• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Downloaden, mag of niet?

DeletedUser

Gast
Muziek download ik gewoon, ik vind het namelijk vervelend als ik van 1 nummer hou en dan moet je meteen het hele Album van diegene kopen. Games koop ik gewoon! ;)
 

DeletedUser20686

Gast
Muziek stream ik via spotify / youtube. Dingen die ik echt wil hebben van muziek download ik wel eventueel. Maar veel is dat niet.

Meestal meer als je een feest geeft of zo dat je een playlist maakt / download, zodat je niet de hele avond met de muziek bezig moet zijn.
Of ik laat een van mijn vrienden draaien natuurlijk.

Maar dvd's kopen mijn vriendin en ik wel gewoon. Heb zo'n 300 films thuis staan.
En voor series zul je wel moeten. Sommige komen in Nederland niet eens uit!
 

DeletedUser

Gast
muziek download ik via youtube , omdat ik weet dat ik hier geen virussen mee binnen haal.

de rest koop ik omdat daar altijd een kans van virussen is, en dat kan kappotte computer zijn. dan zijn de koste van een film kopen goedkoper dan van een nieuwe computer
 

DeletedUser19689

Gast
muziek download ik via youtube , omdat ik weet dat ik hier geen virussen mee binnen haal.

de rest koop ik omdat daar altijd een kans van virussen is, en dat kan kappotte computer zijn. dan zijn de koste van een film kopen goedkoper dan van een nieuwe computer

Zo makkelijk krijg je geen virussen binnen hoor, een goede virusscanner waarschuwt je dan wel.
 

DeletedUser20686

Gast
Daarnaast als je gewoon fatsoenlijke sites gebruikt om te downloaden kom je ook geen virussen tegen !
 

DeletedUser

Gast
Ik koop gewoon nog ouderwets CD's ...
Maar toch, soms hebben vrienden muziek gekocht op cd, en dan kopieer ik dat wel, of als ze een cd/serie gedownload hebben die ik zoek, kopieer ik dat vaak ook.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik vind je gewoon lukraak muziek mag downloaden zoveel je maar wilt. Als je het gewoon gratis om youtube keer op keer kan luisteren hoef je er niet voor te betalen.
Dus als dat gratis is en legaal... waarom zou je dan niet mogen downloaden. Kun je ook keer op keer gratis luisteren. Precies hetzelfde in mijn ogen.

Films precies hetzelfde verhaal. Je record gewoon een film die op tv komt (gewoon legaal) en je kunt hem keer op keer bekijken. Als je hem download is het ook gratis en kun je hem keer op keer kijken. Dusja... waarom zo moeilijk doen.

Dan blijft games over. Die kun je moeilijk keer op keer gratis spelen. Die moet je gewoon kopen. Meestal als je games download gaat er altijd wel iets mis, ook niet zo handig dan.
 

DeletedUser

Gast
ik heb eigenlijk nooit (in de 6 jaar dat ik een pc gebruik) last gehad van virussen...
 

DeletedUser20736

Gast
ik download niet, ik vindt het onder andere stom voor de filmmaatschapijen die hierdoor falliet kunnen gaan
 

DeletedUser20736

Gast
dat zij geld hebben is nog steeds geen reden om te stelen
 

DeletedUser9104

Gast
Dus jij vind filmmaatschappijen die grote winsten maken geen dieven?

Wij zijn de dieven volgens hen, terwijl zij onze portemonnee leeg halen...

De meeste muziek download ik (zover ik weet is muziek "rippen" van youtube niet illegaal)
En films stream ik via (illegale) sites.
Games koop ik tegenwoordig meestal, maar dat is alleen, omdat spellen voor een ds/wii/psp niet meer zo heel duur zijn.
Maar de wii heeft wel een chip (voor illegale spellen) en ik heb een kaartje voor m'n ds met spellen.
 

DeletedUser11295

Gast
De wereld is sowieso al helemaal ***** up. T-Shirts kosten 10 euro om te produceren en naar NL te vervoeren en worden verkocht voor 50 euro. Op films kan makkelijk 50 miljoen winst worden gemaakt, en dat is dus echt winst daar zijn alle uitgaven al van af getrokken. Waar gaat die 50 miljoen naartoe? Naar 1 man inderdaad, die persoon kan ook zonder mijn geld. Wat heb je aan 50 miljoen als je al 10 miljoen hebt, ook al heeft die persoon niet 10 miljoen maar veel meer ;).
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij ging Free-Record shop pas geleden failliet.

maar free record shop was niet de producent en kreeg daardoor maar een heel klein deel van de omzet terwijl ze de rest moesten afdragen aan de rest van de producenten
 

DeletedUser17987

Gast
maar free record shop was niet de producent en kreeg daardoor maar een heel klein deel van de omzet terwijl ze de rest moesten afdragen aan de rest van de producenten

Alsnog de schuld van downloaden. Mensen zijn gewoon te hard getroffen door de crisis, of te lui om naar de winkel te gaan. Ik download zelf ook maar ik kocht toch nooit wat bij de FRS. Het enige software/entertainment wat ik nu koop zijn besturingsproggama's, app's die ik nuttig vind en games.

Dat is de schuld van Netflix en video-on-demand...

En TPB en Rutte (ik ben gewoon tegen hem).
 

DeletedUser20125

Gast
Ik durf soms ook een film te downloaden. Ik overdrijf niet hierin, maar vind dat het wel eens moet kunnen. Ik heb trouwens een torrentprogramma waarop uploadspeed naar 0/sec kan gaan, maar downloadspeed gelijk blijft :D
Aangezien ze zich vooral concentreren op de uploaders, is dit gewoon fantastisch :)
 
Bovenaan