• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open spel Diplomacy

DeletedUser

Gast
Dat is niet jouw schuld. :x

Maargoed, ik zal het dan organiseren! Eventueel doen we het dit keer niet met precies 7 spelers, al zou dat aantal wel te prefereren zijn.

Voor zij die niet bekend zijn met deze toernooivorm: Het zal waarschijnlijk niet lang duren. De gemiddelde duur van een potje Treaty of Verdun is een paar dagen, en alle potjes zullen tegelijk plaatsvinden.

Treaty of Verdun gunboat toernooi:
1. Ydeger
2.
3.
4.
5.
6.
7.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik heb mijn wensen wat realistischer gemaakt. Ik mik op vier deelnemers.

Treaty of Verdun gunboat toernooi:
1. Ydeger
2. Genius
3.
4.
5.
6.
7.
 

DeletedUser

Gast
Treaty of Verdun gunboat toernooi vanaf 18 april:
1. Ydeger
2. Genius
3. Animal
4. Alice
5.
6.
7.

Dan doen we het zo, als iedereen daar content mee is.
 

DeletedUser26399

Gast
Treaty of Verdun gunboat toernooi vanaf 18 april:
1. Ydeger
2. Genius
3. Animal
4. Alice
5.
6.
7.

Dan doen we het zo, als iedereen daar content mee is.

Hoe komt het dat je nu al drie spelers hebt toegevoeg waarvan er 2 hier nog niet hebben gereageerd, best abnormaal
 

DeletedUser

Gast
Treaty of Verdun gunboat toernooi vanaf 18 april:
1. Ydeger
2. Genius
3. Animal
4. Alice
5. Gekko (misschien)
6. Genade (misschien)
7.

Ik bedenk net dat ik vanaf 20 april gewoon ZELF tijd heb. :p
 

DeletedUser

Gast
Hoe komt het dat je nu al drie spelers hebt toegevoeg waarvan er 2 hier nog niet hebben gereageerd, best abnormaal

Nah, had m in prive gezegd dat ik me pas na gisteren op de lijst zou zetten, maar omdat Animal nog later dan dat wou starten heeft ie me er voor het gemak op gezet.
 

DeletedUser

Gast
Het is trouwens een beetje bullshit wat er in dat andere potje gebeurt.
 

DeletedUser

Gast
Zoals ik al zei, een beetje bullshit. Alice en BennyX hebben elkaar in beide potjes laten winnen?
 

DeletedUser

Gast
Treaty of Verdun gunboat toernooi vanaf 18 19 april:
1. Ydeger
2. Genius
3. Animal
4. Alice
5. Gekko (misschien)
6. Genade (misschien)
7.

Ik ga hier overmorgen mee starten.

Trouwens, we zouden komende week ook eens een live potje kunnen spelen. :O
 

DeletedUser

Gast
Ik doe niet mee met Lives sorry <3 maar leuk om weer is een Diplo te spelen :)
 

DeletedUser

Gast
Ik ben dit niet vergeten, maar wacht nog op een paar dingen om te starten.
 

DeletedUser

Gast
Het Treaty of Verdun Gunboat toernooi zal van start gaan met de volgende spelers:
1. Ydeger
2. Genius
3. Animal
4. Alice
5. Gekko
Er zullen in totaal 5 potjes gespeeld worden, waarvan eenieder er dus 3 speelt. Iedere speler bespeelt elk land (West Francia, Middle Francia en East Francia) precies één keer. Iedere speler zal twee andere spelers één keer tegenkomen, en de twee andere andere spelers twee keer. Wie dit voor elke speler zijn, wordt geheel random bepaald.

De winnaar van het toernooi is de speler die het meeste potjes wint. Als twee spelers de meeste potjes hebben gewonnen, wint de speler die vaker tegen de speler heeft gespeeld die het op één na meeste potjes heeft gewonnen. Als op deze manier ook niet een winnaar kan worden bepaald, is er een gedeelde overwinning.
 

DeletedUser

Gast
Voordat we van start gaan, wil ik nog een algemene opmerking maken over hoe gunboats gespeeld horen te worden, die best belangrijk is.
In gunboats kun je niet met woorden overleggen. Toch blijft het Diplomacy en kun je ook in gunboats samenwerken met andere spelers. Als je ziet dat een speler bijna een solo krijgt, is het bijvoorbeeld vanzelfsprekend om de andere speler niet aan te vallen en samen proberen de solo te stoppen. Ook kun je signalen afgeven aan andere spelers. Als je iemand niet aanvalt, kan dat een signaal zijn dat je vrede wil. En hulp is ook mogelijk. Als je vermoedt dat iemand een bepaald gebied gaat aanvallen, dan kun je die speler ondersteunen om in dat gebied te komen.
Dit soort samenwerking is relevanter in gunboats met meer spelers, maar ook in deze potjes is het van belang. Knoop het in je achterhoofd!
Deze quote is nog steeds wel van toepassing, veel succes allemaal!
 

DeletedUser

Gast
Dit is vrij gruwelijk; iedereen in Civil Disorder behalve Gekko.
 

DeletedUser20542

Gast
Ik had vrijdag en zaterdag geen tijd. Tussen maandag en woensdag was ik er niet. Excusez-moi.

E: Trouwens, je moet toegeven dat ik vrij hard heb lopen ownen in alle drie de games.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan