• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Jodendom, Christendom en Islam...

DeletedUser

Gast
Ik vind het nodig om hier een topic te openen die bepaalde zaken in religies duidelijk maken. Want ik lees echt heel veel misvattingen.

Zo las ik het volgende, nadat ik het volgende had gepost:

Terwijl Jezus in de bijbel zegt dat niemand God heeft gezien wordt hij toch afgebeeld. En ook in de 10 geboden staat op 2:

"Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht."

Heeft Peter Gunn alsvolgt gereageerd:
Lekker ventje die god van jullie. Hij laat kinderen tot het 4e geslacht boeten voor de schuld van de ouders??? Lekker kortzichtig dan om 100 jaar na dato mensen nog te laten boeten vanwege een misstap van een voorouder.
Ook moeten de gelovigen mij nog iets uitleggen. Als jullie almachtige opperwezen geen andere goden naast zich duldt, waarom zijn er dan zoveel duizend jaar na het verzinnen van dit gebod nog steeds zoveel andere geloven op de wereld?

Ik vind dit nogal een rare reactie. Ten eerste stopt Peter Gunn steeds weer alle religies in 1 pot. Zo geeft hij aan dat Jodendom/Christendom/Islam gewoon 1 en dezelfde religies zijn.
Ten tweede weet ik niet of Peter Gunn het weet, maar in de Islam bestaat er geen erfzonde en kan een persoon niet de zonden van een andere overnemen!
Wat hierboven vermeld staat in de 10 geboden, dat wordt in de Christelijke geloof geleerd. En dan het lef om God te kleineren!

Dus Peter Gunn, in Islam:
- Géén erfzonde!
- Géén zonde overnemen van een andere! (Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden)

Als dat nog niet voldoende is, post Peter Gunn het volgende:
Als je als gelovige onderkent dat de evolutietheorie klopt, ontken je per definitie dat Adam en Eva hebben bestaan, en kun je de eerste boeken van het oude testament zo de deur uit doen. In deze boeken ligt de basis voor het joods/christelijke/islamitische geloof.

Nou nou Peter Gunn! Ik denk dat we jou als imaam gaan oproepen als er een plekje vrij komt!
Dit slaat echt nergens op! Je kan elk willekeurige moslim vragen: Is de bijbel het woord van God? En hij zal je als antwoord geven: NEE!

Hoe kun je zeggen dat in de eerste boeken van het oude testament de basis ligt voor de joods/christelijke/islamitische geloof?
Volgens de christenen heeft Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament geschreven! Christelijke geleerden zeggen wat anders. Maar Christenen zeggen over het algemeen dat Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament heeft geschreven!
Het punt is dat in de eerste 5 boeken de dood van Mozes in details wordt omschreven!!!!!!!:O

Hoe kan iemand die gestorven is zijn eigen dood in detail schrijven? Christelijke wetenschappers weten donders goed dat Mozes deze boeken niet geschreven heeft! Zij weten het wel! Maar de rest van de wereld weet niet beter!

Dus Peter Gunn moslims geloven niet dat de bijbel zoals die vandaag de dag is het woord van God is! Dus is het ook niet de basis voor onze religie!

Wij hebben de Quraan en dat is het woord van God! 1432 jaar ongewijzigd en tot de dag des oordeels zal het ongewijzigd blijven!


Dus hoewel het jodendom, christendom en de islam vele overeenkomsten kent, dit omdat het de 3 abrahamitische religies zijn! En omdat de profeten met dezelfde boodschap zijn gekomen: Er is géén God, dan Allah!
Maar er zijn ook genoeg verschillen omdat mensen de vorige geschriften bewerkt hebben en omdat de leer van Jezus totaal gewijzigd is tot de leer van Paulus enz.

De originele thora (niet de Thora die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Mozes, vrede zij met hem!
De orginele evangelie (niet de evangelie die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Jezus, vrede zij met hem!
De koran zoals we die nu kennen is geopenbaard aan profeet Mohammed, vrede zij met hem!

