• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Islaam.

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Je zegt dat het voor jou een feit is dat hij niet bestaat. Dat kan niet, want ten eerste is er niet zoiets als "voor mij een feit", dat heet een mening, en ten tweede kan iets niet een feit zijn als het onbewijsbaar is.

Juist, die ís al gevaarlijk. (Nu wacht ik op heel veel verontwaardigde en/of bevestigende reacties. )

Jij hebt duidelijk ook geen idee wat islam is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

OMG waar ben ik nou weer in beland?

Iedereen heeft een eigen mening over god.

Mijn mening: Als sommige mensen het nodig vinden om ergens in te geloven mag dat van mij.
Maar om hier een topic over te beginnen vind ik te ver gaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Islaam.

Nooit gezegt dat ik in de bijbel geloof, ik vind dat sommige verhalen wel realistich zijn;) Wou dit topic beginnen, met de rede erachter:

wat maakt de Islaam zo bijzonder dat mensen het gaan geloven, kunnen ook nog 1 aanmaken van het christendom als je wild?


Wat maakt de islaam een bijzondere religie dat zoveel mensen erin gaan geloven?

Islaam is de religie van Adam, van Noah, van Abraham, van Mozes, van Jezus en van Mohammed Vrede zij met hen. Wij eren en respecteren alle profeten en boodschappers. En alle boodschappers kwamen met 1 zelfde boodschap.

In de Islaam gelooft men in géén God, behalve Allah. In de islam gelooft men in de boeken die geopenbaard zijn aan de boodschappers David, Mozes, Jezus en Mohammed Vrede zij met hen.

In de islaam geeft men zichzelf over aan de wil van Allah. Volgt de wetten en geboden van Allah. In de Islaam beseft men dat zijn/haar verblijf hier op aarde van korte duur is. En daarom beseft een moslim ook wat zijn doel hier op aarde is.

De Islam kent 5 pilaren waar een moslim zich aan dient te houden:
1. Shahada (geloofsgetuigenis)
2. Het gebed ( 5 keer per dag)
3. Armenbelasting
4. Vasten
5. Bedevaart (als men daar toe in staat is, financieel en fysiek)


De Islam kent 6 pilaren van imaan (geloof):
1. Geloven in Allah
2. Geloven in Zijn Engelen
3. Geloven in Zijn Boeken
4. Geloven in Zijn Boodschappers
5. Geloven in de Laatste Dag
6. Geloven in de voorbeschikking

De islam is de religie die het gehele leven in goede banen leidt. In geen enkel onderdeel ervan wordt de mens aan zijn lot overgelaten. Of het nu gaat om sociale of individuele zaken, staats- of familierecht, geboorte of dood. De islam verschaft hier richtlijnen voor.

Zelfs in de kleinste aspecten van het leven wordt de mens niet aan zijn lot overgelaten. Zo besteedt de islam ook aandacht aan inter-persoonlijke relaties. Het is immers de Heer der Werelden die ons allen heeft geschapen en Die weet waar onze sterktes en zwaktes liggen.

De Islaam is eenvoudig.

Geloof in géén God behalve Allah. Dat is alles. Dus geen 3 Goden of 1 God in 3 dingen. Het geloven in 1 God, niemand is zoals Hij, is zo eenvoudig dat zelfs een 4 jarige kind het kan begrijpen.

In de islam kun je zelf iets aan je redding bijdragen. Er hoeft niemand te sterven voor jou daden. Er hoeft niemand te sterven voor jou zonden of om jou te redden. Jou goede en jou slechte daden bepalen jou lot. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Super eenvoudig.

In de Islam vergeeft Allah wie Hij wilt, want Allah is de meest Barmhartige. Hij hoeft daar niemand voor te sturen om gedood te worden. Hij hoeft daarvoor niemand op te offeren. Dus als je een zonde begaat en je toont berouw dan zal Allah je vergeven.

