• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #46

DeletedUser

Gast
Prima, spelen we het zo? Ik gaf Rabbid een "2 month notice". Ik gaf aan mijn werk nog twee maanden lang te willen doen zodat ze iemand anders konden vinden om mijn werk over te nemen, maar dat aanbod werd vriendelijk afgewezen. Hoor jij van alle mensen trouwens niet te weten dat, gezien mijn prive situatie, het mij verdomd moeilijk maakte om mijn werk nog te doen, of niet?


ik geef aandat jullie opzoek moeten naar iemand die dat werk, beter, doet dan Rabbid, meer niet.

Over dat eerste, ik snap zeker dat je de times verliet en het is nou ook zeker niet dat als je eenmaal joint je niet meer weg mag. Alleen voor de Times leden die niet in de leiding zaten was het erg onduidelijk. Wij hebben alleen het skype berichtje wat Niels al opnoemde gezien ("ik ga, doei" zoiets) en we kregen nou ook niet de duidelijkste uitleg waarom.

Over het 2de stukje:
Momenteel hebben we al iemand gevonden die deze taak wil gaan doen, of nou hij heeft mij gevonden heb nog niks van Robin gehoord maar als het lukt wordt de volgende times een minder grote blunder qua grammatica en spelling fouten.

Note: De speler in kwestie kan misschien afwezig zijn voor uitgave #47. Dus dan zal er nog geen spellingcontroleur zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dan zal ik ook maar een duit in het zakje doen:
Ik speel op Athene en Ithaka. Het stukje van Athene vond ik inderdaad ook iets weghebben van haastwerk. Ik heb persoonlijk liever eens in de 2 maanden een stukje, dan afgeraffelde stukjes. Het gevallen WW kan ik me voorstellen i.v.m. deadlines, maar dat VVF tegen SI tekeer is gegaan vond ik wel apart. Ik nam aan dat iedereen ondertussen op de hoogte was van het feit dat die 'acties' in onderlinge overeenkomst gebeurden.
Het stukje van Ithaka was eigenlijk minder up-to-date dan dat van Athene, maar toch leuker om te lezen. Ithaka als wereld met hogere snelheid, en ook nog in de beginfase, is een moeilijke wereld om over te schrijven (lijkt me) omdat alles nu nog zo razendsnel gebeurt. Maar waar ik me aan het stukje over Athene lichtelijk ergerde aan fouten in het stuk, is het in het stuk van Ithaka eerder sympathie voor de schrijvers dat ze zo'n lang stuk met zoveel toch nog relevante informatie hebben weten te brengen. Schrijf je over de eerste ontwikkelingen van de wereld, dan zal die informatie nog steeds kloppen (de geschiedenis verandert niet), en zal het stuk toch nog interessant zijn om te lezen.

Over Ithaka, bedankt voor de feedback! En tja het valt een beetje te verwachten dat we out dated raken. Hopelijk zal volgende times daar niet teveel onder leiden aangezien alles nu wat stabieler begint te liggen ;)
 

DeletedUser10508

Gast
Een beetje vriendelijkheid? Welke vriendelijkheid? De vriendelijkheid die ik je gaf toen ik je profielwerkstuk grammaticaal controleerde om 03:00(!)? Het was niet mijn intentie om een beerput open te trekken in de reporterschat, dus het lijkt me enigszins logisch dat ik daar niet aangaf wat de reden was. Ik snap ook niet waarom het meteen persoonlijk wordt gemaakt, ik geef aandat jullie opzoek moeten naar iemand die dat werk, beter, doet dan Rabbid, meer niet. Vergis je niet, Niels, denk niet dat het werk wat je nu doet ondankbaar is, want dat is niets vergeleken het controleren van de spelling. Reporters die zich niet aan de deadline houden, die er niet eens een spellingscheck overheen halen, tjah, wellicht nog eens afvragen waarom iemand stopt.

Dat je die moeite deed in de spelling, waardeer ik. Maar per ding dat jij zegt dat je deed uit "vriendelijkheid" of "goedheid", kan ik er 10 opnoemen die allesbehalve vriendelijk of goed zijn. Dat je geen beerput wilt/wou open trekken, kan ik begrijpen, maar alsnog kon je wel een "afscheidsbrief" maken met daarin wat er was gebeurd, jouw kant van het verhaal, en daarna gewoon de chat verlaten. Zo zouden er geen problemen zijn geweest, maar waren we nog steeds op de hoogte van wat er (volgens jou) is gebeurd.

Waarom het persoonlijk wordt gemaakt? Jij, de o-zo geweldige spellingcontroleur die ontslag nam zonder een reden, komt nu lekker klagen tegen de Times. En als je veel over spelling weet, weet je vast ook genoeg hoe dingen kunnen overkomen.

"De Times blijkt dood te lopen." en "De Times is helemaal leeg, op een paar amateuristische flut reporters na." heeft een zeer groot verschil, net zoals er een verschil is tussen "Ik geef jullie aan dat jullie op zoek moeten gaan naar iemand die dat werk beter doet" en "Ik erger me aan de grote hoeveelheid grammaticale "blunders" die weeral aanwezig zijn in de Times."

Zoals hier dus al eerder aangegeven, ik waardeerde je werk dat je erin stak voor de spelling, maar ik mocht je karakter (en persoon) dus niet. Voor de rest, meestal was ik op tijd met de deadlines en ik deed (zo goed mogelijk) de spellingchecks. Over de anderen ga ik geen uitspraken doen.
 

DeletedUser1528

Gast
Inderdaad , met modder gooien helpt niet.

Mensen die stoppen met Grepotimes of Grepolis hebben een reden , als de leiding hiervan weet is dat al voldoende.
Daarmee moeten gewone spelers of andere reporters niets weten , maar alles kan wel op een ordentelijke manier aflopen.
Je hoeft geen uitleg te geven , als er een reden is die gekend is bij leidingen is het voldoende en dat kan je ook aanhalen.

Kritiek kan , mag en moet zelfs , maar laat de kritiek opbouwend zijn en niet afbrekend.
Iedereen is ook anders ingesteld in het aanvaarden van kritiek dus de manier waarop kritiek naar buiten wordt gebracht is een punt waar moet op opgelet worden.

Misschien moeten we eens wereld per wereld overlopen , hoe alles loopt.
Welke werkpunten er zijn per wereld/reporter om te verbeteren en in welke wereld alles wel goed loopt.
 

DeletedUser

Gast
Met 4 wereldartikels en 1 column denk ik ook dat spelling een droog hol uitmaakt.....
:rolleyes:

Maakt niet uit hoe je ontslag neemt maar ik ben nu ook wel van mening dat het iets beter kan dan een berichtje naar de leiding (laat het hen maar oplossen terwijl jezelf in het kanaal zit) en dan : 'doei'.

Was lang geleden dat ik nog eens naar het forum kwam kijken.... Speel het dan ook al een hele tijd niet meer. en als ik dan weer de dallas toestanden zie dan ben ik daar deels blij om.

In elk geval goed om te zien dat de Times leiding werk maakt van nieuwe reporters en gefeliciteerd aan de nieuwe Times leiders (lees: Hoofdredacteurs)

Tot de volgende :)
 
Bovenaan