En nu, Vrede zij met jullie
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Nou nou Peter Gunn! Ik denk dat we jou als imaam gaan oproepen als er een plekje vrij komt!
Dit slaat echt nergens op! Je kan elk willekeurige moslim vragen: Is de bijbel het woord van God? En hij zal je als antwoord geven: NEE!


Vele beroemde MOSLIM geleerden geloven NIET dat de bijbel gecorrumpeerd is en AANVAARDEN de authenticiteit van de HUIDIGE teksten in het nieuwe testament.

Ali al-Tabari (gestorven in 855) aanvaardde de teksten van het evangelie.

Amr al-Ghakhiz (869) aanvaardde de teksten van het evangelie.

BOECHARI (810-870) aanvaardde de teksten van het evangelie.
(hij verzamelde een aantal van de vroegste tradities van islam en citeerde de koran zelf om zijn geloof in de teksten van de bijbel te onderbouwen, Soera 3:71, 79)

Al-Mas'udi (956) aanvaardde de teksten van het evangelie.

Abu Ali Husain Bin Sina (1037) aanvaardde de teksten van het evangelie.

AL-GHAZZALI (1111) aanvaardde de teksten van het evangelie.
(Waarschijnlijk één van de grootste moslimgeleerden. Hij leefde na Ibn-Khazem maar aanvaardde zijn leringen niet.)

Ibn-Khaldun (1406) " " " " " "
(Hij leefde na Ibn Khazem maar aanvaardde zijn leringen niet maar geloofde daarentegen in de vroege islamitische leraren.)

Sir Sayyid Ahmad Khan, stichter van het Aligarh College
“In onze opinie, die der mohammedanen, is het niet bewezen dat aan corruptie (tahrif-i-lafzi)… gedaan werd.”
Fakhruddin Razi, op autoriteit van Ibn Abbaas, een neef van Mohammed: “De joden en vroege christenen werden verdacht van het veranderen van tekst in de Tauraat en de Indjiel (het Evangelie); maar in de opinie van vooraanstaande geleerden en theologen is het onuitvoerbaar de geschriften te corrumperen, daar de geschriften algemeen bekend waren en wijdverbreid circuleerden, door van generatie op generatie overgedragen te worden.”
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Lekker ventje die god van jullie. Hij laat kinderen tot het 4e geslacht boeten voor de schuld van de ouders??? Lekker kortzichtig dan om 100 jaar na dato mensen nog te laten boeten vanwege een misstap van een voorouder.
Ook moeten de gelovigen mij nog iets uitleggen. Als jullie almachtige opperwezen geen andere goden naast zich duldt, waarom zijn er dan zoveel duizend jaar na het verzinnen van dit gebod nog steeds zoveel andere geloven op de wereld?

In het christendom en jodendom zit het ook niet zo.
Je moet het niet letterlijk lezen maar tussen de regels:

Bijbel zei:
Het tweede gebodGij zult geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken van hetgeen boven in de hemel is, noch wat hetgeen dat boven in de hemel is, noch van hetgeen dat onder op de aarde is,noch van hetgeen dat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hun dienen; want Ik ben de HEERE uw God, ben een ijverige God, die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde lid degenen die mij haten; en doe barmhartigheid aan duizenden degenen die Mij liefhebben en Mijn geboden onderhouden.

Jij leest: Als je ouders iets verkeerds doen, erf jij die zonden.
Je moet lezen: Als je ouders iets verkeerds doen, en jij doet het ook. Word je ook "gestraft." Maar als je het goed doet wordt je beloont.
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Wij hebben de Quraan en dat is het woord van God! 1432 jaar ongewijzigd en tot de dag des oordeels zal het ongewijzigd blijven!

Het enige wat ik hier eigenlijk op kan zeggen is "geen wonder dat Moslims en Islamitische landen zo achtergesteld zijn".

