• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Instant buy

DeletedUser22140

Gast
voor hun tellen alleen de inkomsten ik weet het, het is immers ook een gratis game... maar het moet plezant blijven voor iedereen hé!
 

DeletedUser

Gast
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
Ik ben een goudgebruiker die spreekt maar vind dit er echt over gaan , het maakt niet uit wat de prijzen zijn maar je zal altijd wel iemand kunnen vinden die het wil betalen en als je zo in een paar seconden een volledige stad weer vol kan hebben staan ...
---​
Free 2 play - Pay 2 win
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Ik snap het commentaar niet.

- Of het wordt zo duur, dat maar een kleine elite daar geld voor over heeft. Waardoor er dus minder inkomsten gegenereerd worden uiteindelijk. Mochten de inkomsten verdampen, dan trekt men de stekker eruit, en hoppa, hebben ze weer servers over voor een nieuw spel. Wat Innogames continu aan het ontwikkelen is. Win situatie voor Innogames dus.

- Of het wordt zo goedkoop dat meer mensen het gaan doen. Maar wellicht zullen daardoor wat spelers weglopen. Maar dat zullen grotendeels toch spelers zijn die toch al geen geld investeerden in het spel. Die 1% Premium spelers die weglopen, ach dat verlies draaien ze wel weer bij omdat meer mensen goud uitgeven. Win situatie voor Innogames dus.

- Maar er is natuurlijk ook een gulden middenweg, en ik hoop eigenlijk dat Innogames naar die weg opzoek is.

Ik hoop echt dat het bedrag redelijk hoog komt te liggen, want dat maakt het helemaal niet leuk om snel te bouwen. En ik blijf erbij.

Een gebouw dat langer duurt om te bouwen, mag ook best meer kosten om te versnellen/voltooien.

Nu kan je met 350 goudstukken zoveel tijd inkorten dat gaat helemaal nergens meer over. Zet je bouwrij vol met 7 opdrachten, klik 2x op elk gebouw en je wint al een enorme hoeveelheid tijd.

Mensen grijpen dan echt alleen nog in geval van nood naar goud als ze zien dat ze hun muurtje wel kunnen opbouwen met goud, maar dat dit meteen 20 euro kost ofzo dan denken ze wellicht eens meer naar over de waarde van goud.

Wellicht gaan mensen dan eens denken, ja ik kan niet elke f*ck-up maar afkopen, maar wellicht moet ik maar wat tactischer denken/spelen.

Natuurlijk is dat heel erg idealistisch gedacht. Maar jullie/wij/ik. We hebben het allemaal zelf in de hand. We hoeven natuurlijk niet te verkorten. We hoeven natuurlijk niet altijd meteen de eerste week al 3 uitgebouwde steden te hebben.

We kunnen ook zeggen, hey als we over 2 weken ons 3de dorpje kunnen veroveren is het ook goed.

Ik snap natuurlijk dat het op langzame werelden helemaal niet leuk is als je zolang moet wachten, maar je gaat op langzamere werelden spelen omdat je minder tijd hebt, nu zijn er mensen met zeeën van tijd die op de langzamere werelden spelen alsof het een speedwereld is. Die verkorten met een klein bedrag zoveel tijd, dat maakt het voor de normale spelers juist niet leuk om daar te spelen.

Als die mensen zien, hey ik moet zoveel goud uitgeven. Daar heb ik helemaal geen trek in. Die zullen dan liever een snelle wereld willen hebben waar onze Community managers zich dan hard voor zullen maken. (al hoeven wij niet bepaald te klagen over het gebrek aan snelle werelden) Of die zullen denken, tja het kan ook gewoon wat rustiger.

En tragere werelden zullen dan een ander soort spelers trekken waardoor er toch weer een gelijkere strijd ontstaat. Waardoor de werelden dus wat langer leuk blijven, en dus daardoor een langere periode een bepaald bedrag opleveren omdat de meeste spelers toch wel liever met de 5 poppetjes aan spelen zodra de account`s wat groter worden waardoor voor een stabiele inkomst wordt gezorgd.

Natuurlijk, elke wereld zal zijn uitwassen behouden, er zijn gewoon spelers die voldoening halen om de eerste maanden bovenaan te staan. Die vinden accounts met 100+ steden helemaal niet interessant, of teveel werk. Die zullen dus voor een hogere piek inkomen zorgen aan het begin van een server, maar daarna toch weer doorhobbelen.

