• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Herbalanceren aanval-verdedig

DeletedUser20686

Gast
Mijn hele mening rondom dit punt is dan ook dat het enige oneerlijke het alarm is. Ik ben er nooit voorstander van geweest. Als je dit alarm weghaalt is de verdeling gewoon eerlijk, omdat je dan het voordeel van de aanval plannen hebt en het uitkiezen van de vijandelijke stad.

Echter is deze discussie de afgelopen tijd al uitgebreid gevoerd, heeft dus ook hier nu geen toegevoegde waarde meer.
We weten wat de reactie daarop is van de meerderheid van de spelers (gewoon zo laten) en van Inno (hebben het niet voor niets ingevoerd).
 

DeletedUser

Gast
Echter is deze discussie de afgelopen tijd al uitgebreid gevoerd, heeft dus ook hier nu geen toegevoegde waarde meer.
We weten wat de reactie daarop is van de meerderheid van de spelers (gewoon zo laten) en van Inno (hebben het niet voor niets ingevoerd).

Die discussie was gesloten omdat een aantal spelers (ik waarschijnlijk ook (eerlijk hea)) geen respect toonde tegenover elkaar, en je kon het geen discussie noemen.

Daarnaast, alle grote bedrijven maken fouten, dus dit zou wellicht zo'n fout kunnen zijn. Zelfs apple en microsoft maken ze.
 

DeletedUser

Gast
heeft dus ook hier nu geen toegevoegde waarde meer.

Dat is iets te kort door de bocht.. discussie heeft altijd toegevoegde waarde.. zeker in deze context waarbij er gekeken wordt om de OFF meer kracht te geven om het negatieve effect van alarm te verminderen.

Daarnaast dienen nieuwe items regelmatig geëvalueerd te worden om te zien of de balans niet te ernstig verstoord wordt om zo tot een evenwichtigere herverdeling te komen.

Er is consensus dat het alarm het evenwicht verstoord heeft. Ben het wel met je eens dat we niet de hele discussie weer helemaal moeten herhalen en moeten overdoen met dezelfde argumenten.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat een discussie over het alarm (met respect, goede argumenten en nette berichtjes) veel goeds kan opleveren.

Maar ja, innogames had voor ze het alarm wilde instellen al aan ons vragen wat wij er van vonden, want, ik weet zeker dat dit idee (als het net als onze ideeen werd behandeld) geen 80 % kreeg.
 

Armand0

Manticore
Daarnaast slaat het ook voor de verhaallijn nergens op, zo'n alarm:)
Hadden ze vroeger ook niet hoor:)

Maar die discussie is inderdaad al gevoerd. Sluit me wel bij aapje aan, die 80% zouden ze nooit halen...!

En sluit me bij Ronnie aan dat het - ook al is de discussie over - nog wel toegevoegde waarde heeft bij het herbalanceren.
 

DeletedUser

Gast
Als het niet word gebalanceerd valt grepo stil, en dan lopen de klanten nog meer weg ...
 

Armand0

Manticore
In principe vond ik het herbalanceren nooit echt nodig totdat Innogames met alarmpjes, eilandopdrachten e.d. kwam.

Tot voor een paar maandjes terug had ik nergens last van en vond ik het allemaal wel prima;)
 

DeletedUser20736

Gast
Wat gaan ze hierna verzinnen:
natuurrampen waar alleen aanvallende spelers last van hebben?
natuurlijk veel meer verdedigingsbonussen
premium gaat veel meer voordelen krijgen
spreuken gaan omhoog zoals heimwee naar 40% zwakker in plaats van 10%
de aanvals bonus gaat veel minder lang duren en de verdedegingsbonus langer.

Als een van deze 'verbeteringen volgens innogames' er in komt, dan verbaasd het me niet, een alarmpje hoe verzin je het, later in de toekomst (misschien over 2 weken) verzinnen ze dat je eerst automatisch zeus razernij en poseidon zeestorm inzet tegen de schepen zonder daarvoor ook iets te hoeven doen, gewoon instellen via je telefoon.



volgens mij doen ze het hierom:

Handig toch als niemand meer aanvalt, veel minder ideeën en suggesties om dingen te herbalanceren, al gaat grepolis er van kapot
 

DeletedUser20921

Gast
het is toch logisch dat een verdediger beter is als een aanvaller! of niet?
 

DeletedUser

Gast
het is toch logisch dat een verdediger beter is als een aanvaller! of niet?

Word eens wakker, de kracht van de verdediging kan wel tot 300% beter worden door alle bonussen, spreuken etc.
En, de aanval max 60. En daarbij kan de verdediging de eenheden samenvoegen waardoor ze nog beter zijn.

Veel te veel dus, want vroeger waren de voordelen ook niet zo erg.
 

DeletedUser20736

Gast
Mijn theorie:

de meeste support op het forum zit hier vrijwillig, ook sommige om goud te verdienen, deze (goede) support zit ook vaak actief op het forum hier en houd alles in de gaten en netjes en discuseerd ook echt mee, dit betekend helaas ook dat ze weinig tijd hebben om grepolis af en toe te chekken, hierdoor worden zij de actief/verdedigende spelers (de middemoot/top van de wereld) maar als verdedigende speler die zich zelf bezig houd voor ons willen zij natuurlijk geen extra aanvals bonussen, want zeg nou zelf, dan worden we nog van de kaart geveegd omdat we jullie helpen.

Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is, kan dit kloppen?
 

DeletedUser20686

Gast
Mijn theorie:

de meeste support op het forum zit hier vrijwillig, ook sommige om goud te verdienen, deze (goede) support zit ook vaak actief op het forum hier en houd alles in de gaten en netjes en discuseerd ook echt mee, dit betekend helaas ook dat ze weinig tijd hebben om grepolis af en toe te chekken, hierdoor worden zij de actief/verdedigende spelers (de middemoot/top van de wereld) maar als verdedigende speler die zich zelf bezig houd voor ons willen zij natuurlijk geen extra aanvals bonussen, want zeg nou zelf, dan worden we nog van de kaart geveegd omdat we jullie helpen.

Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is, kan dit kloppen?

Nee ;)

Een van onze mods staat bijvoorbeeld top 5 aanvallen op Athene (geloof ik? recente wereld iig :p )
Anderzijds zul je zien dat de mods meestal actieve spelers zijn. En wij allemaal pro- aanvalsvoordeel zijn. (naar de peiling in de teamgesprekken zo) Maar zoals ik al eerder vermeld heb. Wij bedenken de regels niet. Wij kunnen alleen maar terugkoppelen wat wij en jullie ervan vinden.

Daarnaast houd ik zelf bijvoorbeeld niet eens tijd over om Grepolis actief te spelen als community manager, aangezien ik ernaast ook nog gewoon werk heb, fulltime studeer, sport, hobby's en gezellig het e.e.a. met mijn vrienden doe.
 
Bovenaan