• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Informatie omtrent sluiting werelden

DeletedUser

Gast
Je hebt volkomen gelijk.

Wij hebben ook een speler opgenomen die bijna volledig was overgenomen. De tijd had om een kolo te versturen en verder te gaan met een gesticht stadje. Door gs naar hem te sturen kon hij in een notime interne over nemen en groeien.

Het is zaak dat men gemotiveerd blijft onderlinge banden blijft behouden en versterken.

zeker mee eens. Het draait (komen mensen later achter) niet alleen om het spel zelf, maar ook om vriendschappen die begonnen en onderhouden worden.
 

DeletedUser

Gast
mijn mening:

1) je geld terugvragen is onzin, grepolis verdient hier geen geld aan reclame, maar aan spelers. als deze spelers dan opeens hun geld terugkrijgen mag je grepolis en alle andere spellen van inno wel stoppen...

2) spelers die nog bestonden op een wereld die gestopt is moeten ofwel allemaal een heldenwereld krijgen om verder te spelen (juist dezelfde steden (als ik 56 steden heb, allemaal volbouwt en volgepompt met vuurschepen, ditzelfde terug hebben), alleen op andere plaatsen), ofwel een andere wereld naar keuze (ook met dezelfde steden op andere plaatsen).

3) als geen van 2 goed is, vind ik dat deze spelers op z'n minst een plek in de crew van eender welke wereld moeten krijgen als ze dat willen.

4) gewoon een prijs krijgen vind ik niet goed, als je gewoon bent om met 50 steden en een top-ally een oc (of meerdere) te overheersen, is het echt niet leuk om ineens maar 1 stad te hebben...
 

DeletedUser

Gast
Ik ben op de wereld PI gaan spelen.
Omdat ik dacht nieuwe wereld. Dus mocht Epsilon geloten worden dan kan ik daar verder.
Toen ik vier steden had ben ik daar gestopt.
Op de ene wereld gooi ik met gs en gunsten.
Op de andere wereld ben ik de hele dag aan het plunderen en eisen.
Ik had daar het geduld niet voor en de hoeveelheid goud die je er in moet stoppen om bij te blijven.
Terwijl ik op epsilon met het minimale aan goud drie maanden kan spelen.
Op een nieuwe wereld beginnen in die situatie is voor mij geen optie.

Daarin tegen geef me de helft van het aantal steden dat ik nu heb en prima.
Begin zo op een andere wereld.

Als epsilon sluit stop ik met grepolis hoe jammer ik dat ook vind.

Wat gaan jullie doen als de wereld waarop je speelt sluit?
 

DeletedUser

Gast
dan stop ik ook met grepolis, tenzij er een andere optie komt waardoor ik verder kan spelen...

dan steek ik m'n tijd wel in spelletjes maken/spelen op happyweels :)
 

DeletedUser

Gast
Ach ja, ik vindt het niet zo erg dat de werelden op een gegeven moment gaan sluiten.

De echte uitdaging op Epsilon ben ik al een jaar kwijt... Het is nu gewoon doorgaan tot het einde en elke 3 dagen een stadje pakken. Andere steden leegknallen om in de Att ranking nog wat te klimmen maar verder niks.

Ik heb ook wel eens aan mijn tegenstanders gevraagd waarom ze niet meer aanvallen. Ik heb het ze vaak genoeg voor gedaan. Komt er kort op neer dat hun er ook geen energie meer in steken om een keer een plan op te zetten.

Of ik daarna stop of doorga zie ik wel, speel ook op andere werelden. Niet super hoog in de rankings maar gewoon lekker in de subtop.

Gewoon weer de rust van het hebben van een klein account is ook wel weer eens lekker.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben ook wel blij dat een wereld uiteindelijk gesloten wordt anders stop ik zelf toch niet op die wereld, op een gegeven moment is een wereld stervende, de kern is er dan nog en weet zich nog af en toe te vermaken maar de echte swung is eruit, omdat je veel geïnvesteerd hebt in deze wereld en er veel vrienden hebt stop je niet zomaar en speel je op een laag pitje door. Dan ben ik blij dat ze vanuit hier de wereld wel sluiten.

En over goud wat dan eventueel bij sluiting terug gedaan zou moeten worden? Dat zou ik heel raar vinden, slaat echt nergens op, is geen echt goud wat je ergens in geïnvesteerd hebt, tis een spel :p

Oude werelden sluiten en nieuwe starten,, goeie zaak
 

DeletedUser

Gast
ik vind dat een wereld moet doorgaan tot er nog 3 allys overblijven, dan krijgen alle leden van de sterkste ally goud, die van de 2e sterkste ally zilver, die van de 3e sterkste ally brons en spelers zonder ally die nog overblijven krijgen niks meer...
 

DeletedUser

Gast
De echte uitdaging op Epsilon ben ik al een jaar kwijt... Het is nu gewoon doorgaan tot het einde en elke 3 dagen een stadje pakken. Andere steden leegknallen om in de Att ranking nog wat te klimmen maar verder niks.

Dat is het dus geen energie in een wereld stoppen. Vandaag op epsilon rond de 12 steden gesticht.
Doordat er in oc 43 wat verschuivingen hebben plaats gevonden binnen alliantie.
Is er weer leven in de brouwerij.
Mijn uitdaging is de grootste te worden in die oc.
Steden omgebouwd om nu ook meer aan te kunnen gaan vallen wat mij meer lol in het spel geeft na een jaar lang def speler te zijn.
Misschien vind ik het daarom leuk op epsilon nieuwe uitdagingen voor mij al speler.
Ik kan me dus goed voorstellen dat spelers die al heel lang spelen op een wereld het ook een beetje zat zijn en hopen dat hij snel sluit.
Terwijl ik hoop eind 2013 te halen op Epsilon.
 

DeletedUser

Gast
Dat is het dus geen energie in een wereld stoppen. Vandaag op epsilon rond de 12 steden gesticht.
Doordat er in oc 43 wat verschuivingen hebben plaats gevonden binnen alliantie.
Is er weer leven in de brouwerij.
Mijn uitdaging is de grootste te worden in die oc.
Steden omgebouwd om nu ook meer aan te kunnen gaan vallen wat mij meer lol in het spel geeft na een jaar lang def speler te zijn.
Misschien vind ik het daarom leuk op epsilon nieuwe uitdagingen voor mij al speler.
Ik kan me dus goed voorstellen dat spelers die al heel lang spelen op een wereld het ook een beetje zat zijn en hopen dat hij snel sluit.
Terwijl ik hoop eind 2013 te halen op Epsilon.

Typisch een antwoord van iemand die zijn steden bij elkaar heeft gefeest met stadsfeesten.

Ik denk dat ik genoeg energie in Epsilon heb gestopt. Was het niet om de alliantie gemotiveerd te houden was het wel om BG`s gemotiveerd te houden. En om een last te zijn voor mijn tegenstanders.

Ik heb nu nog enkel tegenstanders die zich ingraven en 250 steden deff hebben en het enkel nog aandurven om eens een interne of een spook te veroveren... Sorry, maar daar zit echt geen uitdaging in. Het enige wat ik nog doe is zorgen dat ik meer VS heb dan de tegenstander aan bir voor mijn kolo kan krijgen, en die aantallen lopen inmiddels al in de 20 duizend denk ik.

Gezien de reacties (2 stuks) op mijn stukje wat ik geschreven heb op het gedeelde forum (tussen alle alliantie`s omtrent wereld sluiting) vrees ik ervoor dat ook Epsilon eindigt met 300 spelers die het allemaal wel prima vinden en hun tijd uitzitten met stadsfeesten en spookjes of inactieven veroveren.

Epsilon, een mooie wereld waar veel te beleven viel.

Alliantie`s stonden op, en Alliantie`s vielen uitelkaar. Bondgenootschappen ontstonden, en bondgenootschappen vielen weer uit elkaar.
Verraad, Intrige`s, verdriet waren allemaal onderdeel van deze wereld. Maar daar tegenover stond ook. Samenwerking, blijdschap en een diplomatisch steekspel. Nu naar dik 2 jaar zijn er vriendschappen en relatie`s in Real life ontstaan.

Ik snap dat het daardoor moeilijk wordt om een wereld de rug toe te keren, maar laten we eerlijk zijn.

Er worden maar weinig steden op elkaar veroverd, en dat komt het spel naar mijn inziens niet ten goede.

De steden die veroverd worden zijn naar mijn mening ook niet echt hard bevochten steden zoals het er vroeger aan toe ging. Nee men kijkt liever waar je met zo weinig mogelijk schade een stadje kan veroveren.

En ja, ook dat hoort bij het spel. Maar vraag jezelf eens af. Ben je dan echt trots op je verovering of denk je? Joo, weer 1 voor de verzameling erbij.

Ik heb altijd van de zwaar bevochten overwinningen genoten, overwinningen waar team play echt bij aanwezig was. Overwinningen waarmee je kon laten zien hoe goed jij of je alliantie wel niet was. Denk aan de periode van Het Blok toen de WW`s werden gekraakt.

Dus blijf jezelf niet ingraven... maar kruip uit je schulp. Val eens een actieve speler aan. Ja ik weet het, dat kost je natuurlijk wel wat troepen, maar we spelen hier geen farmville met elkaar maar een oorlogsspel.

Nu zitten er spelers in het verdoem hoekje waar de klappen vallen. Je kan daar niet uitkomen door alleen maar in te graven, nee je moet terug vechten. Als ik kijk naar mijn directe tegenstanders zie ik die lijn ook doorlopen.

Mensen die zich alleen maar verdedigen blijven continu deff rondsturen en verliezen dan alsnog steden. Totdat op een gegeven moment het teveel wordt en ze dan in VM schieten. (correct me if I`m wrong) of het bijltje er bij neer gooien.

Voor de actieve spelers onder ons wordt het er ook niet beter op, want steden worden harder binnen gehaald dan het cp lvl kan stijgen. Deze spelers gaan dan ook twijfelen of ze nog langer door willen gaan op een wereld die zo stil is en dan alsnog stoppen.

Wil je die 300 spelers behouden wordt het voor sommige alliantie`s hard werken om na 2 jaar stilstand toch weer eens tijd om vooruit te kijken en de handen in een te slaan en plannen gaan maken om dit probleem aan te pakken.


Ik denk dat de meeste spelers ongeveer hetzelfde gevoel hebben, maar voor Epsilon een andere wereld in kunnen vullen. Dus ja, ik ga met het stukje mee van Pderks. Ik blijf toch wel, maar ik blijf liever op een wereld die actief is. En dat is Epsilon al 1,5 jaar niet meer. Dan is het goed dat Innogames zegt, het is mooi geweest. We trekken de stekker eruit omdat het niet meer rendabel is, en er komen nog steeds prachtige werelden. Denk aan een Upsilon en/of een Chi.

Stuk voor stuk nieuwe werelden en ware pareltjes voor de diehard grepo speler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
ik vind dat een wereld moet doorgaan tot er nog 3 allys overblijven, dan krijgen alle leden van de sterkste ally goud, die van de 2e sterkste ally zilver, die van de 3e sterkste ally brons en spelers zonder ally die nog overblijven krijgen niks meer...

Slecht plan.. Gewoon slecht plan.
 

DeletedUser19651

Gast
Typisch een antwoord van iemand die zijn steden bij elkaar heeft gefeest met stadsfeesten.

Ik denk dat ik genoeg energie in Epsilon heb gestopt. Was het niet om de alliantie gemotiveerd te houden was het wel om BG`s gemotiveerd te houden. En om een last te zijn voor mijn tegenstanders.

Ik heb nu nog enkel tegenstanders die zich ingraven en 250 steden deff hebben en het enkel nog aandurven om eens een interne of een spook te veroveren... Sorry, maar daar zit echt geen uitdaging in. Het enige wat ik nog doe is zorgen dat ik meer VS heb dan de tegenstander aan bir voor mijn kolo kan krijgen, en die aantallen lopen inmiddels al in de 20 duizend denk ik.

Gezien de reacties (2 stuks) op mijn stukje wat ik geschreven heb op het gedeelde forum (tussen alle alliantie`s omtrent wereld sluiting) vrees ik ervoor dat ook Epsilon eindigt met 300 spelers die het allemaal wel prima vinden en hun tijd uitzitten met stadsfeesten en spookjes of inactieven veroveren.

Epsilon, een mooie wereld waar veel te beleven viel.

Alliantie`s stonden op, en Alliantie`s vielen uitelkaar. Bondgenootschappen ontstonden, en bondgenootschappen vielen weer uit elkaar.
Verraad, Intrige`s, verdriet waren allemaal onderdeel van deze wereld. Maar daar tegenover stond ook. Samenwerking, blijdschap en een diplomatisch steekspel. Nu naar dik 2 jaar zijn er vriendschappen en relatie`s in Real life ontstaan.

Ik snap dat het daardoor moeilijk wordt om een wereld de rug toe te keren, maar laten we eerlijk zijn.

Er worden maar weinig steden op elkaar veroverd, en dat komt het spel naar mijn inziens niet ten goede.

De steden die veroverd worden zijn naar mijn mening ook niet echt hard bevochten steden zoals het er vroeger aan toe ging. Nee men kijkt liever waar je met zo weinig mogelijk schade een stadje kan veroveren.

En ja, ook dat hoort bij het spel. Maar vraag jezelf eens af. Ben je dan echt trots op je verovering of denk je? Joo, weer 1 voor de verzameling erbij.

Ik heb altijd van de zwaar bevochten overwinningen genoten, overwinningen waar team play echt bij aanwezig was. Overwinningen waarmee je kon laten zien hoe goed jij of je alliantie wel niet was. Denk aan de periode van Het Blok toen de WW`s werden gekraakt.

Dus blijf jezelf niet ingraven... maar kruip uit je schulp. Val eens een actieve speler aan. Ja ik weet het, dat kost je natuurlijk wel wat troepen, maar we spelen hier geen farmville met elkaar maar een oorlogsspel.

Nu zitten er spelers in het verdoem hoekje waar de klappen vallen. Je kan daar niet uitkomen door alleen maar in te graven, nee je moet terug vechten. Als ik kijk naar mijn directe tegenstanders zie ik die lijn ook doorlopen.

Mensen die zich alleen maar verdedigen blijven continu deff rondsturen en verliezen dan alsnog steden. Totdat op een gegeven moment het teveel wordt en ze dan in VM schieten. (correct me if I`m wrong) of het bijltje er bij neer gooien.

Voor de actieve spelers onder ons wordt het er ook niet beter op, want steden worden harder binnen gehaald dan het cp lvl kan stijgen. Deze spelers gaan dan ook twijfelen of ze nog langer door willen gaan op een wereld die zo stil is en dan alsnog stoppen.

Wil je die 300 spelers behouden wordt het voor sommige alliantie`s hard werken om na 2 jaar stilstand toch weer eens tijd om vooruit te kijken en de handen in een te slaan en plannen gaan maken om dit probleem aan te pakken.


Ik denk dat de meeste spelers ongeveer hetzelfde gevoel hebben, maar voor Epsilon een andere wereld in kunnen vullen. Dus ja, ik ga met het stukje mee van Pderks. Ik blijf toch wel, maar ik blijf liever op een wereld die actief is. En dat is Epsilon al 1,5 jaar niet meer. Dan is het goed dat Innogames zegt, het is mooi geweest. We trekken de stekker eruit omdat het niet meer rendabel is, en er komen nog steeds prachtige werelden. Denk aan een Upsilon en/of een Chi.

Stuk voor stuk nieuwe werelden en ware pareltjes voor de diehard grepo speler.

epsilon leeft nog wel. ik val spelers aan die 4x zo groot als mij zijn, krijg meestal alleen een aanvalletje of 4 terug. zeer zeldzaam is daar een overnamen op mij. :)

ik heb nog fun, gewoon grote spelertjes wat aanvallen.
 

DeletedUser

Gast
epsilon leeft nog wel. ik val spelers aan die 4x zo groot als mij zijn, krijg meestal alleen een aanvalletje of 4 terug. zeer zeldzaam is daar een overnamen op mij. :)

ik heb nog fun, gewoon grote spelertjes wat aanvallen.

Speel jij dan op Epsilon?

Als je het aandurft moet je eens richting OC34/35/44/45 komen, daar zijn mensen die iets meer de deur uit gooien. Maar dat kan je ook wel aan Cratie/Ticolo (althans die n00b die een groot account kreeg) vragen of aan de No.19 van Epsilon. Was weer een heerlijk dagje voor de 3 musketiers met een sportieve tegenstander.

Veel verloren, maar weer een zwaarbevochten stadje binnen :) Happy Gollum. Werelden kunnen nog steeds leuk zijn, maar je moet er wel wat voor doen.
 

DeletedUser

Gast
Als een voor registratie gesloten wereld onder een bepaald aantal spelers komt gwn weer openen, dan zal de wereld actief blijven (wel bij registratie met stedenaantal beginnen dat concurrerend is)
 

DeletedUser

Gast
Als een voor registratie gesloten wereld onder een bepaald aantal spelers komt gwn weer openen, dan zal de wereld actief blijven (wel bij registratie met steden aantal beginnen dat concurrerend is)

Hoe zie je dit voor je? Iemand die net met het spel begint 100 steden geven? Man, de meesten weten het niet eens vol te houden om een account op te bouwen tot 50 steden, dus denk dat ze het ook niet gaan redden als ze meteen vanaf de start 100 steden krijgen. En de meesten die een account op een oude wereld kregen kappen er vaak binnen een week al mee omdat ze het niveau niet aankonden of zich hadden misrekend hoeveel tijd het kost je een dergelijk account te beheren en je eigen te maken. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd met een account wat kleiner was dan mijn eigen account, maar simpelweg zit je met iemand zijn erfenis en om dat aan te passen naar je eigen behoeften kost tijd. Van mijn eigen account wist ik van elke stad de inhoud en ongeveer op welke plek hij lag, en dat is best veel met 237 steden verdeeld over 5 OC`s ;) Simpelweg omdat je ergens in groeit.

Ik zat er misschien aan te denken om werelden niet te sluiten bij het begin van de wereld wonderen, maar zodra er een alliantie geweest is die ze alle 7 heeft voltooid, aangezien we dan wel kunnen aannemen dat dan de wereld langzaam dood zal bloeden.
 

DeletedUser19577

Gast
Ik wil even reageren op het beginstuk van Kroenuh...
Dat de grens op 300 spelers ligt kan ik me erg goed voorstellen. Echter is het zo dat mijn eigen "hoofdwereld", Kappa, nu langzaam slinkt qua spelersaantallen. Toch is de wereld nog nooit zo actief geweest, oorlogen vliegen je om de oren en vele allianties doen nog mee waardoor het eigenlijk een grote teleurstelling voor alle spelers daar zou zijn wanneer de wereld stopt. In hoeverre wordt daar rekening mee gehouden, de activiteit zelf, aanvalsacties, overnames...?
 

DeletedUser4308

Gast
Als een alliantie 7 wereldwonderen heeft gebouwd, zijn dan de bondgenoten ook meteen winnaars?
 

DeletedUser20770

Gast
ik vind dat de werelden wel gesloten moeten worden als hij vol zit, maar er weer veel spelers zijn gestopt moet hij weer open gaan. want er zijn altijd veel spelers dienade 300 punten weer stoppen terwijl de wereld is gesloten dus dan kunnen er geen spelers meer bij die wel doorgaan
 
Bovenaan