Wat overblijft is een groep spelers die een server uitdagend vinden, en daardoor langer blijven spelen, en daardoor wellicht een hogere stabiele opbrengst opleveren.

Win situatie voor Innogames dus.

Het is maar net welke win situatie wij gunnen aan Innogames. Wij als klanten hebben gewoon de mogelijkheden om zonder te klagen het spel te beïnvloeden.

Zelf hebben we het meeste baat bij optie 3 denk ik. Innogames blijft een gezond bedrijf, en servers krijgen de spelers die ze verdienen.

Het is maar net waar we zelf als community voor kiezen.
 

Gollum Returns

Manticore
Ze zeggen wel goedkoper. Maar het zou mij niets verbazen als het een verkapte prijsverhoging is.

Ik ken namelijk maar weinig spelers die gebouwen zover verkorten dat ze meteen klaar zijn, ken er (en zelf ook wel eens) genoeg die bijvoorbeeld in het begin 1 of 2x verkorten. Dat is namelijk gewoon veel winst voor klein bedrag.


Ikzelf ga niet spelen op de Beta, maar ben benieuwd naar de prijzen. Indien mensen op de Beta server spelen, horen wij dat graag.
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf ga niet spelen op de Beta, maar ben benieuwd naar de prijzen. Indien mensen op de Beta server spelen, horen wij dat graag.

Ik speel wel op Beta, prijzen zijn volgens mij heel redelijk.

Prijzen:
+- 6,5 uur 360 goud
+- 3,5 uur 200 goud
+- 45 minuten 120 goud
+- 12 minuten 60 goud
+- 8 minuten 40 goud
 

DeletedUser22821

Gast
+- 30 minuten is 90 goud
die 60 goud begint al bij ongeveer 20 minuten
 

DeletedUser

Gast
Een keertje halveren voor 25 goud als je je hele kazerne in een keer vol gooit is nog wel leuk, maar met deze prijzen denk ik niet dat er veel mensen zijn die nog goud zullen uitgeven aan het versneld bouwen van troepen en gebouwen.

Ik vind de nieuwe prijs in verhouding tot de oude prijs heel erg scheef.

Dit is natuurlijk niet direct negatief omdat er volgens mij minder goud gebruikt zal worden, voor het versnelde bouwen. Wat weer zorgt voor een betere kans voor spelers zonder goud.

Ik denk echter niet dat dat is wat innogames voor ogen heeft met het invoeren van instant buy.
 

DeletedUser19654

Gast
Achja... ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die er gebruik van maken.
En serieus ik ben blij met prijzen. Duurder als verwacht :D

Gebruiken ze het minder, wel jammer dat ik nu minder dure goud muurtjes kan slopen met me kata's
 

DeletedUser

Gast
Nog even harder roepen dat het duurder is dan verwacht en ze doen t omlaag.
 

DeletedUser17789

Gast
k2ImjIn.png


Ik denk dat dit niet de goede weg is.
Ik begrijp dat Inno geld moet verdienen, maar ik denk niet dat dit de manier is.

Actieve spelers die voor de winst gaan en best wat goud willen kopen in normale proporties zullen minder snel aan een nieuwe wereld beginnen omdat ze kansloos zijn tegen spelers met een "Grote" beurs.

Ik zou het eerder zoeken in een extra premium functie, die door een veel grotere groep van spelers gebruikt kan worden.
een constante stroom van inkomsten.

Maar geef anders de spelers wel de keuze om de bouwtijd te halveren of Instant buy.
Ik denk dat het verschil anders veel te groot zal worden

ZBmqr9K.png

met beginners opdrachten is natuurlijk niet meer mogelijk voor me
of ik moet een nieuw acc beginnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Gaat toch helemaal nergens meer over, spel element wordt dan weggenomen door mensen wie de meeste ping ping hebben, wat heeeft dat dan nog te maken met speel gratis mee , in jullie reclame's.
Zeg dan meeste geld meeste succes , dan ben je tenminste eerlijk, echt een ... idee
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Wederom hartelijk dank voor jullie waardevolle feedback. Ik heb dit teruggekoppeld naar InnoGames en hoop snel een dialoog aan te kunnen gaan om jullie meningen zo goed mogelijk te kunnen adresseren.
 

DeletedUser13380

Gast
Beter kijken zou ik zeggen. 65 goud om direct 26 godsgezanten klaar te hebben, die 52 seconden zal de tijd zijn die over is om de volgende godsgezant klaar te hebben. Tenzij jij een methode weet om nu elke 2 seconden een godsgezant te rekruteren natuurlijk.

Je kan in het begin wel degelijk voor 2 seconden bouwen. Dat gaat nu dus wel héél snel gaan...

Zie bij een ander spel dit ook voorbij komen, onder een bepaalde bouwtijd kan je de gebouwen eigenlijk gratis versnellen. En zolang je maar genoeg GS hebt, kan je snel groeien met weinig tijd. (wat toch wel prettig is, want dan heb je tijd over voor andere dingen)

Maar boven die bouwtijd wordt het al snel duurder om de gebouwen af te ronden. Wat dus de meesten dan ook niet meer doen. Dit zorgt ervoor dat je de eerste week al redelijk snel opgebouwd raakt, zowel met troepen als met stadje en dat je na de BB meteen kan deelnemen in het spel.

Ik hoop dat het na testen een goede balans komt met hoeveel iets moet kosten. Verkorten mag van mij echt wel duurder worden, niet goedkoper. (al zal innogames het juist andersom willen zien om goudgebruik laagdrempeliger te maken)

Niet alleen rekening houden met nieuwe werelden, maar ook met oudere servers waar GS meestal geen factoor meer is omdat de meesten daar 100+ steden hebben en dus ruimschoots voldoende GS voor handen hebben.

Ben dus niet per direct negatief.

Kan ik wel in volgen op één of andere manier.

Dit is een heel slecht plan!
Als ik 30 VS in de wachtrij zet duurt dat (op Knossos) ~ 30 uur.
Met 1x halveren nog 15 uur wat best acceptabel is..
Zelfde als Academie naar level 30+ gaat duurt dat uren beslag op de wacht rij 1x halveren is dan best handig.
Ik wil niet enorme bak goud geven om het direct te hebben, dat is vaak niet nodig, met 1x halveren schiet het lekker op.

Door instand buy ben je het voordeel kwijt van redelijke wachttijden, direct beschikbaar is leuk, maar vaak niet nodig en veel te duur!

ZEKER NIET DOEN OF HALVEREN OPTIE LATEN BESTAAN!!

Ook mee eens.

Bij de beloning van de beginnersopdracht "bouw een kazerne" is het bouwen van een godsgezant 2 seconden per stuk.

Inderdaad.

Laatste 5 minuten gratis? Met ander woorden, aan het begin van het spel zou je direct vrijwel alles meteen kunnen bouwen, mits genoeg GS. Geinig. :p

Hahaha, wordt leuk. :D
Als die vijf minuten gratis zijn kan je ze trouwens even goed gewoon weglaten, want dat maakt dan geen verschil... Maak dan ineens alle gebouwen en troepen 5 minuten korter...
Vraagje: Als je dan zwaardvechters per 1 recruteert, op een snelle wereld, kan je die dan blijven gratis afmaken?

Als we nou ook nog GS kopen erbij doen, (als er geen actie draait, anders kun je t daar wel kopen) kun je gewoon 24/7 door blijven bouwen. :O

:O.

nou ja dan kun je net zo goed voor 10'000 goud een volledig uitgebouwde stad kopen ;)
he dat moeten we voorstellen aan innogames.

Of je maakt een speedwereld met dit element erin, is al gelijk.

Natuurlijk is er wel wat weerstand.

Maar toch denk ik als de prijs vrij hoog is, dan gaan mensen echt niet zo snel complete gebouwen afkopen.

Nu kan je voor 25 goud per klikje uren/dagen afkopen. (al gelang je klikt, en de server snelheid). Maar gooi op een langzame wereld bijvoorbeeld 7 grote gebouwen in de bouwrij wat echt bijna 48 uur bouwtijd kost, voor 25 goud halveer je de bouwtijd alweer. Oftewel, voor minder dan 200 goud koop je al bijna een hele dag af. En dat verschil is veel groter voor een zacht prijsje ten opzichte van de non-premium spelers.

Met dit systeem is het misschien voor veel mensen nog niet zo leuk om meteen maar af te kopen, dus, wachten ze in eerste instantie toch maar even met versnellen tot de prijs iets gedaald is.

En natuurlijk zullen er altijd wel een paar mensen zijn die genoeg te besteden hebben, en dan ook gewoon de volle mep betalen. Goud wordt dus een andere valuta naarmate de tijd vordert.

