• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Kolonisatie met Mythische eenheden

DeletedUser

Gast
gegeven:
-Een paar dagen geleden probeerde ik een overname.
-Bij mijn koloschip zaten 4 medusa's -> hera is mijn godin in de stad waar de kolo vandaan kwam.
-Koloschip is succesvol aangemeerd, samen met de 4 medusa's (en enkele andere units)
-Land-OS verstuurd uit andere stad, ook met godin Hera, met onder andere enkele Medusa's
-OS wordt geweigerd, omdat zogenaamd een andere god aanbeden wordt, dus mijn medusa's komen er niet in, ondanks dat er al een paar staan!


Vervolgens Supportje aangetekend, omdat hierdoor mijn overname mislukt was (te weinig landtroepen, die dan ook gesloopt werden door landtroepen uit steden op hetzelfde eiland), antwoord van Master-Guy (blijkbaar de dienstdoende gamma-supporter) was dat ik enkel kon ondersteunen met de god die in het te ondersteunen dorp aanbeden wordt.
MAAR, mijn kennis hierover is toch anders... ik dacht altijd dat indien je een overname gestart had met mythische wezens, dat deze stad dan automatisch die god zou aanbidden, en je ook enkel maar met die units kon ondersteunen.
Zou dit NIET geval zijn, dan kun je namelijk wezens van twee verschillende goden in één stad krijgen! en dat gaat eerlijk gezegd tegen al mijn grepo-logica in. ;)

nou mijn vraag dus: wat is het nou, liep ik tegen een bug aan, of kun je een overname enkel ondersteunen met mythische eenheden van de god die JE TARGET aanbidt?? (op die manier zou het altijd gokken met 25% kans zijn!! en dat maakt mythische OS nog waardelozer....)
 

DeletedUser6728

Gast
Een aanval met mythische eenheden van een andere god god kan gewoon, daarom lukte die overname. En nee, de god adapteert niet aan de mythische eenheden, dat zou wel heel raar zijn. OS is natuurlijk een ander verhaal, als je dan mythische eenheden wilt sturen moet dat van dezelfde god zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Maar dat houdt het volgende in:

bijvoorbeeld, er zitten medusa's bij mijn kolosschip, en mijn target aanbidt Zeus. dan zou ik dus moeten ondersteunen met manticores/minotaurs.

zodra de overname dan afgelopen is, staan er dus mythische wezens van twee verschillende goden?!?

daarnaast, een kolo ondersteunen met mythische wezens is dus gewoon gokken?!?
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

hey theo,
long time no see.....
In principe is het zo als er een overname gedaan wordt met mytische wezens dat je nieuwe stad automatisch die god aanbid. Echter zoals het omschreven wordt is het dus mogelijk om 2 verschillende godelijke wezens tijdens je overname in de stad te hebben. Ik denk dat op het moment dat zo de overname voltooid wordt dat je eerst de ene soort weg moet sturen alvorens je een god kan kiezen.
Laat even weten hoe het gaat?!

gr nico
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

...
zodra de overname dan afgelopen is, staan er dus mythische wezens van twee verschillende goden?!?

daarnaast, een kolo ondersteunen met mythische wezens is dus gewoon gokken?!?

Als de overname is afgelopen, staan er nog maar wezens van één god, je hebt ondertussen immers alle troepen van de vorige eigenaar verslagen.

Ondersteunen blijft altijd een grote gok als je mythologische eenheden meestuurt, dit is niet anders wanneer je een kolo wil ondersteunen. Omdat de aanval zelf met de kolo als AANVAL telt, maakt het hier dus niet uit welke wezens je meestuurt. Net zoals je antwoord via de support zei trouwens.
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

hey theo,
long time no see.....
In principe is het zo als er een overname gedaan wordt met mytische wezens dat je nieuwe stad automatisch die god aanbid. Echter zoals het omschreven wordt is het dus mogelijk om 2 verschillende godelijke wezens tijdens je overname in de stad te hebben. Ik denk dat op het moment dat zo de overname voltooid wordt dat je eerst de ene soort weg moet sturen alvorens je een god kan kiezen.
Laat even weten hoe het gaat?!

gr nico
LOL, idd long time no see! denk alleen niet dat dit de plek om bij te kletsen is. ;)

Als de overname is afgelopen, staan er nog maar wezens van één god, je hebt ondertussen immers alle troepen van de vorige eigenaar verslagen.

