• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #62

DeletedUser18363

Gast
Ook gemakkelijk om de moraalridder te spelen hè.
Als je zoiets als de Times maakt kan je kritiek verwachten.
 

DeletedUser

Gast
Ik schreef destijds het artikel in een half uurtje en de info heb je wel als je actief op een wereld speelt ;)
smiley_emoticons_steinwerfen.gif

Hallo,

Als u het leuk vind om te schrijven, klink het dan niet leuk om te solliciteren als reporter?

Wij zoeken nog steeds reporters om ons te versterken. ;)

Groetjes,

Captain Serhat
 

DeletedUser26004

Gast
Zoals Artifex al eerder aankaartte hebben sommige reporters in de maand December niet veel tijd, ikzelf heb 7 familie feesten gehad maar heb wel mijn tijd genomen om een artikel te maken, als ik eerlijk moet zijn weet ikzelf de reden van de anderen niet, Serhat was er ook niet vaak en heeft ook een artikel, als jullie het wensen kan ik deze artikels publiceren.

Beetje zwak van je als leidertje. Tenslotte ben jij eindverantwoordelijk ;) Beetje jammer dit. Weet dat in mijn tijd je altijd moest melden hoe en wat. Anders kreeg je ook nooit niks een vergoeding :/

Daarnaast is dit gewoon grote bullshit, dat mensen geen tijd hebben. Je hebt 31 dagen ;) Gebeurd zat en als ik even een snel rekensommetje maak: 31-7 kom ik op 24. Je moet het 4a 5 dagen van te voren inleveren. Kom je dus op 19 dagen uit!!! Lijkt me meer dan genoeg. En regel anders een gast artikel ofzo. Laat zien dat je om de lezer geeft. Dan is de lezer ook bereid een duit in het zakje te doen ;)

Het schrijven duurt niet lang, maar heb je de juiste informatie binnen de 30min en heb je die dan verbeterd?

Kwestie van goed voorbereiden. Daarnaast is dit ook een zwak excuus ;) Zoals ik hier boven al aangeef. Je hebt zeker 19 dagen.

Maar als je een eindverantwoordelijke ben, vind ik dat je ook dat je naar buiten mag treden en uiteraard met goede excusen. Geef nou maar toe dat de times zijn beste tijd heeft gehad en jullie op dit moment in een crisis zitten.

Alles is tenminste dan deze kut excuusjes
 

DeletedUser

Gast
Hallo,

Als u het leuk vind om te schrijven, klink het dan niet leuk om te solliciteren als reporter?

Wij zoeken nog steeds reporters om ons te versterken. ;)

Groetjes,

Captain Serhat

Ik heb dat gedaan in het verleden en mijn wereld is reeds voorzien, dus ik laat het graag aan jullie over, maar vraag me af gelet op deze "uitgave" of het nog wel levensvatbaar is ;)
 

DeletedUser

Gast
Als je het daadwerkelijk zo eenvoudig vindt en je merkt dat de Times klaarblijkelijk een gebrek aan reporters heeft, waarom ga je zelf dan niet even snel een sollicitatie indienen?

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb/nog ga doen?

Groetjes Crimson Chin
 

DeletedUser7408

Gast
Beste mensen,

Omdat er over mij wordt gesproken en over de Grepolis Times (GT) zal ik nog een kleine uitleg geven waarom ik denk dat we geen GT hebben of moeten publiceren.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn / haar reactie, altijd goed om feedback zowel positief als opbouwend te ontvangen. Daarnaast wil ik de mensen die schelden op het AF absoluut negeren, dit heeft totaal geen meerwaarde met betrekking tot feedback geven aan elkaar.

Er zijn mensen die nadenken over hoeveel tijd wij hebben om een artikel te schrijven ofwel te publiceren. Natuurlijk heb ik, maar ook anderen gedacht in het voortraject om wel of niet een GT uit te brengen. Vooraf gezien was het misschien wel mogelijk geweest, en schatten wij de kans hoog in om er een te publiceren.
Ik zie dat we 19 dagen hebben om een artikel te schrijven voor de GT, volgens een reactie. Een simpel rekensommetje wijst dat uit, maar denk ook aan de wachttijd die we hebben als reacties en statistieken die veranderen. Ofwel, de 1e dag kun je schrijven, maar is dan weer verouderd. Soms krijg ik zelfs de reactie over iets wat 6-7 dagen oud is, verouderd is... ;)
In de vakantie hebben we nogmaals gekeken of we 1 januari publiceren, maar dat was zeker niet haalbaar. En voor de reporters, en voor de leiders niet. Dan merken we dat er weinig artikelen zijn, en zijn er 2 keuzes, wel of niet publiceren.