Daarom, ik ben niet bepaald negatief. Enigste wat ze kunnen doen is voor een te zacht prijsje dit mogelijk maken.

De duur dat ze wachten zal wel ongeveer zo lang zijn als de tijd bij het halveren. Dus maakt minder verschil. Misschien iets, maar toch niet heel veel.

lol ik denk dat als je zo snel leger krijgt, je snel farmt, gs haalt en boerendorpen kunt farmen als een gek

Op trage werelden blijft dat lang duren. Of je moet aanvallen en plunderacties kunnen afkopen.

Burn!

Maak de kolo's maar heel duur dan om in 1x af te ronden...anders kan je als verdediger ook wel je lol op als een goudnoob een kolo plant. Lukt het je 1 keer om een kolo te stoppen, dan spawnt meneer direct een nieuwe kolo (en waarom ook niet meteen wat troepjes) en ben je als verdediger de 2e keer iig al je militie kwijt als "stop"-middel.

Niet dat ik een fan ben van de über-verdedigende-speler, want verdedigers hebben al veel voordelen. Maar ik ben nog minder fan van de goudnoob-aanvaller. Nu kan je in principe een stadsverdediging afkopen met goud, wat de verdediger alleen maar kan tegenhouden door zelf bijvoorbeeld biremen te kopen met goud, of de muur te levelen. Slim trucje natuurlijk INNO, maar walgelijk.

Andersom kan je het ook toepassen natuurlijk. De verdedigende-goud-noob kan het nu onmogelijk maken voor de hardwerkende aanvaller. Hoef ik niet uit te leggen hoop ik.

Nogmaals, walgelijk ;)

Ben het hier ook wel mee eens.
 

DeletedUser23350

Gast
om ff wat te zeggen heb zojuist op de beta versie getest, en ik kon mijn stadje van 175 naar 3000 doen in 25min ik had daar wel 5000munten staan maar toch... en dan met dat event heb ik egt niet normaal veel kunnen doen in nog geen halfuur...
ik verschoot er zelf van,
ik had al een leger van 400sl 200hop 100ruit en 60vs en 30bir ... normaal?????

Ik denk dat jullie (kroenuh, relax en de rest) is de vraag moeten stellen, hoever willen we gaan???
 

DeletedUser

Gast
f3727820bf19db12af00ed76168d8de9.png


zit het ook even te testen op de beta, en bedenk me ineens bij dit plaatje... 200 goud? , ik heb ook geen andere keus?, dus je kan alleen kiezen direct klaar?
Bij het huidige systeem kan je voor 25 goud halveren, je bent dus veel goedkoper uit met het dit systeem
En je hebt ook de keuze om bijvoorbeeld 1x te halveren als je een beetje wil opschieten en net te veel wil uitgeven, ik mis echt die keuze bij het nieuwe systeem.
 

Gollum Returns

Manticore
f3727820bf19db12af00ed76168d8de9.png


zit het ook even te testen op de beta, en bedenk me ineens bij dit plaatje... 200 goud? , ik heb ook geen andere keus?, dus je kan alleen kiezen direct klaar?
Bij het huidige systeem kan je voor 25 goud halveren, je bent dus veel goedkoper uit met het dit systeem
En je hebt ook de keuze om bijvoorbeeld 1x te halveren als je een beetje wil opschieten en net te veel wil uitgeven, ik mis echt die keuze bij het nieuwe systeem.

Je hebt wel een keus. Gewoon strategisch plannen van te voren als je het teveel geld vindt. Verkorten is een optie, geen verplichting. Heb soms het idee dat dat namelijk bij veel mensen namelijk leeft.

Natuurlijk zal je een paar mensen hebben die het geen drol uitmaakt om 100-150 euro per maand uit te geven, maar die zal je echt op 1 hand kunnen tellen.

De rest? Tja, die zullen weer ouderwets moeten gaan plannen en doen. Lijkt me heerlijk.
 

DeletedUser

Gast
tuurlijk heb je de keus om goud uit te geven of niet... maar in dit geval kan je alleen kiezen voor die 200 goud en dan is ie klaar.
In het huidige systeem kan je een keer halveren voor 25 goud en dan nog eens voor 25 goud en nog eens als je zin zou hebben, is gewoon veel flexibeler en goedkoper dan wat ze nu aan het uit testen zijn..dit is het (doel)punt wat ik wil maken (moet ineens aan die wedstrijd van gisteren denken, ik dwaal af oke..)
 
Bovenaan