In de Islam wordt elke mens op aarde geboren als moslim. En zonder enige zonde. Wij hebben dus géén erfzonde.
Een schattige onschuldige baby, hoe kan hij een zonde dragen? Een mens wordt verantwoordelijk voor zijn daden vanaf het moment dat hij een volwassen wordt. Dus iedereen die geboren wordt is schoon en vrij van zonden. Een mens kan andermans zonden niet dragen.




Goede daden verrichten:
Er zijn te veel goede daden om op te noemen, toch zal ik enkele goede daden opsommen:

- Het eren van de ouders. Dit is het gehoorzamen van hen als een daad van gehoorzaamheid jegens Allah. Het is niet toegestaan om hen te gehoorzamen in zaken van ongehoorzaamheid of zonden. Het eren van hen houdt ook in dat men niet de stem verheft boven die van hen en hen niet beledigt met kwetsende woorden. Ook behelst dit het onderhouden en dienen van hen.

- Houden en mijden omwille van Allah. Dit betekent dat een moslim houdt van zijn broeder omwille van Allah en niet om zijn huidskleur, nationaliteit of rijkdom. Dit in gehoorzaamheid jegens zijn Heer en om in Zijn nabijheid te geraken. Ook waart hij zich vrij van de zondaar vanwege diens ongehoorzaamheid jegens Allah.

- Lezen en reciteren van de Koran, ongeacht of het een gedeelte is dat men elke dag reciteert of hetgeen men tijdens het nachtgebed reciteert.

- Continueren van het verrichten van goede daden, ongeacht de grootte ervan. De Profeet (vrede zij met hem) hield van de constante daden, hoe klein deze ook zijn. Een kleine daad die men regelmatig verricht is beter dan een grote daad met tussenpozen.

- Nakomen van de beloften. Dit is een verplichting en één van de grootste daden. Het is bekend in de Islam dat het verbreken van een belofte een teken van hypocrisie is. Zoals wanneer iemand iets toevertrouwt en diegene dit beschaamt of het goed niet teruggeeft aan de eigenaar.

- Vergevensgezindheid jegens de mensen. Dit wil zeggen dat men vergevensgezind is als het aankomt op persoonlijke rechten en degene vergeeft die hem onrecht heeft aangedaan, indien vergeving leidt naar zijn verandering of zijn berouw en spijt. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Een persoon stijgt in rang door te vergeven.”

- De waarheid spreken. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Een man zal de waarheid blijven spreken en zich hiervoor inzetten tot hij bij Allah bekend staat als een spreker van de waarheid.”

- Het voeden van de hongerigen, zowel de mensen als de dieren onder hen.

- Het geven van de vredesgroet aan degene die men kent en die men niet kent, met uitzondering van degene waarbij ons geleerd is niet de vredesgroet te verrichten.

- Het helpen van de behoeftige, reizigers en de weerlozen.

Soerah Al Ashr , hoofdstuk 103, kent een uitstekende betekenis:
1. Bij de tijd.*
2. Voorwaar, de mens lijdt zeker verlies.
3. Behalve degene die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.

*(Allah zweert in deze Soerah bij de factor tijd om de mens te herrinneren aan zijn vergankelijkheid en zijn korte bestaan op aarde, en Hij spoort de mens aan om zijn tijd zo goed mogelijk te gebruiken.)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Re: AW: Islaam.

3. Behalve degene die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.

*(Allah zweert in deze Soerah bij de factor tijd om de mens te herrinneren aan zijn vergankelijkheid en zijn korte bestaan op aarde, en Hij spoort de mens aan om zijn tijd zo goed mogelijk te gebruiken.)

Dit vind ik een mooie regel, Dit zou in Theorie ons broeders maken alleen op deze regel(Geloof maak niet uit Welke godsdienst of geen godsdienst neem ik aan), we moeten elkaar de waarheid vertellen. Dan doen we nu toch ook bij de verschillende topics en delen onze meningen.

Voorderest maak ik op uit de tekst, dat je de Islaam moet gehoorzamen.
- Houden en mijden omwille van Allah. Dit betekent dat een moslim houdt van zijn broeder omwille van Allah en niet om zijn huidskleur, nationaliteit of rijkdom. Dit in gehoorzaamheid jegens zijn Heer en om in Zijn nabijheid te geraken. Ook waart hij zich vrij van de zondaar vanwege diens ongehoorzaamheid jegens Allah.



Als je bent geboren waarbij je vader ook Islaam is, je aan hem moet wijden.
- Het eren van de ouders. Dit is het gehoorzamen van hen als een daad van gehoorzaamheid jegens Allah. Het is niet toegestaan om hen te gehoorzamen in zaken van ongehoorzaamheid of zonden. Het eren van hen houdt ook in dat men niet de stem verheft boven die van hen en hen niet beledigt met kwetsende woorden. Ook behelst dit het onderhouden en dienen van hen.

Er is maar 1 God als je deze niet eerd, ben je een niet gelovige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Islaam.

Wat maakt de islaam een bijzondere religie dat zoveel mensen erin gaan geloven?

en de rest van de tekst

Eindelijk wordt er weer een poging gedaan om inhoudelijk ergens op in te gaan. Dank hiervoor.

Ook al lijkt de tekst uit het bericht gekopieerd van een andere site, geeft het inzicht in een x-aantal leefregels (klopt dat?). Het sluit alleen niet aan op de vraag waarom je in deze religie zou gaan geloven. Zou je daar iets over kunnen vertellen Tunisianstar?
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

De goede daden die zijn opgesomd door Tunisianstar mischien. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

De goede daden die zijn opgesomd door Tunisianstar mischien. :)

Goede daden zijn de reden waardoor mensen geloven in de islam....apart. Aangezien deze 'goede daden' ook kunnen worden bereikt zonder de islam lijkt mij dat niet de voornaamste reden.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken uit de tekst is dat je eigen plek in het hiernamaals kan verdienen door 'juist' te leven. Ik ben van mening dat, mocht dat waar zijn, ook kan worden bereikt door niet te geloven. Zolang het doel maar hetzelfde is: in harmonie met andere mensen leven.

Daarbij vraag ik me dan af wat de meerwaarde is van het lezen en reciteren van de koran in dit gebeuren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Goede daden, ik bedoel uitgebreid.


Je kunt ongehoorzamend binnekomen. Logisch?:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Goede daden, ik bedoel uitgebreid.


Je kunt ongehoorzamend binnekomen. Logisch?:rolleyes:

Als ik zeg lekker voedsel, maar dan uitgebreid snap jij er ook niks van.
Wat bedoel je met goede daden en wat is de relatie tot het willen geloven in de Islam
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

De goede daden die zijn opgesomd door Tunisianstar bedoel ik.

Op dat 2e kan Tunisianstar een beter antwoord geven denk ik.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Islaam.

Eindelijk wordt er weer een poging gedaan om inhoudelijk ergens op in te gaan. Dank hiervoor.

Ook al lijkt de tekst uit het bericht gekopieerd van een andere site, geeft het inzicht in een x-aantal leefregels (klopt dat?). Het sluit alleen niet aan op de vraag waarom je in deze religie zou gaan geloven. Zou je daar iets over kunnen vertellen Tunisianstar?

Graag gedaan Ijsje!

Ik heb wel wat voorbeelden gegeven, namelijk de eenvoud ervan!

Maar we kunnen natuurlijk er veel dieper op ingaan!

Laten we eerst kijken wat de definitie van islam en moslim is:
Islam = overgave aan (de wil van) Allah
Moslim = Iemand die zich overgeeft aan (deze wil van) Allah

Dit is ook de reden dat wij met zelfvertrouwen kunnen zeggen dat alle profeten moslims waren omdat zij zichzelf overgaven aan (de wil van) Allah. Dus Abraham, Mozes, Soliman, Johannes, Joshua en Jezus waren allemaal moslims. We moeten dus begrijpen dat de eerste mens op aarde al de islam praktiseerde.

Dus Allereerst geloof ik in Allah en al zijn boodschappers en profeten.

Ieder van ons heeft zijn/haar manier van leven. Iedereen heeft dus zijn/haar religie. Mijn manier van leven is simpel: Mezelf overgeven aan (de wil van) Allah.

Zoals elke product dat je koopt in de winkel, of het nou een LCD scherm is of een computer, er komt altijd een gebruiksaanwijzing bij dat je verteld hoe een product zo goed mogelijk functioneerd en hoe je kan voorkomen dat het beschadigd wordt enz.

Wij moslims hebben dus ook een gebruiksaanwijzing. En dat is de Koran en de sunnah (de manier, volgorde van aanbidding, uitspraken van de profeet Mohammed (vzmh).)!
Een makkelijke voorbeeld hiervan: Allah heeft ons gezegd dat we geen alcohol mogen nuttigen. Allah heeft ons geschapen dus Hij weet als geen andere wat goed voor ons is en wat niet. Als we in de maatschappij kijken, dan zien we dat het een negatieve rol speelt, namelijk:
- Alcohol zorgt voor ernstige verkeersongelukken
- Jonge mannen vormen ongeveer 4% van de Nederlandse bevolking, maar ze zijn slachtoffer bij 23% van de alcoholongevallen in het verkeer.
- Alcoholafhankelijkheid leidt tot ziektelast van ruim 61.000
- Alcohol is in veel gevallen aanleiding voor huiselijke geweld
- Alcohol zorgt ervoor dat je agressiever wordt
- Als je langdurig gemiddeld meer dan 25 glazen alcohol per week drinkt, loop je risico op hersenbeschadiging. Je geheugen gaat achteruit, het denken wordt vertraagd en je kunt je minder goed aanpassen aan nieuwe situaties.
- Alcohol is een giftige stof die door de lever afgebroken wordt. Door overmatig alcoholgebruik raakt de afbraakfunctie van de lever verstoord.
- Overmatig alcoholgebruik kan het slijmvlies van de maag beschadigen. De binnenkant van de maag is met dit slijmvlies bekleed om de maagwand tegen maagzuur (dat nodig is om voedsel te verteren) te beschermen.
- Het drinken van alcohol kan hart- en vaatziekten tot gevolg hebben, zoals hoge bloeddruk, hartritmestoornissen en hersenbloedingen.
- Comadrinken

En daarom wilt de overheid nu de leeftijdgrens verhogen naar 18 jaar. Maar ze valen exteem! Ze weten dat het een maatschappelijke probleem is, ze zien het ook als een probleem, maar ze kunnen er niks aan doen omdat ze er heerlijk aan verdienen ;)

En daarom neem ik als moslim zijnde de heft in eigen handen en zeg ik van Alcohol blijf ik af. Allah weet beter wat goed voor me is. Dat is overgave aan (de wil van) Allah.

Als je de koraan opent, Soerah Baqarah, hoofdstuk 2, daar staat in:
2. Dit is het Boek (de Koran) waaraan geen twijfel is, een leidraad voor de Moettaqoen.*
3. Degenen die in het onwaarneembare geloven en de shalat** onderhouden en die bijdragen geven van hetgeen waar Wij hun van hebben voorzien.
4. En degenen die geloven in wat aan jou (O Moehammad) is neergezonden (de Koran) en in wat vóór jou is neergezonden en die van het (bestaan van het) Hiernamaals overtuigd zijn.
5. Zij zijn degenen die Leiding van hun Heer ontvangen en zij zijn degenen die welslagen.
6. Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt; zij zullen niet geloven.

Allah zegt in de koraan, Soerah baqarah, hoofdstuk 2, vers 28:
Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie toen tot leven bracht; waarop Hij jullie deed sterven, daarna doet Hij jullie herleven, en tenslotte zullen jullie tot Hem terugkeren.


Ik aanbid en geloof in Allah en volg deze manier van leven (islam) omdat Allah het waardig is aanbeden te worden. Hij heeft mijn gezegd met ogen die automatisch in en uitzoomen, met een neus zodat ik kan ruiken en ademhalen, een tong om mee te proeven en te praten, oren om mee te luisteren. Een hart die automatisch klopt, niemand die het kan stoppen. Een lever die je bloed verschoont enz.

Hoor ik niet dankbaar te zijn?? Hoor ik Hem niet te aanbidden??

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord, zoniet wil ke het dan wat gedetailleerder vermelden. Je zei: waarom je in deze religie zou gaan geloven. Ik heb uitgelegd waarom ik een moslim ben, maar bedoel je met deze vraag waarom ik niet een andere religie heb gekozen?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Re: AW: Islaam.

Ik begrijp hem helemaal;)
Had ik een paar vragen:

- Zo te zien is Allah tegen alcehol en drugs?
- Hij heeft de wereld geschapen naar hoe hij het wild. Correct?
- Waarom heeft hij er dan wietplantgen op laten groeien?
- Waarom heeft er coke planten op laten groeien?
- Waarom heeft er dan voor gezorgt dat er alcehol op de wereld is?
- Waarom dronken de profeten Wijn? Zit alcehol in?
- Of dronken ze in de Islaam geen wijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Een keer alcohol drinken kan echt geen kwaad, dus ik heb ook niet het volledige begrip waarom o.a. moslims in principe geen alcohol mogen drinken. Met wat discipline weet je echt wel waar je grens ligt, en zorg je er dus voor dat je altijd met mate drinkt. Dus het hele verbod is eigenlijk meer bedoeld, voor de onnozelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6887

Gast
AW: Islaam.

Sorry, maar alcohol is WEL gezond.

Wanneer men 1 glas per dag drinkt zorgt dit voor een betere bloedsomloop en houd dit je hart gezond.

Is wetenschappelijk bewezen en elke dokter zal dit dan ook niet ontkennen.

Wanneer is het wel schadelijk :

Wanneer er overvloedig gebruik is van alcohol.



Maar volgens mij heb je dit bij deze zaken ook :

- cholesterol
- vetten
- suikers
- medicijnen
- kijken naar tv
- PC
- gsm
- verf
- .......


Moeten wij alle zaken afschaffen omdat deze schadelijk kan zijn ?
Moeten wij alcohol afschaffen omdat deze schadelijk kan zijn ?

Ik denk het niet.
Volgens mijn vriendenkring in de moslimwereld roken al deze mensen.
Van de paar tientallen moslims die ik ken, is er niemand die NIET rookt.

Op medische onderzoeken is gebleken dat roken veel schadelijker is dan alcohol. Toch staat er niet in de koran dat je niet mag roken ( toch niet letterlijk want destijds bestond dit niet :p )

Het is dus hypocriet van de koran en een moslim om alcohol te verbieden terwijl men al de rest wel toelaat. :rolleyes:

Maar dit zullen ze nooit toegeven want men volgt gewoon " het richtlijnen boekje "
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Een keer alcohol drinken kan echt geen kwaad, dus ik heb ook niet het volledige begrip waarom o.a. moslims in principe geen alcohol mogen drinken. Met wat discipline weet je echt wel waar je grens ligt, en zorg je er dus voor dat je altijd met mate drinkt. Dus het hele verbod is eigenlijk meer bedoeld, voor de onnozelen.

Zero-tolerance beleid. Misschien wel een leuke slogan voor de islam.
Elke dag is als de knvb-finale, alcohol kan je vergeten


Ieder van ons heeft zijn/haar manier van leven. Iedereen heeft dus zijn/haar religie. Mijn manier van leven is simpel: Mezelf overgeven aan (de wil van) Allah. Ik aanbid en geloof in Allah en volg deze manier van leven (islam) omdat Allah het waardig is aanbeden te worden. Daarop volgend: omdat hij ons heeft geschapen -> hij weet wat hoe ik moet leven

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord, zoniet wil ke het dan wat gedetailleerder vermelden. Je zei: waarom je in deze religie zou gaan geloven. Ik heb uitgelegd waarom ik een moslim ben, maar bedoel je met deze vraag waarom ik niet een andere religie heb gekozen?

Ik vroeg me af waardoor mensen in de Islam zouden gaan geloven. Dus daar val jij ook onder ;)

Eigenlijk heeft je hele verhaal maar één goede reden gegeven en dat is het dik gedrukte. Maar de vraag hierop is: Wat is het voordeel wat iemand zou krijgen als hij volgens de islam leeft in vergelijking met iemand die het niet zou doen? Ik zie het nut niet ervan niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Tunisianstar kun jij mij trouwens uitleggen, waarom Mekka voor niet-moslims verboden toegang is? Ik vind dat namelijk schandalig, Moslims lopen toch ook gewoon dood leuk rond in bv Rome of Jeruzalem?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Islaam.

Tunisianstar kun jij mij trouwens uitleggen, waarom Mekka voor niet-moslims verboden toegang is? Ik vind dat namelijk schandalig, Moslims lopen toch ook gewoon dood leuk rond in bv Rome of Jeruzalem?

Punt 1:

De Islam is een universele religie voor de hele wereld en voor alle mensen.

De ambtsgebieden van de Islam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier worden alleen personen toegelaten die in de Islam geloven en betrokken zijn bij de defensie van de Islam, d.w.z de moslims.
Het zou voor een gewone burger onlogisch zijn om bezwaar te hebben tegen de beperking van het binnentreden van een ambtsgebied. Zo is het ook niet gepast voor niet-moslims om bezwaar te hebben tegen de beperking van niet-moslims op het binnentreden van Mekka en Medina.

Bovenstaande tekst is uit een Islam Forum gehaald. Geschreven door een zuster van de Islaam.
Wa alaikom assalam warahmatu Allah wabarakatuh, << Weet niet wat daar staan, misschien kan Tunisianstar het wellicht vertalen en vertellen waar het voor staat.

Bron: http://www.dimadima.net/vb/showthread.php?t=1027

Vald dit niet onder dicriminatie?

Volgens mij is dit absolute discriminatie en legt tevens het ware karakter van de praktiserende Islam bloot; dus ook die van de "gewone gematigde Islamiet". . Je kunt zelfs met een Bijbel in je bagage niet Saoedie Arabië binnenkomen. Laat staan dat daar of in welk Islamitisch land ook zoiets bestaat als overheidssubsidie voor de bouw van christelijke Kerken. Dit is helemaal humor. (Wij in nederland natuurlijk wel, maar wij discrimineren en dan vooral Mr. Wilders!:O)
De overtuigde vervolging en het doden van: Alafieten, Armenen, Druzen, Christenen, Hindoes, Soefi’s, homofielen, mensen die geen Islamiet / moslim meer willen zijn etc om niets anders dan eenvoudig wat ze zijn: nooit over gehoord? Zou dat ook misschien wel voortkomen uit best wel discriminatie een beetje? De humor ligt op straat. Is een beetje: "bah".
Islam = onderwerping en niets anders. Scheiding van Kerk en Staat (hèt kernpunt)?: ammehoela-nooit. Democratie is een verdorvenheid van de Westerse Cultuur. Ik kan me toch niet voorstellen van mijn kant dat jullie daar nog nooit over gehoord hebben, toch?

Tegenvraag: mag een moslim / Islamiet het Vaticaan in Rome bezoeken? (het heiligste der heiligen). Het was een moslim die aldaar een aanslag pleegde op de paus; oeps: het antwoord al gegeven. En zoals het de paus behoort: hij vergeeft na overleving de ‘moordenaar-in-spé’. Dat is toch heel wat andere religieuze ‘koek’ dan de Islam presenteert, niet?
Onderzoek alles, doe ontdekkingen, oordeel zelf, maar wees reeel staande in de werkelijkheid: handhaaf de eigen duur verworven waarden en normen van onze Westerse wereld en verdedig en bescherm deze. Wat onder andere betekent: overtuigde scheiding van Kerk en Staat en geen discriminatie van bijvoorbeeld Islamieten.

Ik beantwoord hem voor je(Niet erg toch), effe kijken wat Tunisianstar hier op te zeggen heeft of peter gunn;)

Overigens zijn ook veel hindoe-heiligdommen niet toegankelijk voor niet-hindoes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

Ten eerste: je opsomming van de volkeren ligt een fout en je oordeelt een fout.

Ten tweede: wat bedoel je met "spe" en beschouw je zijn daad als menselijk of islamitisch?

Je kunt van niet-moslims (die er als toeristen zouden komen) niet verwachten dat ze met dezelfde zorg en liefde zullen omgaan met die heilige plaatsen als moslims dat doen.
En het zou ook kunnen dat Islamhaters aan vandalisme doen en hun best doen om die plaatsen te vernietigen.

Trouwens, waarom zou een niet-moslim daar naartoe willen gaan? Toerisme is geen reden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
AW: Islaam.



Tegenvraag: mag een moslim / Islamiet het Vaticaan in Rome bezoeken? (het heiligste der heiligen). Het was een moslim die aldaar een aanslag pleegde op de paus; oeps: het antwoord al gegeven. En zoals het de paus behoort: hij vergeeft na overleving de ‘moordenaar-in-spé’. Dat is toch heel wat andere religieuze ‘koek’ dan de Islam presenteert, niet?
Onderzoek alles, doe ontdekkingen, oordeel zelf, maar wees reeel staande in de werkelijkheid: handhaaf de eigen duur verworven waarden en normen van onze Westerse wereld en verdedig en bescherm deze. Wat onder andere betekent: overtuigde scheiding van Kerk en Staat en geen discriminatie van bijvoorbeeld Islamieten.



Waar zie jij Spe staan en zijn er geen Christendom Haters dan? en waarom is toerisme geen reden?
Het is volgens mij toch wel een van de mooiere steden op wereld en heeft natuurverschijnselen die bijna nergens anders zijn + het is er lekker weer. Voor een Strand Vakantie, en waarom zou "men" niet dezelfde zorg en liefde hebben?

Als ik een Cathedral bezoek heb ik ook gewoon Respect, een hele beroemde bij Barcalone "montserrat"
(Tevens erg mooi ook, om een keer te zien, aanrader!)

en ja ben er wel is eerder geweest. (Ben een niet gelovige)

Offtopic: Barcalona is zoiezo naar mijn mening 1 van de mooiste steden + ligt paar kilometer afstand aan een mooie puur blauwe zee! en mijn favo stad + favo vakantie bestemming. Je kan er ook goed uitgaan en of tarrasjes pakken!
Buiten dat hebben ze ook nog is een Top Voetbal club. Naar mijn mening de beste van de wereld + een super stadion!
Of te wel the place to be, plentie aan cultuur hebben ze ook als je ervan houdt. Mag je een maand vooruit trekken om alles te zien, kwa cultuur alleen al. (Tip) Mooie taal hebben ze ook, wat je eventueel vaak gaat gebruiken is "Savessa"

Als je een stukkie verder rijdt kom je bij "Blanes" uit

PS. Beantwoord al mijn vragen in de bovenstaande tekst.
Beantwoord ook waarom mekka volgens jou niet toegankelijk is voor niet-moslims.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Islaam.

1)Moordenaar in spé.

2)Als je naar Palestina kijkt dan zie je die moskee's daar met toeristen die zeer ongepast aangepast zijn.

3)Een echte reden kan ik niet echt aangeven, anders zou het gewoon kopiewerk zijn.
 
Bovenaan