gedaan zijn door de Russiche overheid, die hebben daar echt wel de capaciteit voor. Zelfs een separatist had dit kunnen doen.

En ja, nu kan je wel leuk terug gaan verwijzen naar khadaffi, Sadam Hoessein, etc, maar nu zijn die rollen, waar vooral Flowervalley en Zhbbhoven graag op terugverwijzen, omgedraaid. Jullie zeggen dat wij is minder Naief moeten worden, en geen bewijsmateriaal moeten overslaan. Iedereen die nog steeds komt met een verklaring dat de separatisten dit vliegtuig NIET hebben neergeschoten, kijk is naar je zelf.



Vrijwel ook nihil als je de vorige 10 vluchten van die route bekijkt.

mh1.png

ah, dit is leuk dat je het zegt. De vlucht was VAN PLAN om langs de 'onafhankelijke volksrepublieken' te vliegen, maar door een plotselinge weersverandering viel dit hele plan in het water. Toen moest op het laatste moment toch worden afgeweken. Het vliegtuig vloog zo hoog, er werd niet gedacht dat Poetin zo dom zou zijn om lange afstandsraketten aan de separatisten te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
De 'creation time' waar hij het over heeft, staat in het 'Latijnse schrift' als je dan bijvoorbeeld andere tijdzones neemt, klopt dit hele bericht WEL weer, en is het belangrijkste argument meteen weer weg.

Snap ik niet, kun je dat even nader uitleggen?
MH17 is gecrashed op 17 juli, 16.20 uur. Creation time van het youtube-filmpje is 16 juli 19.20 uur.

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-17/ukraine-releases-youtube-clip-proving-rebels-shot-down-malaysian-flight-mh-17

Ik zie niet wat dit met tijdzones of latijns schrift heeft te maken. Ik weet niet of er met creation time geknoeid kan worden, maar al redelijk snel na dit filmpje kwam de creation time ter sprake.
 
Bovenaan