• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam # 97 - Grieken in Troje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
763Grieken_in_Troje_hoofd.jpg


Verhaaltje...

Feest! De Grieken waren teruggetrokken, Troje was weer veilig. Priamos leunde over het balkon en keek uit over zijn stad. In het midden stond op een pleintje het prachtige houten paard, gemaakt door de Grieken, dat de Trojanen van de godin Athene cadeau hadden gekregen. Hij hoorde het ritme van de feestelijke muziek die overal in zijn stad weerklonk. De bevolking brulde het uit.
Priamos keek toe hoe de burgers van overal in de stad zich verzamelden op het centrale plein waar het houten paard stond opgesteld. Hij glimlachte en keek vrolijk toe hoe het volk feestelijk door de straten marcheerde.
Tot hij het stilaan gewaar begon te worden… dat het gelach eigenlijk angstkreten waren, dat de grote stoet in de straten eigenlijk ramptoeristen waren die wilden kijken wat er aan de hand was. Dat het lichaam van de gevangengenomen Griek geen man was, maar een vrouw en dat de rode kleur dat aan het lichaam hing geen wijn maar bloed was. In een snelle beweging draaide hij zich om en zag hij een oude man staan.
‘Had ik het niet voorspeld?’ vroeg Laocoön.
‘Wie is het? Het slachtoffer?’ reageerde Priamos bloednerveus.
Laocoön slikte, keek even weg en zei toen amper hoorbaar: ‘Uw dochter, heer. Uw dochter, Cassandra.’
Toen Priamos opkeek om iets te zeggen was Laocoön alweer uit het deurgat verdwenen.


Vervolg
Een duistere nevel hing over de intussen stil geworden stad. De stadspoorten waren vanaf nu permanent weer gesloten. Niemand kon er nog in of er uit.
Hoewel het houten paard enorm groot was geweest, was Agamemnon blij dat hij weer zijn benen kon strekken en vrij kon rondlopen.
Het paard had enorm gewankeld bij het binnenrijden van Troje. De sterkste Trojanen waren urenlang bezig geweest met het paard vanaf het strand, onder de stadspoorten door naar het binnenplein te sleuren. Bloednerveus had hij dan ook de uren afgeteld totdat het paard tot stilstand was gekomen.
Hun eerste plannetje had uitstekend gewerkt. Sinon, een spion die de Trojanen waren beginnen vertrouwen had duidelijke orders gekregen.
Koninklijk bloed moet vloeien, en dan liefst bloed dat Apollo heeft gekust.

*​

Hektor, zoon van Priamos, had de raad samen geroepen. De belangrijkste burgers van Troje waren in de burcht verzameld rond een plas water.
'Het is duidelijk dat de Grieken ongemerkt in deze stad zijn binnengekomen. De vraag is alleen: hoe?' zei Hektor.
'Is dat dan niet duidelijk?' vroeg Laocoön geërgerd, 'in het houten paard natuurlijk. Ik had het nog zo gezegd! Verbrand het! Gooi het in zee! Verniel het!
'Maar enkelen hadden daar blijkbaar een ander gedacht over', zei hij nogal onsubtiel kijkend naar anderen die het paard perse binnen de stad wilden halen.
'Daar gaat het nu niet om', zei Hektor snel toen hij Laocoön beschuldigend zag rondkijken. 'Het punt is dat we er iets aan moeten doen.'
'We verbranden het paard!' riep een man.
'Onnozelaar!' reageerde Laocoön fel, 'de Grieken zijn nu hoogstwaarschijnlijk al lang ontsnapt uit dat paard!'

'We moeten het volk betrekken', zei een zware stem opeens ergens aan de andere kant van het zaaltje. 'Iedereen is verdachte. Iedereen kan het gedaan hebben. De Grieken zullen wel zo slim zijn om zich nu als gewone Trojanen te vermommen. Dus niemand valt nog te vertrouwen. We hebben een nieuwe leider nodig, want hij daar, ' en hij knikte naar de snikkende Priamos, ' is daar momenteel niet toe in staat.'
Een instemmend gemompel volgde. Het was duidelijk. Morgen zouden ze een zoekactie starten en een nieuwe burgemeester van de stad aanduiden.

