• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Drank/ Uitgaan

DeletedUser

Gast
Ik begrijp dat hele zuipen niet. Ja ik heb ook een wilde periode gehad maar ben erachter gekomen dat drank 1 grote grap is.
Voor jezelf, over jezelf en voor en door anderen. Waarom drinkt de jeugd zoveel? Omdat ze erbij willen horen, schaamte over zichzelf drinken ze weg en ze horen er opeens bij. Als je niet drinkt word je aangespoord om wel te drinken omdat het anders ongezellig is, ben ik anders niet gezellig dan?
Als je dan buiten het uitgaan mensen vraagt wat ze het liefst drinken is het vaak een frisdrank oid en niet dat biertje of wodka'tje wat ook nog eens veel duurder is dan een cola'tje. Dusss je betaalt voor iets wat je uiteindelijk niet het lekkerst vind en je bent er meer geld voor kwijt.
Einde betoog ;)
Wat vinden jullie?
Ik ben gisterenavond nog uitgeweest en ja, ik heb alcohol gedronken. Waarom? Het is inderdaad gezelliger en leuker als iedereen de stress kan laten vallen en even alle remmen kan losgooien. Iedereen van mijn vrienden daar heeft gedronken; de ene al wat meer dan de andere, maar ook als iemand geen alcohol zou hebben gedronken, zou hij/zij erbij gehord hebben. Maar ik moet zeggen dat het toch gezellig was om samen te drinken; zolang iedereen weet waar zijn/haar grenzen liggen.
Als je het niet lekker vindt, moet je het niet drinken; ikzelf ben ook niet zo'n fan van 'gewoon' bier, gelukkig zijn er genoeg alternatieven voor gewoon bier: wodka's, passoa, jenever, coktails, cava's, wijnen, etc. etc. Op de meeste fuiven heb je tegenwoordig genoeg keuze om geen bier te drinken, als je dat niet lekker vindt.

Overdag drink ik veel kraantjeswater, NOG goedkoper dan je cola'tje, maar als we op restaurant gaan of feestelijk eten, drink ik er graag een wijntje bij; niet omdat het gezelliger zou worden, maar omdat het lekker is. Elke dag wijn bij het eten zou dan weer overdreven zijn, omdat je er niet van kan blijven genieten en omdat je toch moet oppassen met alcohol.

Dus ik denk niet dat alcohol voor mij een grote grap is; omdat het voor mij meer voordelen biedt, dan nadelen heeft: gezelligheid, rust (als in: je kan even alles vergeten, verstand op nul en je even geen zorgen maken), een lekkere smaak en een goeie nacht t.o.v. een beetje moeheid (Nope, geen kater; want dat heb ik niet snel en zeker niet zwaar omdat ik weet waar mijn grenzen ongeveer liggen :p).
Einde van mijn betoog :) :)
 

DeletedUser199

Gast
25921093.jpg


Voor alle noobs die het over Yolo hebben (kan je makkelijk vertalen naar drank).
OT: Zelf drink ik, maar ook ik weet waar mijn grenzen liggen, ik zal hier ook geen verdere woorden uitmaken behalve de volgende:
geniet-en-drink-met-mate1240688831.jpg


@Bjorn, je bent 16, jij hoort nog lang niet aan sommige van die drankjes te zitten.
 

DeletedUser

Gast


@Bjorn, je bent 16, jij hoort nog lang niet aan sommige van die drankjes te zitten.[/QUOTE]

[I]Haha, zeg nou zelf, toen jij/u 16 was, zat je toch zeker ook niet alleen maar aan het bier en de dranken <15%?
Ik heb a.s. zaterdag weer zo'n "feestje", de helft van de mensen is 16, maar er zal genoeg >15% drank zijn :). Verder geen probleem, want iedereen kent zijn/haar grens ;)[/I]
 

DeletedUser

Gast
85 % drinkt omdat ze stoer willen doen. 10% omdat ze het lekker vinden . 5 % is slim en drinkt niks.
 

DeletedUser15593

Gast
Nee, gewoon niet,

Véél meer mensen drinken omdat ze 't lekker vinden en zeg nou zelf, drinken volwassenen om stoer te doen? :|

Ja volwassenen zijn niet meer dan oudere kinderen!

Een volwassenen kan drinken om stoer te doen :p

En over drank ik drink niks ben nog jong dus mag het niet
 

DeletedUser3865

Gast
85 % drinkt omdat ze stoer willen doen. 10% omdat ze het lekker vinden . 5 % is slim en drinkt niks.
Eerder:
30% drinkt om stoer te doen, 40% omdat ze het lekker vinden en 10% drinkt niet, sommige omdat ze het niet mogen, anderen omdat ze het niet lekker vinden, en de overige 10% omdat ze de BOB zijn :p
 

DeletedUser

Gast
Eerder:
30% drinkt om stoer te doen, 40% omdat ze het lekker vinden en 10% drinkt niet, sommige omdat ze het niet mogen, anderen omdat ze het niet lekker vinden, en de overige 10% omdat ze de BOB zijn :p

en jij hebt duidelijk te veel gedronken want ik kom met jouw berekening toch echt op 90% uit ;)
voor mij zelf verschilt het heel erg per keer. Bij de ene vereniging is het bier lekker, bij de ander niet (meestal heeft dit met de glazen en het afwaswater te maken :O ). Verder valt het natuurlijk op dat mensen iets spontaner zijn met bier op en meestal toch ook wel gezelliger worden. Nu heb ik op mijn vereniging als wedstrijdsporter een bepaalde tijd in het jaar dat ik niet mag drinken, maar als ik dat wel mag zijn er soms mensen die vinden dat je niet zonder bier mag staan of dat je bier nooit 'dood' mag zijn (zonder schuimlaag). Dit vind ik persoonlijk wel weer zeer vervelend omdat ze je eigenlijk dwingen om toch door te drinken, ook al vind je dat je genoeg hebt of dat je het niet meer lekken vind.
 

DeletedUser

Gast
en jij hebt duidelijk te veel gedronken want ik kom met jouw berekening toch echt op 90% uit ;)
voor mij zelf verschilt het heel erg per keer. Bij de ene vereniging is het bier lekker, bij de ander niet (meestal heeft dit met de glazen en het afwaswater te maken :O ). Verder valt het natuurlijk op dat mensen iets spontaner zijn met bier op en meestal toch ook wel gezelliger worden. Nu heb ik op mijn vereniging als wedstrijdsporter een bepaalde tijd in het jaar dat ik niet mag drinken, maar als ik dat wel mag zijn er soms mensen die vinden dat je niet zonder bier mag staan of dat je bier nooit 'dood' mag zijn (zonder schuimlaag). Dit vind ik persoonlijk wel weer zeer vervelend omdat ze je eigenlijk dwingen om toch door te drinken, ook al vind je dat je genoeg hebt of dat je het niet meer lekken vind.

Je moet, wat er ook gebeurd, je niet laten opjutten door mensen om je heen. Ikzelf ben ook niet zo'n snelle drinker, dus ik houd ook mijn eigen tempo aan. Wat ik wel merk is dat als ik bijvoorbeeld 6 biertjes drinken, ik sneller dronken ben (qua voelen) dan als ik aan de sterke (eventueel gemixte) drank ga :O
 

DeletedUser

Gast
Ik heb een drankprobleem.

Ik heb 5 euro en ik wil een 6-pack corona halen. Wie helpt me?
 

DeletedUser

Gast
Ik zit op creatine dus ik drink niet meer, bespaart wel bakken met geld lol :p
 

DeletedUser

Gast
Kan iemand me helpen met mijn probleem?

Ik vind dit sowieso een nutteloze bijdrage, wat heeft jouw "probleem" (ik gok erop dat je minderjarig bent) van 5 euro te maken met deze discussie over de vraag of alcohol uitgaan leuker maakt.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind een drankje op zijn tijd best maar ik ken mijn grenzen en hou er ook niet van om de controle over mijn lichaam te verliezen terwijl het niet nodig is.

+ in een biertje zitten ong 4-5 sneetje brood en aangezien ik dagelijks naar de sportschool ga zou drank alleen mijn schema door de war gooien,

Van uitgaan hou ik wel maar hou het meestal bij de ice tea, ik vermaak me uitstekend.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind een drankje op zijn tijd best maar ik ken mijn grenzen en hou er ook niet van om de controle over mijn lichaam te verliezen terwijl het niet nodig is.

+ in een biertje zitten ong 4-5 sneetje brood en aangezien ik dagelijks naar de sportschool ga zou drank alleen mijn schema door de war gooien,

Van uitgaan hou ik wel maar hou het meestal bij de ice tea, ik vermaak me uitstekend.

Op dingen zoals gewicht, en uiterlijk ga ik niet letten als ik drink (misschien omdat ik toch niks te klagen heb :p), ik doe het om in de "roes" te komen, maar, zoals jij al zei; ik hou er niet van om de controle over mijn lichaam te verliezen.
 
Bovenaan