• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Aanvalstroepen

DeletedUser

Gast
En nu nog een vraagje over de tempel en zijnde goden..
Want is die onzin nou écht nodig :) ?!

En wanneer je eenmaal een god aanbidt... krijg je rechts bovenin die god te zijn en het aantal gunst..
Wat is nou precies de bedoeling daarvan?
Moet je bijvoorbeeld dat balkje met 500 gunst vol krijgen? En wat dan? Kan je daarmee beter vijanden bestrijden?
Maar als ik bijvoorbeeld Zeus gebruik dan kan je ook dingen kopen van je aantal keer 'gunst' .. en dan zit er iets tussen als schicht (brengt schade aan een gebouw in de stad' ..... wat heb ik aan zoiets negatiefs?
 

DeletedUser13380

Gast
Schicht moet je doen op andere steden :D

Er zijn een paar soorten gunsten:

- Negatieve (zoals schicht), die moet je op andere steden inzetten
- Positieve (zoals bruiloft), die moet je op jouw stad inzetten of een stad waar je mee in de ally zit/bevriend mee bent
- Strijdgunst (zoals heimwee), die gaan iets aan de strijd veranderen (ook hier + en -)

Dus... Ga op zo'n gunst staan en je krijgt meer uitleg

PS: Waarom? Maakt het spel leuker en tactischer ;)
 

DeletedUser15574

Gast
Schicht moet je doen op andere steden :D

Er zijn een paar soorten gunsten:

- Negatieve (zoals schicht), die moet je op andere steden inzetten
- Positieve (zoals bruiloft), die moet je op jouw stad inzetten of een stad waar je mee in de ally zit/bevriend mee bent
- Strijdgunst (zoals heimwee), die gaan iets aan de strijd veranderen (ook hier + en -)

Dus... Ga op zo'n gunst staan en je krijgt meer uitleg

PS: Waarom? Maakt het spel leuker en tactischer ;)
+ die gebruik je later voor de WW's(wereldwonderen)
 

DeletedUser13380

Gast
Nee. Dan kan je gewoon meerdere gunsten inzetten :p
Elke spreuk kost gunsten, dat zijn eigenlijk ook een soort grondstof, maar dan voor spreuken te doen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Is ook per God apart, mocht je dat nog niet weten ;)
Want in een stad heb je keuze tussen verschillende Goden, met meerdere steden kun je bijv. ook meerdere Goden hebben ;)
 

DeletedUser

Gast
Dat is waar;)

Alleen daarvoor heb je goud nodig.

Of ongelofelijke charmes waardoor je ze zo kan verleiden.

18009491.jpg
 

DeletedUser

Gast
Bedankt allemaal!

Vraagje:

Wat is nou echt aan te raden voor een volledig offensief dorpje?
En dan bedoel ik naast slingeraars, hoplieten, ruiter, katapult, transportschepen en vuurschepen?

Doel meer op de Academische dingen.. :)

En kan iemand me ongeveer laten zien hoe een 'volledig' aanvalsdorp eruit ziet? behalve 1k slingeraars 500 ruiters 30 katapult 200 TS en 300 VS

(BIJVOORBEELD)

Bedankt!
 

DeletedUser15574

Gast
ikzelf doe meestal deze onderzoeken
slingeraars, hoplieten, ruiter,(soms strijdwagen),VS,trainer,dienstplicht,kooien,ploeg,falanx,snelle TS, en overname
je kan trouwens niet zoveel troepen in 1 stad krijgen, maximaal rond de 250 VS en dan zijn je inwoners al weer op
 

DeletedUser

Gast
Bedankt allemaal!

Vraagje:

Wat is nou echt aan te raden voor een volledig offensief dorpje?
En dan bedoel ik naast slingeraars, hoplieten, ruiter, katapult, transportschepen en vuurschepen?

Doel meer op de Academische dingen.. :)

En kan iemand me ongeveer laten zien hoe een 'volledig' aanvalsdorp eruit ziet? behalve 1k slingeraars 500 ruiters 30 katapult 200 TS en 300 VS

(BIJVOORBEELD)

Bedankt!

ik weet niet of met dat voorbeeld bedoelt dat je dat zou kunnen maken, of dat je gwn wat hebt ingetypt, maar je kan in een stad maar 2500 inwonders krijgen, en angezien ruiters 3 kosten, ts 5 vs 10 en de kata 16 lukt dat niet....


edit: sorry, dit had basibas al gezegd
 

DeletedUser

Gast
ik weet niet of met dat voorbeeld bedoelt dat je dat zou kunnen maken, of dat je gwn wat hebt ingetypt, maar je kan in een stad maar 2500 inwonders krijgen, en angezien ruiters 3 kosten, ts 5 vs 10 en de kata 16 lukt dat niet....


edit: sorry, dit had basibas al gezegd

Ja voorbeeld... (voorbeeld van TW;))

Bedankt voor de info beide!
 

DeletedUser

Gast
Heeft een tempel veel voor invloed op het dorp? Bv. bij overname?

Als ik verovering bij een academie aanschaf kan ik dan altijd dorpen overnemen? Of moet ik per dorp zoiets in de academie hebben?

Hoe werkt het precies met de overname? Ik moet eerst het dorp clearen.. en wanneer dat gecleart is ontstaat er een opstand? en dan moet ik wachten tot die voorbij is? Duurt die opstand altijd evenlang?

Ik hoor het wel!:D
 

DeletedUser

Gast
Heeft een tempel veel voor invloed op het dorp? Bv. bij overname?
Een tempel heeft op zichzelf helemaal niets te maken met een overname. De goden die je aanbidt in deze tempel echter wel. Vooral bij het verdedigen (iemand die jou probeert over te nemen) heeft het invloed. Enkel mythische eenheden van de god die je in die stad aanbidt, mogen binnen komen. Dus als jij in stad "thuis" de God Hades aanbidt, dan kunnen er enkel mythische wezens van Hades de stad in, en dus geen (als voorbeeld) Pegasi.

Als ik verovering bij een academie aanschaf kan ik dan altijd dorpen overnemen? Of moet ik per dorp zoiets in de academie hebben?
Je moet voor om een stad te kunnen overnemen inderdaad een academie hebben, en wel op niveau 28, om "verovering" te onderzoeken. Zodra je deze technologie onderzocht hebt, en een kolonisatieschip hebt gebouwd, kun je beginnen met het overnemen van nieuwe steden. Echter, houd in de gaten dat je voor iedere nieuwe stad een aantal cultuurpunten nodig hebt. Hoe je cultuurpunten kunt krijgen vindt je in de wiki.

Hoe werkt het precies met de overname? Ik moet eerst het dorp clearen.. en wanneer dat gecleart is ontstaat er een opstand? en dan moet ik wachten tot die voorbij is? Duurt die opstand altijd evenlang
Alles over overnames kun je terugvinden in de wiki. Ik zal je hier de link zetten naar het juiste artikel: http://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Kolonisatie
Over je vraag over de duur van de opstand. Dit hangt af op welke wereld je speelt. Sommige werelden maken gebruik van het oude overname systeem, het belegeringsysteem genoemd; andere werelden daarentegen gebruiken een nieuw systeem, het opstandsysteem. Hoe je weet van welk systeem jouw wereld gebruikt maakt, kun je ook vinden in het artikel dat ik je net gestuurd heb.
Maar to the point, voor het opstandsysteem heb je een tijd van 24 uur. Zodra je een stad helemaal gecleart hebt, en een opstand hebt gecreerd, moet je 12 uur wachten voordat je kolonisatieschip aan mag komen om de stad in te nemen. Je hebt na de eerste 12 uur dus nog 12 uur de tijd om ervoor te zorgen dat alle nieuwe defensieve eenheden die opnieuw zijn gebouwd, of van alliantiegenoten zijn aangekomen weer te vernietigen en succesvol je kolonisatieschip te laten 'landen'.
Het belegerinssysteem werkt heel anders. Hier clear je de stad, en zorg je ervoor dat er meteen een kolonisatieschip in de stad aanwezig is. Hierna moet je 24 uur lang de stad verdedigen tegen aanvallen van buitenaf. Degene van wie de stad is moet zijn eigen stad dus aanvallen om ervoor te zorgen dat hij jouw troepen in zijn stad vernietigd. Leeft na 24 uur je kolonisatieschip en landeenheden, dan is de stad van jou!
En ja, voor welke snelheid dan ook, deze tijden zijn op iedere wereld exact hetzelfde.

Echter dit is een zeer beknopte samenvatting. Er zijn veel meer details aan verbonden die je terug kunt vinden in de wiki.

Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben. Mocht je meer vragen hebben dan horen we dat uiteraard graag.
Liandri
 

DeletedUser

Gast
dit klopt niet helemaal
bijv. op Omikron duurt een overname 12 uur met het oude overname systeem(belegering)
Klopt, vergeef me, het was al wat aan de late kant :D

Ook hierover vind je echter gewoon info op de wiki:
Als je met succes alle schepen en landheden verslagen hebt, zul je de stad bezetten. Deze bezetting duurt 24 uur op werelden Alpha, Eta, 12 uur op wereld Beta, Gamma, Delta, Zeta, Theta, Iota, Kappa, Mu, Omikron, Achilles, Rho, Sigma, 18 uur op wereld Lambda, 7 uur, 38 minuten en 36 seconden op Pi. De duur van een overname kan je berekenen door 24 uur te delen door de wereldsnelheid. Lambda is een uitzondering hierop.

Dit geldt echter alleen voor het belegeringssysteem (serieus? heb dit nooit geweten/gemerkt. Heb zelf een tijdje op een x3 wereld op de en.grepolis servers gespeeld. Nooit gemerkt dat een overname daar maar 8 uur duurde. Maar het kan, ik zeg niet dat het niet zo is :)). Bij het opstandsysteem weet ik bijna 100% zeker dat het wél altijd 24 uur is (immers ik heb gespeeld op Nu, een 1,5x wereld; hier duurde een opstand ook gewoon 24 uur).
 
Bovenaan