493Vergadering.jpg


*​

Hij sloop door de donkere stad. De straten waren al lang verlaten. Enkel in de burcht zag hij nog fakkels branden. De spoedvergadering had de belangrijkste Trojanen naar daar gelokt waardoor het momenteel vrij veilig was door de straten te zwerven. Na enkele straten te hebben doorlopen, kwam hij bij een oud huisje. Hij klopte drie keer aan met tussen elke klop ongeveer één seconde. Vervolgens wachtte hij vijf seconden en klopte hij nog één keer.
De deur ging krakend open en het gezicht van Sinon verscheen. Snel stapte hij binnen hij koos de mooiste stoel uit die er stond en ging er op zitten.
'Ik heb de opdracht exact uitgevoerd zoals u me dat hebt gevraagd,' zei Sinon, 'Cassandra, het koninklijke bloed dat door Apollo is gekust, is dood en u bent uit het houten paard kunnen ontsnappen.'
'Uitstekend', zei de man die juist was binnengeslopen en hij gooide naar Sinon een zak met honderd munten.
'Moet u iets hebben om te drinken? Om te toosten op deze goede start?' vroeg Sinon opgewonden.
'Ja, dat zou vriendelijk zijn', antwoordde de man beleefd.
Sinon sprong recht om een kan en enkele bekers te halen, maar hij werd terug op zijn stoel geduwd door de man.
'Dat zal ik wel doen,' zei hij, 'jij hebt genoeg gedaan voor vandaag.'
De man liep naar het kleine keukentje en kwam al gauw terug met twee bekers in zijn hand, gevuld met wijn. De beker in zijn linkerhand gaf hij aan Sinon en de andere stak hij uit om te toosten.
'Op de overwinning', zei de man.
'Op de Grieken', zei Sinon vrolijk waarna hij de beker in één keer uitdronk.
De man keek toe hoe plots Sinons beker uit zijn handen viel en hoe diezelfde handen naar zijn keel grepen. De man lachte grimmig, zette toen zijn volle beker neer op de tafel en nam het zakje met de honderd munten.
'Het was aangenaam zaken met u te doen', grinnikte de man terwijl hij het deurgat weer uitstapte en de deur achter zich dichtsloeg.

Nog niet posten!
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Basis info

Aantal spelers: minimum 18 spelers, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd!
BM-opvolging: oude BM kiest

Claimen: mag
Netwerken: mag

Hints: nee, enkel de namen van de rollen zullen in de verhalen voorkomen.
Afscheidsbrief: nee!
Klaagmuur: wait and see

Manier van stemmen: in het topic (rood voor lynch, groen voor BM)*
Eindtijd stemmen: 20:00 ; de deadline wordt niet vermeld als het zover is. Daar moeten jullie zelf mee rekening houden.. Stem je op de deadline wordt de stem goedgekeurd.
De verhalen: later die avond/nacht

Inactiviteit: 2 dagen niet stemmen = vervangen/sterven. Meedenken en meewerken is ook zeker aan te raden: spelleiding behoudt zichzelf het recht mensen als inactief te bestempelen indien nodig. Enkel dagelijks een stem zonder verdere uitleg is hier een voorbeeld van. Gelieve meerdere posts per dag te maken en het niet enkel bij skype te houden!

*Stemmen die niet volgens de regels geplaatst zijn tellen niet mee. (regels= in het juiste kleur + voor het uur van de deadline)
Rollen
Dit kun je opvatten als een surprise potje. De rollen zullen niet van op voorhand worden bekendgemaakt. Je kan wel beginnen gissen en gokken welke personages kunnen voorkomen in het spel en wat voor rollen deze personages zullen krijgen. Gedurende het spel is het de bedoeling dikwijls eens enkele hints vrij te geven omtrent dit.
Burgers = Trojanen
Wolfjes = Grieken

Algemene volgorde
Overdag
Acties van dodende speciaaltjes (behalve jagersschoten)/Cupido's/Muizenvallen/Wijze burgers

's Nachts
- BM/Wethouder
- Befluiting
- Mytho
- Infectie-infectie
- Lynch
- Klaagmuur
- Wissel
- Welp
- Cherubijntje
- Hack
- Lunch:
--> Beschermengel/Cherubijntje/Vlamengel/Slaapengel
--> Heks
--> Martelaar
--> Grafdelver
- Witte wolf moord
- Alle soorten 'ziener'acties
- Infectie/Lieveling
- Geweermaker
- Transformeren welp, cherubijntje, vlamengel
De jager schiet de eerstvolgende deadline nadat hij gedood wordt. Dit schot heeft voorrang op alles.
 
Laatst bewerkt:

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Spelerlijst


In leven

1. Genius
2. Genade
3. RabbidRobin
4. PartOfTheGame
5. WWG
6. Ydeger
7. Kyraco
9. Fireas
11. Gerben
12. Gekko
14. marcoknight
16. GeS
17. debestejens541
18. Noobje
20. pen en papier
21. Than

Dood


15. Bezem = Welp/Menelaos
19. vinie15 = burger/inwoner van Troje + geschenk van Hera
13. Animal = Verhullende wolf / Odysseus
10. Relax => Initia = burger/inwoner van Troje
8. Donny Infectiewolf/Agamemnon
 
Laatst bewerkt:

