• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Altijd overal Online?

DeletedUser

Gast
Voor mij zelf vind ik het alarm onnodig, maar ik kan me voorstellen dat erg veel spelers het handig vinden.
 

DeletedUser23755

Gast
vind de app helemaal top !, off spelers moeten minder zeuren :p


Scheelt me ook een hoop tijd online zijn :) en kan dus andere dingen doen
 

DeletedUser20232

Gast
Ik wou even mijn persoonlijke mening over kwijt...

Het alarm, is voor velen altijd een probleem geweest, voor mezelf is het niet zo een groot probleem, soms vind ik het wel handig dat ik het alarm krijg, vaak krijg ik het te laat, maar dan weet ik wel dat ik snel moet handelen.. Zonder het alarm ben je veel vaker online op de browserversie.. Dus dankzij het alarm heb je eigenlijk wel meer tijd om andere dingen te doen.

Dat het alarm irritant is omdat het soms wel vooraf kan waarschuwen (als je er op tijd bij bent tenminste), en je hele stad kan volproppen kan ik aan de ene kant wel begrijpen waarom dat dan de meeste mensen er tegen zijn.
Maar aan de andere kant, wie zegt, dat die persoon dan gebruik maakt van het alarm? Ik vraag me steeds af hoe jullie weten dat je target gebruik maakt van een alarm? Contacteren jullie elkaar? Eerlijk, mocht ik gebruik maken van het alarm zou ik het mijn tegenstander niet zeggen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die op vele random tijdstippen van de dag online zijn of zelf de hele dag online zijn via de browser.
Als je merkt dat je target plots veel ondersteuning krijgt, dan denk ik dat je je beter moet organiseren, eventueel je hele alliantie erbij betrekken.

Daarnaast schijnt er een legaal script te zijn waar die ook een alarm in heeft voor de browserversie? Dus zou dat dan wel mogen volgens de tegenstanders? (Vraag me niet welk script dat is)

De app heeft zoveel nadelen, je kan niet zo snel reageren zoals je met de browserversie doet, dankzij het alarm wordt dat wel wat gereduceerd, echter tegen dat je iets geselecteerd hebt, heb je of veel tijd verspilt of zeer onhandige verrichtingen moeten doen. Waardat je op de browserversie misschien 5x moet klikken moet je op de mobiele versie 10x klikken (bij wijze van spreken).

Conclusie: Ben ik er volledig tegen? Nee eigenlijk niet. Maar ik ben er anderzijds ook niet helemaal voor dat is dan omdat ik de app heel onhandig vind om te gebruiken.
Als je even weg bent kan het alarm zeer handig zijn bv tijdens de WW periode.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hey, is het geen idee om het alarm te vervangen door een melding nadat de aanval is aangekomen?

In het oude Griekenland zagen ze dat toch ook niet van tevoren, ze hadden nog geen spionagevliegtuigen... Als je aangevallen was, werd dat door een ooggetuige/bode mondeling doorgegeven aan de bestuurder van het rijk.. :D

Zo geven we de aanvallers toch een eerlijke kans om te timen.

Misschien iets voor het ideeenforum?
 

DeletedUser

Gast
De app is zeer handig, alleen is het niet heel erg functioneel naar mijn mening, het is soms traag en de app is ook maar half geüpdated laatst lijkt wel. Enige reden waarom ik de app gebruik i.p.v. de mobiele browser, is de melding van een aanval. Niet alleen voor het binnenkrijgen van een echte melding, maar als bijv. een alliantielid snel iets nodig heeft, kan hij je een fakeje sturen waardoor je op de app kijkt. Daarvoor gebruik ik het voornamelijk.. krijg namelijk amper aanvallen binnen ;)
 

DeletedUser9877

Gast
als je die alarm weghaalt zul je leerlingen op school continu op de app zien kijken of er een aanval binnenkomt, heb je dat gezeik natuurlijk weer in de klas etc. ik snap best dat er velen boos zijn om die app. maar ook jongeren spelen het spel en die kunnen dus niet 24/7 op de laptop/computer zitten ipv dat ze thuis zitten.
ik merk dat er veel mensen bijna 24/7 online zijn, zal wel te maken hebben dat ze of werkloos zijn of gewoon thuis werken/thuisstudie hebben of gewoon met een computer werken.

ik speel ook met de app, en ook ik heb dat alarm. maar wanneer krijg ik in de gaten of er een aanval komt op school? pas als ik mijn mobiel bekijk, en dat is misschien eens in de zoveel tijd. of dat nou meteen is of dat een gehele lesuur is.
misschien leuk om dat alarmpje eraf te halen, maar een melding krijgen vind ik altijd wel fijn (want dat is bij mij de manier waarom ik merk dat er een aanval komt) heb onderhand al 3 kolo's kunnen spotten door die app en ik ben er blij mee.

alarm mag er af, maar melding moeten wat mij betreft gewoon blijven komen (niemand is 24/7 op zijn telefoon te zien op misschien een enkeling na).
 

Gollum Returns

Manticore
als je die alarm weghaalt zul je leerlingen op school continu op de app zien kijken of er een aanval binnenkomt, heb je dat gezeik natuurlijk weer in de klas etc. ik snap best dat er velen boos zijn om die app. maar ook jongeren spelen het spel en die kunnen dus niet 24/7 op de laptop/computer zitten ipv dat ze thuis zitten.
ik merk dat er veel mensen bijna 24/7 online zijn, zal wel te maken hebben dat ze of werkloos zijn of gewoon thuis werken/thuisstudie hebben of gewoon met een computer werken.

ik speel ook met de app, en ook ik heb dat alarm. maar wanneer krijg ik in de gaten of er een aanval komt op school? pas als ik mijn mobiel bekijk, en dat is misschien eens in de zoveel tijd. of dat nou meteen is of dat een gehele lesuur is.
misschien leuk om dat alarmpje eraf te halen, maar een melding krijgen vind ik altijd wel fijn (want dat is bij mij de manier waarom ik merk dat er een aanval komt) heb onderhand al 3 kolo's kunnen spotten door die app en ik ben er blij mee.

alarm mag er af, maar melding moeten wat mij betreft gewoon blijven komen (niemand is 24/7 op zijn telefoon te zien op misschien een enkeling na).

Hier kan ik wat mee. Een normale melding krijg je op grepo ook. He, je krijgt een zwaardje onderin je schermpje als er een aanval binnenkomt.

Maar dat klote alarm. En ik moet toegeven. Ik gebruik het tegenwoordig ook, maar dan op de computer. Gewoon tijdens het werk grepo op de achtergrond en ff kijken bij een melding.

Maar aan de andere kant, het speelt minder leuk. Er is geen verrassing meer mogelijk. Ook omdat er genoeg mensen midden in de nacht wakker worden en dan ff deff schuiven
 

DeletedUser12982

Gast
Ik kan op school niet op greppie omdat hij is geblokkeerd. Ik probeer nu een omweg te vinden :p
 

DeletedUser9877

Gast
Hier kan ik wat mee. Een normale melding krijg je op grepo ook. He, je krijgt een zwaardje onderin je schermpje als er een aanval binnenkomt.

Maar dat klote alarm. En ik moet toegeven. Ik gebruik het tegenwoordig ook, maar dan op de computer. Gewoon tijdens het werk grepo op de achtergrond en ff kijken bij een melding.

Maar aan de andere kant, het speelt minder leuk. Er is geen verrassing meer mogelijk. Ook omdat er genoeg mensen midden in de nacht wakker worden en dan ff deff schuiven

daar heb je idd gelijk in. maar soms kan je altijd wel een speler vinden die gewoon ligt te slapen en simpelweg niks in de gaten heeft. ligt er maar net aan hoe 'lucky' je bent (in mijn ogen tenminste). ik zelf krijg ook meestal pas na 20 minuten in de gaten dat ik wordt aangevallen. meestal is dat te laat, maar op langzame werelden zoals heraklion heb ik zo wel nog 40 minuten de tijd bijvoorbeeld. (wegens 1,5 snelheid). dus zoals al eerder gezegd, alarm/trillen eraf, en enkel een melding. of misschien pas na 10 minuten een melding als de aanval langer dan X tijd duurt bijvoorbeeld. (natuurlijk als een aanval korter dan 10 min onderweg is moet het dan wel weer zijn dat je meteen een melding krijgt) maar zo geef je niet die verrassing meteen weg.


Ik kan op school niet op greppie omdat hij is geblokkeerd. Ik probeer nu een omweg te vinden :p


dat heb je idd ook, sommige scholen hebben wifi beschikbaar, maar daar is grepolis app geblokkeerd (ik weet niet hoe het met de browserversie zit). bij mij gelukkig niet, maar ik heb anders 4G beschikbaar. genoeg om dus even op grepo te checken.
 
Bovenaan