• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Amerika.

DeletedUser

Gast
AW: Amerika.

Eigenlijk kan niemand dat weten.
Het is zo en we kunnen er wel over fantaseren maar we zullen het nooit zeker weten.

Moest Amerika niet zo een belangrijke positie hebben gehad dan zou het Rusland wel zijn geweest. Die 2 kunnen elkaar niet vertrouwen.

Tuurlijk zullen we het nooit zeker weten, maar het kan wel eens een interessante denkoefening zijn ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: Amerika.

Tuurlijk zullen we het nooit zeker weten, maar het kan wel eens een interessante denkoefening zijn ^^

Interessante en moeilijke! Er zijn oneindige mogelijkheden.
Je moet het bekijken op elke moment op elke plaats tegelijkertijd.
Wat als Amerika niet had meegedaan in WOII?
Wat als Amerika niet op de maan geland was?
Wat als alle technologie die Amerika ondekt heeft er niet was?
Wat als Spanje Amerika (het continent) niet had ondekt/gekoloniseerd?

En zo zijn er ontelbaar vragen. Die dan uiteindelijk zorgen voor een mooie discussie op het grepolis forum.:)

Er is maar 1 ding zeker:
Als Amerika niet had bestaan dan hadden wij nu niet liggen praten over "wat als Amerika niet bestaan had". :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Amerika.

Interessante en moeilijke! Er zijn oneindige mogelijkheden.
Je moet het bekijken op elke moment op elke plaats tegelijkertijd.
Wat als Amerika niet had meegedaan in WOII?
Vergeet WOI niet!!!
Wat als Amerika niet op de maan geland was?
Of beter: Was de ruimtevaart ooit zo snel geëvolueerd als de Koude Oorlog niet had plaatsgevonden?

Wat als Spanje Amerika (het continent) niet had ondekt/gekoloniseerd?
Dan had iemand anders dat gedaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Amerika.

Als ik het goed heb zat de VS ten tijde van de 2e WO in een economische recessie of kwamen er net uit dus waren ze op dat moment een stelletje cowboys zonder geld en zonder doel. Als Hitler de oorlog beter aangepakt had (zoals de Slag om Engeland hadden gewonnen) en het Derde Rijk hun technologische voorsprong beter had kunnen benutten, want die was er zeker in de vorm van atoomtechnologie en straalmotoren... Had de VS zeker niet zo snel in de globale politie gegroeid die ze nu denken te zijn.

Weet overigens wel zeker dat het Derde Rijk zoals Hitler die voor ogen had toendertijd erger zou zijn geweest als dat geblunder van de VS tegenwoordig.
Beetje een kwestie van wat je wil... Massa slachtingen van alles wat anders is dan blank of een Economische Crisis.
Mijn gevoel zegt toch het laatste.
 

DeletedUser

Gast
tja er is altijd een andere uitweg voor zo'n land dus ze moeten het ook zelf willen he
 

DeletedUser

Gast
die amerikan zijn helemaal voor niks goed

nu gaan ze hun moeien in syrie

Wat wil je dan? Dat overheden/losse groeperingen zenuwgassen mogen gebruiken? Dat dat gebeurd is lijkt mij wel duidelijk, dat dat niet de bedoeling is lijkt mij wel duidelijk, en dat er represailles moeten volgen lijkt mij ook duidelijk. Ongeacht wie de schuldige is. Het gaat om het statement, niet om op wie de raketten moeten. Dat nu juist Amerika moet knokken is Obamas fout, met zijn gelul over de rode lijn.
 

DeletedUser

Gast
Wat wil je dan? Dat overheden/losse groeperingen zenuwgassen mogen gebruiken? Dat dat gebeurd is lijkt mij wel duidelijk, dat dat niet de bedoeling is lijkt mij wel duidelijk, en dat er represailles moeten volgen lijkt mij ook duidelijk. Ongeacht wie de schuldige is. Het gaat om het statement, niet om op wie de raketten moeten. Dat nu juist Amerika moet knokken is Obamas fout, met zijn gelul over de rode lijn.

Wat heeft de bevolking er aan als "the good guys" een statement maken en hele steden platbombarderen? Ze hebben het zo in Libie gedaan , in Irak, in Afghanistan, in Vietnam en ga maar door. De bevolking sterft waar de VS ingrijpt. Miljoenen doden door deze "humanitaire interventies" . Geef me één goede reden waarom wij het recht hebben om te bepalen dat wij moeten ingrijpen voor hun eigen bestwil?

Word wakker en besef dat deze gifgas-aanval de zoveelste leugen is om een reden te hebben om weer een land van de kaart te bombarderen. De rebellen zouden geen gifgas hebben, haha. Die gasten worden opgeleid door de CIA. Die rebellen zijn geen vrijheidstrijders, maar beroeps-killers. Die hebben alle mogelijkheden om gifgas in te zetten.

Iran is next. Met nieuwe leugens, nieuwe redenen om een land plat te bombarderen.
 

DeletedUser

Gast
Per e-mail ontving ik een oproep om aanstaande zaterdag 31 augustus om 13.00 uur te demonstreren bij het Vredespaleis in Den Haag. Deze demonstratie maakt deel uit van een wereldwijd protest tegen de voorgenomen interventie van de NATO in Syrië. De media en de politici roerden deze week luid de oorlogstrom vanwege een gifgas-aanval op de bevolking van twee buitenwijken van Damascus. Natuurlijk krijgt Assad dan de schuld! De vorige gifgas-aanval, in maart van dit jaar, bleek echter afkomstig van de “rebellen”.

In Syrië woedt geen burgeroorlog, al maakt men ons dat wijs. Goed getrainde en zwaar bewapende Al Qaida strijders terroriseren er al ruim 2 jaar de bevolking. Ze hebben vaak al eerder gevochten in Afghanistan, Irak, Libië en zelfs op de Balkan! Ze worden betaald door de elite van Saoedi Arabië, Qatar en andere dictatoriale oliestaten. Ze worden vanuit Israël, Jordanië en Turkije gesteund met wapens en moderne communicatiemiddelen, geleverd door de CIA. Ook worden ze in Israël getraind door de CIA.

Intussen bedreigt de NATO de democratisch gekozen regering van president Al Assad met een aanval op “militaire doelen”. Dat de bevolking achter deze president staat, bleek in oktober 2011 reeds uit massale pro-Assad demonstraties!

pro-assad-demo.jpg


Als jullie willen weten waarom Rusland er een stokje voor willen steken:
http://www.niburu.co/index.php?opti...as-pijpleiding&catid=20:het-complot&Itemid=33 & http://www.niburu.co/index.php?opti...erd-over-syrie&catid=20:het-complot&Itemid=33
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat amerika al Assads mooie basisjes opblaast. Je eigen bevolking uitmoorden. Lafaard dat ie is.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben enigszins sceptisch over ingrijpen in Syrië, aangezien het niet zo hoeft te zijn dat de rebellen meer gelijk hebben dan het regime. Echter zal de schade van ingrijpen óók wel weer meevallen heuwr. Schade is er namelijk toch wel, als wij het niet veroorzaken is het de bevolking daar wel. :p
 

DeletedUser20686

Gast
Enerzijds ben ik wel van mening dat men moet optreden nu er chemische wapens op burgers (uberhaubt chemische wapens.. ) gebruikt zijn.
Anderzijds vind ik het wel weer apart dat de VS direct opspringt van wij spelen hier wel even politie! We gaan Assad even op zijn vingers tikken, want wij komen daar mee weg?
 

DeletedUser

Gast
Enerzijds ben ik wel van mening dat men moet optreden nu er chemische wapens op burgers (uberhaubt chemische wapens.. ) gebruikt zijn.
Anderzijds vind ik het wel weer apart dat de VS direct opspringt van wij spelen hier wel even politie! We gaan Assad even op zijn vingers tikken, want wij komen daar mee weg?

en natuurlijk als de vs opspringt moet die andere grootmacht rusland ook opspringen dat wordt me een knap oorlogje daar alleen jammer dat die burgers de slachtoffers zijn ik zou liever obama en poetin daar in syrie zien vechten in plaats van zo met levens te spelen
 

DeletedUser

Gast
En grootmacht EU?

En grootmacht Japan? India?

Ik denk dat je niet meer over grootmachtenkan spreken.
 

DeletedUser

Gast
En dan is er nog de Afrikaanse Unie, een kleinmacht. Bewust klein gehouden door de enige grootmacht die er is, de VS.

Maar wat een superieure toespraak hier van Thomas Sankara, President Burkina Faso, Afrikaanse Unie 1987!!
Ook hij moest zijn heldenmoed met de dood bekopen.
[video=youtube;DfzoToJEnu8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DfzoToJEnu8[/video]

Fuck IMF Fuck the USA
 

Araluen

Manticore
Over bladzijde 1

Ik zie sowieso veel mensen discussiëren over welk land de machtigste moet zijn, maar ik vind dat we er helemaal geen een nodig hebben.
Daarnaast staat de cultuur me niet aan. Volgens mij zijn ze prima in staat om zoals in the hunger games te worden en zijn ze daar niet eens zo ver vandaan. Dat is eigenlijk wat me het meest stoort aan amerika!

Enne, over die opmerking over slank, die is best wel heel erg waar. En die opmerking daarna over ontdekkingen als amerika niet bestaat is onzin. Men vindt uit wat in de cultuur passend is, de amerikaanse cultuur is anders dan de europese.

Verder vind ik het Nederlands in de beginpost geniaal! :O
 
Bovenaan