• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Altijd overal Online?

DeletedUser

Gast
mag ik me hier bij aansluiten?... dat ding loeit te pas en te onpas, maar ja iedereen gebruikt het en de leden die niet met app spelen zijn steeds vaker de klos merk ik..het is aanpassen of steden verliezen lijkt het.
 

DeletedUser18356

Gast
mag ik me hier bij aansluiten?... dat ding loeit te pas en te onpas, maar ja iedereen gebruikt het en de leden die niet met app spelen zijn steeds vaker de klos merk ik..het is aanpassen of steden verliezen lijkt het.
Helaas heb je daar gelijk in..
 

Gollum Returns

Manticore
Ik heb sinds kort dan de App. heeft me 2,5 jaar geduurd ofzo om dat ding dan uiteindelijk te installeren op mij Iphone. Of liever gezegd, overstag te gaan.

Tja, met steden ver weg van mijn eigen thuis clustertje is het wel fijn om een vroegtijdige waarschuwing te krijgen op de dagen dat je minder online kan zijn. Want ook ik ben niet 24/7 online...

Begin van de server kan ik het me nog enigszins voorstellen, al is een beetje activiteit nooit erg. Blijft toch een team spel. En als je alleen maar online komt als je zelf onder vuur ligt, gut waarom zit je dan in een alliantie.

Maar ja, alarm eraf, helaas zal dat niet gaan gebeuren. Maar ja, ook hebben wij dat zelf in de hand. Zeker als de accounts groter worden gaan die spelers toch achterstand opbouwen.

Waar hun net de motivatie kunnen opbrengen om misschien 1-2x per dag in te loggen, tenzij het alarm afgaat, daar farm ik nog meerdere keren per dag. Dus als aanvaller staat mijn leger weer sneller overeind. Week later klap ik gewoon weer op 100% erin, terwijl hun maar op 70-80% zitten. Doe je dit een aantal weken achter elkaar, dan zie je toch dat ze tijd kwijt zijn aan muur opbouwen / troepen opbouwen.

Je hebt ook van die gasten die bij minste geringste meteen gaan gillen, schieten meteen in actie als die app ligt te trillen. Heerlijk, gooi je daar wat fakes heen tot zijn alliantie het zat is. Daarna klap je er een keer vol op.

Is het alarm irritant? Ja, want zoals aangegeven, het onderdeel suprise wordt uit het spel gehaald. Aan de andere kant, het brengt ook weer een strategische optie in het spel.

Maar, ff doorbijten en een groot account opbouwen. Dan klap je gewoon iedereen in opstand of kolo erin waar je maar wil. Maar ja, dat is het probleem ook vaak. Mensen willen vaak easy targets.
 

DeletedUser24370

Gast
Waar hun net de motivatie kunnen opbrengen om misschien 1-2x per dag in te loggen, tenzij het alarm afgaat, daar farm ik nog meerdere keren per dag. Dus als aanvaller staat mijn leger weer sneller overeind. Week later klap ik gewoon weer op 100% erin, terwijl hun maar op 70-80% zitten. Doe je dit een aantal weken achter elkaar, dan zie je toch dat ze tijd kwijt zijn aan muur opbouwen / troepen opbouwen.

Je hebt ook van die gasten die bij minste geringste meteen gaan gillen, schieten meteen in actie als die app ligt te trillen. Heerlijk, gooi je daar wat fakes heen tot zijn alliantie het zat is. Daarna klap je er een keer vol op.

Maar dat is juist het probleem! Zodra je ze gaat aanvallen met een grote hoeveelheid troepen, dodgen ze alles, en gooien ze vlak voor of na de kolo eenheden in de stad. Dus ik verlies altijd meer dan hun! Dit gebeurt altijd door dat verrekte alarm!!!!!!!

Want ze zijn altijd op de hoogte............... . En je kan wel blijven aanvallen, maar dan blijven ze dodgen. Vervolgens post de verdediger iets op het forum van zijn alliantie, en staat na een paar uur de stad vol met biremen.

Het verrassingselement is helemaal weg in het spel. Je moet mazzel hebben als iemand bijvoorbeeld lekker zit te schijten en ze mobiel niet mee heeft, dan heb je een kans..........

