• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Herbalanceren aanval-verdedig

DeletedUser

Gast
Ik vind dat het tijd word om ervoor te zorgen dat de aanval evenveel voordeel heeft als de verdediging,

De verdediging heeft deze voordelen in de strijd:
1.Muur (+toren) (die trouwens echt veel te over powered is naar mijn mening.)
2.Razernij
3.Zeestorm
4.Heimwee
5.Eiland bonus (5% betere def) (is voor ook voor de os in de stad waarop hij is ingezet)
6.Eiland bonus (muur 1 level omhoog)
7.Het op kunnen hopen van os
8.De nachtbonus
9.Het alarmpje
10.Militie
11.Moraal (Niet altijd, maar meestal wel)

De aanval heeft deze voordelen in de strijd
1.Heroïsche kracht
2.Aardbeving
3.Eiland bonus (10% betere att) (is enkel voor een aanval uit 1 stad, en niet zoals de verdedigers hebben voor alle troepen.)

Graag wil ik discusere over welke bonussen van de verdediging overbodig zijn en/of de aanval meer bonussen zou kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20650

Gast
+militie

eiland bonus (5% betere def)
eiland bonus (10% betere att)
 

DeletedUser

Gast
Aanvallers kunnen vantevoren plannen?
Aanvallers kunnen schichten
En dAn het belangrijkste. De winst is voor aanvallers veek groter (gp+stAd) als bij verdedigers (gp)
 

DeletedUser

Gast
Boten bouw bij haven 30 op Omega:

DEF is in het voordeel!

Bireem: 1:05 (800H, 700S, 180Z) : 1680 GS, 8 inwoners
Vuurschip: 1:35 (1300H, 300S, 800Z): 2400 GS, 10 inwoners!

Nachtbonus! in voordeel van DEF
Stadsbescherming in voordeel van DEF
Wijsheid in voordeel van DEF

Schicht in voordeel van OFF (maar wie durft dat te gebruiken en toe te geven ?)
 

DeletedUser

Gast
Boten bouw bij haven 30 op Omega:

DEF is in het voordeel!

Bireem: 1:05 (800H, 700S, 180Z) : 1680 GS, 8 inwoners
Vuurschip: 1:35 (1300H, 300S, 800Z): 2400 GS, 10 inwoners!

Nachtbonus! in voordeel van DEF
Stadsbescherming in voordeel van DEF
Wijsheid in voordeel van DEF

Schicht in voordeel van OFF (maar wie durft dat te gebruiken en toe te geven ?)
Aeonus onderandere... Stomme schicht noob. Maar een aanval? Ho maar
 

DeletedUser

Gast
Aanvallers kunnen vantevoren plannen?
Aanvallers kunnen schichten
En dAn het belangrijkste. De winst is voor aanvallers veek groter (gp+stAd) als bij verdedigers (gp)

1. Dat is niet te doen met het alarm, geloof me, ik speel nu ook een tijdje met de app, maar ga het weer verwijderen omdat het in mijn ogen niet eerlijk is.
2. Daarmee verlies je enkel cp, en, als je 50+ steden hebt wil je niet eens zo actief meer bouwen, nee.
3. Valt ook mee, birs kunnen zoveel cp krijgen, enkel voor de tb leggen en je hebt veel cp terwijl de aanvaller niks heeft. En tot slot, ja je kan een stad winnen, maar als de verdediger zoveel mogelijk voordelen pakt is het ook niet te doen.
 

Armand0

Manticore
En dAn het belangrijkste. De winst is voor aanvallers veek groter (gp+stAd) als bij verdedigers (gp)

Welnee daar lul je.
Ik ben nr. 1 verdediger van achilles, aanvalspuntjes evenveel als defpuntjes. Als verdediger verdien ik mijn GP echter veel en veel makkelijker. In de zin van dat het me veel minder troepen kost. Dat komt door groepsvoordeel/muur/toren/brims voor transportjes.

Ik klaag er niet om als ik verdedig hoor, aanvallen gezien is het echter wat minder chill:)

Het van te voren plannen is inderdaad wel een vrij groot voordeel van de aanvaller.

Bij de verdediger zou je "moraal" nog kunnen noemen als voordeel, al geld dit lang niet altijd.
 

DeletedUser

Gast
Aanvallers kunnen vantevoren plannen?
Aanvallers kunnen schichten
En dAn het belangrijkste. De winst is voor aanvallers veek groter (gp+stAd) als bij verdedigers (gp)

DEF kun je ook plannen en DEF kan dodgen en backsnippen (oude systeem)
Ja je verliest een stad wellicht iets sneller maar daar staat tegen over dat je ook makkelijker terug kunt pakken en er dus meer dynamiek in komt!
 

DeletedUser

Gast
1. Dat is niet te doen met het alarm, geloof me, ik speel nu ook een tijdje met de app, maar ga het weer verwijderen omdat het in mijn ogen niet eerlijk is.
2. Daarmee verlies je enkel cp, en, als je 50+ steden hebt wil je niet eens zo actief meer bouwen, nee.
3. Valt ook mee, birs kunnen zoveel cp krijgen, enkel voor de tb leggen en je hebt veel cp terwijl de aanvaller niks heeft. En tot slot, ja je kan een stad winnen, maar als de verdediger zoveel mogelijk voordelen pakt is het ook niet te doen.

Er staat SCHICHTEN niet stichten .... Voortaan graag lezen;)
 

DeletedUser

Gast
DEF kun je ook plannen en DEF kan dodgen en backsnippen (oude systeem)
Ja je verliest een stad wellicht iets sneller maar daar staat tegen over dat je ook makkelijker terug kunt pakken en er dus meer dynamiek in komt!
Ik weet niet hoor maar ik kan niet plannen dat ik aangevallen word
Maar je hebt gelijk. Het moet genuanceerder
 

DeletedUser

Gast
En geluk ook, 80 van de 100% dat je tegenstand hebt geeft hij dik negatief aan...
 

DeletedUser

Gast
Mijn hele mening rondom dit punt is dan ook dat het enige oneerlijke het alarm is. Ik ben er nooit voorstander van geweest. Als je dit alarm weghaalt is de verdeling gewoon eerlijk, omdat je dan het voordeel van de aanval plannen hebt en het uitkiezen van de vijandelijke stad.
 

DeletedUser

Gast
Mijn hele mening rondom dit punt is dan ook dat het enige oneerlijke het alarm is. Ik ben er nooit voorstander van geweest. Als je dit alarm weghaalt is de verdeling gewoon eerlijk, omdat je dan het voordeel van de aanval plannen hebt en het uitkiezen van de vijandelijke stad.

Mee eens, maar dat wilt inno niet, dus daarom moeten we het herbalanceren met iets anders. Lijkt mij. De aanvalsplanner gratis maken zou al een mooie stap zijn, want door dat app alarm moet men beter timen (indien mogelijk).
 

DeletedUser20586

Gast
Mijn hele mening rondom dit punt is dan ook dat het enige oneerlijke het alarm is. Ik ben er nooit voorstander van geweest. Als je dit alarm weghaalt is de verdeling gewoon eerlijk, omdat je dan het voordeel van de aanval plannen hebt en het uitkiezen van de vijandelijke stad.
Ik sluit me geheel bij Fireas(s) aan. Het alarm zorgt er nu voor dat spelers direct gaan schreeuwen om ondersteuning bij hun ally. Terwijl eerder aanvallen nog werden gedaan zonder dat diegene het doorhad.
 

DeletedUser

Gast
Yep, ik speel voortaan dan ook enkel op werelden met troepen snelheid 3, want dan zal je tenminste kans op slagen hebben.

3 of hoger heb je nog een beetje kans tegen app spelers.
 
Bovenaan