• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #43

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Grepolis Times - uitgave #43


Beste lezers,
We zijn te laat, dat hebben jullie goed opgemerkt. Echter zijn we te laat met een reden. Sommigen zullen die misschien kunnen raden, anderen zullen nog even verder moeten lezen voordat ze daar achter komen. Als je de Times een beetje volgt, kan je vrij duidelijk zien dat hij steeds dunner en dunner wordt. Natuurlijk zit hier ergens wel een logische reden achter, want werelden sluiten en zo kan men over minder werelden een artikel schrijven. Echter klopt dit niet helemaal, want er komen ook nieuwe werelden bij, maar daar zijn geen reporters meer voor? Er zijn weinig tot geen aanmeldingen geweest waardoor wij onze Times niet meer kunnen opvullen met artikels. Daardoor verdwijnen er enkel artikels en wordt de Times dunner en dunner. Vandaar dat wij jullie hulp nodig hebben. De Times is een blad van de community. Als jij denkt op een of andere manier te kunnen helpen, al is het door je commentaar/advies te geven, iemand anders aan te sporen of zelf te solliciteren, doe dat dan gerust, de Times heeft jou nodig! Mocht er tegen volgende maand niet genoeg animo en feedback komen, zullen wij besluiten dat er geen nood is aan een maandblad en zal deze dus ook ophouden met bestaan. Dus, als je volgende maand een volgende uitgave wilt zien en je steentje nog wilt bijdragen, help dan op jouw manier mee en laat de Times heropleven. Vragen/andere dingen mogen altijd in mijn pm gegooid worden of op het Times-forum. Verder zullen wij nog wel eens goed naar hulp gaan zoeken, maar jullie kunnen al beginnen en dan zijn we meteen halfweg. Maargoed, genoeg oponthoud, op naar de Times!

Veel leesplezier,
Jullie Grepolis Times Team


Lees hier uitgave #43 van de GrepolisTimes
(negeer zoals gewoonlijk de witte pagina's gewoon, kunnen wij weinig of niets aan doen)

Wereld Heraklion, die we maar een klein beetje vergeten waren :x​
Heraklion
Voorstellen
Hallo Grepolis Times lezers! Ik ben onnebecool, misschien beter bekent als Anthony aangezien dit mijn echte naam is. Ik speel momenteel op de werelden Efeze en Heraklion. Je kan me ook nog terugvinden op Byzantion en Chi maar beide speel ik niet meer echt actief. Vanaf toen ik startte met Grepolis vond ik het forum altijd leuk om op te kijken en heb uiteindelijk een forum acc gemaakt, met dezelfde naam: onnebecool. Na vooral op eigen werelden te reageren ontdekte ik andere fora waaronder de Grepolis Times. En ik heb altijd graag voor mijn eigen werelden willen schrijven, en nu is mijn droom uitgekomen. Na contact met Niels DC heb ik sollicitatie gedaan. Ik hoop dat jullie mijn artikel leuk vinden om te lezen, het is mijn eerste artikel!

Introductie
Terwijl iedereen rustig zijn steden langs ging en een paar zegetochtjes hield misschien een paar stadsfeesten hier en daar, werd door Kroenuh uit het niks een wereld aangekondigd, wereld Heraklion. De wereld zou meteen de dag erna (13 maart) openen rond half 4. Met een interessante wereldinstelling en natuurlijk de nieuwe helden was het toch wel een leuke uitdaging om te starten en zo dachten er meer over. De wereld is gestart omdat Githion eigenlijk overvol is, en natuurlijk ook om de helden beschikbaar te maken voor spelers die op het oude systeem spelen. Dit lokt meestal de wat grotere goudgebruikers en de vaak erg actieve spelers op maar het valt nu wel mee. Al zijn er een paar uitblinkers!

Verwachtingen
Heraklion is maar een aparte! Met bijvoorbeeld de niet veel voorkomende langzame wereldinstellingen en het oude overname systeem, maar ook de Helden zijn vrij nieuw!
Ik heb een paar (bekende) spelers om hun verwachtingen van de wereld gevraagdL
badboy THAN nl (huidige nmr1):
"Ik denk dat deze wereld nooit helemaal vol zal zitten, reden is dat het een redelijk slome wereld (1,5) is, en de meeste azen toch op een wat snellere wereld (2-3). Maar ik zie wel het positieve er van in een wereld die minder vol zit is natuurlijk wat kleiner en compacter iedereen ligt redelijk dicht tegen elkaar aan (maar dat verpest de snelheid weer) dus ik verwacht wel wat gevechten!"
Armageddon3 (voorman Blood Destiny)
"ik heb weinig verwachtingen voor deze wereld omdat ik denk dat ie niet lang gaat duren omdat ie volgens mij veels te traag is" Na wat dieper erop in te gaan: "ik speel sinds de alpha wereld en stond heel lang nr 2 op 3 werelden en iedere keer voelde ik me het beste op snelle werelden, dus ja ik ben beteje negatief op deze wereld want ik vind dat meer en meer draait op goud investeren om alles te versnellen maar ik vind dat er een limiet op moest zijn."


Ik heb veel andere spelers gevraagd om hun mening, maar deze willen liever niet reageren of reageren gewoon zoiezo niet op mijn berichtje.




Allianties
Na de start van een wereld worden ook de allianties gestart, pre-mades zijn er vaak als eerste bij of spontane allianties ontstaan, hieronder een interview met 2 allianties die het goed doen op dit moment.

Angry Bulls
image.jpg

De huidige nummer 1 ally is Angry Bulls bekent van meerdere werelden, waaronder Chi waar ik met hun heb samengespeeld voor een tijd. Rosseelken20 antwoordt een paar vragen over de alliantie in het interview hieronder. Ant= onnebecool, Ross= rosseelken20.
Ant: "Jullie alliantie staat momenteel op de nummer 1 positie, denk je dat jullie nog lang in de top gaan zitten?"
Ross: "weet niet wat de toekomst zal brengen, het is nooit ons doel geweest om eerste te worden maar het is gewoon gebeurd. Wij willen dat onze leden zich amuseren en dat we een belangrijke rol kunnen spelen op deze wereld. Uiteraard verwachten we van iedereen de nodige inzet en activiteit en als we langer nummer 1 kunnen blijven dan is dat enkel en alleen een bonus voor ons harde werk. Maar als wij nu eerste staan of ergens in de top 10 blijven rondhangen maakt mij persoonlijk niet veel uit. Punten vechten niet, troepen wel en momenteel zie ik enkel Trust. als kandidaat om ons van de troon te stoten."
Ant: "De alliantie heeft toch aardig wat negatieve feedback gekregen, wat vind jij hiervan?"
Ross: "Ik ben mij niet bewust van negatieve commentaren over mijn alliantie. Als die er al waren dan nog maakt het mij niets uit wat anderen over ons denken. Wij amuseren ons en dat is voldoende. Als iemand anders ons slecht vind, is dat hun recht maar wij gaan ons er daarom niet minder door voelen."
Ant: "Hoe ziet de toekomst eruit voor jullie, wat zijn de doelstellingen?"
Ross: "Ons doel? Ja, dat is iets waar ik moeilijk een antwoord op kan geven. Momenteel willen we gewoon zorgen dat we een mooi gebied te pakken krijgen. Ons doel zal continu veranderen in de loop van de wereld volgens mij. WWs, dat zien we nog wel als het zover is. Ik voorspel een lange toekomst voor de alliantie, ik kan enkel hopen dat ik het bij het rechte eind heb. Ik zal er alleszins (samen met de andere leiders) alles aan doen om deze alliantie draaiende te houden."
Ant: "Hebben jullie nog een bepaalde oceaan als centrum, zo ja waarom?"
Ross: "Wij liggen hoofdzakelijk in 0C54 en 64. Logisch dat we daar ook eerst een groot gebied willen, later is er tijd voor uitbreiding."

Unique United Combatters
image.php

Niet een van de top ally’s op dit moment maar zeker een bijzondere, met een vrij goede deff ranking is deze ally goed opweg. De spelers zijn dan wel niet bekend maar ze kunnen zeker wel goed verdedigen. Hieronder een interview met 1 van de oprichters geofke0308. Ook nu weer Ant= onnebecool, Geofk= geofke0308


Ant: "Jullie zijn een vrij nieuwe ally met nieuwe spelers, of zit er toch een verborgen ervaring bij?"
Geofk: "We zijn een kleine kern spelers die goede ervaringen hebben met het oude overname systeem van op omega aangevuld met nieuwe spelers en spelers vanop andere werelden die door het toeval en hun ligging bij ons terecht zijn gekomen."
Ant: "Jullie focus is momenteel oceaan 44 en 54, zit hier een bepaalde tactiek achter?"
Geofk: "Een ligging die we bij de start hebben gekregen, en nu trachten we ook bij recrutering naar die ligging te kijken om elkaar op een vlotte manier te kunnen ondersteunen en helpen."
Ant: Op de statistieken staan de deff punten van de ally vrij hoog, zijn jullie door vele als vijand gemarkeerd?
Geofk: "Een vraag waar ik je het antwoord schuldig op moet blijven, mijn inziens worden we niet meer aangevallen dan een andere maar dat is natuurlijk maar gissen."
Ant: "Tot slot, wat zijn de toekomstplannen?"
Geofk: "In de eerste plaats te kunnen evolueren naar een alliantie met mensen die elkaar blindelings vertrouwen en een hechte spelersgroep, en dan ook onze positie in de top van de wereld die we hebben kunnen bereiken door onze gunstige start kunnen aanhouden."

Ranglijstjes
De ranglijsten zeggen momenteel nog niet zoveel, eigenlijk bijna niks. Dit zal dus de volgende keer behandeld worden.

Afsluiting
Ik vond het heel leuk om dit te schrijven, ik ben nu nog niet heel diep in onderwerpen gegaan omdat er op het forum veel werd gevraagd wanneer de nieuwe times was (dus ik ging een beetje opschieten) hopelijk tot een volgende keer! Ik vind het wel jammer dat sommige spelers niet willen reageren trouwens. Zeg dan tenminste dat je geen vragen wilt beantwoorden want kost me tijd om te wachten dan kan ik anders aan andere spelers meningen en vragen stellen.
Anthony (onnebecool)



We zijn zoals gewoonlijk weer op zoek naar nieuwe reporters om ons team te vergezellen. Voel je vrij om via hier te solliciteren.
Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis Times Team
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser19654

Gast
Eindelijk eens eventjes heel snel lezen :D

Moest even die eerste post hebben!
 

DeletedUser19654

Gast
Idd, zeer jammer dat er maar weinig werelden zijn... helaas is het niet anders.

En verder denk ik klein maar fijn vind ik :p
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het een beetje jammer dat dit nu wordt gezegd, er is te weinig animo.
Want ik snap het moet van een bepaald niveau zijn etc. maar ik vind mijn stuk nou niet echt heel slecht en toen ik om reactie van Niels DC had gevraagd vond hij het wel goed voor een eerste keer. (niet boos bedoeld, maar misschien moet er wat meer activiteit en minder strengheid zijn als er maar 1 reactie op een inzending van 4 april is, kan dat jullie natuurlijk al bezig waren met de times te maken maar lijkt me niet zo heel moeilijk om als je dit erin wilde het erin te zetten, desnoods stelde je het nog een dagje uit want je was nu toch al te laat ik zal voor de volgende maand nog een artikel schrijven en desnoods hier gewoon weer neerzetten)




iig voor mensen die over wereld Heraklion willen lezen hier mijn ingezonden artikel (Unique United Combatters is nu 2 Freaky 2 Handle):
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mijn excuses, ik zie nu inderdaad dat het er al een dag of 2 stond. Volledig onze fout, maar de uitgave was al een paar dagen af en we waren enkel nog gewoon aan het afwachten om onze woorden kracht bij te zetten. Maargoed, ik zet het wel even mee in de eerste post ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik heb ook gehoord dat vele vakantie hebben, dus ik snap het volledig. Dacht dat het ging om het niveau en vond dat wel beetje jammer :(
 

DeletedUser16731

Gast
IK wil(de) best solliciteren, maar ik heb begrepen dat "Gerechtigheid" al aangenomen was voor de wereld Githion.

Verder een mooi slotwoord door mijn collega van Upsilon, Hbb-1.
Ik denk dat de sfeer en beleving van die wereld goed zijn weergegeven met zijn woorden.
 

Armand0

Manticore
Vind het dun wel lekker haha, spit er snel doorheen. Maar lees toch altijd alleen artikeltjes van werelden waar ik zelf op speel, achilles dus dit keer.

Eerste helft was voor mij niet zo interessant, maar wellicht wel voor de mensen die nog niet precies weten wat de voordelen van de heldenwerelden (zullen er nog wel meer komen) zijn. En interviewtjes lezen is altijd leuk.
 

DeletedUser10508

Gast
Vind het dun wel lekker haha, spit er snel doorheen. Maar lees toch altijd alleen artikeltjes van werelden waar ik zelf op speel, achilles dus dit keer.

Eerste helft was voor mij niet zo interessant, maar wellicht wel voor de mensen die nog niet precies weten wat de voordelen van de heldenwerelden (zullen er nog wel meer komen) zijn. En interviewtjes lezen is altijd leuk.

Excuseer dat het deze keer minder interessant voor je was. Het was namelijk zo dat niet veel mensen de tijd hadden voor een interview, en dus ik zelf een lap tekst mocht gaan schrijven. Al bij al is het toch wel leuk om te weten wat de Helden van de Heldenwereld meer krijgen dan de rest? :)

Volgende keer hopelijk wat meer reactie's voor interviews. ;)
 

DeletedUser13380

Gast
Ik wil op zich wel schrijven... Maar speel op 1 enkele wereld: Hyperborea :p
Maaarrrrrr, ik heb wel een ander ideetje heuwr. Rabbid, kijk even asap Skype aub ;)
 

DeletedUser

Gast
daar zit je dan volgens mij fout: Angé-lias (volgens mij schrijf je het zo) zou efeze schrijven. Helaas heeft hij dit slechts 1 keer gedaan en is er daarna niks meer van gehoord.
 

DeletedUser

Gast
Jammer dat er zo over gedacht word om de grepo times te laten stoppen.
Hoe slecht soms een artikel ook is, ik lees het altijd wel.
Ik probeer ook zoveel mogelijk opbouwende kritiek te geven aan Sllaughter.

Hier nu ook mijn complimenten voor Sllaughter dat hij nu ook er aan gewerkt heeft om een beter stuk te schrijven.
Netjes dat je nu ook een neutraaal stuk over de gebeurtenis van NN hebt geschreven.
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Ga zo door en hou het gevarieerd.
 
Bovenaan