• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

3D Televisie

  • Topicstarter sterchele2323
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie van 3D televisies?
Is het een grote stap voorwaards?
Is het de moeite om een nieuwe televisie met 3D functies aan te schaffen?

Discusieer hier!


Voor de belgen:

Normaal krijg je een 3D brilletje in je brievenbus.
Op deze site kan je het gebruiken, doe de bril op en bekijk het filmpje, HET IS IN 3D!!!!!

Echt de moeite.

site: 3D Site
 

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie van 3D televisies?

Leuk om te zien, maar echt nodig is het niet. Want ik vind het nog niet het moment voor een 3D tv, want de meeste zenders spelen niet eens HD af. Ik kan nu ongeveer 12 programma's kijken van 1080i, terwijl 1080 iets beter is!

Is het een grote stap voorwaards?

Ik vind van wel, maar ik wist al dat er zulke tv zouden komen. Er bestond al een tijdje 3D. Misschien krijgen we later computers die 3D kunne ondersteunen.

Is het de moeite om een nieuwe televisie met 3D functies aan te schaffen?
Nee het is veel te duur 3000 tot 5000 euro. Brillen kosten ongeveer 40 euro, terwijl je zelf kan maken voor minder dan 5 euro. En misschien werken ze nog wel :). Ik zie het ook niet echt zitten om heel de tijd met een bril op.
Er zijn ook weinig programma's die 3D zouden kunnen ondersteunen.
WK 2010 wordt in 3D opgenomen en films ook, maar dat is voor een korte tijd.
 

DeletedUser

Gast
Computerschermen die 3d ondersteunen zijn er al, evenals speciale 3d brillen voor je pc. De technologie bestaat, hoewel hij nog een beetje in de kinderschoenen staat.

En ik ga geen 3d televisie aanschaffen vanwege 1 hele simpele reden: ik kijk geen tv. Ze zenden toch alleen maar achterlijke shows en reclame uit en als ik een film wil zien, kijk ik die wel op mijn pc :)
 

DeletedUser

Gast
Lg heeft er nu één uitgebracht die omgerekend 1800 euro kost.
Ik weet niet wanneer die naar nl komt.
 

DeletedUser

Gast
Ooh komop nou...

In Berlijn was ik in het Sony Center, op de Potzdamer Platz. Daar hadden ze , naast wat PS3-pods, ook een 3D Tv.
Wat een zooi zeg, het werkte niet eens!
 

DeletedUser

Gast
Pakweg 2 jaar geleden heb ik op de open dag van de TU Eindhoven nog een 3D-televisie gezien. Officieel was het nog in ontwikkeling, maar vreemd genoeg was deze al op de markt.
De 3D-televisie zou 3D beeld moeten geven - iedere richting in. Het zou niet uit mogen maken waar je ten opzichte van het apparaat staat. Welnu, dat deed het dus wèl. Het beeld was vaag, wekte slechts de helft van de tijd de indruk wat diepte te hebben en zorgde ervoor dat ik het idee had slechts de helft van het totale schouwspel te kunnen zien.
Doe mij maar een brilletje dus. Vast staat voor mij dat brilletjes steevast en goed werken. Ik heb het dan niet over die vreselijke rood-blauwe brilletjes, welke afhankelijk zijn van eventueel verschil tussen de beide ogen. De enige brilletjes waar ik momenteel tevreden over ben (tevens de enige andere klasse die ik ooit heb kunnen uitproberen) zijn de brilletjes die gebruik maken van gepolariseerd licht. Voor degenen die geen idee hebben waar ik het over heb: het zijn de brilletjes die je krijgt in de bioscoop als je naar Avatar, Alice in Wonderland of een andere film gaat. Nadeel is wel dat de kleuren sterk afzwakken, maar om die reden worden de films zelf dan ook weer sterk gecontrasteerd (ja, dat is een woord :p).
 

DeletedUser

Gast
Zijn er mensen vanuit belgië die een 3D-brilletje gekregen hebben?
 

DeletedUser

Gast
waarom een groot drama als je ook 3d kunt kijken met een brilletje geef dan wat geld aan aan goeie brillen dan aan zo'n scherm (en dan heb je zo'n scherm wat wil je dan nog doen)
 

DeletedUser

Gast
waarom een groot drama als je ook 3d kunt kijken met een brilletje geef dan wat geld aan aan goeie brillen dan aan zo'n scherm (en dan heb je zo'n scherm wat wil je dan nog doen)

Enig idee waarom die 3D-televisie ontwikkeld is? :p
 

DeletedUser

Gast
Ik baal van de komst van 3D televisie.

Heb namelijk een vorm van epilepsie waardoor ik 3D dat ergens uit komt niet kan verwerken met mijn hersennen en een aanval te pakken heb.

Dus voor mij is dit een hele stap achterwaarts en heel kapitalistisch doordacht.
 

DeletedUser

Gast
Tsjah ze kunnen niet met iedereen rekening houden, er moet geld verdiend worden.
 

DeletedUser

Gast
Ik baal van de komst van 3D televisie.

Heb namelijk een vorm van epilepsie waardoor ik 3D dat ergens uit komt niet kan verwerken met mijn hersennen en een aanval te pakken heb.

Dus voor mij is dit een hele stap achterwaarts en heel kapitalistisch doordacht.

Troost je met het feit dat er altijd nog 2D-televisies gemaakt zullen worden. Bovendien is de kwaliteit van de 3D-televisie buitengewoon bagger - je ziet nog meer op een gewone ;)
 

DeletedUser

Gast
Ja dat is een probleem op zich, dat kapitalisme :)

Daar zeg je me wat :p

Het is waar - van het communisme wordt eenieder ongelukkig. Van het kapitalisme echter worden sommige mensen gelukkig, maar de rest nog ongelukkiger :D

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic :O


BTW) Het ligt, mijns inziens, niet zozeer aan het kapitalisme dat de wereld niet als een universeel dekseltje op ieder potje past :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: 3D Televisie

Als we ooit virtual reality films en games willen moeten we door het 3dtv tijdperk heenworstelen. Be patient.
 

DeletedUser

Gast
AW: 3D Televisie

3D televisie, ach Avatar in de bioscoop en de panda droom in de Efteling zijn mooi, maar verder stelt het nog niet veel voor. Er zijn gewoon nog te weinig programma's in 3D om nu al zo'n dure tv aan te schaffen. Bepaalde 3D televisies bevatten wel software om 2D om te zetten in 3D, maar daarmee gaat de beeldkwaliteit een stuk achteruit en dat in combinatie met het lastige brilletje maakt 2D toch wat mooier. Verder kun je er door het verschil in accommodatie en vergentie koppijn van krijgen, dus als 3D standaard wordt vormt dat weer een groot probleem. Kortom de techniek is momenteel nog lang niet ver genoeg. Over een jaar of 5 is het misschien wel mogelijk om zonder bril te kijken, zijn er 3D zenders, zijn de 3D televisies zelf niet zo ontzettend duur meer en is er al weer een hoop aan verbeterd. Dus ik wacht er nog maar even mee. :)
 
Bovenaan