Ondersteunen blijft altijd een grote gok als je mythologische eenheden meestuurt, dit is niet anders wanneer je een kolo wil ondersteunen. Omdat de aanval zelf met de kolo als AANVAL telt, maakt het hier dus niet uit welke wezens je meestuurt. Net zoals je antwoord via de support zei trouwens.

En wederom word ik verkeerd begrepen...

nog duidelijker: Mijn TARGET aanbidt Zeus, IK stuur medusa's met mijn kolo mee (OUDE OVERNAME SYSTEEM). vervolgens kan ik deze kolo dus (zoals in mijn supportticket mij word wijsgemaakt) ondersteunen met manticores.

Ergo, ik heb mythische wezens van ZOWEL hera als zeus in één stad staan. nadat de overname is afgelopen, heb ik dus ONDERSTEUNENDE TROEPEN van twee verschillende goden staan. ZODRA DE OVERNAME GESLAAGD IS, IS HET GEEN AANVAL MEER.


Sorry voor de caps, maar blijkbaar is het anders niet duidelijk.... :confused:


@ nico's opmerking: je zegt eerst dat die stad automatisch die god aanbidt, en vervolgens dat je eerst troepen moet wegsturen om een god te kunnen kiezen... zelfs een door mij enorm gewaardeerd speler kan me dus geen eenduidig antwoord verschaffen! :p
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

natuurlijk niet.
als jij begint met overnemen zijn alle troepen dood.
kom jij er in dan veranderd hij van god. ofwel gewoon een bug.
net als aanvallen. als iemand hera aanbid kan ik toch ook met zeus aanvallen
zuur dat je overname mislukt is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

natuurlijk niet.
als jij begint met overnemen zijn alle troepen dood.
kom jij er in dan veranderd hij van god. ofwel gewoon een bug.
net als aanvallen. als iemand hera aanbid kan ik toch ook met zeus aanvallen
zuur dat je overname mislukt is.

Als de support nou gewoon dát antwoord zou geven! :)
compensatie o.i.d. hoef ik helemaal niet, kan gebeuren. maar wil wel graag weten hoe het nou zit!
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

(ik kan zo bij de support gaan werken:p)
snap ik.
daarbij is het raar als je medusas in een stad kunnen zijn en je er daar geen bij kan zetten.
dat je er geen os in vorm van manti's heen kan sturen snap ik wel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

LOL, idd long time no see! denk alleen niet dat dit de plek om bij te kletsen is. ;)



En wederom word ik verkeerd begrepen...

nog duidelijker: Mijn TARGET aanbidt Zeus, IK stuur medusa's met mijn kolo mee (OUDE OVERNAME SYSTEEM). vervolgens kan ik deze kolo dus (zoals in mijn supportticket mij word wijsgemaakt) ondersteunen met manticores.

Ergo, ik heb mythische wezens van ZOWEL hera als zeus in één stad staan. nadat de overname is afgelopen, heb ik dus ONDERSTEUNENDE TROEPEN van twee verschillende goden staan. ZODRA DE OVERNAME GESLAAGD IS, IS HET GEEN AANVAL MEER.


Sorry voor de caps, maar blijkbaar is het anders niet duidelijk.... :confused:


@ nico's opmerking: je zegt eerst dat die stad automatisch die god aanbidt, en vervolgens dat je eerst troepen moet wegsturen om een god te kunnen kiezen... zelfs een door mij enorm gewaardeerd speler kan me dus geen eenduidig antwoord verschaffen! :p


hey theos,
normaal als je maar 1 soort mythische wezens mee stuurd (van 1 en de zelfde god dus) wordt automatisch die god aanboden....

