• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Altijd overal Online?

DeletedUser24370

Gast
Beste Grepolis spelers,

Ik merk de laatste tijd dat iedereen altijd en overal online is door de grepolis app. Zelfs als je iemand aanvalt in de nachtbonus gaat er een alarm af dat er een inkomende aanval binnenkomt................. (gaat wel een beetje ver in mijn ogen).

Doordat iedereen altijd en overal online is mislukken de meeste stadsovernames. Inmiddels weet iedereen alle truckjes om net voor of na de kolo eenheden te gooien.

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook doe, en er 'bijna' nooit een kolo in mijn stad kan in komen als ik online ben. Aangezien alle gevorderde spelers bijna altijd online zijn (door de app), neemt het plezier in het spel voor mij behoorlijk af. De verdedigende speler heeft zo een ontzettend voordeel in dit spel, dat het een vrij passieve game wordt, en veel leden inactief worden.

Hoe is jullie mening hierover?

Mvg,

Devil

PS: Ik speel wel met het oude overname systeem.
 

DeletedUser23718

Gast
App is prima omdat iedereen een mobiele telefoon heeft of een tablet. Enige wat ze eraf moeten halen is de waarschuwing (alarm) als je wordt aangevallen. Denk dat de meeste dan minder snel in de gaten hebben of er aanvallen komen of niet.
 

DeletedUser22575

Gast
App zelf is prima, die waarschuwing is echter voor mij ook wel een beetje overboden, maar ik snap dat er natuurlijk ook veel vraag naar zoiets zou zijn mocht het er niet zijn.
Dus mijn mening is een beetje verdeeld.

Aan de ene kant wel zeer handig (vooral voor naar schoolgaande jongeren) en als je even geen ander apparaat ter beschikking hebt.

Aan de andere kant, mocht je de app niet kunnen installeren of een andere reden hebben om hem niet te hebben, kan dat natuurlijk voor veel frustraties zorgen voor de aanvaller. Als ik waarschuwings melding eraf zou gaan zou ik er niet van doodgaan.


Ik moet trouwens wel toegeven dat het als verdediger toch wel gewoon handig is om af en toe even gewaarschuwd te worden.
Zelfs als een van die klagers over de app.
 

DeletedUser

Gast
Hekel aan de app, met name door dat alarm. Gewoon eraf halen, scheelt inderdaad een hoop plezier.
 

DeletedUser23053

Gast
Ik vind de app op zich niet erg, zelfs heel handig.
Ik kan hem zelf niet downloaden en loop dus altijd te prutsen met de mobiele versie als ik niet online kan komen op de PC.
Echter vind ik ook dat het alarmpje ongelooflijk stom is voor het spel. Dit zorgt, vooral bij defensieve spelers, dat ze eigenlijk alleen nog maar online hoeven te komen om hun gebouwen uit te bouwen, wat deff troepen te maken en als het alarmpje afgaat even verdedigen. Voor een aanvaller is dat ongelooflijk frustrerend, omdat je dan bij bijna elke aanval op militie loopt.

Ik ben dus zelf wel tegen het alarm, maar niet tegen de app in het algemeen.
 

salerno1

Medusa
Ik heb geen problemen met het feit dat de app tegenwoordig door iedereen gebruikt wordt, zorgt in mijn ogen voor een wat grotere uitdaging om toch de juiste momenten eruit te halen.

Het feit dat verdedigers in dit spel meer en meer de bovenhand krijgen, vind ik juist. Als tegenmaatregel daarin zou het een oplossing kunnen zijn dat de anti-timingregel ook wordt ingevoerd voor troepen uit de eigen stad. Zo wordt dodgen om wat voor de kolo te gooien even moeilijk als een aanval tegen de kolo timen. Dan denk ik dat je hele probleem ongeveer opgelost is, niet? ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik heb geen problemen met het feit dat de app tegenwoordig door iedereen gebruikt wordt, zorgt in mijn ogen voor een wat grotere uitdaging om toch de juiste momenten eruit te halen.

Het feit dat verdedigers in dit spel meer en meer de bovenhand krijgen, vind ik juist. Als tegenmaatregel daarin zou het een oplossing kunnen zijn dat de anti-timingregel ook wordt ingevoerd voor troepen uit de eigen stad. Zo wordt dodgen om wat voor de kolo te gooien even moeilijk als een aanval tegen de kolo timen. Dan denk ik dat je hele probleem ongeveer opgelost is, niet? ;)

Ik geloof mijn ogen niet, zei je nou serieus dat verdedigers, die toch al GIGANTISCH in het voordeel zijn, NOG meer voordelen moeten krijgen?
 

DeletedUser

Gast
Er is toch niks zo leuk als iemand met de app voortdurend wakker te maken?
 

DeletedUser

Gast
Ah, dat is dan duidelijk. Je wekte bij mij de indruk dat jij het een juiste ontwikkeling vond.

Verder is het natuurlijk wel leuk om app-spelers 's nachts wakker te maken, maar het probleem is dat je daar zelf ook wakker voor moet blijven. Is wel eens leuk om te doen, een paar dagen lang mensen wakker maken, zorgen dat ze de app van ellende uitzetten, en dan ineens gaten zien vallen, maar ik zie liever dat hele kutalarm verdwijnen.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb ook de app.. maar 's nachts slaap ik gewoon lekker hoor. Phone op stil.. En overdag staat hij eigenlijk ook bijna altijd op stil.. Hoef niet altijd direct aanwezig te zijn als ik onder vuur lig. Natuurlijk hou ik het wel een beetje in de gaten. Ik denk dat er veel spelers zijn die het net als mij doen.
 

Concealed

Harpij
Sinds de invoer van het alarm zijn verrassingsaanvallen bijna onmogelijk en is er toch wel een heel stuk lol verdwenen.
Het spel is behoorlijk veranderd.. voor het alarm kon je nog wel eens 10 steden in opstand zetten als verrassing (of krijgen als minder leuke verrassing) maar het spel bleef daardoor dynamischer.

De dag dat het alarm afgeschaft wordt zou geweldig zijn .. desnoods geleidelijk.. pas alarm bij 5 aanvallen en daarna bij 10 ... of geleidelijk vertraging in bouwen, eerst 5 minuten , 10 minuten , 30 minuten en dan weg

ALARM MOET WEG
 

DeletedUser23053

Gast
Discussie is al zo vaak gevoerd, alarm is er (helaas) altijd gebleven, en dat zal ook wel zo blijven :)

Ik ben bang van wel ja, maar een discussie is natuurlijk nooit slecht. Ook mensen die voor het alarm zijn mogen hier best hun mening plaatsen hoor, dat levert slechts een betere en levendigere discussie op, waar Inno ook daadwerkelijk wat aan kan hebben!
 

DeletedUser

Gast
Van mij mag dat alarm ook weg!

Zorgt voor een hoop inactiviteit, waardoor InnoGames ook inkomsten misloopt lijkt me...
 

DeletedUser8196

Gast
ik denk dat mijn vrouw ook wil dat het alarm word afgeschaft..heel het spel grepolis eigenlijk maar dat is een ander verhaal
smiley_emoticons_biggrin.gif



Maar zelf lijkt me dit ook 10 keer beter !
weg met dat alarm op de app.
 

DeletedUser18356

Gast
ik denk dat mijn vrouw ook wil dat het alarm word afgeschaft..heel het spel grepolis eigenlijk maar dat is een ander verhaal
smiley_emoticons_biggrin.gif



Maar zelf lijkt me dit ook 10 keer beter !
weg met dat alarm op de app.

Hahaha, ik denk dat velen zich hierin kunnen vinden :p
 
Bovenaan