Traditie is de aartsvijand van vooruitgang.
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Weer zo'n daverend onzin topic waarin iedere gelovige weer zijn eigen BV'tje voorop stelt.
Tunisianstar die weer eens probeert duidelijk te maken dat de islam toch heel anders is en veel beter dan het christendom en het jodendom. Hij vergeet alleen dat de basis van de drie geloven hetzelfde is. Dezelfde god, dezelfde profeten en hetzelfde scheppingsverhaal. Hij kan dan wel beweren dat de islam geen erfzonde kent, maar hierin vergist hij zich denk ik. Als de islam beweert dat zijn god dezelfde god is als die van de christenen en de joden, is dat dezelfde god die volgens het oude testament Adam en Eva uit het paradijs flikkerde omdat ze een appel gegeten hebben. Tot op heden wonen we nog steeds niet in het paradijs, dus geen erfzonde?

Ten slotte nog even weerwolfgek die mij gaat vertellen dat ik een tekst verkeerd lees. "Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten" is voor mij toch maar op 1 manier te interpreteren, anders lezen dan dit houdt in dat je een tekst anders interpreteert omdat die interpretatie beter uitkomt. Iets waar alle gelovigen trouwens erg sterk in zijn. Vandaar ook al die verschillende stromingen binnen deze drie geloven.
Maar nee, dat zal ik wel weer verkeerd hebben, want van het tweede gebod heeft weerwolfgek weer een andere versie in zijn boekje staan.
Ik ben voor het gemak maar eens gaan zoeken naar de tien geboden, en wat blijkt...er zijn nog wel 10 verschillende versies van de tien geboden.

Ik ga nu alvast een profetie doen. Ik voorspel dat Tunisianstar gaat vertellen dat de 10 geboden van de islam de enige echte zijn, onveranderd en tot de dag des oordeels zo blijvend.
Dety gaat in wikipedia zoeken en komt tot de conclusie dat er niet 10, maar 12 geboden zijn.
Weerwolfgek gaat uitleggen dat ik het verkeerd interpreteer omdat het in zijn bijbel het anders staat.
Pluisjen en ik halen onze schouders op en lezen hun posts glimlachend om zoveel naïviteit.
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

In de modernste versie van het hele geloof zijn er nog maar 8, en ze zijn hernoemd naar "Liever-nietjes" ipv "Geboden", omdat dat te dwingend klinkt.

(Nouja eigenlijk waren het er 10 maar 2 stenen tabletten zijn kapot gevallen. Vandaar de wat lagere morele standaard van moderne gelovigen in Zijn Noedelige Goedheid.)
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Ik vind het nodig om hier een topic te openen die bepaalde zaken in religies duidelijk maken. Want ik lees echt heel veel misvattingen.

Zo las ik het volgende, nadat ik het volgende had gepost:



Heeft Peter Gunn alsvolgt gereageerd:


Ik vind dit nogal een rare reactie. Ten eerste stopt Peter Gunn steeds weer alle religies in 1 pot. Zo geeft hij aan dat Jodendom/Christendom/Islam gewoon 1 en dezelfde religies zijn.
Ten tweede weet ik niet of Peter Gunn het weet, maar in de Islam bestaat er geen erfzonde en kan een persoon niet de zonden van een andere overnemen!
Wat hierboven vermeld staat in de 10 geboden, dat wordt in de Christelijke geloof geleerd. En dan het lef om God te kleineren!

Dus Peter Gunn, in Islam:
- Géén erfzonde!
- Géén zonde overnemen van een andere! (Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden)

Als dat nog niet voldoende is, post Peter Gunn het volgende:


Nou nou Peter Gunn! Ik denk dat we jou als imaam gaan oproepen als er een plekje vrij komt!
Dit slaat echt nergens op! Je kan elk willekeurige moslim vragen: Is de bijbel het woord van God? En hij zal je als antwoord geven: NEE!

Hoe kun je zeggen dat in de eerste boeken van het oude testament de basis ligt voor de joods/christelijke/islamitische geloof?
Volgens de christenen heeft Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament geschreven! Christelijke geleerden zeggen wat anders. Maar Christenen zeggen over het algemeen dat Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament heeft geschreven!
Het punt is dat in de eerste 5 boeken de dood van Mozes in details wordt omschreven!!!!!!!:O

Hoe kan iemand die gestorven is zijn eigen dood in detail schrijven? Christelijke wetenschappers weten donders goed dat Mozes deze boeken niet geschreven heeft! Zij weten het wel! Maar de rest van de wereld weet niet beter!

Dus Peter Gunn moslims geloven niet dat de bijbel zoals die vandaag de dag is het woord van God is! Dus is het ook niet de basis voor onze religie!

Wij hebben de Quraan en dat is het woord van God! 1432 jaar ongewijzigd en tot de dag des oordeels zal het ongewijzigd blijven!


Dus hoewel het jodendom, christendom en de islam vele overeenkomsten kent, dit omdat het de 3 abrahamitische religies zijn! En omdat de profeten met dezelfde boodschap zijn gekomen: Er is géén God, dan Allah!
Maar er zijn ook genoeg verschillen omdat mensen de vorige geschriften bewerkt hebben en omdat de leer van Jezus totaal gewijzigd is tot de leer van Paulus enz.

De originele thora (niet de Thora die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Mozes, vrede zij met hem!
De orginele evangelie (niet de evangelie die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Jezus, vrede zij met hem!
De koran zoals we die nu kennen is geopenbaard aan profeet Mohammed, vrede zij met hem!

En nu, Vrede zij met jullie

Mooi verhaal weer tunis....
Maar een mozes die zijn eigen dood beschreef, is net zo aannemelijk als een anafebet genaamd mohammed een koran schrijft.

Respecteer iemand anders zijn geloofsovertuiging. Of hij de juiste is merk je wanneer je dood bent.wat een egoïsme
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Dat zie je verkeerd, het is geen egoisme:) Zo is de islaam.
Allah, allah. Wie niet in hem gelooft, bestaat niet en word naief nagekeken. In hun wereld.
(Nu begrijp ik ook, waarom de moslims iedereen willen overtuigen om moslim te worden, anders is hun wereld zo klein)

Met deze mensen moet je ook geen rekening houden. Want er is maar 1 god en almachtig dat is allah! Staat in de Koraan.

Of is de Koraan dan egoistisch bezig?
Het synoniem :)

Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Oorzaken

Er zijn verschillende oorzaken waardoor iemand buitensporig egoïstisch in morele zin kan zijn.
De persoon heeft in zijn jeugd te veel aandacht gehad en denkt dus dat hij alles kan en mag. Daardoor is de persoon zich niet erg bewust van het feit dat anderen misschien ook wel gebruik van iets zouden maken. Het doet hem niets als hij hierop wordt gewezen.
De persoon heeft in zijn jeugd te weinig aandacht gehad. Hierdoor schreeuwt de persoon meer om aandacht en wil bovendien zo weinig mogelijk delen.
Ook kunnen zogenaamde gedragsstoornissen, zoals psychopathie, bijdragen tot egoïsme.

=========================================================

Komt wel overeen met Allah, heeft teveel aandacht gekregen van de moslims en denkt alleen maar aan zijn eigen bevrediging en niet aan die van anderen.
Zo zijn de moslims ook. (Had je toch gelijk met je egoisme)

Zo vader "Zo Zoon"
Want ze zijn allemaal zonen toch? Of is dat weer alleen bij het christelijke geloof? (Geldt niet voor de islaam)

=========================================================

Of komt er nu een discussie, dat het boek egoisme beschrijft? Allah is het niet en de moslims zelf ook niet.
Die geloven in het egoisme?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6887

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Dety gaat in wikipedia zoeken en komt tot de conclusie dat er niet 10, maar 12 geboden zijn.

ela ela, insinueer je hier iets mee ? ;)