De keuze is gevallen op het niet publiceren wat ik onderstreep, ofwel liever een goed gevulde GT een maand later, dan een karige GT waar geen bewerking aan is gedaan.
Gelukkig maken we in het dagelijks leven dit niet mee (halve kranten zonder opmaak), maar dat is logisch omdat journalisten betaald worden. Aangezien wij dit vrijwillig doen, maken we verstandige keuzes of we RL even belangrijker vinden, of de GT. Ik denk dat het woord menselijk erg op zijn plaats is in deze discussie.

Daarnaast zie ik ook wat reacties omtrent wie wel / niet een artikel hebben geschreven. De reporters die dat wel hebben gedaan, respecteer ik om hun ijver en inzet wel een product neer te leggen. Reporters die dat niet hebben gedaan hebben liever met hun naasten een waarschijnlijke top vakantie gehad van 2 weken. Ik ga ervan uit dat alle reporters in Februari een artikel hebben (het oude artikel verder uitgebreid wat ze al klaar hadden liggen) en dat we een goed gevulde GT kunnen produceren.

Het einde van de GT is nog lang zoek, omdat we onze leiding hebben versterkt.
Daarnaast is er in eerdere GT's lang niet zoveel gepubliceerd zoals het vroeger was, maar dat lijkt me logisch.
We hebben minder / te weinig reporters en gastartikelen.
We vragen elke keer bij de publicatie om nieuwe reporters en gastartikelen, maar helaas zien we nog weinig beweging.
Gelukkig hebben we stukje bij beetje wel een paar nieuwe reporters, maar het duurt lang. Hoe langer het duurt, des te lastig het blijft een goed gevulde GT te produceren.

Gerechtigheid heeft ons team net versterkt en is een ex-reporter.
Ik roep vooral deze mensen op om weer te willen schrijven aan de GT zodat we ook wat oude tijden kunnen herleven en hun prachtige ideeën kunnen benutten. Natuurlijk roep ik ook nieuwe kandidaten op om te solliciteren als reporter of voor een gastartikel!

Graag zie ik vragen en feedback in mijn PM inbox verschijnen, en wens ik jullie alvast veel leesplezier bij de volgende GT die op 1 februari wordt gepubliceerd!
Gr. Hamster1986
 

DeletedUser18363

Gast
Beste mensen,

Omdat er over mij wordt gesproken en over de Grepolis Times (GT) zal ik nog een kleine uitleg geven waarom ik denk dat we geen GT hebben of moeten publiceren.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn / haar reactie, altijd goed om feedback zowel positief als opbouwend te ontvangen. Daarnaast wil ik de mensen die schelden op het AF absoluut negeren, dit heeft totaal geen meerwaarde met betrekking tot feedback geven aan elkaar.

Er zijn mensen die nadenken over hoeveel tijd wij hebben om een artikel te schrijven ofwel te publiceren. Natuurlijk heb ik, maar ook anderen gedacht in het voortraject om wel of niet een GT uit te brengen. Vooraf gezien was het misschien wel mogelijk geweest, en schatten wij de kans hoog in om er een te publiceren.
Ik zie dat we 19 dagen hebben om een artikel te schrijven voor de GT, volgens een reactie. Een simpel rekensommetje wijst dat uit, maar denk ook aan de wachttijd die we hebben als reacties en statistieken die veranderen. Ofwel, de 1e dag kun je schrijven, maar is dan weer verouderd. Soms krijg ik zelfs de reactie over iets wat 6-7 dagen oud is, verouderd is... ;)
In de vakantie hebben we nogmaals gekeken of we 1 januari publiceren, maar dat was zeker niet haalbaar. En voor de reporters, en voor de leiders niet. Dan merken we dat er weinig artikelen zijn, en zijn er 2 keuzes, wel of niet publiceren.

Oké dat het niet haalbaar is, maar geef dan in ieder geval van te voren aan dat het niet gaat lukken, om nou op op 8 januari te gaan vertellen dat er geen Times is vind ik wat onprofessioneel. Jullie weten van te voren dat het niet gaat lukken, geef dat dan ook meteen aan in plaats van een misleidende excuusbrief aan te bieden als Times (Eerste post).

Overigens vind ik artikelen met statistieken die constant veranderen niet heel sterk, aangezien er zoveel tijd tussen het schrijven en publiceren zit klopt er vaak geen drol van. Mijn advies is dan ook daarmee te stoppen.


De keuze is gevallen op het niet publiceren wat ik onderstreep, ofwel liever een goed gevulde GT een maand later, dan een karige GT waar geen bewerking aan is gedaan.
Gelukkig maken we in het dagelijks leven dit niet mee (halve kranten zonder opmaak), maar dat is logisch omdat journalisten betaald worden. Aangezien wij dit vrijwillig doen, maken we verstandige keuzes of we RL even belangrijker vinden, of de GT. Ik denk dat het woord menselijk erg op zijn plaats is in deze discussie.

Ik vind dit een beetje een klap in het gezicht voor de 2 reporters die wel wat gedaan hebben, zij hebben hun best gedaan ondanks de drukte een artikel te maken. Uiteindelijk hebben ze voor niks tussen alle drukte aan de Times gedacht.

Daarnaast zie ik ook wat reacties omtrent wie wel / niet een artikel hebben geschreven. De reporters die dat wel hebben gedaan, respecteer ik om hun ijver en inzet wel een product neer te leggen. Reporters die dat niet hebben gedaan hebben liever met hun naasten een waarschijnlijke top vakantie gehad van 2 weken. Ik ga ervan uit dat alle reporters in Februari een artikel hebben (het oude artikel verder uitgebreid wat ze al klaar hadden liggen) en dat we een goed gevulde GT kunnen produceren.

Vind ik een beetje onzin, december duurt langer dan 2 weken. Dat reporters er met de pet naar gooien kan je niet goedpraten met een vakantie die nog niet eens de helft van december beslaat. Ook zijn er welgeteld 4 feestdagen in de Kerstvakantie, wat dus betekent dat men genoeg vrije tijd heeft. Een reporter met een beetje discipline maakt dan gewoon een solide artikel.

Het einde van de GT is nog lang zoek, omdat we onze leiding hebben versterkt.
Daarnaast is er in eerdere GT's lang niet zoveel gepubliceerd zoals het vroeger was, maar dat lijkt me logisch.
We hebben minder / te weinig reporters en gastartikelen.
We vragen elke keer bij de publicatie om nieuwe reporters en gastartikelen, maar helaas zien we nog weinig beweging.
Gelukkig hebben we stukje bij beetje wel een paar nieuwe reporters, maar het duurt lang. Hoe langer het duurt, des te lastig het blijft een goed gevulde GT te produceren.

Goed, 'de leiding versterken' gaat de problemen van de Times niet oplossen. Jullie hebben reporters nodig, niet een extra leider oid. Juist omdat er zo weinig reporters zijn en jullie oproepen weinig resultaat opleveren ben ik van mening dat de huidige vorm van de Times niet langer door kan gaan. Jullie willen te grootschalig te werk gaan met heel weinig mensen.

Gerechtigheid heeft ons team net versterkt en is een ex-reporter.
Ik roep vooral deze mensen op om weer te willen schrijven aan de GT zodat we ook wat oude tijden kunnen herleven en hun prachtige ideeën kunnen benutten. Natuurlijk roep ik ook nieuwe kandidaten op om te solliciteren als reporter of voor een gastartikel!

Oude tijden herleven, als je dat wil bereiken met de huidige middelen streef je naar een onhaalbaar doel. De Times kan met de huidige opzet gewoon nooit meer zo groot worden als voorheen, die tijden zijn voorbij. Als ik jou was zou ik eerst proberen de Times te redden van een bijna onvermijdelijke neerwaartse spiraal.

Graag zie ik vragen en feedback in mijn PM inbox verschijnen, en wens ik jullie alvast veel leesplezier bij de volgende GT die op 1 februari wordt gepubliceerd!
Gr. Hamster1986

In de quote opmerkingen.
 

DeletedUser

Gast
Het is werkelijkwaar sneu hoe men hier afgeblaft wordt door random spelers. Zoals Hamster al zegt, alle reacties en feedback is normaliter welkom. Je kunt er echter niet omheen dat men dit vrijwillig doet en het niet te rechtvaardigen valt keihard te oordelen terwijl je zelf vanaf de zijlijnen toekijkt en aanwijzingen schreeuwt, te beroerd om zelf wat te regelen. Niet dat dat een van de reagerenden iets uitmaakt, want het is zo makkelijk, anoniem mensen afblaffen waar het eigenlijk al een wonder is dat ze dit überhaupt nog willen doen. Kijk, als er nou een wachtrij stond van mensen die de leiding konden overnemen, dan was prestatie nog iets belangrijker, maar ik zou normaal al gelukkig zijn überhaupt moeite wordt gedaan voor zo'n Times. Ik mag toch aannemen dat het niet publiceren van de twee artikelen wel in goed overleg is gedaan, dus het is niet nodig om daar meteen over te oordelen. Daarnaast, ik heb de huidige staat van de Times niet gezien, maar een artikel schreef je in mijn tijd niet in 1,5 uur.

Tot slot wil ik Hamster, andere leiding en Timesreporters nog een ontzettend grote knuffel geven voor het werk wat jullie doen en hebben gedaan. Blij dat jullie er tijd in willen steken terwijl je ook met een biertje voor de tv had kunnen hangen.
 

DeletedUser

Gast
Lees eens de laatste volledige times. Er staan minder en minder deftige stukken in. Ik ga het maar even zeggen
Onder maior was het beter.
 

DeletedUser20232

Gast
Zoveel werk zit er niet in de voorbereiding.
Je hebt niet alleen voorbereiding. Ik denk dat jij niet helemaal beseft hoeveel werk er wel in sommige zaken steken. En ja hoor ik weet van wat ik spreek. Maar gelukkig, je bent lang niet de enigste. Er zijn er nog meer die soms niet beseffen hoeveel werk in iets steekt. En dan zo'n dingen gaan roepen.

Oké dat het niet haalbaar is, maar geef dan in ieder geval van te voren aan dat het niet gaat lukken, om nou op op 8 januari te gaan vertellen dat er geen Times is vind ik wat onprofessioneel. Jullie weten van te voren dat het niet gaat lukken, geef dat dan ook meteen aan in plaats van een misleidende excuusbrief aan te bieden als Times (Eerste post).

Ja, waarschijnlijk was het wel beter geweest gewoon te zeggen dat er geen was. Maar dat er achteraf mensen zo'n gigantisch drama van maken vond ik ook onnodig. We weten dat ze hun best doen om reporters te vinden. Dat ze die tijd daar voor nemen terwijl ze er niet voor betaald worden en ook nog andere dingen te doen hebben zoals werk, feesten met familie/vrienden,...

Overigens vind ik artikelen met statistieken die constant veranderen niet heel sterk, aangezien er zoveel tijd tussen het schrijven en publiceren zit klopt er vaak geen drol van. Mijn advies is dan ook daarmee te stoppen.
Alles in Grepolis kan veranderen, je hebt ook allianties die van de ene op de andere gefuseerd zijn, stoppen,... Als lezer moet je er mee kunnen rekening houden dat sommige dingen kunnen veranderd zijn.
Je hoeft het ook niet te lezen als het je niet aanstaat.

Ik vind dit een beetje een klap in het gezicht voor de 2 reporters die wel wat gedaan hebben, zij hebben hun best gedaan ondanks de drukte een artikel te maken. Uiteindelijk hebben ze voor niks tussen alle drukte aan de Times gedacht.
Dat kan je ook weer op zoveel manieren oplossen of onderling goedmaken. Ze kunnen het zelf in de volgende Times alsnog publiceren, dan is het probleem ook opgelost.

Jullie willen te grootschalig te werk gaan met heel weinig mensen.
Te veel mensen hebben is ook niet altijd goed. Veel mensen = meer coördinatie nodig.


Je moet vooral een duidelijke deadline opstellen, ieder onderdeel/persoon/groepje moet een deadline hebben. Haal je die deadline niet, komt het er gewoon niet in. Ik kan anderzijds ook heel goed verstaan dat het niet altijd even gemakkelijk is omdat er vaak veel aanpassingen tussendoor komen of het een en ander nog niet goed is, je moet ergens je grenzen gaan trekken. 100% correct zal je het nooit krijgen. Grepolis veranderd constant.

Zoals ik al veel gezegd heb, ik kijk er enorm van op hoe gepassioneerde spelers nog steeds hun best doen toch een Times / artikel te schrijven / publiceren. Dit zijn in mijn ogen nog steeds de meest gepassioneerde spelers. Zij zetten hun vrije tijd in zodat wij in onze vrije tijd iets kunnen lezen. Fantastisch!
 
Bovenaan