• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Drank/ Uitgaan

DeletedUser

Gast
wilde periode , das een goeie , hebben we allemaal gehad(?) , zelf heb ik veel met drank te maken , ook met jeugd...ik neem aan dat de stelling hier gedeeltelijk over gaat?,kan het wel verklaren. Kijk naar alles , social media , muziek , life stijf clips...name it , en altijd merken van whisky/cognac/vodka of mixen laten zien , met de bijbehorende vrouwelijke schone uiteraard , en het positieve van de add .,maar is dat zo?,drank maakt een hoop stuk!,daar komen er een hoop later achter , zelf ben ik (ondanks mijn werk hierin) voor een verhoging in leeftijd , maar ik kan iedereen hier nu al zeggen dat niemand echt geinteresseerd is(regels/regering...what so ever) , er gaat te veel geld in om...dus blijven zuipen??
 

DeletedUser

Gast
zelf ben ik (ondanks mijn werk hierin) voor een verhoging in leeftijd

regels die helpen niet anders zouden 11 jarige jongetjes zichzelf niet dood kunnen drinken, door alles meer en meer illegaal te maken moedig je de criminaliteit aan. groot voorbeeld: wietpas nu in het zuiden van het land ingevoerd en wat neemt toe? de illegale drugs handel zo zou het waarschijnlijk ook gaan als de leeftijd omhoog gaat
 

DeletedUser

Gast
Nou, als je aan mij vraagt wat ik het lekkerste vind om te drinken? Zal ik niet als eerste antwoord een colaatje zeggen..

Ja misschien een baco (cola met bacardi) ofzo!

Ik stap graag met vrienden, en reis ook vaak door half nederland heen om te stappen. Echter drink ik mezelf nooit dronken, dus ik weet niet waarom sommige mensen dat wel doen. Het verpest letterlijk je leven als je dat te vaak doet. Je hersencellen sterven ervan af.
Ik denk niet dat de reden is dat het populair is en dat je er dan 'bij hoort', Vele mensen vinden het lekker, en sommige mensen zijn er zelfs aan verslaafd. Alcohol verdoofd.. Dus hoe meer je drinkt, des te gelukkiger sommige voelen. Natuurlijk linken ze dat aan de alcohol, en gaan daarom dus meer drinken! Wat ik achterlijk dom vind. Ken je grenzen, verleg ze niet! Want voor je het weet lig je met alcohol vergiftiging in het ziekenhuis en misschien kom je daar niet eens meer uit!

Zelf ben ik recentelijk aan de medicijnen, en mag daardoor geen Alcohol.
Ik stap nog steeds regelmatig, mijn vrienden hebben dat natuurlijk opgemerkt. En vragen dan gewoon waarom ik niet drink. Ik leg mijn situatie dan uit. Maar het antwoord is nog nooit geweest dat dat dan saai is...
Als ze dat zeggen heb je slechte vrienden, die je alleen maar willen zien drinken. Als je een feestbeest in jezelf bent, heb je geen alcohol nodig om de nacht door te komen! Alleen mijn gezonde verstand, en een lading energie is voldoende!

Oftewel, niet meer drinken dan je lief is! Laat je 'vrienden' je niet overhalen. (Als ze dat proberen moet je je sws afvragen of ze wel goed voor je zijn).
 

DeletedUser

Gast
Nou, als je aan mij vraagt wat ik het lekkerste vind om te drinken? Zal ik niet als eerste antwoord een colaatje zeggen..

Ja misschien een baco (cola met bacardi) ofzo!

Ik stap graag met vrienden, en reis ook vaak door half nederland heen om te stappen. Echter drink ik mezelf nooit dronken, dus ik weet niet waarom sommige mensen dat wel doen. Het verpest letterlijk je leven als je dat te vaak doet. Je hersencellen sterven ervan af.
Ik denk niet dat de reden is dat het populair is en dat je er dan 'bij hoort', Vele mensen vinden het lekker, en sommige mensen zijn er zelfs aan verslaafd. Alcohol verdoofd.. Dus hoe meer je drinkt, des te gelukkiger sommige voelen. Natuurlijk linken ze dat aan de alcohol, en gaan daarom dus meer drinken! Wat ik achterlijk dom vind. Ken je grenzen, verleg ze niet! Want voor je het weet lig je met alcohol vergiftiging in het ziekenhuis en misschien kom je daar niet eens meer uit!

Zelf ben ik recentelijk aan de medicijnen, en mag daardoor geen Alcohol.
Ik stap nog steeds regelmatig, mijn vrienden hebben dat natuurlijk opgemerkt. En vragen dan gewoon waarom ik niet drink. Ik leg mijn situatie dan uit. Maar het antwoord is nog nooit geweest dat dat dan saai is...
Als ze dat zeggen heb je slechte vrienden, die je alleen maar willen zien drinken. Als je een feestbeest in jezelf bent, heb je geen alcohol nodig om de nacht door te komen! Alleen mijn gezonde verstand, en een lading energie is voldoende!