Het alarm is echt een slechte toevoeging van het spel. Dit zorgt alleen maar meer voor inactieve spelers, die alleen kijken wanneer het alarm afgaat...........

Echt zonde!
 

DeletedUser

Gast
Maar, ff doorbijten en een groot account opbouwen. Dan klap je gewoon iedereen in opstand of kolo erin waar je maar wil. Maar ja, dat is het probleem ook vaak. Mensen willen vaak easy targets.

Het gaat erom dat het moeilijker is om aanvalstroepen te slopen bij de anderen...
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
 

Armand0

Manticore
Het gaat erom dat het moeilijker is om aanvalstroepen te slopen bij de anderen...
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif

Dat is wel jammer ja haha, de VS/LC strikes zijn bijzonder zeldzaam geworden sinds het alarm. Beste mogelijkheid is om (als je een groot genoeg account hebt) zoveel aanvallen te doen dat de verdediger het niet meer allemaal kan dodgen (zeker als hij op werk/school tot zijn mobiel beperkt is). Pak je wss ook een hoop def mee, maar dat levert ook GP op, en af en toe ram je dan nog eens wat VS/Manti's/e.d.

Maar echt de jacht op enkel aanvalstroepen, waarbij je lekker kort na de NB (of midden op de dag, whatever) eens op alle VS-steden van de vijandelijke alliantie ging timen, die tijden zijn wel over haha. Soms nog een diepe slaper, als je geluk hebt, maar alles uitschakelen zit er niet meer bij helaas.
 

DeletedUser

Gast
Dat is wel jammer ja haha, de VS/LC strikes zijn bijzonder zeldzaam geworden sinds het alarm. Beste mogelijkheid is om (als je een groot genoeg account hebt) zoveel aanvallen te doen dat de verdediger het niet meer allemaal kan dodgen (zeker als hij op werk/school tot zijn mobiel beperkt is). Pak je wss ook een hoop def mee, maar dat levert ook GP op, en af en toe ram je dan nog eens wat VS/Manti's/e.d.

Maar echt de jacht op enkel aanvalstroepen, waarbij je lekker kort na de NB (of midden op de dag, whatever) eens op alle VS-steden van de vijandelijke alliantie ging timen, die tijden zijn wel over haha. Soms nog een diepe slaper, als je geluk hebt, maar alles uitschakelen zit er niet meer bij helaas.

Nou, ik speel zonder dat verrekte alarm (uitgeschakeld) en tijdens het slapen bij mij staat alle elektronica uit. Ik denk ook dat vele mensen dit doen hoor. Niet iedereen wil gewekt worden door dat ***geluid. Ik krijg bijna een hartaanval als ik dat ding hoor afgaan.
 

DeletedUser

Gast
Nou, ik speel zonder dat verrekte alarm (uitgeschakeld) en tijdens het slapen bij mij staat alle elektronica uit. Ik denk ook dat vele mensen dit doen hoor. Niet iedereen wil gewekt worden door dat ***geluid. Ik krijg bijna een hartaanval als ik dat ding hoor afgaan.

Ja inderdaad, op Ithaka zijn er een heleboel die dat ding uitzetten 's nachts
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif


Dat verbaasde me enigszins wel.

Maar ik heb het meer over oudere werelden, daar word ik echt gek van alle app-spelers.

Persoonlijk valt het voor mij persoonlijk nog mee... maar ik neem het nu even op voor de spelers die geen wekker willen zetten voor Grepolis. Als ik 's nachts een wekkertje zet gebeurd het ook dat ik att sloop net na de NB. Maar een heleboel spelers willen voor dit spelletje geen wekker zetten waar ik goed in kan komen. Zij hebben pech en komen nagenoeg altijd militie tegen.

En langs de andere kant. Als ik een wekkertje zet 's nachts geeft het me zoooooo veel voldoening dat ik die rotte app-spelers wek. Bijkomend word ik opgewonden van al die leuke pm's dan.

"Door jou heb ik weer ruzie met mijn vrouw!"

"Ben je daar nou weer......?"

"Ga toch slapen man, rot op."

