• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Drakenschat

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus, ik wou eerst stratego doen, zoals hier ooit al eens is gedaan, maar in mijn ogen is dat net iets te groot. Daarom heb ik het meteen maar aangepast en er mijn eigen draai aan gegeven. De grondbeginselen zijn natuurlijk ongeveer hetzelfde als bij stratego, maar als je mee wilt spelen zou ik je toch aanraden eerst ook de regels te leven, niet alles is namelijk hetzelfde.

Drakenschat

1378753883951.jpg

Doel van het spel​

Het doel van het spel is vrij basic. Net zoals bij Stratego heb je een speelveld met pionnen. Je hebt 1 onbeweegbare pion, hier de drakenschat, als je de drakenschat van de vijand kunt bemachtigen, win je gewoon automatisch het spel. Zo simpel is het. Het maakt niet uit met welke pion je de drakenschat aanvalt, als je het met eender welk stuk aanvalt, win je het spel.

Wat moet je exact doen​

Ook dit is even simpel. Ieder om beurt mag je, net zoals bij stratego een pionnetje verzetten. Voor jou is zichtbaar welke pion van jou wie is, maar de tegenstander ziet enkel dat er iemand staat, tenzij er een gevecht plaats vind natuurlijk. Jij ziet enkel jouw vakjes + de vakjes rondom je vakjes(ook schuin zicht). Hieronder staan even enkele situaties snel geschets om even duidelijk te maken welke vakjes je exact ziet:

xnrvgi.png

Dus, elke beurt mag je met 1 pionnetje zetten, in het begin zullen dat er 5 zijn. Naast die 5 pionnen heb je ook nog een schat die je niet kan bewegen. Dit alles over een speelveld van 5 x 5 vakjes. Als je met een pionnetje naar het vakje van een ander pionnetje gaan, vechten de pionnetjes en wint degene met de hoogste aanvalssterkte. De pion met de laagste aanvalskracht verliest. Voor een duidelijk overzicht van alle pionnetjes: zie het plaatje helemaal onderaan deze post.

Verder gaan allebei de pionnetjes dood als ze even grote aanvalskracht hebben.

De Schat​

Echter is er nog iets speciaals. Elke wedstrijd die je wint en waarbij je dus de schat van de vijand bemachtigt, zal een vreemd figuur je rijkdom erkennen en zich bij jouw ploeg voegen. Er zijn 4 extra pionnen, die voor iedereen geheim zijn. Elke keer dat je wint, krijg je zo'n pion. Deze doet vanaf de volgende reeks wedstrijden mee aan het spel en geeft je zo een voordeel. Mocht je tot in de finale geraken, is er nog een speciale regel omtrent die extra pionnen maar tot dan mag je ze gewoon allemaal gebruiken. Ze worden gewoon random verdeeld trouwens. Ze zijn niet allemaal even sterk, er is dus een mate van geluk aanwezig, niet zagen.

Hoe spelen we?​

Dus, allereerst zullen de wedstrijden die moeten worden gespeeld in het topic staan, het aantal hangt af van het aantal deelnemers, ik probeer het onder de 7 te houden(in verschillende rondes), 10 indien je alles wint tot en met de finale.

Alles verloopt dus via skype/pm naar mij. Jullie sturen zo snel mogelijk jullie zet op, ik stuur je eventueel veranderingen in het zichtveld of de uitslag van een gevecht terug en stuur ook een pm naar je tegenstander met eventueel veranderingen in zijn gezichtveld of uitslag van een gevecht. Het spel kan dus wel even duren, maar ik zal zo actief mogelijk alles proberen te verwerken.

Ik denk dat ik alles nu heb uitgelegd. Hieronder staat nog de kaart en de lijst me al je pionnetjes. Als je nog vragen hebt, stel je ze maar. We starten ten vroegste vrijdag, ten laatste zondag. Ik heb minimaal 3 spelers nodig, dus dat zit wel snor.


rkna4y.png

1.
2.
3.
...
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Poule 1:

Kyraco0
Bezem0
DonFrank0/1
PartOfTheGame1/1


Ronde 1:
* Kyraco - Bezem
* DonFrank 0 - 1 PartOfTheGame



Poule 2:

Relax0
Than260
Genius06150
Ydeger0


Ronde 1:
* Relax - Than26
* Genius0615 - Ydeger



Poule 3:

Vinie150/1
Animal1/1
Mcg000
MoonMonkey0


Ronde 1:
* Vinie15 0-1 Animal
* Mg00 - MoonMonkey



Poule 4:

(Owen666)0
Gekkootje0
(Debestejens)0
Romanski0


Ronde 1:
* Owen- Gekko
* Debestejens- Romanski
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21204

Gast
"Voor een duidelijk overzicht van alle pionnetjes: zie de spoiler helemaal onderaan deze post."

Ben ik de enige die geen spoiler ziet? :x
 

DeletedUser21204

Gast
Kyra, hoe lang is je neus?

Snel wijzigen naar "het plaatje onderaan deze post", stiekemerd :p

1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco

Wel vervelend dat je dan alleen de ander zijn draak kan verslaan door je eigen draak op te offeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny

I'm in!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
In de eerste ronde is dat inderdaad mogelijk. Bedenk wel dat je hem niet hoeft te verslaan maar ook gewoon met zijn schat gaan lopen :O
 

DeletedUser22163

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
 

DeletedUser20542

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9.
10.
 

DeletedUser21356

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10.
 

DeletedUser

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00



We starten dus hoogstwaarschijnlijk overmorgen, eventueel morgen. Ik zou het lieft 12 spelers zien, want dat zou mooi uitkomen :p
 

DeletedUser

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
11. PartOfTheGame
 

DeletedUser20684

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
11. PartOfTheGame
12. Romanski

Ik ga het eens proberen :p
 

DeletedUser21356

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
11. PartOfTheGame
12. Romanski
13. MoonMonkey
 

DeletedUser20542

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
11. PartOfTheGame
12. Romanski
13. MoonMonkey
14. debestejens541
 

DeletedUser

Gast
1. Relax
2. Animal
3. Owen666
4. Genius
5. Kyraco
6. Donny
7. vinie
8. Ydeger
9. Gekko
10. mcg00
11. PartOfTheGame
12. Romanski
13. MoonMonkey
14. debestejens541
15. Than26
 
Bovenaan