Mij moet men gewoon als men mij wil overtuigen van iets , met goede argumenten komen die ook kloppen. Als men mij iets verteld neem ik dit niet klakkeloos over maar zoek ik dit op in verschillende bronnen. ( niet enkel wikipedia ) Ik heb hiervoor ook al in de bijbel gelezen, koran, andere forums, thesissen , onderzoeken, .... En indien men mij
" blazen " wijsmaakt , duid ik hun aan op hun fouten. Niks verkeerd toch ? Indien ik het niet zou doen, zouden mensen het misschien aannemen voor waarheid terwijl dit niet zo is....
En dit laat ik niet graag gebeuren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Ik vind het nodig om hier een topic te openen die bepaalde zaken in religies duidelijk maken. Want ik lees echt heel veel misvattingen.

Zo las ik het volgende, nadat ik het volgende had gepost:



Heeft Peter Gunn alsvolgt gereageerd:


Ik vind dit nogal een rare reactie. Ten eerste stopt Peter Gunn steeds weer alle religies in 1 pot. Zo geeft hij aan dat Jodendom/Christendom/Islam gewoon 1 en dezelfde religies zijn.
Ten tweede weet ik niet of Peter Gunn het weet, maar in de Islam bestaat er geen erfzonde en kan een persoon niet de zonden van een andere overnemen!
Wat hierboven vermeld staat in de 10 geboden, dat wordt in de Christelijke geloof geleerd. En dan het lef om God te kleineren!

Dus Peter Gunn, in Islam:
- Géén erfzonde!
- Géén zonde overnemen van een andere! (Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden)

Als dat nog niet voldoende is, post Peter Gunn het volgende:


Nou nou Peter Gunn! Ik denk dat we jou als imaam gaan oproepen als er een plekje vrij komt!
Dit slaat echt nergens op! Je kan elk willekeurige moslim vragen: Is de bijbel het woord van God? En hij zal je als antwoord geven: NEE!

Hoe kun je zeggen dat in de eerste boeken van het oude testament de basis ligt voor de joods/christelijke/islamitische geloof?
Volgens de christenen heeft Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament geschreven! Christelijke geleerden zeggen wat anders. Maar Christenen zeggen over het algemeen dat Mozes de eerste 5 boeken van het oude testament heeft geschreven!
Het punt is dat in de eerste 5 boeken de dood van Mozes in details wordt omschreven!!!!!!!:O

Hoe kan iemand die gestorven is zijn eigen dood in detail schrijven? Christelijke wetenschappers weten donders goed dat Mozes deze boeken niet geschreven heeft! Zij weten het wel! Maar de rest van de wereld weet niet beter!

Dus Peter Gunn moslims geloven niet dat de bijbel zoals die vandaag de dag is het woord van God is! Dus is het ook niet de basis voor onze religie!

Wij hebben de Quraan en dat is het woord van God! 1432 jaar ongewijzigd en tot de dag des oordeels zal het ongewijzigd blijven!


Dus hoewel het jodendom, christendom en de islam vele overeenkomsten kent, dit omdat het de 3 abrahamitische religies zijn! En omdat de profeten met dezelfde boodschap zijn gekomen: Er is géén God, dan Allah!
Maar er zijn ook genoeg verschillen omdat mensen de vorige geschriften bewerkt hebben en omdat de leer van Jezus totaal gewijzigd is tot de leer van Paulus enz.

De originele thora (niet de Thora die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Mozes, vrede zij met hem!
De orginele evangelie (niet de evangelie die we nu kennen) is door God geopenbaard aan profeet Jezus, vrede zij met hem!
De koran zoals we die nu kennen is geopenbaard aan profeet Mohammed, vrede zij met hem!

En nu, Vrede zij met jullie

:O

3 dingen:

1) Dit is de Grootste Propaganda post ooit

2) Ik wist het niet eens over die 5 boeken XD

3) Christendom, Islam, en het Jodendom hebben de zelfde god, maar die wordt in verschillende Manieren Aanbooden
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

:O

3 dingen:

1) Dit is de Grootste Propaganda post ooit

2) Ik wist het niet eens over die 5 boeken XD

3) Christendom, Islam, en het Jodendom hebben de zelfde god, maar die wordt in verschillende Manieren Aanbooden

Aanbooden???Bij welke kerk doen ze dat?
Voor iemand die zich christen4life noemt had ik dit niet verwacht, blijkbaar wordt god door jou niet dikwijls aanbeden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Aanbooden???Bij welke kerk doen ze dat?
Voor iemand die zich christen4life noemt had ik dit niet verwacht, blijkbaar wordt god door jou niet dikwijls aanbeden.

Islam: Moet eens in hun leven naar Mekka
Hebben Ramadam etc

Christendom: Pasen, Kerstmis, Hemelvaarts dag etc (IK!)

Jodendom: Hanouka, geen Schoenen in huis dragen, etc

Zie je?

Aanboden betekent hoe je een god Worshipt (Ken het NL wordt niet meer XD)
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Islam: Moet eens in hun leven naar Mekka
Hebben Ramadam etc

Christendom: Pasen, Kerstmis, Hemelvaarts dag etc (IK!)

Jodendom: Hanouka, geen Schoenen in huis dragen, etc

Zie je?

Aanboden betekent hoe je een god Worshipt (Ken het NL wordt niet meer XD)

Gelukkig verklaar je zelf nu waarom we jouw posts niet zo serieus moeten nemen. Ik denk dat je aanbidden bedoelt, met de verleden tijd daarvan aanbeden
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Gelukkig verklaar je zelf nu waarom we jouw posts niet zo serieus moeten nemen. Ik denk dat je aanbidden bedoelt, met de verleden tijd daarvan aanbeden

Lol, Faal, ik leef al 9 jaar in Spanje, moet je niet Kwalijk nemen dat ik Slechter Nederlands kan dan jouw
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Gelukkig verklaar je zelf nu waarom we jouw posts niet zo serieus moeten nemen. Ik denk dat je aanbidden bedoelt, met de verleden tijd daarvan aanbeden

Te goedkoop peter, zo laag bevindt jij je over het algemeen niet. Ik zou het bij de discussie houden en niet op de man/vrouw spelen.

Dat zie je verkeerd, het is geen egoisme:) Zo is de islaam.
Allah, allah. Wie niet in hem gelooft, bestaat niet en word naief nagekeken. In hun wereld.
(Nu begrijp ik ook, waarom de moslims iedereen willen overtuigen om moslim te worden, anders is hun wereld zo klein)

Met deze mensen moet je ook geen rekening houden. Want er is maar 1 god en almachtig dat is allah! Staat in de Koraan.

Of is de Koraan dan egoistisch bezig?
Het synoniem :)

Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Oorzaken

Er zijn verschillende oorzaken waardoor iemand buitensporig egoïstisch in morele zin kan zijn.
De persoon heeft in zijn jeugd te veel aandacht gehad en denkt dus dat hij alles kan en mag. Daardoor is de persoon zich niet erg bewust van het feit dat anderen misschien ook wel gebruik van iets zouden maken. Het doet hem niets als hij hierop wordt gewezen.
De persoon heeft in zijn jeugd te weinig aandacht gehad. Hierdoor schreeuwt de persoon meer om aandacht en wil bovendien zo weinig mogelijk delen.
Ook kunnen zogenaamde gedragsstoornissen, zoals psychopathie, bijdragen tot egoïsme.

=========================================================

Komt wel overeen met Allah, heeft teveel aandacht gekregen van de moslims en denkt alleen maar aan zijn eigen bevrediging en niet aan die van anderen.
Zo zijn de moslims ook. (Had je toch gelijk met je egoisme)

Zo vader "Zo Zoon"
Want ze zijn allemaal zonen toch? Of is dat weer alleen bij het christelijke geloof? (Geldt niet voor de islaam)

=========================================================

Of komt er nu een discussie, dat het boek egoisme beschrijft? Allah is het niet en de moslims zelf ook niet.
Die geloven in het egoisme?

Je schrijft hier over egoisme binnen een substantieel deel van de wereldbevolking. Ik doelde op een (gelovige) individu. Volgelingen van de islam zijn niet de enige die het idee hebben dat zij het enige, echte en juiste geloof hebben. Voor de rest vertel mij nu eens wat het verschil is tussen de verschillende geloven als we kijken naar je argumenten egoisme en islam. Want als je dat niet prettig vindt, moet je hetzelfde voelen bij andere geloven
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Te goedkoop peter, zo laag bevindt jij je over het algemeen niet. Ik zou het bij de discussie houden en niet op de man/vrouw spelen.

Je hebt gelijk, mijn excuses


Je schrijft hier over egoisme binnen een substantieel deel van de wereldbevolking. Ik doelde op een (gelovige) individu. Volgelingen van de islam zijn niet de enige die het idee hebben dat zij het enige, echte en juiste geloof hebben. Voor de rest vertel mij nu eens wat het verschil is tussen de verschillende geloven als we kijken naar je argumenten egoisme en islam. Want als je dat niet prettig vindt, moet je hetzelfde voelen bij andere geloven

Iedere geloofsstroming vind zichzelf het enige, echte en juiste geloof. Als je als christen zou vinden dat de islam en enige en echte geloof was, dan zit je bij de verkeerde club.
Daarom zijn de meeste posts van Tunisianstar zo onzinnig. Hij probeert een Ajacied er van te overtuigen dat ie Feije.... moet aanmoedigen omdat die beter zouden zijn. Net zo nutteloos. Vooral omdat hij als argument "hand in hand kameraden" gaat zingen.

Gozilla praat helaas naar zijn verstand, die kijkt alleen maar blind naar wat Wilders zegt en doet, zonder zelf na te denken. Hij is per definitie tegen de islam, omdat dat in zijn ogen zo hoort vermoed ik.
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Voor mij verliest elk geloof iets van zijn stroming net omdat hij mensen wil overtuigen tot dat geloof te behoren.Wellicht is dat de reden dat ik eerder een atheïst ben dan wat anders (miss beetje agnost:) ) Dat is een even groot paradox als filosoferen met opgelegde regels ;)


Mijn exacte mening is vrij simpel:

Een geloof is perfect te vergelijken met een stok.
Veel te vaak gebruiken mensen het om anderen mee te slaan.
Terwijl het veeleer een stok zou moeten zijn om op te leunen.


Denk daar maar eens over na ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

Voor mij verliest elk geloof iets van zijn stroming net omdat hij mensen wil overtuigen tot dat geloof te behoren.Wellicht is dat de reden dat ik eerder een atheïst ben dan wat anders (miss beetje agnost:) ) Dat is een even groot paradox als filosoferen met opgelegde regels ;)


Mijn exacte mening is vrij simpel:

Een geloof is perfect te vergelijken met een stok.
Veel te vaak gebruiken mensen het om anderen mee te slaan.
Terwijl het veeleer een stok zou moeten zijn om op te leunen.


Denk daar maar eens over na ;)

Ik gebruik liever een citaat van Herman Finkers:
Iedereen wil zijn eigen kutkerk, met allemaal hun eigen afscheiding.
 

DeletedUser

Gast
Mooi verhaal weer tunis....
Maar een mozes die zijn eigen dood beschreef, is net zo aannemelijk als een anafebet genaamd mohammed een koran schrijft.

Respecteer iemand anders zijn geloofsovertuiging. Of hij de juiste is merk je wanneer je dood bent.wat een egoïsme


Back to the Christian roots ;)

Heb jij enige bewijs dat onze analfabetsische profeet Mohammed een koran schreef?


Als ik zeg Jezus is géén God, omdat hij zelfs nooit heeft gezegd dat hij een god was, ben ik dan respectloos?

-----

Weer zo'n daverend onzin topic waarin iedere gelovige weer zijn eigen BV'tje voorop stelt.
Tunisianstar die weer eens probeert duidelijk te maken dat de islam toch heel anders is en veel beter dan het christendom en het jodendom. Hij vergeet alleen dat de basis van de drie geloven hetzelfde is. Dezelfde god, dezelfde profeten en hetzelfde scheppingsverhaal. Hij kan dan wel beweren dat de islam geen erfzonde kent, maar hierin vergist hij zich denk ik. Als de islam beweert dat zijn god dezelfde god is als die van de christenen en de joden, is dat dezelfde god die volgens het oude testament Adam en Eva uit het paradijs flikkerde omdat ze een appel gegeten hebben. Tot op heden wonen we nog steeds niet in het paradijs, dus geen erfzonde?

Ten slotte nog even weerwolfgek die mij gaat vertellen dat ik een tekst verkeerd lees. "Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten" is voor mij toch maar op 1 manier te interpreteren, anders lezen dan dit houdt in dat je een tekst anders interpreteert omdat die interpretatie beter uitkomt. Iets waar alle gelovigen trouwens erg sterk in zijn. Vandaar ook al die verschillende stromingen binnen deze drie geloven.
Maar nee, dat zal ik wel weer verkeerd hebben, want van het tweede gebod heeft weerwolfgek weer een andere versie in zijn boekje staan.
Ik ben voor het gemak maar eens gaan zoeken naar de tien geboden, en wat blijkt...er zijn nog wel 10 verschillende versies van de tien geboden.

Ik ga nu alvast een profetie doen. Ik voorspel dat Tunisianstar gaat vertellen dat de 10 geboden van de islam de enige echte zijn, onveranderd en tot de dag des oordeels zo blijvend.
Dety gaat in wikipedia zoeken en komt tot de conclusie dat er niet 10, maar 12 geboden zijn.
Weerwolfgek gaat uitleggen dat ik het verkeerd interpreteer omdat het in zijn bijbel het anders staat.
Pluisjen en ik halen onze schouders op en lezen hun posts glimlachend om zoveel naïviteit.


Jou kennis over religies is nogal beperkt!

Hij vergeet alleen dat de basis van de drie geloven hetzelfde is. Dezelfde god, dezelfde profeten

Jodendom: Erkent Jezus niet als profeet. Zij wilden hem zelfs doden!
Christendom: Erkent Mohammed niet als profeet.
Islam: Erkent Mozes, Jezus en Mohammed als profeten.

Moslims geloven dat Jezus de Evangelie heeft gekregen, daarom worden Joden en Christenen mensen van het boek genoemd! Maar dat er heel veel dingen zijn toegevoegd en verwijderd. Dit is dus niet meer de bijbel waarmee jezus is gekomen. De originele bijbel bestaat ook niet meer. En de bijbel die we nu hebben dateert ongeveer tot 400 jaar na het overlijden van jezus.
Heel veel Christenen en bijbelgeleerden die noemen het dan ook niet meer "Het woord van God"! Maar gebruiken liever de term: Het waard OVER God!

Dus niet alles wat in de bijbel staat geldt voor moslims! Dat is absurd!

Christenen zeggen: Jezus is zoon van God! Of sommigen zeggen: Hij is God!

Heb jij ooit een moslims horen zeggen dat Jezus de zoon van God of God zelf is? In de islam is dat de grootste zonde! In de islam is het Godslastering te zeggen dat Jezus God is! Moslims zeggen dat Jezus één van de machtigste profeten was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Jodendom, Christendom en Islam...

:O

3 dingen:

1) Dit is de Grootste Propaganda post ooit

1)+1 voor deze reactie


2) is dit een speciale forum gemaakt om te praten over de christendom en islam ???

3) waarom worden hier alleen negatieve dingen geschreven tegenover moslims en christenen ???? :rolleyes:
 
Bovenaan