• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Informatie omtrent sluiting werelden

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Informatie omtrent sluiting werelden
Beste spelers,

Er zijn veel discussies geweest en bezorgdheden geuit op het forum over wanneer (en waarom) een wereld van Grepolis zou moeten sluiten. Dit onderwerp is ook intern bij InnoGames besproken en wij zijn tot een conclusie gekomen.

De belangrijkste factoren die bepalen of een wereld open zal blijven zijn: activiteit, en het aantal spelers op die wereld. Wij hebben een statistische analyse uitgevoerd om te bepalen op welk punt het geen zin meer heeft om een wereld voor onze spelers open te houden. We hebben er ook rekening mee gehouden dat een stagnerende en inactieve wereld saai is voor alle betrokken spelers. Het aantal wat we hebben besloten is een minimum van 300 actieve spelers. Een actieve speler is in dit geval een speler die minimaal één keer per maand op zijn/haar wereld inlogt.

Wanneer het aantal actieve spelers onder de 300 komt zal een aftelprocedure in gang worden gezet die een maand zal duren. Aan het einde van de aftelprocedure zal de wereld sluiten en de spelers kunnen dan een nieuw avontuur beginnen op een andere wereld. Merk op dat onderhouds- en update tijden ook heel lang kunnen worden als de werelden op een gegeven moment niet worden gesloten.

Ons doel is om ervoor te zorgen dat alle werelden voor een actieve en leuke omgeving zorgen, om inactieve werelden te sluiten, en om de serverprestaties te optimaliseren. We hopen van harte dat deze oplossing bevredigend is voor de community.

Met vriendelijke groet,
Jullie Innogames Grepolis team

Discussieer hier over dit onderwerp.
 

DeletedUser

Gast
Kijk, dit vind ik persoonlijk zeer goed! Het aantal zal niet gauw onder de 300 komen dus het word wel lagguh :)
 

DeletedUser

Gast
Denk ook dat het aantal spelers niet direct onder de 300 actieve spelers zal komen. De grote spelers zullen nog wel even blijven spelen. en zullen niet direct stoppen met spelen. Fijn dat er nu wat duidelijkheid is gekomen over de regels
 

DeletedUser

Gast
300 houd je wel een tijdje maar waarom zijn nu dan een groot gedeelte van de werelden gesloten? in princiepe zouden die dan weer open moeten.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat wereld beëindiging bedoelt wordt ipv sluiting? Sluiting vind vooral plaats omdat een wereld vol is.
 

Araluen

Manticore
idd, in principe <---- zou alles denk ik nog open moeten zijn.

maar ik vind sowieso dat het niet leuk is dat werelden gesloten worden.
reden: als een active persoon overgenomen is op een wereld wil hij/zij misschien nog hardstikke graag terug omdat de ally waar hij/zij in zat hardstikke gezellig was ofzo.
er kunnen best afspraken mogen gemaakt om die persoon snel te laten groeien om zo weer mee te kunnen doen.
nu kan dat niet meer dus. . .
dit moet nu gebeuren in de vorm van account overname, wat ook weer problemen geeft.

het lijkt mij dus een goed idee om als een active speler overgenomen is (in dit geval actief: elke week 4/5 dagen online) nog wel de mogelijkheid te geven om overnieuw te beginnen.
 

DeletedUser

Gast
daar ben ik het helemaal mee eens :)

als ze weer opengaan kunnen we misschien een paar werelden redden
 

DeletedUser6663

Gast
Ik blijf van mening dat innogames alle spelers die goud geinvesteerd hebben in zo'n wereld terugbetaald moeten worden.
 

DeletedUser

Gast
Mijn mening is dat je er gewoon weer op moet kunnen starten,
Op Tri Bal Wars wordt een wereld pas gesloten als echt alles vol zit,
 

DeletedUser

Gast
Als je een wereld toch moet genoodzaakt sluiten, zou het wel eerlijk zijn om de spelers die WEL veel actief zijn, met hun hele hebben en houden naar een actievere wereld te verplaatsen. Het zou toch lullig zijn dat ze al hun energie die ze in het spel stoppen voor Jan met de korte achternaam weer moeten opgeven.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede oplossing.
Soms moet je er gewoon een einde aan maken. Als je nog maar met 300 spelers op een wereld bent, heb je ook weinig zin meer in het spelletje. De spelers die het overleefd hebben, zijn natuurlijk wel helden. Die moeten zeker een Award krijgen of een sterretje achter hun naam.

Wat Zwarte Ridder zegt, raakt kant noch wal. Natuurlijk gaat Innogames het geld niet teruggeven. Dat bedrijf gaat dan failliet en zeker als je weet hoeveel die spelers wel niet betaald hebben :O
Het kan wel zijn dat Innogames een klein geldbedrag geeft.
 

DeletedUser

Gast
Op een gegeven moment is het mooi geweest en het zou dan idd mooi zijn als innogames nog iets leuks doet voor de laatste 300 spelers.

Maak een leuke award, (300, spartanen), volgens mij kan je met een beetje creativiteit er wel iets leuks mee doen.

Werelden openhouden heeft gewoon geen zin omdat spelers en alliantie`s groter en groter worden. Deze breiden zich ook uit naar de OC`s waar nieuwere spelers zitten die uiteindelijk onder de voet gelopen worden.

Alhoewel ik het wel heel erg jammer zou vinden natuurlijk Epsilon is mijn eerste wereld en zou altijd mijn kindje blijven. Maar goed, soms moet er ergens een einde aan gemaakt worden om andere werelden weer een impuls te geven. Dus begrijpelijk dat dit gebeurt.

Ik ben allang blij dat ze de limiet van 1000 naar 300 hebben verlaagd
 

DeletedUser6663

Gast
Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede oplossing.
Soms moet je er gewoon een einde aan maken. Als je nog maar met 300 spelers op een wereld bent, heb je ook weinig zin meer in het spelletje. De spelers die het overleefd hebben, zijn natuurlijk wel helden. Die moeten zeker een Award krijgen of een sterretje achter hun naam.

Wat Zwarte Ridder zegt, raakt kant noch wal. Natuurlijk gaat Innogames het geld niet teruggeven. Dat bedrijf gaat dan failliet en zeker als je weet hoeveel die spelers wel niet betaald hebben :O
Het kan wel zijn dat Innogames een klein geldbedrag geeft.

Tja, ik vind het erg zonde als ik alles kwijt ben wat ik heb geïnvesteerd in een wereld. Heb je liever dat mijn spaarpot failliet gaat?

Op een gegeven moment is het mooi geweest en het zou dan idd mooi zijn als innogames nog iets leuks doet voor de laatste 300 spelers.

Maak een leuke award, (300, spartanen), volgens mij kan je met een beetje creativiteit er wel iets leuks mee doen.

Werelden openhouden heeft gewoon geen zin omdat spelers en alliantie`s groter en groter worden. Deze breiden zich ook uit naar de OC`s waar nieuwere spelers zitten die uiteindelijk onder de voet gelopen worden.

Alhoewel ik het wel heel erg jammer zou vinden natuurlijk Epsilon is mijn eerste wereld en zou altijd mijn kindje blijven. Maar goed, soms moet er ergens een einde aan gemaakt worden om andere werelden weer een impuls te geven. Dus begrijpelijk dat dit gebeurt.

Ik ben allang blij dat ze de limiet van 1000 naar 300 hebben verlaagd

Iets voor de overgebleven spelers lijkt me ook wel leuk! Misschien even op het ideeenforum zetten.
 

DeletedUser

Gast
Als je een wereld toch moet genoodzaakt sluiten, zou het wel eerlijk zijn om de spelers die WEL veel actief zijn, met hun hele hebben en houden naar een actievere wereld te verplaatsen. Het zou toch lullig zijn dat ze al hun energie die ze in het spel stoppen voor Jan met de korte achternaam weer moeten opgeven.

Ik zou persoonlijk eerder voorstander zijn van t afspreken van een bepaald eind van de wereld en dan een prijs aan de winnaar(s) geven. Dat vind ik persoonlijk aanlonkelijker dan voor altijd en eeuwig doorspelen met dezelfde stadjes.
 

DeletedUser6663

Gast
Ik zou persoonlijk eerder voorstander zijn van t afspreken van een bepaald eind van de wereld en dan een prijs aan de winnaar(s) geven. Dat vind ik persoonlijk aanlonkelijker dan voor altijd en eeuwig doorspelen met dezelfde stadjes.

Misschien dat de actieve spelers naar een nieuwe wereld worden verplaatst, speciaal gemaakt voor hen met mooie instellingen, zonder moraal dus;) En dan begin je daar met iets van 50 steden ofzo?
 

DeletedUser

Gast
Tja, ik vind het erg zonde als ik alles kwijt ben wat ik heb geïnvesteerd in een wereld. Heb je liever dat mijn spaarpot failliet gaat?

Als je je accountnaam ook voor andere werelden gebruikt, is je goud hier ook voor te gebruiken. Je geld terugkrijgen vind ik onzin, je gaat ook niet met een spelletje terug naar de winkel wanneer je het hebt uitgespeeld. 300 vind ik een mooi aantal om een einde aan te maken, klinkt voor mij als een inactieve wereld vol spookjes en interne overnames, niets spannends aan.
 

DeletedUser6663

Gast
Als je je accountnaam ook voor andere werelden gebruikt, is je goud hier ook voor te gebruiken. Je geld terugkrijgen vind ik onzin, je gaat ook niet met een spelletje terug naar de winkel wanneer je het hebt uitgespeeld. 300 vind ik een mooi aantal om een einde aan te maken, klinkt voor mij als een inactieve wereld vol spookjes en interne overnames, niets spannends aan.

Geen goed argument, dit is niet te vergelijken met een computerspel, een computerspel kan je nog een keer overnieuw spelen zonder er geld aan te verliezen. Grepolis heeft als je rond de 50 steden komt een premium account nodig want anders kost het zo veel tijd... En je kan je goud ook voor andere werelden gebruiken maar ik gebruik het alleen voor Delta...
 

DeletedUser

Gast
Zoals je je computerspel kunt blijven spelen, kun je ook met je geïnvesteerde goud blijven spelen.. alleen niet op de wereld waar je het oorspronkelijk voor gekocht hebt. Wist zo gauw geen betere vergelijking, maar geïnvesteerd goud terugkrijgen zal niet gebeuren, eenmaal gekocht heb je niet meer de mogelijkheid ongeacht de situatie dan ook je geld hiervan terug te krijgen.
 

DeletedUser6663

Gast
Zoals je je computerspel kunt blijven spelen, kun je ook met je geïnvesteerde goud blijven spelen.. alleen niet op de wereld waar je het oorspronkelijk voor gekocht hebt. Wist zo gauw geen betere vergelijking, maar geïnvesteerd goud terugkrijgen zal niet gebeuren, eenmaal gekocht heb je niet meer de mogelijkheid ongeacht de situatie dan ook je geld hiervan terug te krijgen.
Dat bedoel ik ook niet, ik heb het over het goud dat ik al in de wereld gestopt heb. Als hij er ineens mee stopt is alles weg....
 
Bovenaan