Oftewel, niet meer drinken dan je lief is! Laat je 'vrienden' je niet overhalen. (Als ze dat proberen moet je je sws afvragen of ze wel goed voor je zijn).

zo kan het dus ook , respect !

regels die helpen niet anders zouden 11 jarige jongetjes zichzelf niet dood kunnen drinken, door alles meer en meer illegaal te maken moedig je de criminaliteit aan. groot voorbeeld: wietpas nu in het zuiden van het land ingevoerd en wat neemt toe? de illegale drugs handel zo zou het waarschijnlijk ook gaan als de leeftijd omhoog gaat

wiet moet je niet kopen , maar kweken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
gelukkig is de wietpas van de baan??

Maar gaat de alcohol-verkoop-leeftijd vanaf oud- en nieuw 2013 naar 18.
Zowel sterke dranken als bier zal naar 18 verhoogd worden.
Voor mijzelf geen probleem, aangezien ik dan toch 18 ben, maar wat vinden jullie daarvan?
 

DeletedUser14965

Gast
Maar gaat de alcohol-verkoop-leeftijd vanaf oud- en nieuw 2013 naar 18.
Zowel sterke dranken als bier zal naar 18 verhoogd worden.
Voor mijzelf geen probleem, aangezien ik dan toch 18 ben, maar wat vinden jullie daarvan?

Het is trouwens in 2014.
Op zich vind ik het wel goed, omdat er toch aardig wat problemen ontstaan door jong alcoholgebruik.
Natuurlijk zal er altijd illegaal handel blijven in alcohol onder de jongeren, maar over 't algemeen zal het zeker wel helpen.
En tja, ik ben ook bijna achttien, maar ik drink zelden/bijna nooit.
MVG,

Militem
 

DeletedUser

Gast
Het is trouwens in 2014.
Op zich vind ik het wel goed, omdat er toch aardig wat problemen ontstaan door jong alcoholgebruik.
Natuurlijk zal er altijd illegaal handel blijven in alcohol onder de jongeren, maar over 't algemeen zal het zeker wel helpen.
En tja, ik ben ook bijna achttien, maar ik drink zelden/bijna nooit.
MVG,

Militem

Op 1 januari 2013 gaat de nieuwe Drank- en Horecawet in. Jongeren onder de 16 jaar zijn straks strafbaar als ze alcohol in bezit hebben, zowel in de kroeg als op de openbare weg. De nieuwe wet maakt geen onderscheid meer tussen zwak alcoholische drank en sterke drank.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
mmm, ik ben nu 15. Nochtans heeft zowat iedereen van mijn leeftijd die ik ken wel al eens bier gedronken. En den helft is ook al eens goed zat geweest ^^
Echter zijn de gevolgen daarvan niet zo plezant als iedereen erbij staat en leer je het daarna af ;)
 

DeletedUser9104

Gast
Op 1 januari 2013 gaat de nieuwe Drank- en Horecawet in. Jongeren onder de 16 jaar zijn straks strafbaar als ze alcohol in bezit hebben, zowel in de kroeg als op de openbare weg. De nieuwe wet maakt geen onderscheid meer tussen zwak alcoholische drank en sterke drank.

Edit: Achja... Drank is en blijft niet goed voor je.
 

DeletedUser

Gast
mmm, ik ben nu 15. Nochtans heeft zowat iedereen van mijn leeftijd die ik ken wel al eens bier gedronken. En den helft is ook al eens goed zat geweest ^^
Echter zijn de gevolgen daarvan niet zo plezant als iedereen erbij staat en leer je het daarna af ;)

of ze raken verslaafd, en dan bende nog verder van huis, aangezien je hersenen nog doorgroeien tot je 21ste, en met alcohol alles stop zet en zelfs kan afbrokkelen?
 

DeletedUser11295

Gast
Over het algemeen worden jongeren niet zo snel verslaafd, ten eerste hebben ze daar het geld niet voor ten tweede zijn ze toch nog enigszins verstandig
 

DeletedUser19689

Gast
Zo snel raak je niet verslaafd hoor.
Het enige probleem is wel dat sommigen een beetje irritant worden als ze gedronken hebben.

Overigens vind ik drank niet noodzakelijk als je uitgaat.
Als je al geen plezier meer kan maken zonder drank is het wel erg gesteld.
 

DeletedUser11295

Gast
Dat herken ik wel bij mijzelf XD, hoorde van vrienden dat ik een andere jongen had geschuurd ofzo :s. Kon me niets meer herinneren! :s
 
Bovenaan