• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Einde van de wereld.

DeletedUser

Gast
klopt, houden we nog wel ff vol.

Immogames vergeet dat helemaal niet te doen. Immers er wordt toch een teller gestart die aangeeft dat een wereld stopt. Punt waarover het gaat is dat de teller te vroeg start (aldus volgens een aantal spelers).

Daarnaast worden bedrijven aangeklaagd omdat ze in zo een geval contractbreuk plegen. Maar volgens mij heeft geen enkele speler een getekend contract ontvangen. Of heb ik wat gemist.

je hebt de algemene voorwaarden gelezen, en daar staat in dat inno elke speler zonder reden van grepolis mag verbannen. DAn mogen ze dus ook met reden een wereld bij 300 leden opschorten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik snap niet helemaal wat nou het probleem is.
Wereld pi had 310 spelers: 300 spelers met 500+punten, en 10 met 0 steden. Natuurlijk tellen die niet meer, als de registratie is gesloten kunnen ze immers niet meer opnieuw beginnen op die wereld? dus dan is het logisch dat toen de teller kwam. Wat ik nu opmaak uit grepostats is dat het bij de andere werelden net zo is. En er verdwijnen ongeveer 10 spelers per dag, vlak voor het tellen. Waarom dan boos worden, als een dag later het tellen toch wel zou beginnen?
 

DeletedUser

Gast
aller eerst de beste wensen allemaal...

maar waarom is er geen inspraak om een wereld te sluiten,,,

vraag het gewoon de spelers .. goud kopen en gebruiken word ook nog wel gedaan op een wereld met 300 spelers
als de wereld niet zou sluiten maar goed ..

hou een referendum op een wereld of de spelers willen dat deze sluit..

maar goed zal ino wel om het goud gaan en niet wat de spelers willen en dat zie je ook zo vaak als er wat nieuws word in gebouwd,..

je moet het maar nemen zoals het is enige inbreng is er niet,,,

jammer maar ga zo lekker door dan zie ik over 2 jaar dit spel gewoon netjes verdwijnen van het net ..net als de vele voorgangers ..waar toch weer geld opbrengsten belangrijker zijn als de mening van de spelers..

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..

Zoals Relax eerder vertelde is het een systeem dat de wereld sluit en daar kunnen wij verder niks aan doen. Daarnaast is het als je spelers gaat vragen of we 'alsjeblieft een wereld mogen sluiten want dat zouden we heel fijn vinden' niet te doen. Unaniem 300 spelers die zeggen 'ja hoor gooi die wereld maar dicht' krijg je niet en er moet ergens een grens getrokken worden.

Allereerst wil ik aangeven dat de informatie die mijn collega's hebben verstrekt correct is.

Daarnaast wil ik wel even duidelijk maken dat wij niet op een knopje klikken om jullie wereld te sluiten.
Dit doet het systeem automatisch wanneer de parameters bereikt worden.
In dit geval is dat wanneer het systeem minder dan 300 ACTIEVE accounts in het systeem heeft staan.
Er is een verschil tussen een gewoon account in de ranglijst en een actief account, aangezien het een tijd duurt voordat een inactief account van het spel verwijderd wordt.

Deze methode voor het beëindigen van de wereld word al sinds het begin van het spel gehanteerd en is dan nu ook niet anders.
We vinden het vervelend dat werelden moeten sluiten maar dit is immers onderdeel van het spel. Grepolis heeft niet voor niets een eindspel.

Ik zal er op toezien dat de formulering van het sluiten van de wereld aangepast wordt in de wiki.
Verder wil ik er graag bij zeggen dat de wiki voornamelijk bedoeld is om spelelementen uit te leggen, het is geen grondwet en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Hopelijk schept het bovenstaande enige duidelijkheid in deze discussie.
 

DeletedUser13380

Gast
Er is geen eindspel. Gewoon een balkje met de wereld sluit over x aantal dagen.

Fijner zou zijn als er een megagevecht ontstaat. Op het einde heb je nog een maand tijd om te knokken, vaartijden worden 4 keer korter ofzo, wie in die laatste maand de beste steden veroverd/verloren verhouding heeft, wint.

Dan krijg je een award met 'Eindwinnaar van wereld x', zo hebben we er tenminste iets aan. Maakt het ineens ook veel boeiender. (En het levert wss nog wel wat geld op ook...)

Mensen gaan die werelden weer boeiend vinden. Het zijn sowieso boeiende werelden, zolang je een doel voor ogen hebt...

Wat vinden jullie van dit idee? (Zie hierboven)
 

Gollum Returns

Manticore
Innogames helpt bewust de servers om zeep.

Werelden gewoon langer openhouden en niet al meteen bij het begin van de wereldwonderen sluiten.

Sluit een server eens wanneer ze alle 7 zijn voltooid.

Mooi voorbeeld.

Ksi.

Zelf lang gespeeld daar, en de mensen die er nu spelen, spelen nog steeds met plezier.

Echter, morgen gaat hij dicht.

Als ik nu kijk hoeveel tijd er tussen heeft gezeten tussen het bereiken van de 4 wereldwonderen, en de 7 wereldwonderen.

Al die tijd hebben geen nieuwe spelers meer kunnen registreren. Oftewel, account`s worden te groot. mensen hebben daar niet altijd tijd voor.

Maar er komt geen aanwas. De overblijvende spelers vinden het stil worden omdat er steeds meer stoppers zijn en haken ook af, en voilà wereld kan dicht.

Innogames happy, en de klanten? Ach de klanten zijn maar flappentappen. Noord-Korea zal er jaloers op zijn.
 

DeletedUser20717

Gast
Persoonlijk vind ik een wereld na de WW niet zo boeiend meer; het is (vlak na de WW) vaak gewoon een kwestie van spooksteden rapen. Misschien zou Inno eens na kunnen denken over een wereld zonder WW die openblijft en gewoon "oneindig" doorloopt. Om zo'n wereld interessant te houden zou je een maximaal aantal spelers van 1000? kunnen hanteren die in een OC (grote(re)) spelen.
 

DeletedUser

Gast
Als mensen stoppen omdat anderen stoppen dan snap ik niet waarom ze ooit eraan zijn begonnen.
 

Gollum Returns

Manticore
Als mensen stoppen omdat anderen stoppen dan snap ik niet waarom ze ooit eraan zijn begonnen.

Tja, je start een spelletje. En je komt in een gezellige alliantie terecht. Dat kan soms net de bindende factor zijn zodat je blijft spelen.

Valt deze factor weg dan heb je kans dat er meer stoppers komen.

Het is niet alleen bedoeld om zelf succesvol te zijn, maar ook om samen succesvol te zijn.
 

DeletedUser13380

Gast
Eens met Gollum.

Maar er komt een vervanger voor de WW zeggen ze, hopen dat dat wat langer duurt.

Sowieso zou ik een eindspel maken, een groot gevecht.
 

DeletedUser19964

Gast
Eens met Gollum.

Maar er komt een vervanger voor de WW zeggen ze, hopen dat dat wat langer duurt.

Sowieso zou ik een eindspel maken, een groot gevecht.



mmmm groot gevecht dan moeten ze de server beter maken is dat de reden niet waarom ze de werelden sluiten servers kunnen het niet aan????
 

DeletedUser22135

Gast
Maar hoe ga je dat doen heb je al een uitgebouwde stad, en allianties enzo..?
 
Bovenaan