• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Europese Unie.

DeletedUser

Gast
ja kijk dan /= hun moeten sterke landen aan nemen en niet van die achterstand lande/=

nu moeten ze alle geld wat in de EU pot zit aan Griekland geven -.-
 

DeletedUser

Gast
ja kijk dan /= hun moeten sterke landen aan nemen en niet van die achterstand lande/=

nu moeten ze alle geld wat in de EU pot zit aan Griekland geven -.-

Ze geven het niet, ze lenen het met een rente van (ik geloof) 5%. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Als er allerlei landen in zitten die zich niet aan gemaakte afspraken houden (zoals nu onder andere Spanje en Griekenland) dan kan de euro erg slecht komen te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ze geven het niet, ze lenen het met een rente van (ik geloof) 5%. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Als er allerlei landen in zitten die zich niet aan gemaakte afspraken houden (zoals nu onder andere Spanje en Griekenland) dan kan de euro erg slecht komen te staan.

en België...
en belgië een aantal jaren terug, zelfde voor nog een aantal landen, maar omdat die landen van de EGKS kwamen werd er een oogje dichtgeknepen.

Dus vind ik het niet meer dan normaal dat ze griekenland en consoorten houden en ook kansen geven ;)
 

DeletedUser

Gast
en België...
en belgië een aantal jaren terug, zelfde voor nog een aantal landen, maar omdat die landen van de EGKS kwamen werd er een oogje dichtgeknepen.

Dus vind ik het niet meer dan normaal dat ze griekenland en consoorten houden en ook kansen geven ;)

belgie is een van de oprichters van de EU (dacht ik) he dus heb je weinig aan, maar je moet natuurlijk ook aan de zelf gemaakte regels houden
 

DeletedUser

Gast
de europesche unie is zoals een grepolis alliantie.

zolang het niet te groot is/wordt is het redelijk goed te besturen.
wanneer er staten de boel bedonderen, misbruik maken van de situatie kan dat invloed hebben op alle leden..

zo zijn er wel meer overeenkomsten 8-)
 

DeletedUser

Gast
Als je het zo bekijkt mogen de minimumeisen om de EU-alliantie te joinen wel wat verstrengen, sommige landen voldoen nog niet eens aan de helft van de gemiddelde punten per lid :rolleyes:
Sowieso hoop ik dat we geen oorlog krijgen met de gele mannetjes ally of het is helemaal om zeep, ze hebben veel meer troepen..
 

DeletedUser

Gast
Als je het zo bekijkt mogen de minimumeisen om de EU-alliantie te joinen wel wat verstrengen, sommige landen voldoen nog niet eens aan de helft van de gemiddelde punten per lid :rolleyes:
Sowieso hoop ik dat we geen oorlog krijgen met de gele mannetjes ally of het is helemaal om zeep, ze hebben veel meer troepen..

nee, we zijn immers bondgenoot van de yankee clan, zij zijn de nummer 1, zij helpen ons vast wel :)
 

DeletedUser

Gast
Om maar weer even een oud topic naar boven te halen...

Wat zouden jullie vinden?

Één land Europa, of afschaffing van de EU?

Wat vind jij meer de goede kant opgaan?

Ik zeg het eerste, zo zullen we echt een blok vormen tegenover de opkomende economieën in het oosten.
Een keurmerk voor de ideale samenleving :)
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat de EU wel degelijk nu heeft. ten eerste zijn de eeuwige conflicten tussen Duitsland en Frankrijk opgelost, wat goed is voor ons, aangezien wij bij bijna eik conflict door een van de twee zijn veroverd. door de EU krgen ze macht over elkaars staal, waardoor het onmogelijk was om nog met elkaar oorlog te voeren (oorlog=vechtmachines=staal).

ten tweede moet je wel toegeven dat de welvaart in de landen die lid zijn van de EU veel hoger is dan de meeste andere landen.

door de EU wordt ook de economie niet belemmerd door vervelende belastingen en tariefmuren, hoef je niet uren in de rij te staan om Belgie of duitsland in te mogen, en kan je overal met die heerlijke euro betalen.
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat de EU wel degelijk nu heeft. ten eerste zijn de eeuwige conflicten tussen Duitsland en Frankrijk opgelost, wat goed is voor ons, aangezien wij bij bijna eik conflict door een van de twee zijn veroverd. door de EU krgen ze macht over elkaars staal, waardoor het onmogelijk was om nog met elkaar oorlog te voeren (oorlog=vechtmachines=staal).

ten tweede moet je wel toegeven dat de welvaart in de landen die lid zijn van de EU veel hoger is dan de meeste andere landen.

door de EU wordt ook de economie niet belemmerd door vervelende belastingen en tariefmuren, hoef je niet uren in de rij te staan om Belgie of duitsland in te mogen, en kan je overal met die heerlijke euro betalen.

Eventjes de bugs eruit halen. De 'eeuwige' conflicten tussen Duitsland en Frankrijk zijn opgelost ver voordat er ook maar plannen waren voor een Europese Unie. Ik denk dat jij de EGKS (Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal) bedoelt, hieruit is de EU indirect immers voortgekomen.
Dat welvaartsverschil kan niet verklaard worden door de Europese Unie. Zwitserland en Noorwegen zijn beide geen lid van de Europese Unie maar wel veel welvarender dan landen die wél in de Europese Unie deelnemen. Kijk je buiten deze landen om, dan kom je al snel terecht in Afrika en Azië. Die verschillen zijn niet te wijten aan de EU.
Ten derde zijn er geen belastingen opgeheven, daar heeft de EU weinig invloed op.
 

DeletedUser20736

Gast
Zelf ben ik van mening dat de EU beter opsgesplitst kan worden, eerste deel is denk ik

Engeland, Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg, Finland, Oostenrijk Tsechië.

tweede deel:

De oost europese landen, die zijn niet erg goed economisch maar vallen ook niet om, daar komt het extreem rechts op

derde deel:

het deel dat zwemt in het geld van onze welvaart, zuid-europa, zij zijn het die de crisis veroorzaakt hebben.
 

DeletedUser19689

Gast
Ja, ze even buiten flikkeren, als het slecht gaat! Nee, zo werkt het niet!
 

DeletedUser

Gast
Denk dat het voor een groot deel voor het imago van Europa is. Ze willen laten zien dat Europa één is en elkaar helpt. Het is natuurlijk ook echt een vereniging der landen die hulp bied aan andere landen. Denk maar aan Griekenland en Spanje. Ze geven dan een paar miljard om de zaken op orde te stellen, die ze dan later moeten teruggeven als de economie weer goed draait.
 

DeletedUser

Gast
Zelf ben ik van mening dat de EU beter opsgesplitst kan worden, eerste deel is denk ik

Engeland, Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg, Finland, Oostenrijk Tsechië.

tweede deel:

De oost europese landen, die zijn niet erg goed economisch maar vallen ook niet om, daar komt het extreem rechts op

derde deel:

het deel dat zwemt in het geld van onze welvaart, zuid-europa, zij zijn het die de crisis veroorzaakt hebben.

Litouwen en Estland zijn anders landen met economiën die zich sterk aan het ontwikkelen zijn. Deze landen doen het beter dan Nederland en België. Waarom deze landen er dan uitgooien? Beter opletten op school jongeman!
 

DeletedUser

Gast
als nederland uit de eu stapt zal onze hele economie achter uitgaan en instorten , dan zal nederland namelijk geen handels inkomsten krijgen via rotterdam en schiphol om de volgende rede langere wachttijden voor de grenzen en dus ook duurder voor de bedrijven waar het vandaan komt :p dus de import en export zal instorten waardoor bedrijven wegtrekken producten duurder worden en zo kom je in een neerwaartse spiraal

bovendien zou het dus als de eu niet bestond veel duurder overal zijn :p onderanderen door het wisselen van geld (wisselkosten) en de rede die ik hier boven heb gezegd zal alleen gelden voor het duurste land
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
als nederland uit de eu stapt zal onze hele economie achter uitgaan en instorten , dan zal nederland namelijk geen handels inkomsten krijgen via rotterdam en schiphol om de volgende rede langere wachttijden voor de grenzen en dus ook duurder voor de bedrijven waar het vandaan komt :p dus de import en export zal instorten waardoor bedrijven wegtrekken producten duurder worden en zo kom je in een neerwaartse spiraal
We zouden nog steeds de grootste haven van Europa hebben, en de meest toegangsrijke, dus wat je over handel zegt klopt niet.
De rest ben ik het wel mee eens.


bovendien zou het dus als de eu niet bestond veel duurder overal zijn :p onderanderen door het wisselen van geld (wisselkosten) en de rede die ik hier boven heb gezegd zal alleen gelden voor het duurste land

^
Dit.
 

DeletedUser11295

Gast
Jelgan, het gaat er niet om of je bereikbaar bent, als je te duur bent of niet efficiënt bent voor de tijd dan komt er niemand naar je haven.
 

DeletedUser

Gast
Jelgan, het gaat er niet om of je bereikbaar bent, als je te duur bent of niet efficiënt bent voor de tijd dan komt er niemand naar je haven.

Dat is niet geheel waar chef, of je bereikbaar bent of niet speelt wel degelijk een (logistieke) rol.
Sommige schepen kunnen niet helemaal doorvaren naar bijv. Antwerpen, en worden dus eigenlijk geforceerd om hun lading af te lossen in Rotterdam.
 
Bovenaan