• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Aanvalstroepen

DeletedUser

Gast
Hoi,

Even een snelle vraag:

Wat zijn de beste troepen waarmee je een aanvalsdorp/ verdedigingsdorp kan opbouwen?

Bij een ander soort gelijk spel (ik zal de naam maar niet noemen vanwege 'eventuele' reclame) had je bijl, lichte cavalerie en ram/katapult voor een aanvalsdorp.

En voor de verdediging had je altijd speer/zwaard (+evt boog en zware cavalerie).

Indien we meer dan 500 dorpen hadden, hadden wij ook vaak enkele scoutdorpjes; om dorpen te verkennen. Maar dat heb ik hier niet nodig lijkt mij...

Serieus advies plz:)

Bedankt
 

DeletedUser15574

Gast
zwaard: verdediging
boog: verdediging
hopliet: verdediging/aanval
slingeraars: aanval
ruiter: aanval
strijdwagen: aanval/verdediging
volgens mij zijn dat alle troepen
als je nog wil weten wat alle mytische aanval/verdedig eenheden zijn dan zeg je het maar
 

DeletedUser

Gast
haha is te begrijpen als je van TW afkomt :)

ik zal even over elke mythische eenheid iets zeggen:

Minotaurus: Niet gebruiken, Ruiters zijn beter in de aanval.
Manticore: Word regelmatig gebruikt, om overnames met het oude kolo systeem te breken. Deze vliegen over de biremen heen.
Cycloop: Niet gebruiken.
Harpij: Word regelmatig gebruikt, om overnames met het oude kolo systeem te breken. Deze vliegen over de biremen heen.
Medusa: In de aanval en de verdediging te gebruiken. aanval zijn ze het beste met steekwapens.
Centaur: In de aanval zijn slingeraars beter, maar zijn in de verdediging goed om Manticore's te counteren.
Pegasus: Word vaak gebruikt in de verdediging. Is niet het beste, maar hebben geen transportboten nodig wat ze een voordeel geeft en ze zijn ook nog eens heel snel.
Cerberus: Aanvallend slecht, maar verdedigend prima om sligeraars te counteren. Heeft ook de beste totale verdediging.
Erinys: Slingeraars zijn beter en goedkoper.
Griffioen (enkel op de heldenwereld): Word regelmatig gebruikt, om overnames met het oude kolo systeem te breken. Deze vliegen over de biremen heen.
Calydonisch Zwijn (enkel op de heldenwereld): Beste steek verdediging.

Mythische eenheden zijn leuk maar duren helaas wel lang om te produceren. (vooral de gunst moet je lang op wachten).
 

DeletedUser

Gast
Maar heb je die mythische eenheden echt nodig om dorpen te veroveren? Neemt het veel 'arbeiders' in beslag?!
 

DeletedUser

Gast
nee het is gewoon een extra optie, en ze zijn over het algemeen duur en de gunsten die het kost duren vaak lang om te krijgen.
en ja ze nemen veel arbeiders/inwoners in beslag. Op de wiki kan je heel veel terugvinden.

hier is de link (klik)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind mythische wezens niet duur.
Als je 130+/- steden hebt komen de gunsten heel snel binnen, ik kan elke dag 2-3 manti's maken / 9-12 harpijnen, en 6 pega's.

Ze zijn goed als de hele stad vol ligt met de zelfde wezens of gecombineerd met een volle LC.
 

DeletedUser

Gast
ja maar aangezien hij net begonnen is, en eigenlijk nog een nieuwerd is met grepolis. zijn ze nog wel duur :)
 

DeletedUser

Gast
Klopt, je kun je het beste focussen in het begin op Harijpen / Medusa's / Pega's. en dan je standaard leger.
 

DeletedUser

Gast
En hoe zit dat precies met de schepen? Hoe sneller je schip is des te eerder je dorpen kan veroveren!? En hoe zit dat met het veroveren? Welke eenheden heb je hierover nodig/ hoeveel bewoners neemt dat in beslag? (100?)
Hoe groot is je boederij uberhaupt?

Ik zie nu trouwens net bij de academie 'verovering' staan. Houd dat in dat ik bijvoorbeeld geen trein kan maken (zoals bij TW 4 edelmannen = 1 trein)?
 

DeletedUser15574

Gast
je hebt een kolonisatieschip nodig om te kunnen veroveren
de boerderij gaat tot level 40
misschien is het ook handig om de wiki door te lezen daar vind je de meeste vragen in terug
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
En hoe zit dat precies met de schepen? Hoe sneller je schip is des te eerder je dorpen kan veroveren!? En hoe zit dat met het veroveren? Welke eenheden heb je hierover nodig/ hoeveel bewoners neemt dat in beslag? (100?)
Hoe groot is je boederij uberhaupt?

Ik zie nu trouwens net bij de academie 'verovering' staan. Houd dat in dat ik bijvoorbeeld geen trein kan maken (zoals bij TW 4 edelmannen = 1 trein)?

Welke wereld? Er zijn 2 verschillende mogelijkheden.
Bij de eerste moet je gewoon een kolonisatieschip(170 bevolking) sturen en als hij door de troepen en schepen geraakt, heb je de stad.
Bij de andere mogelijkheid moet je eerst een 'opstand' creëren( een soort aanval) en 12-24 uur erna zo'n kolonisatieschip laten aanmeren
 

DeletedUser15574

Gast
misschien ook uitleggen wat de eerste is en wat de tweede is
eerste is oude overname systeem
tweede is nieuwe overname systeem
 

DeletedUser

Gast
En hoe werkt dat precies met de schepen?

Waarom heb ik schepen nodig? Is dat omdat ik naast zijn troepen op het land ook zijn troepen op zee (dmv schepen) moet vernietigen?
Kan ik zijn schepen enkel dmv eigen schepen vernietigen?

Welke schepen zijn het beste voor een aanvalsdorp?


Andere vraag; heb ik maar 1 kolonisatieschip nodig voor een eiland te veroveren?
 

DeletedUser

Gast
En hoe werkt dat precies met de schepen?

Waarom heb ik schepen nodig? Is dat omdat ik naast zijn troepen op het land ook zijn troepen op zee (dmv schepen) moet vernietigen?
Ja, anders zinken je transportboten en verlies je eenheden zonder gevecht.
Kan ik zijn schepen enkel dmv eigen schepen vernietigen?
Ja
Welke schepen zijn het beste voor een aanvalsdorp?
Vuurschepen

Andere vraag; heb ik maar 1 kolonisatieschip nodig voor een eiland te veroveren?
Ja.

Antwoorden in het vet ;)
 

DeletedUser14929

Gast
En hoe werkt dat precies met de schepen?

Waarom heb ik schepen nodig? Is dat omdat ik naast zijn troepen op het land ook zijn troepen op zee (dmv schepen) moet vernietigen?
Kan ik zijn schepen enkel dmv eigen schepen vernietigen?

Welke schepen zijn het beste voor een aanvalsdorp?


Andere vraag; heb ik maar 1 kolonisatieschip nodig voor een eiland te veroveren?


Als je een dorp wilt veroveren heb je een kolonisatieschip nodig. Wat je denk ik bedoelt met eiland veroveren.
Als je een heel eiland wilt veroveren (Wat ik persoonlijk nooit doe) heb je meerdere kolonisatieschepen nodig.

1 dorp is 1 kolonisatieschip als je dit dorp veroverd verdweind deze weer en krijg je 170 bevolking terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15574

Gast
Als je een dorp wilt veroveren heb je een kolonisatieschil nodig. Wat je denk ik bedoelt met eiland veroveren.
Als je een heel eiland wilt veroveren (Wat ik persoonlijk nooit doe) heb je meerdere kolonisatieschepen nodig.

1 dorp is 1 kolonisatieschil als je dit dorp veroverd verdweind deze weer en krijg je 170 bevolking terug.
ik noem het altijd een kolonisatieschip maar je kan het ook anders noemen vind ik zelf
als je een klein eiland wil vol stichten zou ik dat niet doen want daar hebben ze geen boerendorpen
dus als je sticht zou ik het op een groot eiland doen
 
Bovenaan