Echter zoals hier gesuggereerd wordt dat er dus 2 soort mytische wezen aan wezig kunnen zijn moet je er dus eerst 1 soort weg sturen! lijkt mij.

gr nico
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Lol... volgens mij kunnen mensen van de support echt niet lezen!
krijg net de volgende reactie van master-guy:

Theos, ik zal het nog één maal proberen uit te leggen:

- Indien jij een persoon aanvalt, kun je alle typen mythische wezens sturen.

- Indien jij een persoon ondersteund, kun je alleen de mythische wezens sturen van de persoon die de ondersteuning ontvangt!

- Als jij een overname start, met de mythische wezens van Hera, en na het begin van de overname arriveren de ondersteunende mythische wezens, komen ze jou ondersteunen. Op dat moment kun je dus alleen de mythische wezens van Hera laten ondersteunen.

- Als jij ondersteuning stuurt die aankomt voor het begin van de overname, dan kan deze ondersteuning alleen mythische wezens bevatten van de god van de ontvangende stad, in dit geval Zeus.

Als het nog niet duidelijk is, laat dit dan weten, dan vraag ik of mijn collega's het willen proberen.

Met vriendelijke groeten,

Master-Guy (Marcel)
Support grepolis.nl

EN JUIST DAT WAS MIJN PROBLEEM!! => BUGGGG.....
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

het is toch logisch anders moeten ze het aanpassen.

ik leg het ook nog 1 keer uit.

- ik van aan op iemand die zeus aanbid met medusas

- mijn troepen landen en de stad veranderd van god.

- vervolgens kan ik toch gewoon andere ventjes laten landen van dezelfde god in die stad

dan is hier de slotvraag die denk ik alles onthuld
krijg ik nog gunsten als in mijn stad troepen en een kolo geland zijn

zo ja geef ik de support gelijk
zo nee geef ik theos gelijk

best objectief geloof ik:D
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

WTF..... is nu doorgestuurd naar Othiana, krijg ik volgend bericht:

Beste Theos,

Wat is er niet te begrijpen aan:
Je kan aanvallen met alle mythologische eenheden, maar als je wenst te ondersteunen, dan moet je de eenheden sturen die van de god zijn die in dat dorp aanbeden wordt. Als jouw koloboot geland is, is het dorp nog NIET van jou, dus of jij nu medusa's of andere mythologische eenheden gestuurd hebt doet niet ter zake.

Met vriendelijke groeten,

Othiana
Leiding Grepolis.nl

blijkbaar heeft onze support moeite met lezen... :confused:
WAT IS ER NIET TE BEGRIJPEN AAN MIJN VRAAG/OPMERKING/FOUTMELDING/WHATEVER??
 

rbm007

Hopliet
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

De hele kwestie is wat er gebeurd na de overname als er nog twee goddelijke wezens staan. Heeft de stad dan geen god tot een van beide is weggestuurd?

De overname geldt als aanval, daar mag je elke soort mythische eenheden voor gebruiken.

Ondersteunen mag alleen met de god die in de stad aanbeden wordt. Zoals Othiana opmerkt, is de god dan nog steeds dezelfde als voor de start van de overname. Pas na de 24 uur dat de kolo in de haven ligt, wisselt eventueel de god.

Misschien moet je er uitdrukkelijk vermelden dat dit alleen kan met het oude kolonisatiesysteem.
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

De hele kwestie is wat er gebeurd na de overname als er nog twee goddelijke wezens staan. Heeft de stad dan geen god tot een van beide is weggestuurd?

De overname geldt als aanval, daar mag je elke soort mythische eenheden voor gebruiken.

Ondersteunen mag alleen met de god die in de stad aanbeden wordt. Zoals Othiana opmerkt, is de god dan nog steeds dezelfde als voor de start van de overname. Pas na de 24 uur dat de kolo in de haven ligt, wisselt eventueel de god.

Misschien moet je er uitdrukkelijk vermelden dat dit alleen kan met het oude kolonisatiesysteem.

het supportticket is op wereld gamma ingediend, waar het oude systeem geldt. lijkt me toch dat de wereld gamma-support dat snapt. ;)

maar kijk, Othiana zegt nu dit, maar vlak daarvoor zegt Master-Guy juist dat de god zich wel aanpast aan de wezens die met de koloboot mee zijn!
Ik wil gewoon een eenduidig antwoord, en niet dat dit elke paar uur wisselt! lijkt me toch ook dat er maar één antwoord op mogelijk is?
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

maar vlak daarvoor zegt Master-Guy juist dat de god zich wel aanpast aan de wezens die met de koloboot mee zijn!

Ik raad je aan het ticket nog eens door te lezen, en eventueel de wiki en dit topic nogmaals door te lezen. Het antwoord is meerdere malen duidelijk gegeven!
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Ik raad je aan het ticket nog eens door te lezen, en eventueel de wiki en dit topic nogmaals door te lezen. Het antwoord is meerdere malen duidelijk gegeven!

Kan best zijn, maar ik heb meerdere verschillende antwoorden gehad! welke is nou de juiste, jouw antwoord of dat van Othiana???

enne.. stuur die wikipagina even door dan, want ik kan 'm niet vinden!
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Vanuit mijn eigen ervaringen, veranderd de god in de target stad als er een overname plaats vind met mythische wezen die afkomstig zijn van een andere god dan de god dat werd gebruik in de target stad.

- Dus Target stad aanbid zeus.
- Jij valt aan met kolo + medusa (hera)
- Aangebeden god van target stad zal veranderen in hera
- Je kan dan alleen nog maar ondersteunen met mythische eenheden van Hera.

Wat Othiana zegt klopt niet.

Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Vanuit mijn eigen ervaringen, veranderd de god in de target stad als er een overname plaats vind met mythische wezen die afkomstig zijn van een andere god dan de god dat werd gebruik in de target stad.

- Dus Target stad aanbid zeus.
- Jij valt aan met kolo + medusa (hera)
- Aangebeden god van target stad zal veranderen in hera
- Je kan dan alleen nog maar ondersteunen met mythische eenheden van Hera.

Wat Othiana zegt klopt niet.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Wat othiana zegt klopt het, letop ze vergat hierbij te zeggen dat het om het OUDE overname systeem gaat!
bij het nieuwe systeem verandert de god WEL direct als je kolo is geland!
Bij oude systeem moet je eerst de 24 uur afwachten VOOR de god verandert, omdat tot die tijd de stad nog NIET van jou is...

hoe moeilijk is lezen mensen...
 

DeletedUser

Gast
AW: Kolonisatie met Mythische eenheden

Wat othiana zegt klopt het, letop ze vergat hierbij te zeggen dat het om het OUDE overname systeem gaat!
bij het nieuwe systeem verandert de god WEL direct als je kolo is geland!
Bij oude systeem moet je eerst de 24 uur afwachten VOOR de god verandert, omdat tot die tijd de stad nog NIET van jou is...

hoe moeilijk is lezen mensen...

Jij leest anders ook niet al te goed.

Bij het oude systeem veranderd de god juist wel (eigen ervaringen), bij het nieuwe systeem weet ik niet (nooit geprobeerd).

Als je bij het oude systeem een stad hebt overgenomen, dan zie je altijd dat je nieuwe stad nog geen god aanbid (aangezien je de mogelijkheid krijgt om zelf te kiezen). Als je een overname gedaan hebt met bv medusa's dan zal je nieuwe stad de god Hera aanbidden (zonder dat je daarvoor gekozen hebt).

De reden dat wat othiana zegt niet klopt is toch niet zo lastig te begrijpen? Je kan namelijk geen mythische eenheden van 2 verschillende goden in één stad hebben.
 
Bovenaan