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Opmerkingen/regels

- Acties worden doorgestuurd via PM en niet via skype.
- De Priester/ketter/beulacties en alle andere acties die normaal openbaar zijn, gebeuren anoniem via een bericht naar de spelleiding. Het is dus verboden zo’n actie in het topic te posten.
- Elke stem na het uur van de deadline wordt niet meegerekend.
- Berichten van de spelleiding worden niet doorgegeven op welke manier dan ook.
- De gebruikte rollen zijn allemaal afkomstig uit de gids van Genade. Kleine aanpassingen aan de rollen om het spel beter uit te balanceren is mogelijk!
- Indien je een plaatje hebt ontvangen, dan is dit extra toevoeging en heeft dit niks te maken met het spel. Dit is om je personage een beeld te geven. Deze plaatjes mogen niet gekopieerd worden uit de post van de spelleiding.
-Spelbederf neemt de spelleiding serieus. Hier volgen sancties indien dit het geval is (zie Genades gids om te weten wat ik onder spelbederf versta)
-De rollen worden verdeeld in willekeurige volgorde. Deze volgorde heeft niks te maken met wie wolf zou kunnen zijn. Als iemand per ongeluk geen rol heeft ontvangen, dan wil dat ook niks zeggen en is dat een verstrooidheidfoutje van de spelleiding uit.
-Indien ergens verwarring over is dat misschien mijn fout is. Gelieve daar niet over te discussiëren in het topic, maar mij stante pede een PM te sturen om me op de hoogte te brengen dat er een fout is gemaakt.
-Als je wil dat je personage acties uitvoert, moet je zelf initiatief nemen. De spelleiding zal zelf geen vraag stellen wie lunch is … Het is de bedoeling dat je alles uit jezelf opstuurt.
- Van iedere speler wordt verwacht dagelijks te stemmen op iemand om te lynchen (in het rood) en op de eerste dag wordt er ook verwacht dat je voor een BM (=burgemeester) kiest.
-Wolven krijgen de rolnamen van burgers zijn.
-Deze regeltjes kunnen altijd aangevuld of veranderd worden door de spelleiding.


Vragen?
=> PM!
Rol niet ontvangen?
=> PM
Eerste deadline = Dinsdag om 20.00 uur

Dan rest me niks meer nog dan jullie allen veel succes en plezier te wensen!
Er Mag gepost worden!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21204

Gast
Succes iedereen! :)

Ook ik stel mij beschikbaar als BM.

En nog 1 dingetje:
De eerste die een opmerking in de vorm van "Kyra heeft dag 1 overleefd en is dus wolf" durft te maken, ga ik slaan.
Het begint me onderhand de keel uit te hangen.
Afgelopen potje heb ik gewoon t/m dag 3 overleefd als goedje (infectie he), dus dat moet genoeg zijn om dat idee uit de wereld te helpen.

Enne
Imrahil is wolf
En ik ben natuurlijk premiejager.
Ik zeg het maar voor iemand anders het doet :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Maar, het feit is dat je het nu zelf zegt en dus bekent, wat dan weer een andere indruk geeft dan wanneer anderen het doet, want in dat geval moet je er gewoon geen aandacht aan schenken. Nu lijkt het me persoonlijk op een een binnenpretje om later te gaan quoten van 'Ik zei het toch.". Ik zie ook geen enkele andere reden waarom je dat zo zou neerzetten ^^.
 

DeletedUser21204

Gast
Maar, het feit is dat je het nu zelf zegt en dus bekent, wat dan weer een andere indruk geeft dan wanneer anderen het doet, want in dat geval moet je er gewoon geen aandacht aan schenken. Nu lijkt het me persoonlijk op een een binnenpretje om later te gaan quoten van 'Ik zei het toch.". Ik zie ook geen enkele andere reden waarom je dat zo zou neerzetten ^^.

Wow, ga er niet zo serieus op in joh :p Ik zag Relax in de rollenlijst staan en ik dacht "ik ben hem eens voor" :p Thats all :p
 

DeletedUser

Gast
De eerste die een opmerking in de vorm van "Kyra heeft dag 1 overleefd en is dus wolf" durft te maken, ga ik slaan.
Het begint me onderhand de keel uit te hangen.
Afgelopen potje heb ik gewoon t/m dag 3 overleefd als goedje (infectie he), dus dat moet genoeg zijn om dat idee uit de wereld te helpen.

Je dekt je alvast in? Trouwens, we wilden je dag 1 lunchen:x. (Maar toen hoorden we van het levensdrankje en aangezien ik nog niet wist dat het op die manier werkte ipv dat je een naam/meerdere namen opstuurde om die te beschermen, lunchten we je maar niet)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wow, ga er niet zo serieus op in joh :p Ik zag Relax in de rollenlijst staan en ik dacht "ik ben hem eens voor" :p Thats all :p

Jaja, dat zeggen ze allemaal, premiejager. Je hebt geluk dat ik de zoon van de premiejager ben en ik dus alle belang heb met het in leven houden van jou :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan