• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Hope's Peak Academy

Status
Niet open voor verdere reacties.

AriChibi

Hydra
Hope's Peak Academy

tumblr_inline_mro8ztEkxf1qz4rgp.png


Het is zo ver, jullie eerste schooldag op Hope's Peak Academy. Je pakt je spullen uit op je slaapkamer, zoals alle andere studenten, waarna je gevraagd wordt je in de gymzaal te verzamelen. Snel haast je je samen met je medestudenten naar de verzamelplaats, waar het eigenlijk best leeg is voor de openingsceremonie van het nieuwe schooljaar...
De speakers geven opeens een schelle feedback, waarna er een stem door de zaal dondert:

"Welkom, nieuwe leerlingen, bij een nieuw jaar op onze school! Als jullie de studiegids goed hebben doorgelezen, zullen jullie vast gezien hebben dat de regulatie voor dit jaar is aangepast. Het is desalniettemin jullie laatste jaar op deze school! Om te slagen, moeten jullie de perfecte moord plegen. Vermoord je medestudenten en zorg ervoor dat zij er niet achter komen wie het heeft gedaan. Ik hoop dat jullie goed je best doen om dat diploma binnen te halen! Wat? Jullie willen jullie medestudenten niet vermoorden? Wat een onzin! Zonder dat diploma zul je nooit van deze school af komen! Maar goed, ik heb voor jullie allemaal een welkomstcadeautje achtergelaten om jullie te motiveren, bekijk het gerust maar.
Ach, al die formaliteiten terzijde... Ik wens jullie een fijn schooljaar toe op Hope's Peak Academy!
Gegroet, het Schoolhoofd."







De regels kunnen hier teruggelezen worden.

Uitleg rollen:
  1. Daniel:
    Daniel is wat je een topstudent zou noemen. Hij is de streber die in een pak naar school komt en van die gladde schoenen aanheeft. Zijn blonde haar is naar achteren gelikt en hij heeft zo'n scherpe blik in zijn blauwe ogen. Als moordenaar zijn zijn moorden vooral netjes, al het bewijs wordt ook netjes weggestopt. Hij kan het beste overweg met scherpe en afstandswapens. Zijn skill is Investigator.
  2. Russell:
    Russell is een topsporter en draagt ook meestal trainingspakken. Hij loopt op gympen en heeft donkerblond haar en bruine ogen. Als moordenaar kan hij meestal perfect wegkomen, met als penalty dat het vaak overduidelijk is hoe de moord is gepleegd. Hij kan het beste met botte en afstandswapens overweg. Zijn skill is Anatomy.
  3. William:
    William is een typische laid-back tiener met zwart haar en blauwe ogen. Hij loopt rond in casual kleding en draagt vaak sneakers. Als moordenaar laat hij veel bewijs achter, omdat hij te lui is om er iets aan te doen. Hij kan het beste met zowel botte als scherpe wapens overweg. Zijn skill is Crime Scene.
  4. Tim:
    Tim is een risiconemer met bruin haar en grijze ogen. Hij draagt het liefst bloesjes en leren schoenen. Als moordenaar is hij slecht in het verbergen van bewijzen. Zijn specialiteit is het ombuigen van de waarheid, dit personage is ook het meest geloofwaardig als hij bewijs fraudeert. Hij kan het beste met scherpe wapens overweg. Zijn skill is Lock Pick.
  5. Shayne:
    Shayne wilt met niemand te maken hebben. Hij heeft een beetje van dat zwartgeverfde haar dat over zijn ogen valt. Voor de rest draagt hij van die zwarte kleding en zo. Het liefst zit hij achter zijn laptop op Tumblr, maar goed, er is geen internet op school. Als moordenaar weet hij zijn slachtoffers snel uit te schakelen met een paar strakke sneeën. Hij kan het beste overweg met scherpe wapens. Zijn skill is Hacker.
  6. Darryl:
    Darryl is een geek met een hipsterbril. Hij heeft krullend roodbruin haar en grijze ogen. Hij draagt meestal geblokte bloesjes en broeken met bretels, aan zijn voeten zitten Vans. Als moordenaar is hij erg zorgvuldig met het verbergen van bewijs, maar hij maakt er wel altijd iets spectaculairs van. Hij kan met alle wapens overweg en heeft dus de skill Well-Rounded.
  7. Wally:
    Wally is een hyperactieve SJW die zelf wel weet wat goed is voor de wereld. Hij zegt allerlei mentale stoornissen te hebben, maar ziet eruit als een doorsnee blanda met donkerblond haar en grijze ogen. Als moordenaar maakt hij er nog wel eens een potje van, omdat hij zichzelf niet onder controle heeft. Hij kan het beste met botte en afstandswapens overweg. Zijn skill is Defender.
  8. Lydia:
    Lydia is een boekenworm met lang, bruin haar. Ze draagt meestal wollen rokken en nette jasjes. Ze loopt het liefst op nette, platte schoenen. Als moordenaar laat ze nauwelijks iets achter, maar haar moorden zijn wel heel cliché, net als de plekken waar ze het bewijs verbergt. Ze kan het beste met afstandswapens overweg. Haar skill is Investigator.
  9. Pamela:
    Pamela is een meisje met kort, zwart haar dat vaak losse kleding draagt. Ze praat nogal openlijk over allerlei biologische details die je als tiener niet erg graag wilt weten. Als moordenaar buit ze het lichaam van haar slachtoffers graag uit, meestal zorgt ze voor een lange en pijnlijke dood als dat mogelijk is. Ze kan het beste overweg met scherpe wapens. Haar skill is Anatomy.
  10. Prudence:
    Met blond haar en blauwe ogen is Prudence het schoonste meisje van de klas. Vrijwel altijd loopt ze in hoge hakken en een jurk rond. Als moordenaar laat ze slordig veel bewijs achter. Ze kan het beste met scherpe wapens overweg. Haar skill is Crime Scene.
  11. Lisha:
    Lisha heeft felroze haar en een aantal illegale tatoeages. Ze loopt vaak in punkkleding en draagt plateauzolen van een paar centimeter hoog. Als moordenaar takelt ze de lichamen nogal ernstig toe, soms tot het punt dat er niet veel meer van over is. Ze kan het beste met botte en afstandswapens overweg. Haar skill is Lock Pick.
  12. Devona:
    Een nerd eersteklas. Devona draagt een veel te grote bril en haar kleding lijkt ook twee maten te groot te zijn. Ze loopt vrijwel altijd op sneakers. Als moordenaar is ze slecht in het wegkomen van de moordplek, waardoor het overduidelijk is hoe ze is ontsnapt. Ze kan het beste overweg met zowel botte als scherpe wapens. Haar skill is Hacker.
  13. Miranda:
    Miranda is een niet zo snugger blondje. Ze loopt wel in de laatste trendy kleding rond en haar schoenenkast heeft van alles erin zitten. Als moordenaar loopt ze het liefst zo snel mogelijk van de misdaadplek weg om haar kleren te wassen. Ze kan in ieder geval wel met alle wapens overweg als ze pissig is, dus haar skill is Well-Rounded.
  14. Terisa:
    Terisa is een stevige, getinte vrouw die vaak felle kleding en hoge hakken draagt. Als zij vermoord wordt, vecht ze terug, waardoor de moordenaar meer bewijs achterlaat en misschien zelfs verwond moet vluchten. Als moordenaar is ze niet heel goed, omdat het meestal overduidelijk is dat zij het heeft gedaan. Ze kan het best met botte wapens overweg. Haar skill is Defender.
  15. De Wanhopige:
    De Wanhopige kan elk van de bovengenoemde rollen zijn. Deze wordt gekozen uit de ingezonden moorden aan het begin van het potje.

Uitleg skills:
  • Investigator: De speler krijgt een extra onderzoekspunt om te spenderen.
  • Anatomy: De speler kan lichamen onderzoeken. Het kost één onderzoekspunt om een lichaam globaal te bekijken en twee punten om het grondig te bekijken.
  • Crime Scene: Hiermee kan de speler de plaats van misdaad onderzoeken, zelfs als het in een privékamer is. Andere spelers kunnen dit niet, omdat ze er niet tegen kunnen.
  • Lock Pick: De speler kan slaapkamers naar keuze onderzoeken als ze dit willen. Voor andere spelers is dit niet mogelijk.
  • Hacker: Kan de beveiligingsvideo's bekijken als de beveiligingskamer open is. Dit werkt alleen als je de beveiligingsruimte grondig onderzoekt.
  • Well-rounded: De speler kan met ieder wapen overweg gaan. Hierdoor kunnen zijn/haar moorden verwarrend zijn.
  • Defender: De speler mag iedere dag een andere speler kiezen om te beschermen. Als de beschermde speler vermoord wordt, gaat de Defender die dag dood in plaats van de gekozen speler. Als er meerdere Defenders in het spel zijn en ze allemaal dezelfde speler beschermen, gaan ze ook allemaal dood als deze vermoord wordt, ook al beschermt een beschermer de andere beschermer.

Huidige beschikbare locaties:
De begane grond
map_1_floor_1_by_bootsiel-d69lve8.png


  1. Gymzaal: De gymzaal heeft verschillende sportattributen beschikbaar staan, zo heb je toegang tot hockeysticks en dergelijke. Hier staan een podium en twee tribunes aan weerszijden van de ruimte.
  2. Trofeekamer: Om naar de gymzaal te komen, moet je eerst door deze ruimte. Aan de muur hangen verschillende plakken en in de vitrines staan allerlei trofeeën.
  3. Toiletten: LET OP! Het is verboden om de toiletten van het andere geslacht binnen te dringen. Hier staat een doodstraf op. Beide toiletten hebben alle benodigdheden en er zit zelfs een aquarium in.
    [*]De trap naar de eerste verdieping.
  4. Eerste hulp: Hier staan een paar bedden voor als je onwel wordt. In een klein koelkastje zitten wat zakken met donorbloed. Voor de rest heb je hier toegang tot alle medicijnen en medische benodigdheden.
  5. Studentenwinkel: Hier heb je toegang tot leerzame boeken en studeerfrutsels.
  6. Ontvangstruimte: Hier hangen diverse tv's die realityshows en dergelijke herhalen. In het hoekje ligt een doos met informatie over de overleden studenten.
  7. Mediatheek: Dvd-spelers, cd-spelers, stereotorens en televisies staan in deze ruimte om jezelf mee te entertainen. Er staan dozen met media om te bekijken en te beluisteren.
  8. Klaslokaal op de begane grond: In alle laatjes van de bureaus zitten schoolspullen. Achter het bureau van de leraar liggen schoolboeken van alle vakken. Compleet met beveiligingscamera's en kogelbestendig glas.
  9. Gang naar de slaapkamers op de begane grond.
  10. Lift naar de kamer waar klassenrechtszaken worden gehouden.

De slaapkamers
map_2_floor_1_by_bootsiel-d69ngci.png


  1. Sauna: Om bij de sauna te komen, moet je eerst door de lounge en de badruimte. Voor de rest is het een gewone houten sauna met veel stoom.
  2. Badruimte: Bij de ingang zijn kluisjes, bankjes en wasbakken met aquaria ter decoratie. In deze ruimte zijn douches en jacuzzi's. Er is ook een klein zwembad. Jongens mogen tussen 8:00 en 16:00 naar binnen, meisjes tussen 16:00 en 00:00.
  3. Wasruimte: Hier staan een aantal wasmachines om je kleren mee te wassen. Je kunt je was zowel drogen aan een waslijn als in de droger. Er liggen wat magazines om je tijd mee te verdoen.
  4. Gang naar de rest van de begane grond.
  5. Cafetaria: Er staat een grote tafel in het midden van de ruimte. Voor de rest staan er nog wat kleinere tafels met stoelen voor de loners onder ons. Een wand van de ruimte is volledig gemaakt van glas zodat je naar buiten kunt kijken.
  6. Keuken: Hier staat alles wat je nodig hebt om te koken. Alle soorten kookgerei die je maar kunt bedenken, liggen hier in de laatjes. Daarnaast liggen hier ook nog recepten en verse ingrediënten. Een tv aan de muur herhaalt verscheidene kookprogramma's.
  7. Opslagruimte: Hier kun je verschillende benodigdheden zoals voedsel en kleding vinden.
  8. Trap naar de eerste verdieping.
  9. Toiletten.
  10. Afvalverbrander: Hier kun je al je afval dumpen en laten afbranden. Een luik in de grond dient voor het afval wat te groot is om te verbranden.
  11. Slaapkamers: Iedere slaapkamerdeur heeft de naam en een afbeelding van de bijbehorende student. Het dekbed matcht met het geslacht van de student en iedere slaapkamer heeft een eigen badkamer.
De eerste verdieping
map_3_floor_2_by_bootsiel-d69nhr0.png

  1. Verwarmd zwembad: Compleet met chloorfilteringssysteem om het schoon te houden. Er staan tribunes aan de zijkanten en er hangt een whiteboard aan de muur.
  2. Kleedkamers: Om bij het zwembad te komen, moet men door de kleedkamers komen. Je kunt alleen naar binnen als je je schoolpas scant bij de kleedkamer die bij jouw geslacht hoort.
  3. Ingang zwembad: Hier houdt een camera in de gaten of de studenten wel degelijk in hun eigen kleedkamers gaan. Als de regels worden verbroken, schiet een geweer de overtredende student dood.
  4. Toiletten.
  5. Trap naar begane grond.
  6. Klaslokaal eerste verdieping: Zelfde beschrijving als die op de begane grond.
  7. Trap naar de tweede verdieping.
  8. Geheime bibliotheek: Deze kamer wordt gescheiden van de bibliotheek door een geheime deur. In deze ruimte liggen allerlei geheime documenten.
  9. Bibliotheek: De perfecte studieplek. Hier liggen zat boeken en er is een tv die leerzame documentaires afspeelt. Er ligt hier een werkende laptop, maar er is geen internet.
  10. Klaslokaal 2 eerste verdieping.

Slaapkamers eerste verdieping
map_7_floor_2_by_bootsiel-d69npzg.png

  1. Toiletten.
  2. Vervallen kluisjesruimte: Deze ruimte is een beetje vervallen. Hier staan verscheidene kapotte kluisjes met oude schoolspullen.
  3. Kamer van de directeur: Deze ruimte is alleen overdag open. Een wachtwoord is nodig om de geheime deur te openen.
  4. Vervallen slaapkamers: Het is bijna onmogelijk om hier te lopen.
  5. Gesloopte privékamer: Het is een rotzooi hier.
  6. Enige intacte slaapkamer op deze verdieping.
  7. Trap naar de begane grond.

Rolverdeling:
1. DonnyRusselVermoord op dag 1
2. GeniusWally
3. QuintenLydiaVermoord op dag 2
4. WouterPrudence
5. LeonidasFromSpartaDarryl
6. SanhalMirandaGeëxecuteerd op dag 1
7. GenadeTerisa
8. Heir of CarthagoShayne
9. SamDevona
10. GekkoLisha
11. YdeWilliam
12. KyracoDanielLekker hangen


De avondklok gaat in om 22:00, hierna worden er geen inzendingen meer geaccepteerd.
Happy killing :)
 
Laatst bewerkt:

AriChibi

Hydra
Dag 1: Introductie

De studenten pakken de dvd voor zich en lopen naar de mediatheek om ze te bekijken. De video's tonen gruwelijke beelden van familieleden en vrienden die gegijzeld en vermoord dreigen te worden als de leerlingen het jaar niet halen. De meesten schudden het ongemakkelijk van zich af, zoiets kon toch niet echt zijn? Er zijn echter ook een aantal klasgenoten die beginnen te zweten. Wellicht worden ze zelfs Wanhopig...




Er kunnen nu moordinzendingen verstuurd worden! Alle studenten die de moordenaar willen worden, doen mij een PM via het forum of via Skype met de naam van het slachtoffer, de locatie en details over de moord! Om stipt 22:00 moet iedereen in bed liggen en acht ik ook geen inzendingen meer te ontvangen. Rond die tijd zal de moord bekend gemaakt worden en vanaf 7:00 als de lokalen weer opengaan, mogen er ruimtes onderzocht worden. Tijdens de avondklok kun je dus met je medestudenten alvast dromen over waar je gaat kijken!

Gegroet, het Schoolhoofd.
 

AriChibi

Hydra
Dag 1: Vondst van het Slachtoffer

Terwijl de studenten vrolijk met elkaar kletsen na het avondeten, merken ze dat er één van hen mist. Russell, de fanatieke sporter, is helemaal niet op komen dagen. Had iemand hem überhaupt gezien sinds vanmiddag?
Enkele studenten besluiten naar de gymzaal te gaan, aangezien dat de eerste plek zou zijn waar Russell zich zo lang kon verstoppen.
Eenmaal in de gymzaal aangekomen, is het echter stil. De gordijnen van de opslagplaats zijn wel open en eenmaal dichterbij gekomen, schrikken de studenten zich een hoedje. Tussen alle sportspullen ligt Russel, zijn hoofd onder het bloed en een bebloede hockeystick naast hem.

Er klinkt een bel door de zaal en opeens klinkt de stem van het schoolhoofd door de speakers:
"Russell is dood verklaard in de gymzaal, morgen vindt er een klassenrechtszaak plaats!"



Het is nu avond, de locaties worden gesloten. Morgen kunnen er locaties onderzocht worden, in dit topic kan alvast besproken worden hoe jullie dit gaan aanpakken.
Onderzoek kan gedaan worden door mij een PM via het forum of via Skype te sturen met welke plek je wilt onderzoeken en of je dit globaal (1 punt) of grondig (2 punten) wilt doen. Let op je skills.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2057

Gast
Goed, onderzoeken dus, die sporthal. Kan iedereen hier even zijn gezicht tonen svp bvd, dan kunnen we supertopkekke onderzoeksdingen doen.
 

AriChibi

Hydra
Extra mededeling:

Prudence is onwel geworden, na een korte behandeling is ze weer genezen. Vanaf nu wordt ze gespeeld door Wouter.​
 

DeletedUser

Gast
Extra mededeling:

Prudence is onwel geworden, na een korte behandeling is ze weer genezen. Vanaf nu wordt ze gespeeld door Wouter.​
Bedankt om ons te vertellen dat Prudence de moordenaar niet is :D
Maar ik verdenk Genade... Hij is gewoon erg actief in dit soort spellen en ik verwacht echt van hem dat hij een moord ingezonden heeft. Ook is Donfrank vermoord met een bot wapen, en Genade kan alleen botte wapens gebruiken...
 

DeletedUser2057

Gast
Bedankt om ons te vertellen dat Prudence de moordenaar niet is :D
Maar ik verdenk Genade... Hij is gewoon erg actief in dit soort spellen en ik verwacht echt van hem dat hij een moord ingezonden heeft. Ook is Donfrank vermoord met een bot wapen, en Genade kan alleen botte wapens gebruiken...

Twee dingetjes.
1. Waarom is Prudence de moordenaar?
2. Iedereen kon een moord inzenden.

Oh wacht, bonus: het is geen wvw, eerst efkes onderzoeken schat, dan mag je daarna nog es proberen. Botte wapentjes wel +1.
 

DeletedUser

Gast
Twee dingetjes.
1. Waarom is Prudence de moordenaar?
2. Iedereen kon een moord inzenden.

Oh wacht, bonus: het is geen wvw, eerst efkes onderzoeken schat, dan mag je daarna nog es proberen. Botte wapentjes wel +1.
Iemand is eerst niet actief in dit spel en zendt een moord in om daarna direct te stoppen...

Ook ben ik er bijna zeker van dat Genade, die een groot van is van dit soort spellen, een moord ingestuurd heeft. En nadat ik zag Donny vermoord werd met een bot wapen en Genade botte wapens alleen kan gebruiken...
Maar ja, het is hier inderdaad nog te vroeg voor om te stemmen, maar als mensen wat onderzocht hebben zal ik stemmen.

Momenteel vind ik in elk geval Genade verdacht...

Edit: Wouter/Prudence kan alleen scherpe wapens gebruiken, dus zeker geen moordenaar
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Iemand is eerst niet actief in dit spel en zendt een moord in om daarna direct te stoppen...

Ook ben ik er bijna zeker van dat Genade, die een groot van is van dit soort spellen, een moord ingestuurd heeft. En nadat ik zag Donny vermoord werd met een bot wapen en Genade botte wapens alleen kan gebruiken...
Maar ja, het is hier inderdaad nog te vroeg voor om te stemmen, maar als mensen wat onderzocht hebben zal ik stemmen.

Momenteel vind ik in elk geval Genade verdacht...

Edit: Wouter/Prudence kan alleen scherpe wapens gebruiken, dus zeker geen moordenaar

Waarom zou genade dan Don vermoorden? Ik denk dat hij dan eerder voor iemand zou gaan die later een probleem zou worden oid. Waarom ben jij gelijk zonder te onderzoeken overtuigd van Genade z'n slecht zijn?
 

DeletedUser

Gast
Waarom zou genade dan Don vermoorden? Ik denk dat hij dan eerder voor iemand zou gaan die later een probleem zou worden oid. Waarom ben jij gelijk zonder te onderzoeken overtuigd van Genade z'n slecht zijn?
Ik vertrouw Genade gewoon niet in deze spellen :p
 

DeletedUser2057

Gast
Iemand is eerst niet actief in dit spel en zendt een moord in om daarna direct te stoppen...

Ook ben ik er bijna zeker van dat Genade, die een groot van is van dit soort spellen, een moord ingestuurd heeft. En nadat ik zag Donny vermoord werd met een bot wapen en Genade botte wapens alleen kan gebruiken...
Maar ja, het is hier inderdaad nog te vroeg voor om te stemmen, maar als mensen wat onderzocht hebben zal ik stemmen.

Momenteel vind ik in elk geval Genade verdacht...

Edit: Wouter/Prudence kan alleen scherpe wapens gebruiken, dus zeker geen moordenaar

Dit wel next level tunnelvisie schattebout :O. Iedereen mocht een moord insturen, en een of andere gelukzak heeft gewoon gewonnen. Ik denk dat je er best vanuit mag gaan dat er meerdere gegadigden waren. Dat is namelijk een vrij wezenlijk deel van het spelleken.
 

DeletedUser21356

Gast
Maar ik verdenk Genade... Hij is gewoon erg actief in dit soort spellen en ik verwacht echt van hem dat hij een moord ingezonden heeft. Ook is Donfrank vermoord met een bot wapen, en Genade kan alleen botte wapens gebruiken...
Misschien is dit een te snelle conclusie? En overhaaste conclusies kunnen we ons niet echt veroorloven, volgens mij.
 

DeletedUser

Gast
Ik zei gewoon dat ik hem totaal niet vertrouw :p
Maar kan iemand de moord onderzoeken aub?
 

DeletedUser21356

Gast
HoC, het lichaam onderzoeken zal niet gaan, denk ik. De Wanhopige heeft namelijk onze enige persoon met de skill 'Anatomy' vermoord. Of kunnen wij ook lichamen onderzoeken?

Ik zou zeker 2 mensen nemen om de Sportzaal grondig te onderzoeken. Want als we er maar ééntje nemen, bestaat er een kans dat die de Wanhopige is.
 

DeletedUser

Gast
Dan best 2 mensne grondig onderzoeken. Dan iedereen die geen skill heeft die werkt onderzoekt kamers er naast.
 

DeletedUser21356

Gast
HoC en ik hebben een lijstje gemaakt met de kamers die we zeker moeten onderzoeken. Later kan je je naam dan aanvullen bij een kamer. Elke belangrijke kamer wordt door 2 mensen grondig onderzocht, want als maar 1 persoon die onderzoekt en het is de moordenaar kan die valse info geven ofc. Als we nog belangrijke kamers/dingen vergeten zijn, vul ze dan gerust aan. :)

Sportzaal: 1) HoC 2) Sam

Trofeekamer: 1) Gekko 2)

Jongenstoiletten: (alleen mannelijke personages!) 1) Ydeger 2)

Meisjestoiletten: (alleen vrouwelijke personages!) 1) 2)

(Eerste hulp: 1) 2) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan