• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Europese Unie.

DeletedUser

Gast

Heeft deze vereniging der landen echt een nut,of is het maar om het imago te doen?
 

DeletedUser

Gast
Ze willen zeggen dat Europa samen een is en samen sterk is.
Daarmee willen ze ook met het leger etc.
 

DeletedUser

Gast
Ze doen het op zn Nederlands.
Wat dus inhoud, dat er vrij weinig gebeurd :O
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat weinig mensen hier weten wat de Europese Unie echt doet(ik weet het dus niet). Enkel denk ik wel dat de Europese unie ergens goed voor is. De handel tussen de landen is naar mijn mening goed, we hoeven geen invoerbelasting meer te betalen als wij iets uitvoeren naar een ander Europees land en idem dito. Ik weet niet of het gunstig is voor Nederland, want volgens mij exporteren wij niet heel veel(?), maar voor landen als Frankrijk met al dat scharrel vlees, et cetera wel en Duitsland, met auto's. Het heeft dus wel degelijk voordeel, ook de munt die daardoor erg sterk staat(de euro). Enkel hoop ik wel op een zuidelijke munt, zodat onze munt weer sterker wordt. ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat weinig mensen hier weten wat de Europese Unie echt doet(ik weet het dus niet). Enkel denk ik wel dat de Europese unie ergens goed voor is. De handel tussen de landen is naar mijn mening goed, we hoeven geen invoerbelasting meer te betalen als wij iets uitvoeren naar een ander Europees land en idem dito. Ik weet niet of het gunstig is voor Nederland, want volgens mij exporteren wij niet heel veel(?),
we hebben de grootste haven van europa, komt echt niet door wat we zelf produceren maar door wat anderen (met name Duitsland) produceert.
hetzelfde geld voor import, van alles uit azie komt naar Rotterdam en wordt dan in kleinere delen verder getransporteerd.
zonder de eu en met invoerbelasting verliezen we enorm veel, hierdoor is bijvoorbeeld uit de unie stappen (zoals die wilders het wil) echt geen optie, we zouden meer verliezen dan winnen.
maar voor landen als Frankrijk met al dat scharrel vlees, et cetera wel en Duitsland, met auto's. Het heeft dus wel degelijk voordeel, ook de munt die daardoor erg sterk staat(de euro). Enkel hoop ik wel op een zuidelijke munt, zodat onze munt weer sterker wordt. ;)
nadeel van een gezamenlijke munt is dat wanneer een deel zich niet aan de regels houd of op een andere manier in de problemen komt de rest mee kan trekken.
momenteel hebben we veel last van de PIGS landen (portugal,italie,griekenland en spanje) en van bijvoorbeeld ierland.
deze landen hebben enorme financiële problemen deels door wanbeleid, leugen en bedrog (met name griekenland ) en doordat het over het algemeen wat minder met de economie gaat.

de eu heeft dus voordelen en nadelen
 

DeletedUser

Gast
Ja, daar kan ik me in vinden.
Nederland is samen met België het land dat momenteel de EU maakt.
Economisch stabiel en ook politiek niet aan het wankelen.
Voor ons zit er dus ook niet zo veel voordeel in, we zitten meer voor de solidariteit bij de EU. Wel gingen de grenzen open, maar dat is dan ook het enige.
Voor de rest moet Turkije niet zo zeuren en zich aan Europa aanpassen. Wat vinden jullie daarover?
 

DeletedUser

Gast
Ja, daar kan ik me in vinden.
Nederland is samen met België het land dat momenteel de EU maakt.
Economisch stabiel en ook politiek niet aan het wankelen.
Voor ons zit er dus ook niet zo veel voordeel in, we zitten meer voor de solidariteit bij de EU. Wel gingen de grenzen open, maar dat is dan ook het enige.
Voor de rest moet Turkije niet zo zeuren en zich aan Europa aanpassen. Wat vinden jullie daarover?

Lool, Nederland en Belgie zijn echt zo veel belangrijker dan bv Duitsland die al jaren de eendrachtskracht is binnen de EU, voeg Nederland en BE gewoon samen
haha.
 

DeletedUser

Gast
Lool, Nederland en Belgie zijn echt zo veel belangrijker dan bv Duitsland die al jaren de eendrachtskracht is binnen de EU, voeg Nederland en BE gewoon samen
haha.

wat een onzin, de grootste economie binnen de eu is duitsland, die trekt de kar.
de vlamen en de nederlanders hebben een redelijke economie dankzij duitsland omdat een groot deel van de rhur productie via rotterdam en antwerpen gaat..
 

DeletedUser

Gast
Tsja maar Duitsland is toch wel een beetje buitenbeentje he?
Politiek gezien zijn België en Nederland de stabiele factor --> voorzitters, hoofdkantoor? En dan ook Luxemburg een beetje
 

DeletedUser

Gast
Tsja maar Duitsland is toch wel een beetje buitenbeentje he?
Politiek gezien zijn België en Nederland de stabiele factor --> voorzitters, hoofdkantoor? En dan ook Luxemburg een beetje

leg eens uit buitenbeentje..

de eu draaid om duitsland, frankrijk en gb, de overige doen een beetje mee..
 

DeletedUser

Gast
Economisch gezien, ja.
Politiek gezien, nee. Engeland werkt niet volledig mee, Frankrijk kan ook wel eens dwarsliggen maar ja je hebt gelijk Duitsland werkt wel mee
 

DeletedUser

Gast
wat een onzin, de grootste economie binnen de eu is duitsland, die trekt de kar.
de vlamen en de nederlanders hebben een redelijke economie dankzij duitsland omdat een groot deel van de rhur productie via rotterdam en antwerpen gaat..

Het was cynisch bedoeld.
Duitsland is ook de grote kracht.
 

DeletedUser

Gast
natuurlijk gaat het om het imago, maar een goed imago heeft weer nut
(bijvoorbeeld zal een niet-europees land een europees land niet zomaar de oorlog verklaren, omdat het dan heel europa op zijn dak heeft)
 

DeletedUser

Gast
En dat is dus het militair voordeel.

Maar even een andere stelling.

Vinden jullie, dat Europa globaal Europa moet worden?
Alle culturen samen in de vleesmolen tot Europeaan?
Één groot Europees blok, met staten en provincies?
Één taal?

Ik zeg, JA!

Als wij economisch aan de top willen staan, JA!
Als wij militair aan de top mee willen doen, JA!
Als wij een politieke grootmacht willen worden, JA!
Als wij nooit meer een tweede Balkenendeman willen, JA!
 

DeletedUser

Gast
Tja...

De europese unie komt natuurlijk voort uit de miserie vlak na de tweede wereldoorlog. Om oorlog te voeren heb je kool en staal (toen toch) nodig, dus de gedachte was om Duitsland en Frankrijk samen zeggenschap te geven over deze grondstoffen (zonder hiermee de andere landen te willen negeren, maar Frankrijk en Duitsland waren natuurlijk grote vijanden indertijd).

Samen zeggenschap, banden creeren. Aan de basis van de unie ligt dus vrede.

Daarna zijn er economische verbonden opgezet en werd de europese gemeenschap voor kool en staal omgedoopt tot de europese economische unie.
Daarna heeft men ingezien dat het om veel meer gaat dan economie alleen en heeft men de term "economisch" geschrapt.

Dat in een notedop.

Het mag trouwes duidelijk zijn dat Duitsland een zeer belangrijke speler is. Het is het grootste lang in de EU (zo'n 80-90 milj inwoners als ik het me goed herinner), Frankrijk komt op een goede tweede plaats. Maar het europees monetair stelsel is gebaseerd op dat van Duitsland, de harde deutsche mark......

B
 

DeletedUser

Gast
Ja, daar kan ik me in vinden.
Nederland is samen met België het land dat momenteel de EU maakt.
Economisch stabiel en ook politiek niet aan het wankelen.
Voor ons zit er dus ook niet zo veel voordeel in, we zitten meer voor de solidariteit bij de EU. Wel gingen de grenzen open, maar dat is dan ook het enige.
Voor de rest moet Turkije niet zo zeuren en zich aan Europa aanpassen. Wat vinden jullie daarover?


yup belgie en Nederland :D

maare over Turkije hun mogen best in de EU zie *knip* Cyprus die ligt onder TR en die zit in EU nou waarom TR dan niet?
+ja TR zit te zeuren als ik hun was zou ik een eigen groep met landen maken..
maar dan moet ik wel de leider van TR worden he:p
en ik weet dan al welke landen ik ga uitnodigen in de nieuwe unie in TR :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Tjsa, De EU is een goede zaak, zorgt voor veel samenwerking enzo. Maar toch Gaat het op het moment zeer slecht door het bedrog van een aantal landen, en doordat er kort voor de crisis een aantal economisch zwakke landen zijn toegelaten (bulgarije, Roemenië)

Daar komt ook nog eens bij dat in heel veel landen op het moment (extreem)rechts weer sterk in opkomst is. En aangezien die vaak de EU niet zien zitten brengt dat de stabiliteit van de EU in gevaar. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat als extreem rechts de komende jaren blijft groeien de EU binnen 20 jaar uiteen valt, met alle (militair/economische)gevolgen van dien.
 

DeletedUser

Gast
Tjsa, De EU is een goede zaak, zorgt voor veel samenwerking enzo. Maar toch Gaat het op het moment zeer slecht door het bedrog van een aantal landen, en doordat er kort voor de crisis een aantal economisch zwakke landen zijn toegelaten (bulgarije, Roemenië)

Nou hierzo ligt het ook aan 1 land dat dat heeft veroorzaakt (die zeer slechte reden) in de EU en zal ik zeggen welke land?......................................
.......................
......................
GRIEKLAND!:@:@

hun hadden erge cricis die niet te redden was maar omdat ze in de EU zaten moesten de EU leden (het parlement) hun helpen:@ ik zeg gewoon niet domme, zwakke landen in de EU latten..

Griekland was vroeger sterk nu zijn hun gek in hun hoofd! Laatst zomer was er een Bos Brand in Athene die wel 2 weken lang duurden.Later ontdekken ze dat die bosbrand gekommen was door een griek die zijn vrouw in de bos heeft verbrand:O:O:O:O:O:p
ik moest kapot lachen :)
 
Bovenaan