• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Instant buy

DeletedUser

Gast
jij bent ontevreden spreek voor jezelf ;) want denk dat er veel zijn die het slechter hadden verwacht

Ben jij een van die mensen die veel Goud uitgeeft aan Grepolis? (Niet slecht bedoeld)
Maar nu hebben de mensen die geen Goud kopen nóg minder kans dan daarvoor...
 

DeletedUser

Gast
Ben jij een van die mensen die veel Goud uitgeeft aan Grepolis? (Niet slecht bedoeld)
Maar nu hebben de mensen die geen Goud kopen nóg minder kans dan daarvoor...

bwa ik gebruik weleens wat goud ja maar vind instant buy niet nog voordeliger voor goudgebruikers :p

blijft gewoon als ervoor hoor :O
 

DeletedUser24422

Gast
Dit instant buy gedoe lijkt me vooral oneerlijk in het begin van het spel en bij opstandsysteem.
Mits een paar voorwaarden waar rekening mee moet worden gehouden, is het doenbaar.
Sta er neutraal in maar het moet zeker weg in het begin van een wereld (en dat gaat niet gebeuren want inno denkt aan geld).
 

DeletedUser

Gast
335080.jpg
 

DeletedUser24090

Gast
Ik wil graag deze discussie nieuw leven inbrengen. Instant buy is niet het grote probleem. Ik zeg niet dat ik er niet tegen ben, integendeels zelfs, ik vind het niks. Alleen zie ik instant buy niet als de boosdoener, maar het goudhandelen. Mooi, praktisch, geweldig. Dat hoor ik over het goudhandelen, maar denk ook eens over de nadelen?!! Ik gebruik het zelf ook, maar zoals ik al zei is het wel de boosdoener.

Neem nu een wereld met instant buy en dan zonder goudhandel. Speler A gebruikt instant buy en speler B niet. Het gat, de kloof tussen beide spelers zal veel minder zijn, want uiteindelijk liggen de verhoudingen GS die ze binnen krijgen niet ver van elkaar. Natuurlijk is er een gat, maar die is niet kei groot.

Neem nu een wereld met goudhandel en instant buy. Speler A gebruikt instant buy en koopt GS d.m.v. goud. Speler B gebruikt helemaal niks van instant buy of goud. Speler A groeit veel sneller. We hebben het gezien op naxos. Aan het einde van de BB gewoon een uitgebouwde stad en dat met snelheid 1,5!!! Niet instant buy is de oorzaak, maar de goudhandel. Daardoor kan hij constant klikken.

Erg is het natuurlijk allemaal niet, maar neem nu even een nieuwe wereld. Instellingen maken niet uit, alleen of het moraal of geen heeft. Stel nou we hebben wereld X. Wereld X heeft moraal. Uiteindelijk komt er dus een kloof tussen de GS kopers (pay2win spelers) en de gewone spelers die bestuurder en kapitein hebben of helemaal niks. Niet erg zou je denken, want de pay2win spelers hebben klote moraal. Maar stel nou dat de wereldsnelheid 3 of 4 is. De WW's komen vrij snel dan. Veel pay2win spelers resetten niet en dan komen de WW's. Alliantie F en alliantie G spelen mee. Alliantie F zit vol met pay2win spelers terwijl alliantie G de gewoon normale spelers zijn met of zonder goud. Alliantie F bouwt 5 WW's. Alliantie G 2. Alliantie F wil graag het/de WW/WW's van alliantie G afpakken. Dit gaat helaas niet ivm met moraal. Er zijn dus 2 gevolgen: Of de wereld wordt een dikke spookwereld, of de wereld krijgt nooit een winnaar.

Stel nou je hebt wel een wereld zonder moraal. Wie gaat daar nu op spelen als je geen pay2win speler bent aangezien je toch weinig tot geen kans maakt. Tegen de WW's zit je maar met een klein aantal spelers en moet je je afvragen of het het waard is om de wereld nog af te maken. 3 scenario's d.m.v. instant buy in combi met goudhandel. Wat gebeurt er uiteindelijk? Niemand gaat meer starten op een nieuwe wereld, aangezien je toch niks kan meer. Gevolg is dat er dus een nieuw eindspel moet komen of instant buy/goudhandel moeten pleiten of strengere regels aangeplakt worden wat lastig gaat.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind goudhandel het beste ooit eigenlijk, heb op naxos al z'n 5k goud kunnen verkrijgen... :) daardoor kan ik zelf ook gebruik maken, om snel wat vs te hebben fso ;) Weet het voordeel uit het nadeel te halen :)
 

DeletedUser18769

Gast
Het spel is niet meer leuk voor kinderen, ben zelf ook nog onder de 18 en ben dus niet in staat om geld uit te geven zoals een volwassen persoon dit kan.
Instant buy maakt het spel oneerlijk, en vooral op slome speeltijden zoals 1,5 op Naxos.
Ik zit hier 18 uur te wachten op 3 academie levels terwijl andere dit in 3 seconden kunnen kopen met maar (150*3=450) goud.
Op hele snelle werelden zou instant buy nog redelijk zijn, zodat andere mensen ook nog mee kunnen komen.
Ik kan de top 200 van Naxos wel uit mijn bol schudden, als ik zie dat sommige spelers in ruim 1.5 maand 25(!) steden kunnen hebben.
Het idee van instant buy is leuk, maar halveringstijden waren al over-powered genoeg.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb een wereld gespeeld met instant buy en goudhandel. Ik vind het spel eigenlijk niet leuk zo.

Iets andersdat het spel echt verstoort zijn spelers met meerdere accounts die gebruikt worden voor grondstoffen die weer verkocht worden voor goud. Sommige spelers creëren hele eilanden met GS accounts. Blijkbaar gedoogd of de grepolis politie staat machteloos tegen IP scramblers. Feit is dat eerlijk spel niet echt meer zoden aan de dijk zet op zo'n wereld. Een spel is gebonden door regels. Als de regels niet goed zijn of niet gehandhaafd worden dan kun je niet leuk spelen.

Jammer. Ik zie grepolis ook niet meer terugkomen van het meer verdiensten pad dat men is ingeslagen.
Tijd voor iets nieuws.
 

DeletedUser

Gast
Ik wil graag deze discussie nieuw leven inbrengen. Instant buy is niet het grote probleem. Ik zeg niet dat ik er niet tegen ben, integendeels zelfs, ik vind het niks. Alleen zie ik instant buy niet als de boosdoener, maar het goudhandelen. Mooi, praktisch, geweldig. Dat hoor ik over het goudhandelen, maar denk ook eens over de nadelen?!! Ik gebruik het zelf ook, maar zoals ik al zei is het wel de boosdoener.

Neem nu een wereld met instant buy en dan zonder goudhandel. Speler A gebruikt instant buy en speler B niet. Het gat, de kloof tussen beide spelers zal veel minder zijn, want uiteindelijk liggen de verhoudingen GS die ze binnen krijgen niet ver van elkaar. Natuurlijk is er een gat, maar die is niet kei groot.

Neem nu een wereld met goudhandel en instant buy. Speler A gebruikt instant buy en koopt GS d.m.v. goud. Speler B gebruikt helemaal niks van instant buy of goud. Speler A groeit veel sneller. We hebben het gezien op naxos. Aan het einde van de BB gewoon een uitgebouwde stad en dat met snelheid 1,5!!! Niet instant buy is de oorzaak, maar de goudhandel. Daardoor kan hij constant klikken.

Erg is het natuurlijk allemaal niet, maar neem nu even een nieuwe wereld. Instellingen maken niet uit, alleen of het moraal of geen heeft. Stel nou we hebben wereld X. Wereld X heeft moraal. Uiteindelijk komt er dus een kloof tussen de GS kopers (pay2win spelers) en de gewone spelers die bestuurder en kapitein hebben of helemaal niks. Niet erg zou je denken, want de pay2win spelers hebben klote moraal. Maar stel nou dat de wereldsnelheid 3 of 4 is. De WW's komen vrij snel dan. Veel pay2win spelers resetten niet en dan komen de WW's. Alliantie F en alliantie G spelen mee. Alliantie F zit vol met pay2win spelers terwijl alliantie G de gewoon normale spelers zijn met of zonder goud. Alliantie F bouwt 5 WW's. Alliantie G 2. Alliantie F wil graag het/de WW/WW's van alliantie G afpakken. Dit gaat helaas niet ivm met moraal. Er zijn dus 2 gevolgen: Of de wereld wordt een dikke spookwereld, of de wereld krijgt nooit een winnaar.

Stel nou je hebt wel een wereld zonder moraal. Wie gaat daar nu op spelen als je geen pay2win speler bent aangezien je toch weinig tot geen kans maakt. Tegen de WW's zit je maar met een klein aantal spelers en moet je je afvragen of het het waard is om de wereld nog af te maken. 3 scenario's d.m.v. instant buy in combi met goudhandel. Wat gebeurt er uiteindelijk? Niemand gaat meer starten op een nieuwe wereld, aangezien je toch niks kan meer. Gevolg is dat er dus een nieuw eindspel moet komen of instant buy/goudhandel moeten pleiten of strengere regels aangeplakt worden wat lastig gaat.

Dit is het mensen lees het goed door zorg dat je het begrijpt en wat mij betreft mogen de updates weer weg instand buy en goudhandel weg ermee verpest het ! Na de BB een volledig vol gebouwde stad moet verboden zijn !!!
 

DeletedUser20842

Gast
Ik ben van mening dat een spel moet gaan om spelplezier.
Iemand die niet zoveel geld heeft en zonder goud moet spelen moet net zoveel plezier kunnen hebben als iemand die met goud speelt.
Persoonlijk zou ik het spel ook niet leuk vinden als iemand er 25 euro tegenaan gooit, 4x over mijn stad walst en hem daarna inneemt.
Dit alleen door de mogelijkheid om alles heel snel op te bouwen met heel veel goud.

Op lange termijn gaan jullie door het goud, wat nu jullie inkomsten zijn heel veel spelers verliezen.
Kijk niet naar de korte termijn waar jullie heel veel geld krijgen van de goudspelers maar naar de lange termijn van de spelers die 1x in de 2 week bestuurder kopen en af en toe eens iets versnelt of handelaar ofzo erbij koopt. wat hebben jullie liever, een speler op korte termijn die veel uitgeeft of heel veel spelers die minder uitgeven maar het spel veel langer spelen?

ik ben benieuwd wat de meningen hierover zijn.
 
Bovenaan