Tja... dan moet je 2 x nadenken voor je dat alarm op laat staan 's nachts.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik ga niet ontkennen dat ik de app veel gebruik. Dit omdat ik echt niet altijd m'n laptop mee til en in bijvoorbeeld de trein geen wifi heb, maar daarnaast ben ik ook regelmatig online en heb het alarm voornamelijk aanstaan, zodat ik een melding krijg dat ik aangevallen word terwijl ik bijvoorbeeld huiswerk maak op mijn laptop. Echter zijn er ook drukke dagen dat het alarmpje oh-zo-leuk afgaat en ik het pas uren na de aanval zie. Daar ben ik vast niet de enige in. Tenminste, dat lijkt mij? Plus bestond het alarm niet al een beetje in de vorm van een tripwire? Mits goed uitgevoerd uiteraard.

Voordat jullie denken dat ik de app de hemel in prijs. (Dat zou ik in dit stadium zeker niet doen.)
Het is jammer dat een deel van het verrassingseffect weg is als je een aanval stuurt, maar gezien de technische ontwikkelingen wel logisch. Ik weet bijna zeker dat als er geen aanvals-alarm was geweest het ideeënforum vol gestaan had met ideeën daarvoor.

Ben nog even de discussie gaan doorlopen, maar de app is op dit moment nog verre van handig. Als je 3 steden hebt en twee daarvan ontvangen een aanval en je ziet dit pas een minuut voordat de aanvallen aankomen. Is het bijna onmogelijk om te dodgen in beide steden en de militie aan te zetten. Zeker als je aangewezen bent op een trage verbinding (treinwifi, middle of nowhere gaten, ect)
Dus ingaande op dat altijd online... Ik denk dat dat niet vol te houden is. Plus dat je misschien wel altijd aanwezg kan zijn, betekend dat niet dat je kunt handelen. Als je mijn case van net vertaald naar een speler met 30 steden waarvan er 20 aangevallen worden en je hebt een 10-20 minuten om te dodgen of juist troepen voor een aanval te krijgen. Kan je vertellen dat dat een kleine kans van slagen heeft.

En voor de mensen die 's nachts hun telefoon herrie laten maken, zodat ze weten dat ze aangevallen worden. Hoe kun je leven zo? Ik dacht dat ik erg was dat ik soms m'n wekker zette om 6 uur om nog even snel een paar aanvallen eruit te gooien of steden in opstand/belegering te controleren.

@baskabel, laat ze zien hoe leuk het is om af en toe lekker bitchy mensen aan te vallen (het liefste natuurlijk zoveel mogelijk aanvallen met zo min mogelijk vuurschepen en troepen.)
Het heeft namelijk een reden dat ik na 4 jaar nog steeds dit spel speel ;)

Volgens mij is de boel een beetje warrig aan het worden... Dus het word maar eens tijd om te gaan slapen ;)
 

DeletedUser15809

Gast
Iljavelissa heeft gelijk. Zo vreselijk handig is die app meestal niet. Ik gebruik 'm wel in de trein, tot daar zoveel "gebruikers' inzitten dat de wifi verstopt raakt en ik dus op m'n 3G moet terugvallen. Nou dat schiet niet op ... En het alarm staat gewoon altijd uit, want ik laat me echt niet door een spelletje opjagen. ;) Als ik speel heb ik er alle tijd en aandacht voor en als ik niet speel, nou ja, dan verlies je wel eens wat. Het is een strategiespel en je moet bij het plannen dus ook kijken of je in RL voldoende tijd voor je veroveringen vrij wilt maken.
 

DeletedUser22821

Gast
nee, er zijn genoeg mensen die eigenlijk niet meer spelen maar alleen online komen als er een aanval komt en dat is zeer frustrerend als je aanvalt, ook is een tripwire niet hetzelfde want een tripwire gaat pas af als de aanval geweest is
 

DeletedUser

Gast
Ik ga niet ontkennen dat ik de app veel gebruik. Dit omdat ik echt niet altijd m'n laptop mee til en in bijvoorbeeld de trein geen wifi heb, maar daarnaast ben ik ook regelmatig online en heb het alarm voornamelijk aanstaan, zodat ik een melding krijg dat ik aangevallen word terwijl ik bijvoorbeeld huiswerk maak op mijn laptop. Echter zijn er ook drukke dagen dat het alarmpje oh-zo-leuk afgaat en ik het pas uren na de aanval zie. Daar ben ik vast niet de enige in. Tenminste, dat lijkt mij? Plus bestond het alarm niet al een beetje in de vorm van een tripwire? Mits goed uitgevoerd uiteraard.

Voordat jullie denken dat ik de app de hemel in prijs. (Dat zou ik in dit stadium zeker niet doen.)
Het is jammer dat een deel van het verrassingseffect weg is als je een aanval stuurt, maar gezien de technische ontwikkelingen wel logisch. Ik weet bijna zeker dat als er geen aanvals-alarm was geweest het ideeënforum vol gestaan had met ideeën daarvoor.

Ben nog even de discussie gaan doorlopen, maar de app is op dit moment nog verre van handig. Als je 3 steden hebt en twee daarvan ontvangen een aanval en je ziet dit pas een minuut voordat de aanvallen aankomen. Is het bijna onmogelijk om te dodgen in beide steden en de militie aan te zetten. Zeker als je aangewezen bent op een trage verbinding (treinwifi, middle of nowhere gaten, ect)
Dus ingaande op dat altijd online... Ik denk dat dat niet vol te houden is. Plus dat je misschien wel altijd aanwezg kan zijn, betekend dat niet dat je kunt handelen. Als je mijn case van net vertaald naar een speler met 30 steden waarvan er 20 aangevallen worden en je hebt een 10-20 minuten om te dodgen of juist troepen voor een aanval te krijgen. Kan je vertellen dat dat een kleine kans van slagen heeft.

En voor de mensen die 's nachts hun telefoon herrie laten maken, zodat ze weten dat ze aangevallen worden. Hoe kun je leven zo? Ik dacht dat ik erg was dat ik soms m'n wekker zette om 6 uur om nog even snel een paar aanvallen eruit te gooien of steden in opstand/belegering te controleren.

@baskabel, laat ze zien hoe leuk het is om af en toe lekker bitchy mensen aan te vallen (het liefste natuurlijk zoveel mogelijk aanvallen met zo min mogelijk vuurschepen en troepen.)
Het heeft namelijk een reden dat ik na 4 jaar nog steeds dit spel speel ;)

Volgens mij is de boel een beetje warrig aan het worden... Dus het word maar eens tijd om te gaan slapen ;)

Het verschil met een tripwire is dat nu de eigenaar van de stad de aanval altijd aan hoort komen, en zijn aanvalstroepen weg kan zetten. 20 aanvallen is 20 keer aan alarmpje, dus ook dat is geen probleem. Troepen wegzetten gaat dan toch altijd wel, dat kost maar een paar seconden. Verdediging op tijd krijgen is een ander verhaal, maar dat is (zeker met opstandwerelden) toch niet echt nodig, als je een opstand tegen krijgt kan je die altijd nog in de 12 uur na de aanval rustig optrommelen. En met belegering valt het weer te backsnipen als ik me niet vergis, dus ook dat valt best nog mee.

Als je wifi in de trein slecht is, heb je altijd nog je 3G om op terug te vallen. Niet praktisch om 100% mee te spelen, maar tijdens een aanval makkelijk om even aanvalstroepen weg te zetten, militie aan, aanval melden op alliantieforum, noem het op.
Mensen met de app gek maken betekent ook dat je zelf op rare tijden wakker moet zijn om de aanvallen te versturen. En hoeveel mensen zijn er nou bereid om midden in de nacht aanvallen te versturen alleen maar om app-speler te irriteren?

Haal gewoon dat rotalarm eraf, dan vind ik de app een acceptabel iets om het spel meer bereikbaar te maken, maar met dat alarm krijg je spelers die niet eens de moeite nemen om dagelijks in te loggen, tenzij ze aangevallen worden.
 

DeletedUser

Gast
Als ik app-spelers wek is dit meestal als ik thuiskom van een feest of dergelijke en dus soms 3u 's nachts en dat geeft me op dat moment wel voldoening, vooral als ik de tijd heb om de aanvallen ook nog eens terug te trekken en ze dus een aanval krijgen te zien via het alarm, maar als ze dan op de app zelf gaan dan is er niks te zien
smiley_emoticons_auslachen2.gif
 

DeletedUser

Gast
Het is gewoon wachten op de eerste rechtzaak van een speler tegen Innogames.

