DeletedUser23442
Gast
Hier kun je discussiëren en vragen stellen over het mentorensysteem!
(Dus niet onnodig zeuren)
(Dus niet onnodig zeuren)
Wat is het mentorensysteem en waarom
Is dit een poging om iets te vinden op iedere wereld moraal
Zo ja, staat inno daar ook voor in
Wanneer is iemand volledig bekend met het spel
Moet ik op dezelfde wereld spelen en zo ja, moet ik ook samenspelen met diegene
Dit was ooit een initiatief van Innogames om spelers te begeleiden om het spelletje beter te leren kennen. Hiervoor kon je vroeger bij 0gima aanmelden om te mentoren op IGTeacher.
Kan best heb er zelf alleen nooit van gehoord.
Dit is in elk geval niet nieuw. Het bestond al maar is geflopt
Oke is goed, verder nog een punt wat je duidelijk wil maken? Een advies hoe dit niet kan floppen ofzo? Of je wilde het gewoon even melden?
Zorgen dat er een aantrekkelijke website is waar deze mentoring op plaats kan vinden en er mee adverteren. Niet enkel een globale melding, daar doen spelers vrij weinig mee als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld als een nieuwe speler zich aanmeld een nieuwe knop toevoegen met de vraag of hij of zij een nieuwe speler is en geïnteresseerd is om het spel te leren d.m.v. coaching. Individuele coaching werkt meestal niet goed en is tijdrovend voor de genen die zou moeten coachen, daarom is in groepen coachen ideaal. Als je dan op de knop drukt wordt je of doorverwezen naar een toekomstige website? Of je verzoek wordt doorgestuurd naar de leidinggevende van de coaches en verdeeld de coaches onder de aanvragen.
De bedoeling van dit hele systeem is juist dat we Innogames niet nodig hebben om een nieuwe functionaliteit toe te voegen aan het spel, daar kunnen we niet op vertrouwen. Ook zie ik het nut niet van een externe website maken dat kost uiteindelijk alleen maar extra tijd, dit is naar mijn mening prima, overzichtelijk en je kan je hier makkelijk aanmelden.
Zorgen dat er een aantrekkelijke website is waar deze mentoring op plaats kan vinden en er mee adverteren. Niet enkel een globale melding, daar doen spelers vrij weinig mee als je het mij vraagt. Bijvoorbeeld als een nieuwe speler zich aanmeld een nieuwe knop toevoegen met de vraag of hij of zij een nieuwe speler is en geïnteresseerd is om het spel te leren d.m.v. coaching. Individuele coaching werkt meestal niet goed en is tijdrovend voor de genen die zou moeten coachen, daarom is in groepen coachen ideaal. Als je dan op de knop drukt wordt je of doorverwezen naar een toekomstige website? Of je verzoek wordt doorgestuurd naar de leidinggevende van de coaches en verdeeld de coaches onder de aanvragen.
Destijds werd er door 0gima aan spelers van de community in het recruitment proces gevraagd een uitgebreide handleiding te schrijven wat de meest ideale/efficiënte manier van stadsopbouw was. Dit werd dan weer gebruikt om uitleg mee te geven aan de spelers, maar is niet verder ontwikkeld.
Via alliantieleden is vaak inderdaad een goede manier, maar dan moet je wel eerst in een alliantie worden toegelaten als speler die nog niets kan en snapt en als dat lukt ook nog iemand moeten vinden die bereid is die uitleg te geven.Opzich wel een leuk idee/systeem.
Alleen jammer dat het blijkbaar helaas nodig is. Ik ben in het verleden op de wereld ksi geholpen door gewoon mijn eigen alliantieleden. Door de jaren heen zie ik in ieder in de allianties waar ik in zat dat er wel veel guides werden gemaakt voor de spelers die nieuw waren.
Als ik je goed begrijp is dat hoe de vorige poging was? Die ene die mislukt is?
Dat lijkt me dan dus niet hoe wij dit zouden moeten aanpakken...
Via alliantieleden is vaak inderdaad een goede manier, maar dan moet je wel eerst in een alliantie worden toegelaten als speler die nog niets kan en snapt en als dat lukt ook nog iemand moeten vinden die bereid is die uitleg te geven.
Om de toevalsfactor daarvan weg te nemen willen we zo'n kans dus nu aan iedereen aanbieden die daar behoefte aan heeft