• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Instant buy

DeletedUser17226

Gast
Eeeeuhm, begrijp ik het nu goed. De laatste 5 minuten bouwtijd is gratis af te ronden? Telt dit ook voor eenheden?

Wat als je, je stad dusdanig heb opgebouwd, dat je een zwaardvechter kan bouwen in minder dan 5 minuten? Dan betekent het dus, dat elke druk op de knop een nieuwe eenheid oplevert (mits voldoende grondstoffen). Lijkt me niet de bedoeling toch?

Ik vind dit een heel goed punt. Momenteel duurt het voor mij op Githion in een uitgebouwde kazerne namelijk rond de 4 minuten om 1 losse eenheid te bouwen (zwaard, sling, boog of hop). Als ik ze dan per 1 zou bouwen zou ik ze gratis kunnen versnellen? Denk dat wanneer je versnelde rekrutering en bevolkingsgroei erop gooit dat voor ruiters misschien ook net kan lukken. Beetje GS verschuiven en je hebt (met enig geklikt) wel weer binnen no-time (en dan ook echt no-time) een leger op de been om te blijven bashen.

Graag hier verduidelijking over!
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Natuurlijk is er wel wat weerstand.

Maar toch denk ik als de prijs vrij hoog is, dan gaan mensen echt niet zo snel complete gebouwen afkopen.

Nu kan je voor 25 goud per klikje uren/dagen afkopen. (al gelang je klikt, en de server snelheid). Maar gooi op een langzame wereld bijvoorbeeld 7 grote gebouwen in de bouwrij wat echt bijna 48 uur bouwtijd kost, voor 25 goud halveer je de bouwtijd alweer. Oftewel, voor minder dan 200 goud koop je al bijna een hele dag af. En dat verschil is veel groter voor een zacht prijsje ten opzichte van de non-premium spelers.

Met dit systeem is het misschien voor veel mensen nog niet zo leuk om meteen maar af te kopen, dus, wachten ze in eerste instantie toch maar even met versnellen tot de prijs iets gedaald is.

En natuurlijk zullen er altijd wel een paar mensen zijn die genoeg te besteden hebben, en dan ook gewoon de volle mep betalen. Goud wordt dus een andere valuta naarmate de tijd vordert.

Daarom, ik ben niet bepaald negatief. Enigste wat ze kunnen doen is voor een te zacht prijsje dit mogelijk maken.
Ik heb helaas nog geen specifieke tabellen met prijzen voor ogen, dus dat zou ik helaas niet durven zeggen. Ik hoop in ieder geval dat het inderdaad niet voor een te zacht prijsje aangeboden zal worden.

Eeeeuhm, begrijp ik het nu goed. De laatste 5 minuten bouwtijd is gratis af te ronden? Telt dit ook voor eenheden?

Wat als je, je stad dusdanig heb opgebouwd, dat je een zwaardvechter kan bouwen in minder dan 5 minuten? Dan betekent het dus, dat elke druk op de knop een nieuwe eenheid oplevert (mits voldoende grondstoffen). Lijkt me niet de bedoeling toch?
Bouwtijd gratis in laatste 5 minuten: JA.
Rekruteertijd gratis in laatste 5 minuten: NEE.

Het zal daarnaast niet mogelijk zijn om rekruteringen direct af te kopen in de laatste 5 minuten van een inkomende aanval.

Zal dit ook gelden voor helden die gewond zijn?
Ja. Echter zal dit niet mogelijk zijn bij de laatste 5 minuten van een inkomende aanval.

En kan je dan ook je held in 1x in een stad neerzetten (geen paar uur wachten totdat held in stad is)?
Reistijden hebben niks met instant buy te maken, dus nee.
 

DeletedUser

Gast
Reistijden hebben niks met instant buy te maken, dus nee.

Als je een held toewijst aan een stad, moet je normaal anderhalf uur wachten (op Ithaka tenminste, weet niet of dit nog afhankelijk is van wereldsnelheid). Zijn vraag is of je die anderhalf uur ook af kunt kopen. Dat lijkt me geen reistijd.
 

DeletedUser19642

Gast
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif


Voorstander !! Laat maar komen !
smiley_emoticons_irre4.gif
 

DeletedUser23718

Gast
Reistijden hebben niks met instant buy te maken, dus nee.

Bedankt voor je antwoord, maar als het daadwerkelijk onder reistijden valt, waarom duurt het dan bij alle steden even lang voordat een held in de stad aangekomen is (zoals jullie het zeggen)... lijkt me onlogisch, aan gezien al je steden op een andere plek liggen en dus ook de reistijden per stad verschillen.
Het is meer een wachttijd, totdat een held toegevoegd is aan een stad dan een reistijd, zie immers ook mijn helden niet in het bevel-overzicht reizen...

Niet negatief bedoeld maar dat het onder reistijden valt is gewoon onlogisch.
 

DeletedUser22536

Gast
Vreselijk dit weer, ik begon nog geen jaar geleden met spelen en sindsdien is het al erg drastisch van een spel veranderd naar een valstrik om mensen zoveel mogelijk geld te laten uitgeven.
 

DeletedUser20277

Gast
Wat een gezeur weer.
Het is niet snel meer goed als ik het zo lees.
Je hoeft niet bakken met goud uit te geven, grepolis geeft je gewoon een kans om het te doen.

Als je een ps4 koopt of Xbox one dan kun je ook extra pakketten kopen die je spel makkelijker maken.

En daar komt bij dat het maar een klein percentage spelers zijn die bakken met goud uitgeven
 

DeletedUser22400

Gast
Dus, innogames introduceert een optie waarvan ze zélf al verwachten dat hij weinig gebruikt gaat worden?
smiley_emoticons_irre.gif

Twee mogelijkheden hier:
1 niemand of slechts enkelen doen dit>had je grepo geniën iets anders laten doen
2goudspelers denken weet je wat, stadje stichten in de nacht, alle gs erheen binnen 5 min m25 plus toren als je er maar genoeg goud en gs tegenaan smijt (slecht voorbeeld, maar je kan natuurlijk betere verzinnen)>spelbederf

Leuke tool, zorgt danwel voor een onnodige premium optie, danwel voor spelbederf
smiley_emoticons_hust.gif

Volgens mij ben ik niet de enige die dit maar niks vindt, bovendien: wat was er mis met halveren, door te halveren was het al veel te duur om snel je stad op te bouwen dus nu verandert er ofwel niets, ofwel veel te veel
 

DeletedUser22140

Gast
ze luisteren niet eens naar onze mening hoor @peterusdegrote... zal niet helpen.
 

DeletedUser22400

Gast
Misschien komt er wel een optie om handelstijden ook te insta buyen, in combi met het goudhandelen wat er aan zit te komen zorgt dit dat zowel de beperkende factor van tijd en de beperkende factor van grondstoffen wegvalt, en nu voor het bouwen dus ook.
Als dit een voorstel was dan zou ik tegen zijn, maar weetje, dat is het niet, ik laat het maar over me heenkomen.
 

DeletedUser23528

Gast
Misschien komt er wel een optie om handelstijden ook te insta buyen, in combi met het goudhandelen wat er aan zit te komen zorgt dit dat zowel de beperkende factor van tijd en de beperkende factor van grondstoffen wegvalt, en nu voor het bouwen dus ook.
Als dit een voorstel was dan zou ik tegen zijn, maar weetje, dat is het niet, ik laat het maar over me heenkomen.

Breng ze niet op ideeën ;)
 

DeletedUser20048

Gast
oke waarom doet innogames dit? Het spel was prima zo zonder dat goud zo sterk was.
Ik snap dat ze geld willen verdienen maar ik denk dat ze zo veel meer spelers die het gratis spelen weg jagen en spelers die lang gratis spelen zullen waarschijnlijk op een gegeven moment ook spelers worden die goud gaan gebruiken...
 

123gijs

Ruiter
misschien ideetje om maximaal tien keer per dag die button te mogen gebruiken, anders kunnen 'echte' goudspelers in het begin vooral veeeeeel te snel groeien.
 
Bovenaan