Reden: mijn vrouw gaat van me scheiden vanwege nachtelijke Grepo-alarmeringen. Hierdoor eist ze de helft van mijn bezittingen en is Innogames schuldig en dient dit te vergoeden 8-)
 

DeletedUser8196

Gast
Het is gewoon wachten op de eerste rechtzaak van een speler tegen Innogames.

Reden: mijn vrouw gaat van me scheiden vanwege nachtelijke Grepo-alarmeringen. Hierdoor eist ze de helft van mijn bezittingen en is Innogames schuldig en dient dit te vergoeden


ik zet hem juist op max en leg hem onder haar oor..maar ze gaat maar niet weg :(

ook dat kan dus een probleem zijn.
kunnen we dat geluid dus niet wat irritanter maken..dat het echt pijn doet zeg maar in je oren ?

voor de rest ben ik vrij normaal hoor
smiley_emoticons_biggrin.gif
smiley_emoticons_irre.gif


oke..deze reply had 0,0 toegevoegde waarde voor dit topic.
even snel iets zinnigs zeggen :

eh.......
ja,als je nou...neee dat was het niet

maar op een..eh..

oke..ik kan gewoon eigenlijk meestal niks zinnigs zeggen..in de ally bij mij weten ze dat gelukkig.
(ik probeerde het nog wel even ieder geval)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24370

Gast
Het verschil met een tripwire is dat nu de eigenaar van de stad de aanval altijd aan hoort komen, en zijn aanvalstroepen weg kan zetten. 20 aanvallen is 20 keer aan alarmpje, dus ook dat is geen probleem. Troepen wegzetten gaat dan toch altijd wel, dat kost maar een paar seconden. Verdediging op tijd krijgen is een ander verhaal, maar dat is (zeker met opstandwerelden) toch niet echt nodig, als je een opstand tegen krijgt kan je die altijd nog in de 12 uur na de aanval rustig optrommelen. En met belegering valt het weer te backsnipen als ik me niet vergis, dus ook dat valt best nog mee.

Als je wifi in de trein slecht is, heb je altijd nog je 3G om op terug te vallen. Niet praktisch om 100% mee te spelen, maar tijdens een aanval makkelijk om even aanvalstroepen weg te zetten, militie aan, aanval melden op alliantieforum, noem het op.
Mensen met de app gek maken betekent ook dat je zelf op rare tijden wakker moet zijn om de aanvallen te versturen. En hoeveel mensen zijn er nou bereid om midden in de nacht aanvallen te versturen alleen maar om app-speler te irriteren?

Haal gewoon dat rotalarm eraf, dan vind ik de app een acceptabel iets om het spel meer bereikbaar te maken, maar met dat alarm krijg je spelers die niet eens de moeite nemen om dagelijks in te loggen, tenzij ze aangevallen worden.

Helemaal mee eens, weg met dat ******* alarm! Het is gewoon spelbederf voor de wat actievere spelers............
 

DeletedUser

Gast
wat een gezeur over de meest nuttige functie van de app ( het alarm )

dat alarm is in mijn ogen het beste element van de app om te voorkomen dat ik off-guard word platgewalst.

Jullie argumenteren allemaal dat de attacker in het nadeel is doordat de verdediger door de app geinformeerd wordt maar die theorie slaat nergens op.

Ik ben een aanvallend ingestelde speler en de app zorgt ervoor dat ik niet onnodig off kwijtraak als ik even offline ben op een gegeven moment dus ik vind het juist prettig :)

en voor wat betreft het feit dat de deffer datzelfde voordeel heeft? Wat maakt mj dat uit? Ik kom zn stad halen en wil de boel rood zetten zodat ie daarna lekker (sowieso ) OS aanvragen kan gaan doen.
 

Gollum Returns

Manticore
wat een gezeur over de meest nuttige functie van de app ( het alarm )

dat alarm is in mijn ogen het beste element van de app om te voorkomen dat ik off-guard word platgewalst.

Jullie argumenteren allemaal dat de attacker in het nadeel is doordat de verdediger door de app geinformeerd wordt maar die theorie slaat nergens op.

Ik ben een aanvallend ingestelde speler en de app zorgt ervoor dat ik niet onnodig off kwijtraak als ik even offline ben op een gegeven moment dus ik vind het juist prettig :)

en voor wat betreft het feit dat de deffer datzelfde voordeel heeft? Wat maakt mj dat uit? Ik kom zn stad halen en wil de boel rood zetten zodat ie daarna lekker (sowieso ) OS aanvragen kan gaan doen.

Jij snapt het banaantje.

Als aanvaller gewoon iedereen wakker maken, alert maken. 40 opstanden naar binnen walsen en dan achterover leunen. Kijken hoe ze allemaal weer alle deff boten en mannen erop uit sturen. Meeste app spelers zijn niet zo heel actief, dus er blijft altijd wel wat achter.

Mensen worden het beu, op een gegeven moment zeggen ze, ja ik ga jou geen deff meer sturen. Bekijk het maar, en dan sla je toe.
 

DeletedUser15415

Gast
En langs de andere kant. Als ik een wekkertje zet 's nachts geeft het me zoooooo veel voldoening dat ik die rotte app-spelers wek. Bijkomend word ik opgewonden van al die leuke pm's dan.

"Door jou heb ik weer ruzie met mijn vrouw!"

"Ben je daar nou weer......?"

"Ga toch slapen man, rot op."

Tja... dan moet je 2 x nadenken voor je dat alarm op laat staan 's nachts.
Dat doet mij denken aan de wereld Chi. :)

Wij speelden daar eerder in de nacht dan overdag als je de alliantie bekijkt. Dat waren goede oude tijden. Maar ik en gollum hebben vanaf het begin al een hekel aan de app en wat ik mij kan herinneren waren wij echt één van de weinige die er tegen was.

Ik vind met vergelijking tot Iljavelissa de app eigenlijk zeer handig. Ik kan als ik het gebruik de juiste mensen via skype berichten om op aanvallen te timen. Troepen weg te zetten, militie aan en dat in 1 a 2 minuten terwijl de aanval minstens 8 minuten duurt. Je kan als je de bb codes uit je hoofd kent makkelijk een schema maken op het forum. Je kan zelfs het in je notitie van je mobiel zetten en kopiëren en dan maar invullen. Enige functie die er niet is de publicatie van rapporten. Maar er zal vast een app zijn waarmee je een printscreen kan maken en kan uploaden en dan een via
plaatsen op het forum.

Alarm moet je eraf halen als je geen steden wilt verliezen moet je gewoon dan elk uur kijken op de app. Het kost meer moeite dan de alarm aan te zetten, maar tegenover de actieve spelers/aanvallers is het toch echt eerlijker. Mijn speelstijl is juist de verrassing en als je die niet kan uitvoeren wordt het spelletje wel steeds saaier.
 

DeletedUser19654

Gast
Deze discussie vind ik ook nogal erg nutteloos.
Iedereen zegt hier zowat dat het spel verpest word doordat de verdediger online is!

Want iedereen is hier fel op tegen dat de verdediger online is als je een stad van hem wilt overnemen. dus als je iemand gaat overnemen moet het eigenlijk zo zijn dat de verdediger gewoon niet meer online kan komen. Het is zo spelverpestend moeite te moeten doen om een dorp te veroveren van iemand. Het online zijn van mensen is gewoon echt zo dom bedacht. Je kunt gewoon geen steden meer op die manier veroveren.

Dus modjes jullie moeten even naar inno HQ en melden dat de NL-grepolissers willen dat ze niet meer online mogen komen. Het spel is gewoon niet meer leuk.

Verrassend dat er nog zoveel mensen zo over denken


En als mensen denken dat ik nu overdrijf. Hoe zien jullie het dan iemand over te nemen in een gehele periode dat hij niet online is?

Jullie zeggen het is haast onmogelijk een dorp te veroveren als de verdediger online is. Dit zorgt dat mensen inactief gaan worden enz.
Dus eigenlijk moet iedereen maar inactief zijn zodat je een dorp kan overnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan