• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Alliantie

DeletedUser20688

Gast
Hebben jullie wat dingen wat ik op me alliantie forum kan plakken
Overzichtje van hoe je steden etc bouwt. Wat standaard tips.
 

DeletedUser

Gast
Standaard tips zijn vooral: Neem niet te veel leden aan in een alliantie (als veel ally's rond de 40/50 leden hebben dus niet met 100 leden aankomen ofzo), denk vooral aan je legers, dat is belangrijker dan punten, zorg dat je snel kan veroveren (daar gaat het spel namelijk om), zorg dat het forum van je alliantie overzichtelijk blijft.

Met dat laatste bedoel ik dat je het offensieve en deffensive topics het beste uit elkaar kan halen (hoeft neiet als je maar 20 of 30 leden hebt ofzo), zorg dat er niet te veel ongebruikte topics zijn (die moet je verwijderen of archiveren) en zorg dat de informatie die op de topics staan die je aanmaakt alle info bevat die ze nodig hebben. Lees alles nog een keer na voor je het plaatst om te verkomen dat de zinnen er voor jou goed staan, maar voor andere niet te snappen zijn.

Wat betreft steeden bouwen, eerst je acca bouwen en slings en hops onderzoeken, dan grondstoffen naar 20, dan zo snel mogelijk kunnen veroveren, want zoals ik al zei: Daar draait het spel om. Tijdens het grondstoffen upgraden zul je merken dat je nog veel grondstoffen over hebt, die kan je gebruiken voor legers.

Dit is mijn tactiek tenminste, iedereen heeft zijn eigen manier van groeien. De ene beter dan de andere, de ene slimmer dan de andere, maar allemaal verschillend.
 

DeletedUser

Gast
Goede forumindeling

Leid (verborgen) algemeen, aanval, deff, vraag en antwoord, eventueel een cafe

Algemeen: Algemene mededelingen, hier komt een topic 'voorstellen' ofzo. En ook een plaats waar je kan melden als je een tijdje niet meer online kan komen.
Aanval: De plaats waar je gezamelijke acties doet.
deff: duidelijke richtlijnen ivm aanvragen van deff. Dit is belangrijk zodat je in 1 oogopslag kan zien of er opstand loopt of dat het gwn een plaagaanval was.
Vraag en antwoord (V&A): Hier kan je vragen stellen. Dit kan gaan over tactieken, maar ook of iemand gs of spreuken kan missen. Alles eigenlijk dus.
 

DeletedUser20688

Gast
Dank jullie wel voor de tips ik heb ze toe gepast gelijk 5 leden erbij. Ik stuur bij elke uitnodiging ook een bericht erbij zodat het geen lege uitnodiging is, is dit handig?

Dit is mijn tekstje

Beste,

Wij willen jou graag bij onze alliantie hebben. We zijn een beginnende alliantie die op zoek is naar beginnende spelers die goed mee kunnen draaien in de wereld. We hopen samen veel te bereiken. We bieden jouw onze hulp en verwachte van jou hetzelfde.

Slaat dit verhaal bij jou aan accepteer je uitnodiging en heet ik je welkom in Onze alliantie.

Mvg,

Corranis
 

DeletedUser

Gast
Ik zou je doelen erbij zetten. Ervaren mensen horen dit namelijk graag.

'veel' bereiken klinkt dan een beetje zwak om eerlijk te zijn. Ik heb even ver teruggegaan naar mijn eerste pm's en deze had ik op een nieuwe wereld gestuurd naar mogelijke nieuwe leden:

Beste XXXXXX,

Ik heb samen met alliantiegenoten van een andere wereld de ally Praetorians opgericht. De meeste leden in onze alliantie hebben al veel ervaring in het spel en willen deze ally naar hoge oorden brengen en graag hadden we jouw hierin betrokken.

Wat kunnen wij bieden:
* Gestructureerde aanvallen op vijandige ally's.
* Hulp als je zelf aangevallen wordt.
* Een toffe sfeer.

Wat verwachten we van onze leden:
* Een ligging in OC54.
* Meewerken aan onze ally.
* Respect tonen voor vriend EN vijand.
* Actief zijn.

Ik ga hier niet zeggen dat wij de beste of per se DE nummer 1 gaan worden, dat kan niemand al zeggen....
Wel kan ik zeggen dat we verdorie ons best gaan doen.

Groeten
Acronix

Hier laat je duidelijk zien wat je koers is. Kopieer deze tekst niet maar gebruik er ideeën van, laat zien wat je wil en hoe je dit wilt bereiken, wil je in de top 10 ooit komen of wil je een plaats zijn om vrienden te maken, of mss beide?
 

DeletedUser20688

Gast
Wat een geweldige tips ben nieuw met dit soort browser games. Dus is nog even zoeken naar juiste woorden maar aan de tekst opmaak heb ik zeker wat, Bedankt. Misschien nog tips hoe ik leden actiever maak op me forum of is dit toch echt wat uit hun zelf moet komen?
 

DeletedUser

Gast
Dat moet uit henzelf komen.
Ik kan ook niet zeggen dat je dit dient te 'verplichten' of niet. Ik heb goede allianties gekend die beide dingen deden.

De beste manier is om je forum interessant te houden. Daar komt in mijn ogen 'cafe' bij kijken, zeker in het begin. Maak er goede spelletjes zodat mensen hier dikwijls komen kijken, de andere tabs komen vanzelf dan.

Ook als leider wordt er hard naar je gekeken, jijzelf dient veel online te zijn en sorry dat ik het moet zeggen maar je handtekening hier op het forum zou voor mij een 'afknapper' zijn om jouw alliantie te joinen.
Als Nigeria tegen Duitsland speelt staat er op het scorebord: NIG-GER
Ik moet er heus ook mee lachen maar hier kijken ook andere mensen naar.

Neem je tijd om je mening goed en onderbouwt uit te leggen via pm, ook naar andere allianties toe want als je kort in de trend van ja of nee antwoord dan kom je over als een dictator die eigenlijk niks kan, onderbouw je je mening zodat andere mensen je 'volgen uit zichzelf' dan ben je een goede leider.
 

DeletedUser

Gast
Yep je zit van studenten tot mensen van 50 in je alieantie xD
 

DeletedUser20688

Gast
Ik heb nu ook serieuze spelers, als nog is bedankt dit me tekstje nu.

Beste Pizza,

Wij zijn een beginnende alliantie, maar al wel met grote dromen.
Onze eerste doel stelling zal zijn nummer 1 worden in c53 en c63.
Wat bieden wei jou?

- Goede communicatie tussen leden
- Een toffe sfeer
- Goede gecoördineerde aanvallen
- Hulp en ervaring van onze leden

Wat vragen wij van jou?

- Respect en eerbied van je mede leden.
- Activiteit zowel in het spel als in de alliantie.

Ik hoop dat we met onze alle verdomd ons best gaan doen en jou te verwelkomen in onze alliantie.

Mvg,

Corranis
 

DeletedUser

Gast
Die laatste zin zou ik dan als 'doelstelling' gebruiken. Je verdomde best uiteraard, maar is dat top 20, top10 of gewoon op Nr 1.

Stel dat je op een plaats tussen nr10 en 20 mikt dan zou ik zeggen,
We mikken op een mooie stabiele plaats in de top 20 en daar gaan we 'keihard' voor vechten. In de tussentijd gaan we samen met jouw ervoor zorgen dat we dit kunnen halen met aangenaam samenspel en veel plezier!
 

DeletedUser

Gast
Yep en als je 20e staat moet je gwn je doelstelling na 15 veranderen, sta je 15e moet je hem veranderen naar 10 etc etc
 

DeletedUser20688

Gast
Nou op zich heeft jullie advies mij heel wat opgeleverd bekleed nu nog de nederige 19de plek in de wereld omega. Maar de alliantie blijft groeien dus denk dat ik binnen kort. Tegen heel wat beentjes aan kan trappen.
 

DeletedUser

Gast
Nou op zich heeft jullie advies mij heel wat opgeleverd bekleed nu nog de nederige 19de plek in de wereld omega. Maar de alliantie blijft groeien dus denk dat ik binnen kort. Tegen heel wat beentjes aan kan trappen.

Wel, ik vind jullie al massa met jullie 70 leden :|
 

DeletedUser

Gast
Wel, ik vind jullie al massa met jullie 70 leden :|

Iedereen heeft zijn eigen zicht over wat mensen een goede alliantie vinden ;)

Ook is een handige tip:
Grepolis is geen Fifa. Je kunt geen spelers vervangen voor betere.
 

DeletedUser11295

Gast
Wel, ik vind jullie al massa met jullie 70 leden :|

Ik erger me er nu al 2,5 jaar aan dat spelers een alliantie massa noemen als ze 70 leden hebben. De term is gewoonweg verkeerd.

Massa alliantie:
-Slechte organisatie/leiding.
-Vaak veel leden, hoeft niet altijd.
-Denkt heel goed te zijn.
-Leden liggen verspreid over alle gewesten.
-Weinig volwassenen.

Elite alliantie:
-Leiding heeft vaak veel ervaring.
-Weinig leden is niet een must. Later in het spel zie je ook weinig elite allianties met weinig leden.
-Liggen compact bij elkaar.
-Kan succesvol grootscheepse aanvallen uitvoeren.

Dat is een juiste omschrijving van de termen ;)
 

DeletedUser12160

Gast
Ik erger me er nu al 2,5 jaar aan dat spelers een alliantie massa noemen als ze 70 leden hebben. De term is gewoonweg verkeerd.

Massa alliantie:
-Slechte organisatie/leiding.
-Vaak veel leden, hoeft niet altijd.
-Denkt heel goed te zijn.
-Leden liggen verspreid over alle gewesten.
-Weinig volwassenen.

Elite alliantie:
-Leiding heeft vaak veel ervaring.
-Weinig leden is niet een must. Later in het spel zie je ook weinig elite allianties met weinig leden.
-Liggen compact bij elkaar.
-Kan succesvol grootscheepse aanvallen uitvoeren.

Dat is een juiste omschrijving van de termen ;)
Op dit forum, zeggen veel mensen: Massa is veel leden.
Ze zeggen dat je ook goede massa's hebt, dus met veel leden en goed georganiseerd
 

DeletedUser

Gast
Ik vind een massa een alliantie die zoveel leden heeft dat ze het niet kunnen organiseren.

Als ze het wel kunnen organiseren is het een mooie sterke alliantie met veel leden.
 
Bovenaan